Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #741  
Vechi 13.10.2012, 21:45:03
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
A zis mai sus că se referea doar la cazul a două persoane concrete, care dezbăteau cu mai bine de 20 de pagini în urmă :) bănuiesc că la stefan_florin și Miha-anca.

Însă, sinceră să fiu, n-am înțeles care era substratul afirmației lui Eugen și de ce atâtea ghilimele.
DA, probabil ca la mine se referea, caci invatatura curata de la Dumnezeu nu place.
Dar nu am auzit parerea ta, Mirela, despre topicul de fata. Care este?
Reply With Quote
  #742  
Vechi 13.10.2012, 21:45:39
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Mihailc, eu nu ma recunosc in nici una din tabere.
Sunt pentru o asceza a libertatii, cum spui. Asceza vietii oamenilor casatoriti este insa diferita de asceza calugarilor. Este asceza pentru oamenii casatoriti jertfa continua pentru celalalt si pentru copii. Concret, pentru mine este asceza ca cel mic ma scoala aproape in fiecare noaspte, cel mare si el cateodata, ca ma scol devreme oricum pentru ei ; si da, este si bucurie, pentru ca adevarata asceza implica bucurie. Apoi, sunt asceza si multe alte lucruri personale pe care nu le scriu aici pe forum, si care si ele sunt si bucurie, pentru ca imi iubesc sotul si copiii foarte mult.
(Un calugar se scoala noaptea sa se roage, si diminata devreme sa mearga la slujba.)
Este asceza pentru oamenii casatoriti si o anume asceza sexuala, dar ceea ce am incercat eu sa spun este ca s-a exagerat mult in acest sens, se ajunge la lucruri cu adevarat absurdesi care nu corespnd antropologiei ortodoxe, si aceste lucruri se propun apoi ca obligatie, ca o lege (ceea ce nu corespunde adevaratei morale crestine), nu ca eventual model de adaptat la viata concreta a cuplului.
Uneori, apare o polarizare a opiniilor din cauza discutiei. Daca tie ti se pare ca din cele afirmate de mine rezulta ca apar hedonismul, cred ca nu m-ai inteles.
Si cred ca nu ai inteles in intregime nici esenta mesajelor Aghiritului. Ma mir, pentru ca ai o acuratete intelectuala iesita din comun si apreciez mult ceea ce scrii si admir cultura ta si modul cum o folosesti, atat cat am putut sa vad (nu ma uit pe multe topicuri).
Ștefania, nu era vorba de tine, că nu ai adoptat o atitudine extremistă nici n-ai apărat până la absurditate hedonismul, iar în conținutul mesajelor Aghioritului am găsit destulă fasole printre pietricele, neghină, linte etc. pentru o iahnie gustoasă și hrănitoare. (am împrumutat aici elementele unei pilde a lui Mosh Neagu).
Mă și mir că n-ați recunoscut susținătorul "hedonismului" , întrucât persoanei respective îi aparțin aproape un sfert din postările de pe acest topic.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #743  
Vechi 13.10.2012, 21:57:48
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
DA, probabil ca la mine se referea, caci invatatura curata de la Dumnezeu nu place.
Dar nu am auzit parerea ta, Mirela, despre topicul de fata. Care este?

Părerea mea despre topicul de față e că este prea lung !
N-am apucat să citesc tot... și oricum nu ma prea interesa problema în sine, că eu stau bine cu abstinența. :)
Reply With Quote
  #744  
Vechi 13.10.2012, 22:03:53
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
Părerea mea despre topicul de față e că este prea lung !
N-am apucat să citesc tot... și oricum nu ma prea interesa problema în sine, că eu stau bine cu abstinența. :)
Adica preferi topice scurte? Ma uit la un topic pe care esti f activa si nu e deloc scurt. Hm.
Dar mai am o intrebare la tine, Mirela: s-a afirmat pe acest topic, ca Moise s-a ridicat cu trup cu tot la cer, aidoma Domnului Iisus Hristos si a Sf. Ilie. E adevarat? Asta sunt convinsa ca stii.

Last edited by Miha-anca; 13.10.2012 at 22:13:28.
Reply With Quote
  #745  
Vechi 13.10.2012, 22:31:20
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adica preferi topice scurte? Ma uit la un topic pe care esti f activa si nu e deloc scurt. Hm.
Dar mai am o intrebare la tine, Mirela: s-a afirmat pe acest topic, ca Moise s-a ridicat cu trup cu tot la cer, aidoma Domnului Iisus Hristos si a Sf. Ilie. E adevarat? Asta sunt convinsa ca stii.

Ei, sunt topice și topice. :)

Asta cu Moise n-o știam. Ba, din contră, știam că pentru trupul lui s-a luptat Arhanghelul Mihail cu "știti voi cine"... care l-a luat.

Eu știam de Enoh, de Sfântul Ilie si de Sfântul Ioan Teologul (ucenicul iubit al lui Hristos, unul din cei 4 evangheliști) - de ei am citit că n-au cunoscut moartea și că Dumnezeu i-a luat la El in trup. Dar să nu deviem topicul....

Last edited by mirela.t; 13.10.2012 at 22:34:50.
Reply With Quote
  #746  
Vechi 13.10.2012, 23:26:47
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citesc acum din Sf. Marcu pustnicul si am dat peste invatatura lui despre placerea omeneasca. Vom vedea cat de putin stim noi despre aceasta placere:

"Maica si inceput al schimbarilor spre rau este necredinta, iar de aici, acesteia ca niste fii ii urmeaza zavistia, urâciunea, viclesugul, pizma, pricirea, fatarnicia, cautarea la fata, slujirea inaintea ochilor [pentru lauda], clevetirea, minciuna, cucernicia cea cu nume mincinos si nu in adevar, si cate si mai cate patimi ca acestea anevoie pricepute si intunecate. Iar cea mai mare decat toate se arata in aceea ca unii prin intelepciunea cuvintelor le lauda pe acestea ca pe niste bune, iar vatamarea cea dintr-insele o acopera.

Insa de voiesti a arata viclenia lor, o voi face, insa din parte.

Vicleanul placator-de-oameni, intr-un chip sfatuieste, intr-alt chip vrajmaseste;
pe unul il lauda, iar pe altul il prihaneste;
invatand pe aproapele, pe sinesi se lauda;
la judecata impreuna graieste nu ca sa judece drept, ci ca sa-i izbandeasca vrajmasului;
cu linguseli mustra, pana ce, asa defaimand, se va lipi prieteneste de vrajmasul sau;
fara a-l numi, il cleveteste, ca sa-si acopere clevetirea;
pe cei neagonisitori ii jura ca sa-si marturiseasca cele ce le lipsesc, ca si cum ar voi sa le dea, si, cand vorbeste despre ei, ii vesteste ca pe unii ce cer;
inaintea celor neiscusiti se lauda, iar inaintea celor iscusiti smerit cuvanteaza, astfel avand lauda cea de la amandoi.

Laudati fiind cei imbunatatiti, el nu se indulceste, ci aducand inainte alta povestire, goneste lauda;
pe dregatori, nefiind de fata ei ii defaima, iar de fata fiind, ii slaveste in fata;
pe cei smerit cugetatori ii batjocoreste, iar dascalilor le cauta prihaniri; prostia o defaima, ca pe sinesi sa se arate ca un intelept;
faptele bune ale altora nu le baga in seama, iar rautatile le poarta intru pomenire.

Neincetat vremile vaneaza si fetele slujeste, ca multumita sa-si faca cea in multe chipuri patima a placerii de oameni; prin intrebarea celor straine, pe ale sale rele se ispiteste a le ascunde.

Iar calugarii cei adevarati nu asa, ci dimpotriva, pe relele altora le trec cu vederea, impreuna patimind cu dansii, iar pe ale lor numai lui Dumnezeu le fac aratate. Pentru aceasta si de la oamenii nestiutori ai scopului se defaimeaza, pentru ca nu atat oamenilor, cat lui Dumnezeu a-I placea se sârguiesc. Asadar, acesta si placut oamenilor se face, si pe sinesi se micsoreaza, si pentru amandoua asteapta rasplatirea de la Domnul, Cel ce a zis:

"Cel ce se inalta pe sinesi se va smeri, iar cel ce se smereste, pe sinesi se va inalta." (Matei, 23:12)

Iar Batranul, dupa ce l-a petrecut pe dansul, s-a intors lacrimand si rugandu-se.
"Iata pricina mahnirii si a denadejdii mele: ca pe legea cea duhovniceasca o graim altora si insine nu o pazim. Daca nu cu cuviinta si adeverire am urmat voirii celor intristati, e pentru ca aceia tin legea lui Dumnezeu si toate cele de deasupra lor, dupa cuvantul Scripturii - iar mie ca unui batran dati-mi iertare pentru putinatatea mintii mele - asa numai ca sa credem ca suntem vinovati celor intristatoare ce ni se intampla noua, macar desi nu din cele intamplate de curand si nici pentru aceleasi ucruri, ci din datorie veche".
din "Sfantul Marcu pustnicul: Scrieri, Ed. Egumenita pg. 122-125)

Last edited by Miha-anca; 13.10.2012 at 23:37:53.
Reply With Quote
  #747  
Vechi 13.10.2012, 23:27:21
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cezar, cunosc balada asta a ecumenistului iubitor si superior, plin de dragoste si intelegere. Toleranta si iubire o au doar pentru cei ce le impartasesc viziunea umanista, pietista despre ortodoxie, restul nu. MariS o spunea chiar pe fata, ca nu-i iubeste pe neecumenisti deocamdata. Tu incerci, dar vezi ca sufletul tau tot la cine iti este apropiat in conceptii trage, nu conteaza ca este catolic, penticostal, acestia iti sunt frati, pe cand un ortodox traditionalist e mai indepartat. Nu cu mult timp in urma il tot numeai frate pe un penticostal. Nu poti intelege de ce nu accepta unii toate invataturile din toate cultele, sau de ce e asa important. Abia acum ai inceput sa citesti vietile sfintilor, poate asa vei afla.
Eu nu vreau sa iti impun conceptiile care nu sunt ecumeniste, pentru ca stiu ca nu poti schimba pe cineva asa, dar cei ce au conceptii ecumeniste incearca sa si le si impuna. Desi ti-am scris si pe acel topic, tu nu vrei sa vezi ca Eugen spunea ca cel ce nu crede in ecumenismul teist e incuiat, e impotriva adevarului si altele. Tu spui invers, pentru ca vezi doar ce iti convine, si de obicei e chiar invers.
Eu nu impartasesc aceleasi conceptii ca si tine si nici nu doresc sa le impartasesc, consider ca sunt gresite si tin mai mult de protestantism. Chiar tu evidentiezi ca suntem in tabere opuse, tu esti in aceeasi tabara cu userul catolic agresiv pentru ca aveti aceleasi conceptii ecumeniste. Chiar am observat ca mai mult ai sarit in apararea sa, ai intervenit doar cand i-am raspuns si eu pe masura. Acel user se comporta agresiv de cand am intrat pe forum, asta si spuneam, ca agresivitatea unor eterodocsi e incurajata de ortodocsii de pe forum care au si ei conceptii ecumeniste. Un ecumenist mai infocat nu poate suporta ca se scrie ceva despre un alt cult in mod negativ, lui i se pare ca esti intolerant, va cauta sa il apere pe un eterodox si invatatura ecumenista.
Asta spuneam, ca sunt doua tabere pe forum, nu are cum sa fie intelegere. Majoritatea celor cu conceptii ecumeniste sunt linistiti, cu unele persoane si vorbesc pe mesaje, dar sunt cativa care sunt mai agresvi, vor sa impuna ei conceptia lor. Si tu m-ai mai atacat inainte fara sa iti adresez vreun mesaj anormal, nici acum nu am spus ceva deosebit la adresa ta, tu ai inceput. Eu cred ca e o greseala ca am intrat pe forumul acesta, e cel mai agresiv forum dintre cele pe care am intrat sau le-am vazut si e o atmosfera negativa. Desigur, doar pentru cei ce scriu la subiecte, altel nu se leaga nimeni de tine.
Esti inchis in balada, asta tot incerc sa iti spun. Ce-ar fi sa lasi balada si sa asculti pur si simplu ce anume iti spune interlocutorul?
Catalin, incapatanarea este o insusire a vointei. Insa una dezadaptativa, negativa. Asta nu pricep copiii speriati, din pacate.
Balada pe care ai auzit-o, pesemne de prea multe ori, o fi avind puncte comune cu ce iti cant eu, insa exista si diferente notabile. In definitiv, toata muzica e cu 7 note muzicale, iar multe partituri sunt in do major, insa cred ca esti de acord ca melodiile nu sunt identice...

Din cate inteleg eu, asa cum imi pot face o oarecare imagine, procesezi puternic amorsat de un set, un montaj, o lentila care ti se activeaza prompt atunci cand receptezi un stimul anume si din clipa cand ti se activeaza experienta din memorie le vezi pe toate prin acea experienta, iar nu asa cum sunt mesajele de fapt. Or, asta e uneori urma unei experiente traumatizante sau pur si simplu o aparare, eficienta pe termen scurt insa daunatoare cu vremea, alterind perceptia realitatii si relatiile... "Cine s-a fript, sufla si-n iaurt", zice poporul. Si sper ca sesizezi ironia si avertismentul, ca doar nu e normal sa sufle omul in iaurt. Cel ce sufla in iaurt a ramas prizonier/ostatic unei situatii care nu mai exista in fapt, insa e prezenta subiectiv, fiind activa in memorie, intervenind puternic in perceperea (distorsionanta a) situatiilor de viata.

Si e suparator pentru mine sa fiu confundat de catre tine, constant, cu altii. Ti-am tot atras atentia in sensul asta. Imi tot tragi o masca straina de mine pe chipul meu. Ce-ar fi sa-mi dai jos masca pe care mi-ai lipit-o cu supergluul interpretarilor pe chip? Ma deranjeaza, imi stalceste barba si ma ustura ochii de la vaporii supergluuului...
Pui mereu eticheta de ecumenist si inventezi intentii pe care nu le am. Nu stiu cum te inseli singur, nu stiu ce te anima sa faci asta in ciuda observatiilor repetate, insa stiu clar ca imi displace si te-am rugat sa incetezi. Dar nu poti. Nici nu dai semne ca vrei.
Oare ai un teatru intreg de masti imaginare pe care le folosesti pentru a-ti pastra propriul personaj cu care te identifici ca sa faci fata nelinistii si durerii? S-a intamplat ceva cu identitatea ta? Daca da, atunci problema nu se rezolva in nici un caz asa, Catalin.

Pe undeva ma amuza cat de radical si simplist imparti oamenii, situatiile, experientele complexe ale vietii de credinta. Incerci sa cufunzi universul credintei in borcanelul de plastic al catorva scheme caraghioase cu iz bisericesc, insa lipsite de bogatie in duh. Fireste ca multi raman pe dinafara, iar tu bagi borcanelul in buzunar cu satisfactia ca ai mai prins un bondar.
Dar totul e in imaginatie, din pacate.
Stiu si eu de ce faci jocul asta? Sper ca tu stii mai bine.
Oricum mie nu imi place si nu imi foloseste. Probabil nici altora, banuiesc doar...
Voi incerca sa inchei discutia cu tine, intrucat persisti in etichetari si evaluari nerealiste.
Daca te ajuta cu ceva, numeste-ma in continuare ecumenist, evolutionist, botanist si cum iti mai place. Poti sa-mi zici si satanist, ca parca a adus o doamna vorba cam pe-aici... Poti sa ma numesti si african si penticostal si babuin si pastarnac si bocanc si carabus, cum ai nevoie. Nu ma supar.
Doar imi pare rau ca ai acoperit niste oglinzi vii cu carpe de sters praful.
Reply With Quote
  #748  
Vechi 14.10.2012, 01:23:25
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
In Biserica exista o lucrare anume, bine randuita de Parinti, cu harul lui Dumnezeu, pentru tot omul; pentru mireni e una aparte. Cu ce drept vin unii pe aici sa predice supra-postul si hiper-abstinenta? Si sa defaimeze placerea unirii sotilor?
Practic aici e neintelegerea. Pe mine ma intereseaza adevarul pur teoretic, pentru a sti in ce fel viata mea se ma raporteaza la acest adevar.
Daca unii au inteles, ca se fac presiuni asupra lor in acest sens, atunci au inteles gresit. Nu avem dreptul sa ne amestecam in viata nimanui. Avem liberul arbitru si daca si Dumnezeu il respecta, atunci noi cu atat mai mult trebuie sa respectam alegerea altora. Oricum fiecare plateste pentru propriile greseli, nu pentru ale altuia.

Credeam ca e clar acest lucru; dar nu cred ca strica cuiva sa stie aceste lucruri despre care discutam, in eventualitatea ca intr-o zi, luandu-si viata la revizuit, vor constata cu parere de rau, ca ceea ce credeau ei alta data ca e bine, sa nu fie deloc bine. Momentul acesta vine atunci, cand Dumnezeu se indura de om si incepe sa-i descopere pacatele.
Tineretea isi are avantajele si dezavantajele ei. Dar trece.
Reply With Quote
  #749  
Vechi 14.10.2012, 01:52:13
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Practic aici e neintelegerea. Pe mine ma intereseaza adevarul pur teoretic, pentru a sti in ce fel viata mea se ma raporteaza la acest adevar.
Daca unii au inteles, ca se fac presiuni asupra lor in acest sens, atunci au inteles gresit. Nu avem dreptul sa ne amestecam in viata nimanui. Avem liberul arbitru si daca si Dumnezeu il respecta, atunci noi cu atat mai mult trebuie sa respectam alegerea altora. Oricum fiecare plateste pentru propriile greseli, nu pentru ale altuia.

Credeam ca e clar acest lucru; dar nu cred ca strica cuiva sa stie aceste lucruri despre care discutam, in eventualitatea ca intr-o zi, luandu-si viata la revizuit, vor constata cu parere de rau, ca ceea ce credeau ei alta data ca e bine, sa nu fie deloc bine. Momentul acesta vine atunci, cand Dumnezeu se indura de om si incepe sa-i descopere pacatele.
Tineretea isi are avantajele si dezavantajele ei. Dar trece.
Ma tem ca "adevarul pur teoretic" e problema...:)
Adevarul se experimenteaza pe propria piele, ca sa zic asa, ca intalnire cu totul aparte intre persoane si Persoana.
Ce scriem in teorii sunt doar sugestii, semne, care tot spre trairea experientei unei vieti imbisericite trimit, pana la urma.
Biserica a dat si da mereu aceleasi repere. Mihailc atragea atentia sa ne ferim de ispita caderii in absolutismul extremelor.
Un fluviu nu inainteaza fixindu-si ca tinta unul sau altul din maluri. Ci strecurindu-se sinuos printre ele... Tinta fiind Marea...
Reply With Quote
  #750  
Vechi 14.10.2012, 02:55:28
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
P.S. Isi mai aminteste cineva cand unul dintre forumistii mult indragiti a refuzat sa faca parte dintr-un grup de rugaciune pe motivul ca nu se poate ruga impreuna cu unul dintre cei aflati pe lista?
Acum il inteleg inca o data mai bine pe acel forumist si, desi nu mai scrie pe forum de-o vreme, sper ca totusi citeste si primeste acum multumirile mele pentru marturisirea aceea publica. Ar fi trebuit sa luam cu totii aminte!
Frate Cezare, stii cum scapi de aceste tulburari? Reprima-ti repulsia si spune de cate ori iti aduci aminte, dar mai ales atunci cand te rogi pentru sanatatea copiilor tai - "Doamne, da-i sanatate, intelepciune si mantuire robului Tau, Cutare, si iarta-ma pe mine nevrednicul ca iar m-am lasat tulburat, in loc sa inteleg ca toti suntem rodul mainilor Tale. Iar daca eu inteleg aceste lucruri, iar el nu, nu el e de vina, ci eu, Doamne. Macar el are o scuza fiindca NU PRICEPE, dar eu ce scuza am cand pe toate le fac din mandrie si proprie vointa? Iti multumesc, Doamne ca mi-ai scos in cale astfel de oameni prin care sa ma pot indrepta eu, pacatosul si mai ales ca Tu chiar vrei ca eu sa ma mantuiesc, dar eu indaradnicul, ma tot razvratesc impotriva oranduielilor Tale!"...
Si inca ceva frate Cezare... Acel forumist "te citeste" cu drag de fiecare data si... inca mai scrie!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 20:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 13:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 19:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 21:30:02