Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sarbatori > Diverse Sarbatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.11.2012, 17:36:21
eliza-georgiana eliza-georgiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 444
Thumbs up

ce gasesc eu foarte relevant este ca toti sfintii (sau aproape toti) sunt tineri!! si viata Sfintei Parascheva m-a impresionat, Sfantul Pantelimon doctor fara de arginti, iar Sfanta Ecaterina era inzestrata cu o intelepciune duhovniceasca adanca: ea i-a depasit intelepti in cugetarea des*pre Dumnezeu. Exista o intelepciune lumeasca, la care referindu-se Sfintii Parinti spun: „Este mai bine sa fii nebun“. Intelepciunea lumeasca este de pilda atunci cand mergi la biserica pentru ca nu ai altceva de facut sau cand dai milostenie pentru ca n-ai unde pune banii etc.
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...relui-hristos/
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.11.2012, 02:37:59
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit



Luni 26 Noiembrie l-am sarbatorit pe Sf. Stelian Paflagonul, ocrotitorul copiilor.
In iconografie el este infatisat purtand un bebelus in brate.

Din sinaxar:

Acesta a fost sfințit din pântecele maicii sale și s-a făcut locaș Duhului Sfânt. Pentru aceasta împărțindu-și bogăția la săraci și făcându-se monah, a covârșit pe toți monahii cei de atunci prin nevoința obositoare și viețuire aspră. Apoi s-a dus în pustie, și a intrat într-o peșteră în care primea hrana de la un dumnezeiesc înger. Și s-a făcut doctor de felurite nevindecate patimi. Căci când urma boala aducătoare de moarte și mureau pruncii, și părinții rămâneau fără de copii, atunci câte maici chemau cu credință numele acelui sfânt Stelian și zugrăveau sfânta lui icoană, iarăși nășteau alți prunci. Însă și prunci bolnavi izbăvea de boală. Deci așa viețuind pururea pomenitul și vindecări și minuni multe săvârșind, s-a mutat către Domnul.

Last edited by mirela.t; 29.11.2012 at 02:56:41.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.11.2012, 22:37:17
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Alaturi de Sf. Ap. Andrei l-am praznuit astazi pe Sf. Ierarh Andrei Saguna, despre a carei viata am mai scris pe forum, dar reiau si aici:

Anastasiu Saguna (pe numele de mirean) a fost al treilea copil si ultimul din familia unor vechi negustori aromani, provenind din familii evlavioase, Anastasia si Naum. Numai ca nasterea sa, in 1806, in Miscolt (Ungaria), a fost prilej de bucurie doar pentru mama sa evlavioasa, nu si pentru tatal care trebuia sa mai hraneasca inca o gura. Situatia financiara a familiei devine extrem de precara, asa ca tatal, om slab, se lasa invoit de arhiepiscopul romano-catolic sa treaca la catolicism impreuna cu cei trei copii ai sai minori, pentru a obtine unele avantaje materiale. In carte sunt descrise cu lux de amanunte demersurile pe care le-a facut mama Anastasia, ajutata de tatal ei, Mihail, pentru a-si creste copiii in dreapta credinta, toate memoriile, luptele cu autoritatile, fuga cu ei la Pesta... Impresionanta pilda de verticalitate si de marturisire publica a credintei ortodoxe in fata tuturor organelor competente, de la Sfatul Tarii pana la imparat! In cele din urma, nu are castig de cauza oficial, copiii fiind educati in religia catolica, dar influenta sa materna a fost decisiva: pe rand, la implinirea varstei de 18 ani, dupa petitii si lupte repetate cu autoritatile, cei trei copii se dezic oficial de catolicism si imbratiseaza din nou credinta ortodoxa, marturisind-o in fata forurilor publice.

Anastasiu a absolvit Filosofia si Dreptul la Pesta, a facut studii de teologie ortodoxa la Varst si s-a calugarit intr-o manastire sarbeasca, purtand numele de Andrei. Datorita calitatilor sale, a detinut mai multe functii. Dupa ce a lucrat doi ani ca vicar al episcopiei Sibiului, a fost ales episcop in 1848. Din aceasta postura, a inceput demersurile pentru restaurarea Mitropoliei Ortodoxe a Transilvaniei, ducand o lupta sustinuta pentru apararea drepturilor romanilor ortodocsi din acea zona. Din nou a ajuns cu petitii la Sfatul Tarii si la imparatie. A fost conducatorul delegatiei Adunarii de la Blaj, a restructurat invatamantul teologic, a infiintat scoli in Ardeal cu predare in limba romana, a facut o bogata lucrare misionara si filantropica.


Mai multe despre acest nou sfant roman, care a luptat pentru drepturile romanilor, gasiti aici: http://sfantul-andrei-saguna.blogspo...ei-saguna.html


Mi se pare foarte nimerita alegerea BOR de a-l serba pe 30 noiembrie, alaturi de Apostolul care a crestinat Dacia si inaintea zilei nationale.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.11.2012, 22:46:24
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

.
Citat:
În prealabil postat de eliza-georgiana Vezi mesajul
ce gasesc eu foarte relevant este ca toti sfintii (sau aproape toti) sunt tineri!! si viata Sfintei Parascheva m-a impresionat, Sfantul Pantelimon doctor fara de arginti, iar Sfanta Ecaterina era inzestrata cu o intelepciune duhovniceasca adanca: ea i-a depasit intelepti in cugetarea des*pre Dumnezeu.
Nu sunt toti sfintii tineri. Mai ales mucenicii sunt tineri. I-au daruit lui Hristos ce au avut mai bun in ei, tineretea, frumusetea, puterea.
Daca e sa ma gandesc la un sfant batran, acesta este, prin excelenta, Sfantul Nicolae, despre care se spunea ca era batran (cu sensul de intelept) si atunci cand era tanar. Dar mai sunt si sfintii cuviosi, care si-au inchinat lui Hristos toata viata lor, de la tinerete pana la batranete, si alti ierarhi, Sfantul Spiridon, de pilda.
Cred ca in imparatia cerurilor sunt toti tineri.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.12.2012, 21:14:53
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit 3 decembrie - Sfantul cuvios Gheorghe de la Cernica

Cel care a revigorat viata manastireasca a Cernicai:


Despre el cititi aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...688#post485688

__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.12.2012, 03:13:00
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit Sfanta Mucenita Varvara - 4 decembrie

Sfanta Varvara a trait in timpul imparatului Maximian (284-305), la Heliopolis. Din cauza frumusetii sale trupesti este inchisa intr-un turn, de tatal sau Dioscor. Acest tata pagan considera ca poporul nu este vrednic sa vada frumusetea fiicei sale. In acest turn, Sfanta Varvara le vesteste pazitoarelor ei adevarul despre zei: "Zeii pe care ii cinsteste tatal meu sunt facuti de maini omenesti. Pe cei de aur si de argint i-au facut zlatarul (argintarul) si pe cei de piatra i-a facut pietrarul, iar pe cei din lemn i-a cioplit teslarul. Deci, cum acei zei facuti au putut zidi aceasta luminata inaltime cereasca si o frumusete ca aceasta pamanteasca, neputand ei singuri nici umbla cu picioarele, nici lucra cu mainile?".

Din Sinaxar aflam ca intr-una din zile, tatal sau a poruncit ca la o baie din palatul sau sa se faca doua ferestre. Sfanta Varvara i-a rugat pe lucratori sa faca trei, in numele Sfintei Treimi. In momentul in care a fost nevoita sa-i raspunda tatalui de ce a poruncit lucratorilor sa se faca trei ferestre a marturisit: "Mai bine este sa fie trei decat doua, caci tu, parintele meu ai poruncit sa se faca doua ferestre in chipul precum mi se pare - a doi luminatori ceresti, al soarelui si al lunii, ca sa lumineze baia, iar eu am poruncit ca sa se faca si a treia in chipul luminii celei intreite, pentru ca trei sunt ferestrele luminii celei neapropiate, celei negraite, celei neapuse si celei neinserate, care lumineaza pe tot omul ce vine in lume".

Pentru ca nu s-a inchinat idolilor si a marturisit pe Hristos, a fost ucisa cu sabia chiar de tatal ei.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.12.2012, 03:14:16
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit Sfantul Ioan Damaschin - 4 decembrie

Sfantul Ioan Damaschin (675-749) s-a nascut intr-o familie aristocrata care se afla in fruntea administratiei fiscale a Siriei. Se bucura de o educatie aleasa, avand drept tutore pe un calugar Cosma, venit din Italia. Cand califul Omar II (717-720) porneste persecutia impotriva crestinilor, se retrage la manastirea Sfantul Sava. Este hirotonit preot de Patriarhul Ioan V al Ierusalimului. Este anatemizat de sinodul iconoclast din 754, pentru ca va lupta impotriva dusmanilor icoanelor. Sfantul Ioan Damaschin trece la cele vesnice in anul 749, la Manastirea Sava.
http://www.crestinortodox.ro/sfinti/...hin-98115.html
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.12.2012, 22:31:57
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântul Ierarh Spiridon




SFÂNTUL IERARH SPIRIDON

În fiecare an, pe 12 decembrie prăznuim pe Sf. Spiridon, care și-a trăit mare parte din viață în Cipru, unde s-a și săvârșit în anul 348, fiind îngropat în Biserica Sfinților Apostoli din Trimitunda.
Când saracinii au cotropit insula, ciprioții au deschis mormântul sfântului pentru a muta sfintele moaște la Constantinopol. Atunci au descoperit că trupul sfântului era întreg iar din mormânt venea un miros de busuioc, semn al sfinției vieții sale. Când a căzut Constantinopolul în 1453, sfintele moaște au fost mutate în Serbia, după care un Părinte din Insula Corfu, Georgios Kalohairetis, l-a adus în insula din Grecia, unde este și acum înmormântat.
Până în ziua de azi, sfintele moaște întregi ale Sf. Spiridon din altarul din Corfu continuă să lucreze cu puterea lui Dumnezeu, Care este minunat întru sfinții Lui. El este cunoscut ca "sfântul călător" deoarece papucii de mătase de pe tălpile sale se uzează în fiecare an și sunt înlocuite de praznicul său. Sf. Spiridon este cinstit de biserică în ziua de 12 decembrie. Minunea pe care a făcut-o în Corfu împotriva invaziei turce din 1716 este comemorată în 11 august.
În prezent, sfintele moaște ale Sfântului Ierarh Spiridon se află într-o biserică din insula Corfu aflată la 100 de metri de Mitropolie, unde se găsesc moaștele Sfintei Împărătese Teodora (prăznuită la 11 februarie):
Spre deosebire de celelalte sfinte moaște, cele ale Sfântului Spiridon dispar frecvent din raclă, venind la cei care îi cer ajutorul cu credință și cu lacrimi, și face nenumărate minuni. De aceea, multe spitale îi poartă numele și au în incinta lor o Biserică cu hramul Sfântului Spiridon. Sfântul Spiridon vine cu sfântul său trup la cei bolnavi, care îi cer ajutorul și îi vindecă.
Ca dovezi ale plecării Sfântului Spiridon din raclă arătăm următoarele:
- clericii și credincioșii văd că, pentru o perioadă scurtă de timp, lipsește trupul său din raclă;
- când Sfântul revine în raclă, trupul său este cald și prăfuit;
- în fiecare an îi sunt schimbate încălțările, care sunt uzate și impregnate cu praf și iarbă; este și motivul principal pentru care Sfântul Spiridon este ales patron al cizmarilor;
- în timpul procesiunilor religioase, Sfântul Spiridon este purtat în raclă stând în picioare;
- în Acatistul Sfântului Ierarh Spiridon, de peste 1600 de ani, credincioșii cântă (Icosul al 6-lea): "Bucură-te, că ești și cu oamenii cu trupul petrecător; Bucură-te, al cărui trup săvârșește astăzi minuni; Bucură-te, că încălțămintele tale slujesc drept dovadă".
Când insula Corfu a aparținut venețienilor (catolici), aceștia l-au cinstit pe Sfântul Spiridon cu evlavie, pentru ajutorul dobândit de la el.
Într-o zi i-au schimbat hainele arhierești cu un veșmânt cusut cu fire de aur. Sfântului Spiridon nu i-au plăcut însă straiele aurite, pe care a doua zi venețienii le-au găsit lângă sfânta raclă, iar Sfântul Spiridon era din nou îmbrăcat în straiele sale arhierești smerite.
La Ierusalim există o Biserică cu hramul Sfântului Ierarh Spiridon. Într-o zi, când preotul a intrat în Biserică, l-a văzut pe Sfântul Spiridon uitându-se pe fereastră. După ce Sfântul Spiridon a plecat, a rămas impregnat pe geamul ferestrei chipul său. Această minune se poate vedea și astăzi.
Sfântului Spiridon i se fac slujbe și ceremonii, cu scoaterea sfintelor sale moaște, în următoarele zile:
- în sâmbata lui Lazăr, zi în care i-a scapat de foamete pe locuitorii din Corfu, prin aducerea de vapoare cu grâu;
- în duminica Floriilor, pentru vindecarea celor bolnavi;
- în ziua de 11 august, când i-a alungat pe turcii care voiau să cucerească orașul;
- în prima duminică din luna noiembrie, când îi vindecă pe suferinzii de boli grele.

(Întâmplările sunt povestite de Părintele Cleopa Paraschiv de la Mănăstirea Rarău după pelerinajul său în Grecia, în volumul: Pelerin în Sfântul Munte Athos. Sfânta Mănăstire Vatopedi, Editura Panaghia).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 13.12.2012, 23:00:09
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Dosoftei, Mitropolitul Iubitor De Neam Si Limba Romaneasca!




“Acestu Dosoftei mitropolit nu era om prostu de felul lui. Și era neam de mazîl; pre învățat, multe limbi știa: elinește, lătinește, slovenește și altă adâncă carte și învățătură, deplin călugăr și cucernic și blând ca un miel. În țara noastră pe-această vreme nu este om ca acela”, scria Ion Neculce în Letopisețul său. Cred că acest succint dar inegalabil portret conține in nuce rațiunile profunde ale sfințeniei acestei luminoase personalități. Mitropolitul Dosoftei nu este numai un personaj al culturii românești, ci și un sfânt al Bisericii, canonizat de Biserica Ortodoxă Română la 6 iulie 2005, cu zi de pomenire liturgică pe 13 decembrie a fiecărui an. Canonizarea a fost proclamată solemn și sinodal pe 14 octombrie 2007 la Iași, la hramul Sfintei Paraschiva.
Acum, în ziua sărbătoriri lui, să privim, cu ochi primeniți într-o lumină nouă, viața, credința și lucrarea acestui om, purtate până la măsura sfințeniei. Mitropolitul Dosoftei s-a născut la 26 octombrie 1624 și este originar de prin părțile Sucevei. La botez a primit numele Dimitrie. Împrejurările în care tânărul Dimitrie a îmbrățișat viața monahală rămân încă nedeplin lămurite. Nedeslușite și răzlețe ne parvin din epocă informațiile care privesc prima perioadă a vieții și a formării sale spirituale.
Dosoftei nu a fost, cu certitudine, un autodidact. Se pare că ar fi învățat la Iași, la Școala Domnească de la Trei Ierarhi. Aici îl va fi atras și înrâurit personalitatea mitropolitului Varlaam, ale cărui inițiative culturale le preia și le face mai târziu pe deplin roditoare. Conștiința sa de tip umanist, cunoașterea limbilor clasice (latină și greacă), accesul la limbi și culturi moderne (polonă, rusă, ucraineană, neogreacă) justifică ipoteza unor studii continuate în Polonia, la Lvov, așa cum se crede, în cadrul frăției ortodoxe “Adormirea Maicii Domnului”. După o perioadă petrecută ca ieromonah la mănăstirea Probota, unde prezența sa este semnalată în 1649, Dosoftei urcă pe treptele slujirii arhierești.
În 1658 se află în fruntea episcopiei de Huși, iar în 1659 este episcop de Roman. În 1671 ajunge Mitropolit al Moldovei, treaptă din care continuă și mai intens munca de păstor, cu precădere prin cristalizarea lucrării sale de cărturar.
Datorită atitudinii sale anti-turcești va fi silit să părăsească țara, refugiindu-se în Polonia în februarie 1674, împreună cu domnitorul Ștefan Petriceicu, de unde revine în 1675, redobândindu-și scaunul, după o detenție de câteva luni în mănăstirea Sf. Sava din Iași. Urmează, pentru Dosoftei, un deceniu de intensă activitate pastorală concretizată într-o considerabilă operă de traducere și tipărire a cărților de cult în limba română.
Din 1686, în urma eșuării campaniei antiotomane a regelui Sobieski, încep pentru Dosoftei ani dramatici de refugiu care devine surghiun în Polonia, la Stryj iar mai apoi la Zolkiew (azi, Nesterov, în Ucraina). Acolo va muri în 13 decembrie 1693, înconjurat de griji, nevoi și ostilitate, așa cum citim în corespondența ultimilor ani, excomunicat și depus din treaptă de Patriarhia Constantinopolului în urma sinodului de la Iași din 1688, dar mai ales mistuit de dorul de țară. Peste locul îngropării lui vremea a întins vălul uitării.
“Cunoștința îngâmfă însă iubirea zidește” spunea Sfântul Apostol Pavel (1Corinteni 8, 1) și își află ecou deplin în viața și lucrarea mitropolitului moldovean. În cazul lui, cărturăria nu a fost searbădă jonglerie de concepte, ci a devenit slujire; făcându-se vehicul al iubirii, a zidit conștiințe.
Dosoftei a fost un cărturar, un erudit unic în felul lui, multe din întreprinderile sale culturale stând sub semnul pionieratului.
Este primul poet al literaturii române culte și primul tălmăcitor în versuri al Psaltirii în tot Răsăritul creștin (Psaltirea în versuri, Uniev, 1673). Dar, dacă se încumetă la această strădanie, nu o face dintr-o “manie a versificării”, ci pentru edificarea spirituală a neamului “rumânesc” care, de la el încoace, nu numai că poate pricepe psalmii în limba proprie, dar îi și gustă. A tâlcuit Psaltirea – care, după propria mărturisire, “este plină de rugă și de tainele cele mari ale lui Dumnezeu” – “cu multă trudă și vreme îndelungată, precum am putut mai frumos […] ca să poată trage hirea omului cătră cetitul ei”. Efortul estetic este, așadar, în slujba edificării sufletești, iar nu altfel, mereu în spiritul versetului paulin al iubirii ziditoare. Dacă, până la Dosoftei, limba română avea dreptul să intre numai până în tinda bisericii, începând cu acesta ea pătrunde până în altar.
Mitropolitul Dosoftei a deschis larg ușile împărătești pentru săvârșirea Sfintei Liturghii în limba română prin traducerea integrală a Liturghierului în limba română (Iași, 1679, cu o a doua ediție, îmbogățită și argumentată, în 1683). Gestul era revoluționar pentru acea vreme, dacă ne gândim că în Muntenia, contemporanul său, Mitropolitul Theodosie tipărește în anul 1680 un Liturghier care are textul slujbei în slavonă și numai indicațiile tipiconale în limba română, căci, după cum mărturisește, “Liturghia toată a o prepune pe limba noastră și a o muta nice am vrut, nice am cutezat”… Dosoftei, însă, aflând temei biblic în versetul paulin “în Biserică vreau să grăiesc cinci cuvinte cu mintea mea, ca să învăț și pe alții, decât zeci de mii de cuvinte într-o limbă oarecare” (1Corinteni 14, 19) și însuflețit de misiunea sa de luminător al poporului, îndrăznește acest progres cultural spre risipirea ignoranței religioase (“să-nțeleagă creștinii svintele taine”) și spre mântuirea poporului (“să înțeleagă toți spăsenia lui Dumnezeu cu înțeles întreg”).
Alături de Liturghier a tradus și tipărit multe alte cărți de cult, unele pentru prima dată în limba română. Aceste traduceri sunt închinate ca “dar limbii române” și constituie, voit și conștient, mijloc de edificare a conștiinței naționale, căci au convingerea că se adresează tuturor românilor: “tutinderea ce să află în această limbă pravoslavnică”. Conștiința latinității limbii este atât de adâncă în el încât, în strădania de a crea o limbă românească teologic expresivă, nu ezită să caute în Vulgata sfântului Ieronim posibile etimoane pentru expresiile românești: “pentru că cică s-au tălmăcit de pre izvodul sfetii Ieronim […] noi de pre acel izvod foarte am sâlit de-am pus cuvintele precum să află acolo”.
Dosoftei este, așadar, primul creator al terminologiei științifice teologice românești în baza limbii latine. După cum este și primul “dascăl euharistic” sistematic al poporului român, primul mare cunoscător al literaturii patristice și postpatristice (compilează și traduce în română și în rusă din Ignatie Teoforul, Efrem Sirul, Ioan Damaschinul, Simeon al Tesalonicului etc.), primul tălmăcitor din dramaturgia universală (drama renascentistă Erofili, din neogreacă), primul traducător al Istorii-lor lui Herodot în limba română. Ceea ce l-a făcut sfânt pe Dosoftei nu este erudiția, ci izvorul și scopul acestei științe de carte, care au fost constant iubirea de Dumnezeu și de poporul încredințat spre păstorire. Întreaga inițiativă culturală nu izvorăște dintr-un spirit academic, ci dintr-unul pastoral.
Pentru slujirea poporului creștin a folosit mulții talanți cu care Dumnezeu l-a înzestrat. Iar semnul că prin acestea s-a sfințit și pe sine însuși este faptul că, între toate aceste întâietăți pe care și le-a dobândit în cultura vremii, a continuat să rămână “deplin călugăr și cucernic și blând ca un miel.

Rugăciune către Sf. Ierarh Dosoftei, Mitropolitul Moldovei



O, preaînțelepte, Sfinte Ierarhe Dosoftei, ai fost trimis de Dumnezeu, la vreme de strâmtorare, să fii pavăză Bisericii Moldovei. Pentru credința, blândețea, răbdarea și milostenia ta, chipul îngeresc ai primit și vrednic te-ai făcut de înălțimea chemării arhierești. Înțelept tâlcuitor al dreptei credințe, luminător și sfințitor al limbii române, mare iubitor al Sfinților și al Sfintei Liturghii te-ai arătat Sfinte Ierarhe Dosoftei. Întrucât te-ai învrednicit să stai în preajma Sfintei Treimi, te lăudăm, cântăm și fericim viața ta curată și multa ta osteneală pentru credința și lucrarea Bisericii lui Hristos.
Acum, te rugăm, păstor luminat al Bisericii și împreună liturghisitor cu îngerii în ceruri, ajută-ne cu mijlocirile tale, rugând pe Dumnezeu să dăruiască poporului nostru tăria dreptei credințe, bucuria vieții sfinte și rodirea faptelor bune să ocroteacă pe părinți și pe copii, să vindece pe cei bolnavi și să mângâie pe cei întristați; să sporească dragostea noastră, a tuturor, pentru cei săraci, singuri și neajutorați; să ne ajute pe toți să împlinim poruncile Evangheliei lui Hristos, spre slava Sfintei Treimi și mântuirea noastră. Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Vecernia zilei + cristiboss56 Despre Vecernie 15 01.02.2016 22:26:36
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. voxdei55 Generalitati 8 04.12.2010 23:48:51
Versetul zilei Daniela-Iulia Din Noul Testament 1 13.05.2009 10:22:30
Informatia zilei silverstar Stiri, actualitati, anunturi 4 24.04.2009 09:30:11