![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
cred că invidia este cel mai distrugător păcat.
pentru că toate celelalte păcate, le face omul pentru un câștig, o plăcere. dar invidia este un păcat îndreptat împotriva propriei ființe. hoțul fură capra vecinului, dar invidiosul dorește moartea caprei. și asta nu pentru că nu este a lui, ci pentru că aparține altuia. referitor la sărăcie vs. bogăție, există o vorba înțeleaptă, cu o completare interesantă: banii nu aduc fericirea, ci numărul lor. sau: banii nu aduc fericirea, dar lipsa lor poate fi o adâncă sursă de nefericire. Last edited by Dumitru73; 02.01.2013 at 16:26:31. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Invidiosul nu doreste moartea caprei, ci doreste sa aibe si el o capra. Sa nu amestecam aici si rautatea. Daca doreste moartea caprei mai este si rau. Si nu doreste capra pentru ca este a vecinului si nu a lui, ci in multe cazuri doreste/are si el nevoie de o capra. Si normal este sa poata sa aibe si el sansa sa aibe o capra. Si de ce spui ta ca invidia este indreptata impotriva propriei fiinte. Da, cumva indirect... Poti sa invidiezi din placere, din rautate, din nevoie, din lacomie. Depinde...
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nevoile personale nu ar trebui sa fie o forma de invidie lansata impotriva celorlalti,cel putin nu la fiinte bipede...care mai au si pretentii spirituale... Dumnezeu nu ne vrea haiduci,sa-i pradam pe cei avuti si sa dam celor saraci si nici nu pomeneste de asa Pana la urma,hotarul dintre invidie si criminalitate poate fi foarte subtire. Primul caz de invidie:Cain si Abel.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iti multumesc pentru cuvantul tau ! Un an nou cu bucurii !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu personal luam alt animal...ca daca vecinul avea capra si eu gaini poate ne ajutam reciproc la nevoie. Pe principiul acesta merg cam in general. Daca colegii se duc in excursie intr-un loc in mod sigur nu ma duc acolo pentru ca am impartasi acelasi impresii si discutia ar fi monotona...daca vii cu un element de noutate e mai bine...odata imi merge mie mai prost, alta data la coleg, asta e viata... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nu. Ar putea fi vorba de o dorinta care nu e spre folos: la altfel de averi ne este spre folos sa tanjim. Dar invidie nu este, fiindca invidia presupune un sentiment negativ si nu o dorinta gresit orientata. Un contra cuiva si nu un pentru ceva.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 03.01.2013 at 22:02:48. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
asta este invidia. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
INVÍDIE, invidii, s. f. Sentiment egoist de părere de rău, de necaz, de ciudă, provocat de succesele sau de situația bună a altuia; pizmă. Iti pare rau ca altul are (si tu nu). Deci mai intai iti pare rau ca vecinul are capra si tu nu. Ca pe urma gasesti o solutie sa ai si tu este altceva. Dar in prima faza este invidie. Pentru Yasmine: 1. Orice ai spune, in orice lucru sunt doua persoane (cel putin). Si am dat si exemple mai sus. Intotdeauna sunt cel putin doi vinovati. Mi-au trebuit ani de zile sa inteleg asta. Chiar si criminalul ala pe care il dai de exemplu. Vina ai cand nu stii sa fii prudent sa nu dai de el, sau sa nu ajunga sa-ti faca rau. Vina are si fata violata, chiar fara voia ei. E greu de acceptat. Nu spune nimeni ca trebuie acum luati in brate criminalii. Dar sa-i pui numai pe unii la zid si restul sa zici ca sunt buni... Intr-un divort sunt tot doi vinovati, ca nu trebuie sa ne inchipuim ca unul este perfect. A gandi asa simplu ca ala e rau si e vinovat, e usor, dar nu e corect. Reiau exemplul meu simplu: Daca un copil are mere si altul n-are si tanjeste si il invidiaza, amandoi sunt vinovati. Cel care are mere trebuie sa-i dea si celuilalt. Asa ne invata bunul Dumnezeu. Sa fim smeriti, sa impartim ceea ce avem. 2. Invidia este si ceva omenesc. Exista cazuri cand ea este din pura rautate. Nu-ti trebuie lucrul celuilalt, dar mai bine sa nu-l aibe. Uite asa. Si chiar din placere: ia sa vad ce are vecinul, sau colegul! Ce mai am de invidiat. Ce grozav! Dar in majoritatea cazurilor invidia este de nevoie, de dorinta. Ai nevoie si tu de un lucru, sau de iubire, de recunoastere si etc. Iti doresti sa ai si tu. Cineva chiar adusese la extrem si spunea ca invidia duce la criminalitate. De acord. Dar astea sunt cazuri extreme. Sunt oameni care fac rau din invidie si distrug si oameni care doar sufera in tacere si nu fac rau. Sa nu-i punem pe toti in aceeasi oala. Si sa ridice aici mana unul care cu mana pe inima sa spuna ca n-a invidiat niciodata! Si se considera acesta criminal, sau raufacator? Nu cred.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Invidiosul in mod obisnuit examineaza viata semenilor lui si urmareste compararea vietii lui cu a lor. Cand se incredinteaza ca fratele lui ii este superior, atunci lasa sa se manifeste groaznica patima a invidiei. Si in mod obisnuit prima manifestare este mohorarea, supararea si mahnirea. "Niciodata tristetile, niciodata mahnirile nu parasesc pe cel gelos". Calitatile trupesti si sufletesti ale celorlalti sunt cauza de tristete si mahnire. Chiar si bunurile materiale sunt cauza supararii. De aceea invidiosul nu se deosebeste de un om gol care este ofensat de toti. "Nimic nu-l deosebeste de omul gol jignit de catre toti". Si aceasta ranire este foarte adanca. Coboara in inima. "Toate aceste lovituri si rani izbind in adancul inimii lui" (Sfantul Vasile cel Mare). Invidiosul in mod obisnuit are multi ochi. Supravegheaza cu sarguinta sa gaseasca totdeauna motive sa condamne. Observa pe celalalt cum va vorbi, cum se va comporta. Este pregatit sa-i faca observatii si mai ales in fata celorlalti, ca sa-l coboare si paralel sa se inalte pe el insusi. Cand cel invidiat este laudat, atunci cel care invidiaza este gata sa exprime contrariul. Este pregatit sa spuna "da, dar..." si sa prezinte intamplator parti necunoscute ale vietii celuilalt, evident ca sa-l umileasca. Sfantul Vasile cel Mare infatiseaza foarte sugestiv si manifestarile trupesti ale omului invidios. Fiindca este adevarat ca patimile sufletului de multe ori sunt manifestate si trupeste, de vreme ce exista stransa legatura intre suflet si trup. Spune Sfantul Vasile cel Mare ca invidiosii devin evidenti din expresia fetei lor. "Privirea acestora este seaca si nestralucitoare, obrazul mohorat, spranceana ofilita; sufletul tulburat de patima, nemaiavand criteriul adevarului asupra lucrurilor". Invidiosii nu gasesc ceva bun la ceilalti, gasesc numai urateniile celuilalt.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Invidia | Delirul | Generalitati | 11 | 18.04.2012 21:53:36 |
Invidia distructiva - despre Cain si Abel | ioan cezar | Generalitati | 2 | 19.02.2012 16:51:45 |
Invidia impiedica orice bucurie | jonella | Intrebari utilizatori | 5 | 25.05.2010 18:19:57 |
|