Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sarbatori > Diverse Sarbatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.12.2012, 03:13:00
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit Sfanta Mucenita Varvara - 4 decembrie

Sfanta Varvara a trait in timpul imparatului Maximian (284-305), la Heliopolis. Din cauza frumusetii sale trupesti este inchisa intr-un turn, de tatal sau Dioscor. Acest tata pagan considera ca poporul nu este vrednic sa vada frumusetea fiicei sale. In acest turn, Sfanta Varvara le vesteste pazitoarelor ei adevarul despre zei: "Zeii pe care ii cinsteste tatal meu sunt facuti de maini omenesti. Pe cei de aur si de argint i-au facut zlatarul (argintarul) si pe cei de piatra i-a facut pietrarul, iar pe cei din lemn i-a cioplit teslarul. Deci, cum acei zei facuti au putut zidi aceasta luminata inaltime cereasca si o frumusete ca aceasta pamanteasca, neputand ei singuri nici umbla cu picioarele, nici lucra cu mainile?".

Din Sinaxar aflam ca intr-una din zile, tatal sau a poruncit ca la o baie din palatul sau sa se faca doua ferestre. Sfanta Varvara i-a rugat pe lucratori sa faca trei, in numele Sfintei Treimi. In momentul in care a fost nevoita sa-i raspunda tatalui de ce a poruncit lucratorilor sa se faca trei ferestre a marturisit: "Mai bine este sa fie trei decat doua, caci tu, parintele meu ai poruncit sa se faca doua ferestre in chipul precum mi se pare - a doi luminatori ceresti, al soarelui si al lunii, ca sa lumineze baia, iar eu am poruncit ca sa se faca si a treia in chipul luminii celei intreite, pentru ca trei sunt ferestrele luminii celei neapropiate, celei negraite, celei neapuse si celei neinserate, care lumineaza pe tot omul ce vine in lume".

Pentru ca nu s-a inchinat idolilor si a marturisit pe Hristos, a fost ucisa cu sabia chiar de tatal ei.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.12.2012, 03:14:16
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit Sfantul Ioan Damaschin - 4 decembrie

Sfantul Ioan Damaschin (675-749) s-a nascut intr-o familie aristocrata care se afla in fruntea administratiei fiscale a Siriei. Se bucura de o educatie aleasa, avand drept tutore pe un calugar Cosma, venit din Italia. Cand califul Omar II (717-720) porneste persecutia impotriva crestinilor, se retrage la manastirea Sfantul Sava. Este hirotonit preot de Patriarhul Ioan V al Ierusalimului. Este anatemizat de sinodul iconoclast din 754, pentru ca va lupta impotriva dusmanilor icoanelor. Sfantul Ioan Damaschin trece la cele vesnice in anul 749, la Manastirea Sava.
http://www.crestinortodox.ro/sfinti/...hin-98115.html
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.12.2012, 22:31:57
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântul Ierarh Spiridon




SFÂNTUL IERARH SPIRIDON

În fiecare an, pe 12 decembrie prăznuim pe Sf. Spiridon, care și-a trăit mare parte din viață în Cipru, unde s-a și săvârșit în anul 348, fiind îngropat în Biserica Sfinților Apostoli din Trimitunda.
Când saracinii au cotropit insula, ciprioții au deschis mormântul sfântului pentru a muta sfintele moaște la Constantinopol. Atunci au descoperit că trupul sfântului era întreg iar din mormânt venea un miros de busuioc, semn al sfinției vieții sale. Când a căzut Constantinopolul în 1453, sfintele moaște au fost mutate în Serbia, după care un Părinte din Insula Corfu, Georgios Kalohairetis, l-a adus în insula din Grecia, unde este și acum înmormântat.
Până în ziua de azi, sfintele moaște întregi ale Sf. Spiridon din altarul din Corfu continuă să lucreze cu puterea lui Dumnezeu, Care este minunat întru sfinții Lui. El este cunoscut ca "sfântul călător" deoarece papucii de mătase de pe tălpile sale se uzează în fiecare an și sunt înlocuite de praznicul său. Sf. Spiridon este cinstit de biserică în ziua de 12 decembrie. Minunea pe care a făcut-o în Corfu împotriva invaziei turce din 1716 este comemorată în 11 august.
În prezent, sfintele moaște ale Sfântului Ierarh Spiridon se află într-o biserică din insula Corfu aflată la 100 de metri de Mitropolie, unde se găsesc moaștele Sfintei Împărătese Teodora (prăznuită la 11 februarie):
Spre deosebire de celelalte sfinte moaște, cele ale Sfântului Spiridon dispar frecvent din raclă, venind la cei care îi cer ajutorul cu credință și cu lacrimi, și face nenumărate minuni. De aceea, multe spitale îi poartă numele și au în incinta lor o Biserică cu hramul Sfântului Spiridon. Sfântul Spiridon vine cu sfântul său trup la cei bolnavi, care îi cer ajutorul și îi vindecă.
Ca dovezi ale plecării Sfântului Spiridon din raclă arătăm următoarele:
- clericii și credincioșii văd că, pentru o perioadă scurtă de timp, lipsește trupul său din raclă;
- când Sfântul revine în raclă, trupul său este cald și prăfuit;
- în fiecare an îi sunt schimbate încălțările, care sunt uzate și impregnate cu praf și iarbă; este și motivul principal pentru care Sfântul Spiridon este ales patron al cizmarilor;
- în timpul procesiunilor religioase, Sfântul Spiridon este purtat în raclă stând în picioare;
- în Acatistul Sfântului Ierarh Spiridon, de peste 1600 de ani, credincioșii cântă (Icosul al 6-lea): "Bucură-te, că ești și cu oamenii cu trupul petrecător; Bucură-te, al cărui trup săvârșește astăzi minuni; Bucură-te, că încălțămintele tale slujesc drept dovadă".
Când insula Corfu a aparținut venețienilor (catolici), aceștia l-au cinstit pe Sfântul Spiridon cu evlavie, pentru ajutorul dobândit de la el.
Într-o zi i-au schimbat hainele arhierești cu un veșmânt cusut cu fire de aur. Sfântului Spiridon nu i-au plăcut însă straiele aurite, pe care a doua zi venețienii le-au găsit lângă sfânta raclă, iar Sfântul Spiridon era din nou îmbrăcat în straiele sale arhierești smerite.
La Ierusalim există o Biserică cu hramul Sfântului Ierarh Spiridon. Într-o zi, când preotul a intrat în Biserică, l-a văzut pe Sfântul Spiridon uitându-se pe fereastră. După ce Sfântul Spiridon a plecat, a rămas impregnat pe geamul ferestrei chipul său. Această minune se poate vedea și astăzi.
Sfântului Spiridon i se fac slujbe și ceremonii, cu scoaterea sfintelor sale moaște, în următoarele zile:
- în sâmbata lui Lazăr, zi în care i-a scapat de foamete pe locuitorii din Corfu, prin aducerea de vapoare cu grâu;
- în duminica Floriilor, pentru vindecarea celor bolnavi;
- în ziua de 11 august, când i-a alungat pe turcii care voiau să cucerească orașul;
- în prima duminică din luna noiembrie, când îi vindecă pe suferinzii de boli grele.

(Întâmplările sunt povestite de Părintele Cleopa Paraschiv de la Mănăstirea Rarău după pelerinajul său în Grecia, în volumul: Pelerin în Sfântul Munte Athos. Sfânta Mănăstire Vatopedi, Editura Panaghia).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.12.2012, 23:00:09
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Dosoftei, Mitropolitul Iubitor De Neam Si Limba Romaneasca!




“Acestu Dosoftei mitropolit nu era om prostu de felul lui. Și era neam de mazîl; pre învățat, multe limbi știa: elinește, lătinește, slovenește și altă adâncă carte și învățătură, deplin călugăr și cucernic și blând ca un miel. În țara noastră pe-această vreme nu este om ca acela”, scria Ion Neculce în Letopisețul său. Cred că acest succint dar inegalabil portret conține in nuce rațiunile profunde ale sfințeniei acestei luminoase personalități. Mitropolitul Dosoftei nu este numai un personaj al culturii românești, ci și un sfânt al Bisericii, canonizat de Biserica Ortodoxă Română la 6 iulie 2005, cu zi de pomenire liturgică pe 13 decembrie a fiecărui an. Canonizarea a fost proclamată solemn și sinodal pe 14 octombrie 2007 la Iași, la hramul Sfintei Paraschiva.
Acum, în ziua sărbătoriri lui, să privim, cu ochi primeniți într-o lumină nouă, viața, credința și lucrarea acestui om, purtate până la măsura sfințeniei. Mitropolitul Dosoftei s-a născut la 26 octombrie 1624 și este originar de prin părțile Sucevei. La botez a primit numele Dimitrie. Împrejurările în care tânărul Dimitrie a îmbrățișat viața monahală rămân încă nedeplin lămurite. Nedeslușite și răzlețe ne parvin din epocă informațiile care privesc prima perioadă a vieții și a formării sale spirituale.
Dosoftei nu a fost, cu certitudine, un autodidact. Se pare că ar fi învățat la Iași, la Școala Domnească de la Trei Ierarhi. Aici îl va fi atras și înrâurit personalitatea mitropolitului Varlaam, ale cărui inițiative culturale le preia și le face mai târziu pe deplin roditoare. Conștiința sa de tip umanist, cunoașterea limbilor clasice (latină și greacă), accesul la limbi și culturi moderne (polonă, rusă, ucraineană, neogreacă) justifică ipoteza unor studii continuate în Polonia, la Lvov, așa cum se crede, în cadrul frăției ortodoxe “Adormirea Maicii Domnului”. După o perioadă petrecută ca ieromonah la mănăstirea Probota, unde prezența sa este semnalată în 1649, Dosoftei urcă pe treptele slujirii arhierești.
În 1658 se află în fruntea episcopiei de Huși, iar în 1659 este episcop de Roman. În 1671 ajunge Mitropolit al Moldovei, treaptă din care continuă și mai intens munca de păstor, cu precădere prin cristalizarea lucrării sale de cărturar.
Datorită atitudinii sale anti-turcești va fi silit să părăsească țara, refugiindu-se în Polonia în februarie 1674, împreună cu domnitorul Ștefan Petriceicu, de unde revine în 1675, redobândindu-și scaunul, după o detenție de câteva luni în mănăstirea Sf. Sava din Iași. Urmează, pentru Dosoftei, un deceniu de intensă activitate pastorală concretizată într-o considerabilă operă de traducere și tipărire a cărților de cult în limba română.
Din 1686, în urma eșuării campaniei antiotomane a regelui Sobieski, încep pentru Dosoftei ani dramatici de refugiu care devine surghiun în Polonia, la Stryj iar mai apoi la Zolkiew (azi, Nesterov, în Ucraina). Acolo va muri în 13 decembrie 1693, înconjurat de griji, nevoi și ostilitate, așa cum citim în corespondența ultimilor ani, excomunicat și depus din treaptă de Patriarhia Constantinopolului în urma sinodului de la Iași din 1688, dar mai ales mistuit de dorul de țară. Peste locul îngropării lui vremea a întins vălul uitării.
“Cunoștința îngâmfă însă iubirea zidește” spunea Sfântul Apostol Pavel (1Corinteni 8, 1) și își află ecou deplin în viața și lucrarea mitropolitului moldovean. În cazul lui, cărturăria nu a fost searbădă jonglerie de concepte, ci a devenit slujire; făcându-se vehicul al iubirii, a zidit conștiințe.
Dosoftei a fost un cărturar, un erudit unic în felul lui, multe din întreprinderile sale culturale stând sub semnul pionieratului.
Este primul poet al literaturii române culte și primul tălmăcitor în versuri al Psaltirii în tot Răsăritul creștin (Psaltirea în versuri, Uniev, 1673). Dar, dacă se încumetă la această strădanie, nu o face dintr-o “manie a versificării”, ci pentru edificarea spirituală a neamului “rumânesc” care, de la el încoace, nu numai că poate pricepe psalmii în limba proprie, dar îi și gustă. A tâlcuit Psaltirea – care, după propria mărturisire, “este plină de rugă și de tainele cele mari ale lui Dumnezeu” – “cu multă trudă și vreme îndelungată, precum am putut mai frumos […] ca să poată trage hirea omului cătră cetitul ei”. Efortul estetic este, așadar, în slujba edificării sufletești, iar nu altfel, mereu în spiritul versetului paulin al iubirii ziditoare. Dacă, până la Dosoftei, limba română avea dreptul să intre numai până în tinda bisericii, începând cu acesta ea pătrunde până în altar.
Mitropolitul Dosoftei a deschis larg ușile împărătești pentru săvârșirea Sfintei Liturghii în limba română prin traducerea integrală a Liturghierului în limba română (Iași, 1679, cu o a doua ediție, îmbogățită și argumentată, în 1683). Gestul era revoluționar pentru acea vreme, dacă ne gândim că în Muntenia, contemporanul său, Mitropolitul Theodosie tipărește în anul 1680 un Liturghier care are textul slujbei în slavonă și numai indicațiile tipiconale în limba română, căci, după cum mărturisește, “Liturghia toată a o prepune pe limba noastră și a o muta nice am vrut, nice am cutezat”… Dosoftei, însă, aflând temei biblic în versetul paulin “în Biserică vreau să grăiesc cinci cuvinte cu mintea mea, ca să învăț și pe alții, decât zeci de mii de cuvinte într-o limbă oarecare” (1Corinteni 14, 19) și însuflețit de misiunea sa de luminător al poporului, îndrăznește acest progres cultural spre risipirea ignoranței religioase (“să-nțeleagă creștinii svintele taine”) și spre mântuirea poporului (“să înțeleagă toți spăsenia lui Dumnezeu cu înțeles întreg”).
Alături de Liturghier a tradus și tipărit multe alte cărți de cult, unele pentru prima dată în limba română. Aceste traduceri sunt închinate ca “dar limbii române” și constituie, voit și conștient, mijloc de edificare a conștiinței naționale, căci au convingerea că se adresează tuturor românilor: “tutinderea ce să află în această limbă pravoslavnică”. Conștiința latinității limbii este atât de adâncă în el încât, în strădania de a crea o limbă românească teologic expresivă, nu ezită să caute în Vulgata sfântului Ieronim posibile etimoane pentru expresiile românești: “pentru că cică s-au tălmăcit de pre izvodul sfetii Ieronim […] noi de pre acel izvod foarte am sâlit de-am pus cuvintele precum să află acolo”.
Dosoftei este, așadar, primul creator al terminologiei științifice teologice românești în baza limbii latine. După cum este și primul “dascăl euharistic” sistematic al poporului român, primul mare cunoscător al literaturii patristice și postpatristice (compilează și traduce în română și în rusă din Ignatie Teoforul, Efrem Sirul, Ioan Damaschinul, Simeon al Tesalonicului etc.), primul tălmăcitor din dramaturgia universală (drama renascentistă Erofili, din neogreacă), primul traducător al Istorii-lor lui Herodot în limba română. Ceea ce l-a făcut sfânt pe Dosoftei nu este erudiția, ci izvorul și scopul acestei științe de carte, care au fost constant iubirea de Dumnezeu și de poporul încredințat spre păstorire. Întreaga inițiativă culturală nu izvorăște dintr-un spirit academic, ci dintr-unul pastoral.
Pentru slujirea poporului creștin a folosit mulții talanți cu care Dumnezeu l-a înzestrat. Iar semnul că prin acestea s-a sfințit și pe sine însuși este faptul că, între toate aceste întâietăți pe care și le-a dobândit în cultura vremii, a continuat să rămână “deplin călugăr și cucernic și blând ca un miel.

Rugăciune către Sf. Ierarh Dosoftei, Mitropolitul Moldovei



O, preaînțelepte, Sfinte Ierarhe Dosoftei, ai fost trimis de Dumnezeu, la vreme de strâmtorare, să fii pavăză Bisericii Moldovei. Pentru credința, blândețea, răbdarea și milostenia ta, chipul îngeresc ai primit și vrednic te-ai făcut de înălțimea chemării arhierești. Înțelept tâlcuitor al dreptei credințe, luminător și sfințitor al limbii române, mare iubitor al Sfinților și al Sfintei Liturghii te-ai arătat Sfinte Ierarhe Dosoftei. Întrucât te-ai învrednicit să stai în preajma Sfintei Treimi, te lăudăm, cântăm și fericim viața ta curată și multa ta osteneală pentru credința și lucrarea Bisericii lui Hristos.
Acum, te rugăm, păstor luminat al Bisericii și împreună liturghisitor cu îngerii în ceruri, ajută-ne cu mijlocirile tale, rugând pe Dumnezeu să dăruiască poporului nostru tăria dreptei credințe, bucuria vieții sfinte și rodirea faptelor bune să ocroteacă pe părinți și pe copii, să vindece pe cei bolnavi și să mângâie pe cei întristați; să sporească dragostea noastră, a tuturor, pentru cei săraci, singuri și neajutorați; să ne ajute pe toți să împlinim poruncile Evangheliei lui Hristos, spre slava Sfintei Treimi și mântuirea noastră. Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.12.2012, 13:27:04
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit




SFANTUL MUCENIC ELEFTERIE
15 DECEMBRIE

Acesta era din Roma, in anii imparatiei lui Adrian (117-138). Si, tanar foarte fiind, si ramas orfan de tata, avand numai pe maica sa, ce se chema Antia, care era invatata sa creada in Hristos de Sfantul Apostol Pavel.
Deci, l-a adus Antia pe Sfantul, copil fiind, la Anichit, episcopul Romei, care l-a dat pe el sa invete Sfanta Carte si l-a asezat in randuiala clericilor; iar la cinsprezece ani l-a hirotonit diacon, si la optsprezece ani, preot, iar cand a ajuns la douazeci de ani l-a hirotonit episcop in Iliric. Si, de vreme ce pe multi invata si-i intorcea la credinta lui Hristos, a trimis Adrian imparatul de l-au adus inaintea lui si marturisind luminat pe Hristos, Dumnezeu adevarat, iar pe idoli defaimandu-i, a fost dat la chinuri. A poruncit sa-l culce pe un pat de arama si sa-i dea foc, l-au pus, apoi, pe un gratar de fier inrosit in foc si iarasi l-au bagat intr-o caldare plina cu untura si cu smoala in clocot; si cu puterea si cu darul lui Hristos a fost pazit de toate nevatamat. Apoi, cu sfatul lui Coremon eparhul, l-au aruncat pe Sfantul Elefterie intr-un cuptor de arama ars in foc, in care a intrat mai intai Coremon insusi, fiind luminat de Duhul Sfant; si iesind nevatamat si marturisind ca Hristos este Dumnezeu, i s-a taiat capul; iar pe Sfantul Elefterie, iesind neatins, a poruncit tiranul sa-l arunce in temnita. A fost legat apoi de un car tras de cai salbatici si, fiind slobozit de ingeri, a fost dus intr-un munte inalt; acolo traia cu fiarele salbatice, care se imblanzeau la cuvintele lor. A botezat aici pe slujitorii trimisi sa-l prinda, precum si pe altii, care au crezut in Hristos, ca la cinci sute de oameni. L-au prins apoi si l-au dus iarasi in fata imparatului, care l-a dat sa-l manance fiarele. Dar, scapand nevatamat, imparatul a poruncit la doi slujitori de l-au strapuns cu sulitele: si, asa, si-a dat fericitul sau sufletu in mana Ziditorului. Iar maica sa, Antia, imbratisand pe Sfantul mort si sarutandu-l, a cazut peste dansul si i s-a taiat si ei capul cu sabia.



RUGĂCIUNE CĂTRE SFÂNTUL SFINȚIT MUCENIC ELEFTERIE

O, Sfinte Sfințite Mucenice Elefterie, cel ce ca o făclie a Înțelepciunii ai fost pus în sfeșnicul Bisericii spre luminarea poporului drept credincios, și acum strălucește sufletele noastre cu razele rugăciunilor tale. Gura ta cea sfințită s-a arătat izvor al curgerilor înțelepciunii Cuvântului, adăpând pe toți cei însetați de cunoașterea Adevărului. Din legăturile înșelăciunii pe mulți păgâni ai eliberat, cel ce poți numele dumnezeieștii eliberări, deci, și acum te rugăm, scoate-ne și pe noi din cursele vrăjmașilor noștri nevăzuți și ne povățuiește în pământul acestei vieți grabnic trecătoare, ca bine petrecând întru faptele mântuirii, să ne învrednicim a ajunge cu pace la Ierusalimul cel de sus.
Multe chinuri a adus asupra ta mânia vrăjmașilor, dar ai rămas neclintit pe piatra mărturisirii Adevărului și ca un porumbel ai zburat cu aripile Duhului la lăcașurile cele cerești, unde strălucește de-a pururea lumina cea înțelegătoare a Treimii celei de viață Făcătoare și unde îngerii se veselesc în cântări de laudă a frumuseții Stăpânului. Noi, cei încă lipsiți de vederea slavei Ziditorului, care avem ochii sufletului acoperiți cu vălul păcatului te rugăm să ne fi povățuitor prin mijlocul a multor curse, ca să călcăm și noi cu puterea credinței toate cursele vrăjmașului.
Focul nu s-a apropiat de tine, căci în cămara inimii purtai focul înfricoșător al dragostei dumnezeiești, care mistuie toată cugetarea cea materialnică. Fiarele s-au plecat lesne înaintea blândeții tale, recunoscând întru tine chipul lui Adam înainte de cădere, iar cei credincioși poartă amintirea ta în inimi ca pe o icoană a desăvârșirii. Pentru aceasta, veselindu-se sufletele noastre de minunile cele mari pe care brațul Domnului le-a lucrat spre cinstirea ta, ne înfricoșăm cu gândul și strigăm către tine: Bucură-te, cunună a ierarhilor prea slăviți, cel ce ești apărător nebiruit al creștinilor în fața vrăjmașilor nevăzuți.
Cu îndrăzneala ta cea mare către Hristos, cere să se dăruiască pace sufletelor noastre tulburate de viforul ispitelor și întărește turnul minții noastre pe temelia Adevărului. Celor iubitori de viață duhovnicească le dăruiește sporire în toate faptele cele bune prin jertfa rugăciunilor tale aduse la tronul Dumnezeirii. Pe prunci îi păzește, rugându-L pe Hristos să hrănească pe ei mai mult cu laptele credinței, ca unul ce din copilărie te-ai arătat vas curat al ascultării poruncilor lui Dumnezeu. Prin râvna credinței tale pe cei tineri îi ridică la lucrarea faptelor celor dumnezeiești și cu toiagul rugăciunii tale sprijină pe cei bătrâni, ce-și poartă pașii spre apusurile vieții.
Ca unul ce porți întru tine strălucirea gândului dumnezeiesc, fiind luminat de raza Treimii, și dorești ca toți să se mântuiască și să ajungă la cunoștința Adevărului, arătă-ne și pe noi mai râvnitori spre mântuirea aproapelui. Ajute-ne Sfinte, ca, după pilda vieții tale, să fim și noi ca niște candele veșnic aprinse ale iubirii, dăruind lumina înțelepciunii lui Dumnezeu celor ce zac întru întunericul neștiinței. Întărește-ne pe noi, cei slabi, care, ca niște viețuitori în lume, încă ne primejduim a cădea în prăpastia ispitelor și ca un pururea rugător al nostru la scaunului Celui Preaînalt cere pentru noi toate darurile cele duhovnicești care ne sunt spre folosul sufletelor noastre și ale celor ce așteaptă de la noi faptele iubirii.
Străini fiind cu umbra viețuirii noastre de lumina darurilor tale, îndrăznim a te ruga smerit, ca să mijlocești la ieșirea noastră din acest trup stricăcios acoperământul milei dumnezeiești. Roagă-L pe Mult Înduratul Dumnezeu să ne trimită nouă înger de pace, care să ne păzească de mânia vrăjmașilor noștri nevăzuți, cărora am slujit din pricina patimilor și a neputințelor noastre. Îmblânzește-L pe Cel este Adâncul blândeții în ceasul judecății noastre, ca să treacă cu vederea nedreptățile noastre din această viață și să ne primească pe toți întru îmbrățișarea pocăinței, rânduindu-ne cămara slavei îngerești. Încă și acum te rugăm să ceri pentru noi sfârșit cu pace și întru pocăință, ca lepădănd tot jugul răutății să alergăm ca fiul cel risipitor către Părintele ceresc, cel Ce ne așteaptă cu sărutarea păcii. Zdrobește cu puterea rugăciunilor tale zidul păcatelor noastre, ca să aflăm împăcare cu Cel pe Care în fiecare ceas Îl mâhnim cu neîncetata petrecere noastră întru faptele răutății, ca ajungând cu mintea în cămara inimii să-I cântăm: Slavă Ție, Ziditorul și Purtătorul nostru de grijă, Cel Ce ne-ai trimis nouă pe Sfântul Ierarh și Mucenic al Tău Elefterie, cel drept, care nu și-a murdărit niciodată mâinile întru păcate, asemenea nouă fiilor celor risipitori. Pentru rugăciunile lui săvârșite din dragostea cea pentru noi, iartă nouă mulțimea păcatelor noastre, ca să-l lăudăm pe dânsul, grăind: Bucură-te, Sfinte Elefterie, cununa ierarhilor celor împodobiți cu strălucirea hainei muceniciei, adu înaintea tronului Treimii slavă neîncetată și din parte a noastră, a celor ce lăudăm pe Tatăl Cel Iubitor de oameni împreună cu Fiul Cel înălțat pentru noi pe altarul Crucii și cu Duhul Cel ce luminează inimile noastre, că Dumnezului nostru I Se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea în vecii vecilor. Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.12.2012, 20:23:27
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântului Daniil Sihastrul





Cuviosul Părintele nostru Daniil Sihastrul a fost unul din cei mai mari sfinți pe care i-a odrăslit pământul Moldovei, mare dascăl ai pustiei și povățuitor al călugărilor. Acest sfânt al neamului nostru s-a născut într-o familie de oameni săraci de pe moșia mănăstirii Sfântul Nicolae din Rădăuți, la începutul secolului al XV-lea, primind din botez numele de Dumitru. Fiind ales de Dumnezeu din sânul maicii sale pentru viața cea îngerească a pustnicilor, s-a dovedit din pruncie purtător de Hristos.niciodată nu lipsea de la biserică, nici nu se juca asemenea cu ceilalți copii, nici nu căuta odihnă și mâncare; ci mereu se ruga, și întru toate asculta de părinți.
Când avea vârsta de zece ani, fiind dat să învețe carte în mănăstirea Sfântul Nicolae din Rădăuți, copilul Dumitru, deși tânăr cu vârsta, s-a dovedit bătrân cu înțelegerea. Căci în puțină vreme a deprins Ceaslovul și Psaltirea pe de rost, precum și nevoința cea duhovnicească, adică rugăciunea cea de taină a inimii, postul, smerenia și păzirea minții de gânduri rele. Pentru aceasta cuvioșii călugări foarte mult îl iubeau și se foloseau de blândețea și priceperea lui, căci era întotdeauna umbrit de darul Duhului Sfânt.
Pentru viata Sf. Daniil Sihastrul, vezi continuarea pe site-ul Asociatiei pentru Cultura si Educatie Sfantul Daniil Sihastru
***

__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.12.2012, 19:36:50
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântul Sfințit Mucenic Ignatie Teoforul



În Biserica Ortodoxă Română este pomenit la 20 decembrie Sfântul Sfințit Mucenic Ignatie Teoforul.

Sfântul se numește „Teoforul”, adică „purtătorul de Dumnezeu”. El a fost copilul pe care Mântuitorul l-a luat în brațe când a spus: „Lăsați pruncii și nu-i opriți să vină la Mine, că unora ca aceștia este împărăția cerurilor”. Sfântul Ignatie a fost pus Episcop în Antiohia de Sfinții Apostoli, după moartea lui Evod. Sfântul Ioan Gură de Aur ne încredințează că în timpul celor 40 de ani cât a păstorit acolo s-a dovedit un adevărat părinte al antiohienilor. În timpul persecuției lui Domițian (81-96) Sfântul Ignatie i-a încurajat cu sfaturi și rugăciuni. Împăratul Traian se afla în culmea gloriei sale, căci în anul 106 cucerise Dacia Traiană, una din cele mai bogate țări din Europa. Serbările și bucuria cuceririi ținuseră 123 de zile.

În amfiteatrul din Roma muriseră 10 000 de gladiatori și 11 000 de animale sălbatice, iar populația fusese scutită de dări. În anul 107, Traian a pornit la luptă împotriva Parților. Împăratul Traian vroia să instaleze liniștea la hotarul cel mai îndepărtat al răsăritului. În drumul său s-a oprit în Antiohia, fosta capitală a regilor Seleucizi, locul de petrecere al romanilor bogați, oraș care timp de 600 de ani purta numele „Regina Orientului”, dat de Pliniu. Păgânii i-au spus împăratului Traian că Ignatie este creștin și că cinstește pe Hristos cel osândit de Pilat.

Împăratul l-a îndemnat să jertfească zeilor, însă Episcopul Ignatie a refuzat, fapt pentru care a fost trimis la Roma pentru a fi dat la fiare în circ. Sfântul Ignatie a plecat din Antiohia sub paza a zece soldați, însoțit de diaconul Filon și de Agatopod. În drumul său până la Roma, Sfântul Ignatie a îndemnat pretutindeni mulțimea credincioșilor să asculte episcopii și preoții lor și să nu creadă învățăturile eretice.

În cele din urmă Sfântul Sfințit Mucenic Ignatie a primit cununa muceniciei fiind aruncat în mijlocul animalelor sălbatice din circul roman.

In fiecare an, la data de 20 decembrie slujitorii și credincioșii de la Dunărea de Jos îl prăznuiesc în chip cu totul special pe Sfântul Ignatie Teoforul, în patrimoniul sacru al Arhiepiscopiei aflându-se o particică din sfintele sale moaște, după cum aflăm de pe site-ul edj.ro.

Și anul acesta, Înaltpreasfințitul Părinte Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos, a săvârșit Sfânta Liturghie, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi, în prezența unui număr impresionant de copiii și elevi, participanți la proiectele naționale „Hristos împărtășit copiilor“ și „Alege școala!“ și a altor credincioși.

Cu această ocazie, moaștele Sfântului Ignatie, aflate în patrimoniul spiritual al Catedralei Arhiepiscopale, au putut fi cinstite de toți cei prezenți.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 20.12.2012 at 19:42:20.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Vecernia zilei + cristiboss56 Despre Vecernie 15 01.02.2016 22:26:36
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. voxdei55 Generalitati 8 04.12.2010 23:48:51
Versetul zilei Daniela-Iulia Din Noul Testament 1 13.05.2009 10:22:30
Informatia zilei silverstar Stiri, actualitati, anunturi 4 24.04.2009 09:30:11