![]() |
![]() |
|
#741
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar nu am auzit parerea ta, Mirela, despre topicul de fata. Care este? |
#742
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mă și mir că n-ați recunoscut susținătorul "hedonismului" , întrucât persoanei respective îi aparțin aproape un sfert din postările de pe acest topic.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#743
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Părerea mea despre topicul de față e că este prea lung ! ![]() N-am apucat să citesc tot... și oricum nu ma prea interesa problema în sine, că eu stau bine cu abstinența. :) |
#744
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar mai am o intrebare la tine, Mirela: s-a afirmat pe acest topic, ca Moise s-a ridicat cu trup cu tot la cer, aidoma Domnului Iisus Hristos si a Sf. Ilie. E adevarat? Asta sunt convinsa ca stii. Last edited by Miha-anca; 13.10.2012 at 22:13:28. |
#745
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ei, sunt topice și topice. :) Asta cu Moise n-o știam. Ba, din contră, știam că pentru trupul lui s-a luptat Arhanghelul Mihail cu "știti voi cine"... care l-a luat. Eu știam de Enoh, de Sfântul Ilie si de Sfântul Ioan Teologul (ucenicul iubit al lui Hristos, unul din cei 4 evangheliști) - de ei am citit că n-au cunoscut moartea și că Dumnezeu i-a luat la El in trup. Dar să nu deviem topicul.... Last edited by mirela.t; 13.10.2012 at 22:34:50. |
#746
|
|||
|
|||
![]()
Citesc acum din Sf. Marcu pustnicul si am dat peste invatatura lui despre placerea omeneasca. Vom vedea cat de putin stim noi despre aceasta placere:
"Maica si inceput al schimbarilor spre rau este necredinta, iar de aici, acesteia ca niste fii ii urmeaza zavistia, urâciunea, viclesugul, pizma, pricirea, fatarnicia, cautarea la fata, slujirea inaintea ochilor [pentru lauda], clevetirea, minciuna, cucernicia cea cu nume mincinos si nu in adevar, si cate si mai cate patimi ca acestea anevoie pricepute si intunecate. Iar cea mai mare decat toate se arata in aceea ca unii prin intelepciunea cuvintelor le lauda pe acestea ca pe niste bune, iar vatamarea cea dintr-insele o acopera. Insa de voiesti a arata viclenia lor, o voi face, insa din parte. Vicleanul placator-de-oameni, intr-un chip sfatuieste, intr-alt chip vrajmaseste; pe unul il lauda, iar pe altul il prihaneste; invatand pe aproapele, pe sinesi se lauda; la judecata impreuna graieste nu ca sa judece drept, ci ca sa-i izbandeasca vrajmasului; cu linguseli mustra, pana ce, asa defaimand, se va lipi prieteneste de vrajmasul sau; fara a-l numi, il cleveteste, ca sa-si acopere clevetirea; pe cei neagonisitori ii jura ca sa-si marturiseasca cele ce le lipsesc, ca si cum ar voi sa le dea, si, cand vorbeste despre ei, ii vesteste ca pe unii ce cer; inaintea celor neiscusiti se lauda, iar inaintea celor iscusiti smerit cuvanteaza, astfel avand lauda cea de la amandoi. Laudati fiind cei imbunatatiti, el nu se indulceste, ci aducand inainte alta povestire, goneste lauda; pe dregatori, nefiind de fata ei ii defaima, iar de fata fiind, ii slaveste in fata; pe cei smerit cugetatori ii batjocoreste, iar dascalilor le cauta prihaniri; prostia o defaima, ca pe sinesi sa se arate ca un intelept; faptele bune ale altora nu le baga in seama, iar rautatile le poarta intru pomenire. Neincetat vremile vaneaza si fetele slujeste, ca multumita sa-si faca cea in multe chipuri patima a placerii de oameni; prin intrebarea celor straine, pe ale sale rele se ispiteste a le ascunde. Iar calugarii cei adevarati nu asa, ci dimpotriva, pe relele altora le trec cu vederea, impreuna patimind cu dansii, iar pe ale lor numai lui Dumnezeu le fac aratate. Pentru aceasta si de la oamenii nestiutori ai scopului se defaimeaza, pentru ca nu atat oamenilor, cat lui Dumnezeu a-I placea se sârguiesc. Asadar, acesta si placut oamenilor se face, si pe sinesi se micsoreaza, si pentru amandoua asteapta rasplatirea de la Domnul, Cel ce a zis: "Cel ce se inalta pe sinesi se va smeri, iar cel ce se smereste, pe sinesi se va inalta." (Matei, 23:12) Iar Batranul, dupa ce l-a petrecut pe dansul, s-a intors lacrimand si rugandu-se. "Iata pricina mahnirii si a denadejdii mele: ca pe legea cea duhovniceasca o graim altora si insine nu o pazim. Daca nu cu cuviinta si adeverire am urmat voirii celor intristati, e pentru ca aceia tin legea lui Dumnezeu si toate cele de deasupra lor, dupa cuvantul Scripturii - iar mie ca unui batran dati-mi iertare pentru putinatatea mintii mele - asa numai ca sa credem ca suntem vinovati celor intristatoare ce ni se intampla noua, macar desi nu din cele intamplate de curand si nici pentru aceleasi ucruri, ci din datorie veche". din "Sfantul Marcu pustnicul: Scrieri, Ed. Egumenita pg. 122-125) Last edited by Miha-anca; 13.10.2012 at 23:37:53. |
#747
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Catalin, incapatanarea este o insusire a vointei. Insa una dezadaptativa, negativa. Asta nu pricep copiii speriati, din pacate. Balada pe care ai auzit-o, pesemne de prea multe ori, o fi avind puncte comune cu ce iti cant eu, insa exista si diferente notabile. In definitiv, toata muzica e cu 7 note muzicale, iar multe partituri sunt in do major, insa cred ca esti de acord ca melodiile nu sunt identice... Din cate inteleg eu, asa cum imi pot face o oarecare imagine, procesezi puternic amorsat de un set, un montaj, o lentila care ti se activeaza prompt atunci cand receptezi un stimul anume si din clipa cand ti se activeaza experienta din memorie le vezi pe toate prin acea experienta, iar nu asa cum sunt mesajele de fapt. Or, asta e uneori urma unei experiente traumatizante sau pur si simplu o aparare, eficienta pe termen scurt insa daunatoare cu vremea, alterind perceptia realitatii si relatiile... "Cine s-a fript, sufla si-n iaurt", zice poporul. Si sper ca sesizezi ironia si avertismentul, ca doar nu e normal sa sufle omul in iaurt. Cel ce sufla in iaurt a ramas prizonier/ostatic unei situatii care nu mai exista in fapt, insa e prezenta subiectiv, fiind activa in memorie, intervenind puternic in perceperea (distorsionanta a) situatiilor de viata. Si e suparator pentru mine sa fiu confundat de catre tine, constant, cu altii. Ti-am tot atras atentia in sensul asta. Imi tot tragi o masca straina de mine pe chipul meu. Ce-ar fi sa-mi dai jos masca pe care mi-ai lipit-o cu supergluul interpretarilor pe chip? Ma deranjeaza, imi stalceste barba si ma ustura ochii de la vaporii supergluuului... Pui mereu eticheta de ecumenist si inventezi intentii pe care nu le am. Nu stiu cum te inseli singur, nu stiu ce te anima sa faci asta in ciuda observatiilor repetate, insa stiu clar ca imi displace si te-am rugat sa incetezi. Dar nu poti. Nici nu dai semne ca vrei. Oare ai un teatru intreg de masti imaginare pe care le folosesti pentru a-ti pastra propriul personaj cu care te identifici ca sa faci fata nelinistii si durerii? S-a intamplat ceva cu identitatea ta? Daca da, atunci problema nu se rezolva in nici un caz asa, Catalin. Pe undeva ma amuza cat de radical si simplist imparti oamenii, situatiile, experientele complexe ale vietii de credinta. Incerci sa cufunzi universul credintei in borcanelul de plastic al catorva scheme caraghioase cu iz bisericesc, insa lipsite de bogatie in duh. Fireste ca multi raman pe dinafara, iar tu bagi borcanelul in buzunar cu satisfactia ca ai mai prins un bondar. Dar totul e in imaginatie, din pacate. Stiu si eu de ce faci jocul asta? Sper ca tu stii mai bine. Oricum mie nu imi place si nu imi foloseste. Probabil nici altora, banuiesc doar... Voi incerca sa inchei discutia cu tine, intrucat persisti in etichetari si evaluari nerealiste. Daca te ajuta cu ceva, numeste-ma in continuare ecumenist, evolutionist, botanist si cum iti mai place. Poti sa-mi zici si satanist, ca parca a adus o doamna vorba cam pe-aici... Poti sa ma numesti si african si penticostal si babuin si pastarnac si bocanc si carabus, cum ai nevoie. Nu ma supar. Doar imi pare rau ca ai acoperit niste oglinzi vii cu carpe de sters praful. |
#748
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca unii au inteles, ca se fac presiuni asupra lor in acest sens, atunci au inteles gresit. Nu avem dreptul sa ne amestecam in viata nimanui. Avem liberul arbitru si daca si Dumnezeu il respecta, atunci noi cu atat mai mult trebuie sa respectam alegerea altora. Oricum fiecare plateste pentru propriile greseli, nu pentru ale altuia. Credeam ca e clar acest lucru; dar nu cred ca strica cuiva sa stie aceste lucruri despre care discutam, in eventualitatea ca intr-o zi, luandu-si viata la revizuit, vor constata cu parere de rau, ca ceea ce credeau ei alta data ca e bine, sa nu fie deloc bine. Momentul acesta vine atunci, cand Dumnezeu se indura de om si incepe sa-i descopere pacatele. Tineretea isi are avantajele si dezavantajele ei. Dar trece. |
#749
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adevarul se experimenteaza pe propria piele, ca sa zic asa, ca intalnire cu totul aparte intre persoane si Persoana. Ce scriem in teorii sunt doar sugestii, semne, care tot spre trairea experientei unei vieti imbisericite trimit, pana la urma. Biserica a dat si da mereu aceleasi repere. Mihailc atragea atentia sa ne ferim de ispita caderii in absolutismul extremelor. Un fluviu nu inainteaza fixindu-si ca tinta unul sau altul din maluri. Ci strecurindu-se sinuos printre ele... Tinta fiind Marea... |
#750
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si inca ceva frate Cezare... Acel forumist "te citeste" cu drag de fiecare data si... inca mai scrie!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|