Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.10.2012, 08:38:16
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
1. Daca nu stii in ce lucrare, macar nu mai face afirmatii din acestea la adresa Maicii Domnului, chiar punandu-le in gura Sf. Ioan Gura de Aur. Iti dai seama cu ce pacat te incarci? Te rog nu mai repeta acest lucru absolut nefondat, caci nu putea Sf. Ioan Gura de Aur sa spuna asa un neadevar despre Maica Domnului, care s-a invrednicit tocmai datorita curateniei sale sufletesti si trupesti sa devina Nascatoare de Dumnezeu.
Omilii la Evanghelia după Ioan, cap. 21.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.10.2012, 13:30:00
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Omilii la Evanghelia după Ioan, cap. 21.
Fii dragut si fa treaba pana la capat, venind cu un link, precum si cu un citat ceva, care sa confirme sau sa infirme ceea ce s-a scris.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.10.2012, 14:19:08
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Fii dragut si fa treaba pana la capat, venind cu un link, precum si cu un citat ceva, care sa confirme sau sa infirme ceea ce s-a scris.
Eu am crezut că este suficient să vă arăt sursa, că doar asta ați cerut.

Cartea poate fi citita aici: http://www.scribd.com/doc/51809218/S...dup%C4%83-Ioan

Am facut o captura de ecran cu pagina in cauza. Citiți cu atenție ce am subliniat cu roșu.
Attached Images
File Type: jpg sf ioan.jpg (96,2 KB, 18 views)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.10.2012, 15:39:45
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Eu am crezut că este suficient să vă arăt sursa, că doar asta ați cerut.

Cartea poate fi citita aici: http://www.scribd.com/doc/51809218/S...dup%C4%83-Ioan

Am facut o captura de ecran cu pagina in cauza. Citiți cu atenție ce am subliniat cu roșu.
Multumesc MihaiG pentru acest link. M-am uitat pana acum pe el, dar nu stiu de ce, imi starneste neincredere. De ce? In primul rand din cauza limbajului. Sunt obisnuita ca Sf. Ioan Gura de Aur sa ne vorbeasca direct, ori lucrarea de fata este un comentariu. Sf. Ioan Gura de Aur are Omilii.
Iertare, dar si tonul pe care il foloseste e diferit de cel ortodox, caci in cartile ortodoxe simti ca esti sfatuit; ori aici simti o oarecare distanta.
Parerea mea.

Last edited by Miha-anca; 12.10.2012 at 16:08:04.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.10.2012, 17:19:33
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Multumesc MihaiG pentru acest link. M-am uitat pana acum pe el, dar nu stiu de ce, imi starneste neincredere. De ce? In primul rand din cauza limbajului. Sunt obisnuita ca Sf. Ioan Gura de Aur sa ne vorbeasca direct, ori lucrarea de fata este un comentariu. Sf. Ioan Gura de Aur are Omilii.
Iertare, dar si tonul pe care il foloseste e diferit de cel ortodox, caci in cartile ortodoxe simti ca esti sfatuit; ori aici simti o oarecare distanta.
Parerea mea.
Și ce vreți să spuneți ? Că nu e scrisă de Sf. Ioan Gură de Aur cartea ?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.10.2012, 17:34:04
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Și ce vreți să spuneți ? Că nu e scrisă de Sf. Ioan Gură de Aur cartea ?
Scrie ca este de Sf. Ioan Gura de Aur, dar stilul difera de al acestuia.
Ideea, ca si Maica Domnului ar fi vrut sa fie bagata in seama cu ocazia inmultirii vinului, mi se pare ciudata. Atata vreme cat Maica Domnului se distinge prin smerenie si discretie, imi e greu, mie personal, sa cred ca a vrut sa se bage si ea in seama, profitand de calitatile Fiului. Ceva nu se potriveste.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.10.2012, 20:50:50
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Scrie ca este de Sf. Ioan Gura de Aur, dar stilul difera de al acestuia.
Ideea, ca si Maica Domnului ar fi vrut sa fie bagata in seama cu ocazia inmultirii vinului, mi se pare ciudata. Atata vreme cat Maica Domnului se distinge prin smerenie si discretie, imi e greu, mie personal, sa cred ca a vrut sa se bage si ea in seama, profitand de calitatile Fiului. Ceva nu se potriveste.
Pai troooocmai asta era ideea : ca s-a inselat si el odata..
Sigur ca nu se potriveste. Nu este credinta ortodoxa.
Daca nu se potriveste, este din cauza asta, nu pentru ca ar fi falsificat cineva scrierea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.10.2012, 14:19:58
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Omilii la Evanghelia după Ioan, cap. 21.
Iarasi intram in "chestiuni" teologice de baza... cu anevoie de inteles precum cea de: pacat stramosesc ce implica atat antropogeneza cat si soteriologia.

Teologia ortodoxa afirma inechivoc: Maica Domnului este OM adevarat, avand firea "cazuta" a lui Adam, iar Hristos Iisus aceasta fire cazuta umana a luat-o si a indumnezeit-o.

Firea cazuta nu implica un pacat stramosesc in sens juridic (ca un certificat de sclavie care se mosteneste, care se transmite din generatie in generatie) ci implica ontologic moartea... ca urmare a nedeplinatatii ontologice de conlucrarea cu harul Duhului Sfant.

De aceea teologia filocalica nu se "poticneste" in adormirea (moartea) Maicii Domnului intrucat stie ca aceasta moarte este cauzata de firea cazuta (caci filocalia afrima inechivoc "pacatuim pentru ca murim... pentru ca firea cazuta a lui Adam este muritoare") si nicidecum nu murim deatorita vreunui pacat "tainic" plasat in "carca" fiecarei persoane umane (de la care Maica Domnului ar fi scapat "miraculos" printr-o "eschiva duhovniceasca" "secreta"), asa cum afirma teologia romano-catolica care spune: "murim pentru ca pacatuim".

In concluzie nu lipsa pacatului este cauza vietii... ci harul lui Dumnezeu este cauza vietii, iar deplinatatea harului este numai si numai intru Hristos Iisus, cel care reface ba mai mult indumnezeieste in har firea umana cazuta (in moarte)... deci este vorba de implicatii antropologice ontologice directe... pe care Maica Domnului nu le putea "schimba", "modifica" in persoana ei ci doar Dumnezeu insusi, exclusiv in persoana divino-umana Iisus Hristos (si in nimeni altcineva).

Chiar daca Maica Domnului este "plina de har" totusi nu este "deplin plina de har" decat numai si numai intru Hristos Iisus, Fiul Ei si Dumnezeul ei si al nostru.
Astfel din punct de vedere ontologic antropologic Maica Domnului nu poate fi separata de Hristos Iisus caci toat harul si toata puterea Ei este numai si numai de la si intru Hristos Iisus.
Astfel asa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Maica Domnului este in acelasi timp "mama si roaba a Fiului lui Dumnezeu", evident din punct de vedere uman este maica iar din punct de vedere Dumenzeiesc este roaba (supusa neconditionat in iubire desavarsita).

Astfel orice incercare de justificare a maretiei Maicii Domnului prin lipsa de pacat stramosesc, care la randul sau are conotatii sexuale frustrante este ridicola si ilara... ba chiar iritanta.
Fecioria trupeasca (inainte si dupa nastere) a Maicii nu garanta nici "plinatatea harului" si nici sfintenia... ci dragostea ei tainica de Dumnezeu si fecioria inimii ei, fecioria ei duhovniceasca este mult mai importanta. Din nefericire putin se vorbeste (in occindent in special) despre aceasta feciorie duhovniceasca a Maicii Domnului... ci accentul se pune pe "lipsa placerii trupesti"... de parca aceasta ar garanta sfintenia.

Repet lipsa placerii trupesti, frigiditatea nu garanteaza sfintenia... si nici progresul duhovnicesc. Vai de cei ce se "poticnesc" in asemenea conceptii cu conotatii patologice...

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";

Last edited by Eugen7; 11.10.2012 at 17:01:18.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 12.10.2012, 07:51:00
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
...Firea cazuta nu implica un pacat stramosesc in sens juridic (ca un certificat de sclavie care se mosteneste, care se transmite din generatie in generatie) ci implica ontologic moartea... ca urmare a nedeplinatatii ontologice de conlucrarea cu harul Duhului Sfant....

Repet lipsa placerii trupesti, frigiditatea nu garanteaza sfintenia... si nici progresul duhovnicesc. Vai de cei ce se "poticnesc" in asemenea conceptii cu conotatii patologice...
1-
Implica ontologic moartea... trupului, pentru ca trupul se poate mantui(evolua) doar prin inviere (prin transcendenta, prin glorificare); pana si Iisus Hristos, Care a conlucrat cu/prin Duhul Sfant a trebuit sa moara pentru ca era in trup(materie).

2-
Lipsa placerii si/sau frigiditatea nu garanteaza sfintenia, dar sfintirea, adica progresul duhovnicesc, in mod sigur il garanteaza, pentru ca aceasta este si justificarea patologiei in dreptatea divina; doar in scop duhovnicesc era necesara frigiditatea.
Atentie la poticnire!
Citat:
În prealabil postat de Miha-anca;
1- As vrea sa precizez ca Sf. Taina a cununiei are efect doar atata timp cat traiesc ambii parteneri. Cand unul dintre ei moare, datoria celuilalt sot dispare si se poate recasatori.

2- Eugen, in clipa umbririi, mai precis cand a spus: "Fie!", a fost curatata de pacatul originar, ca doar nu era sa se salasluiasca Fiul lui Dumnezeu intr-o femeie cu pacat, fie el acela doar cel originar. Lucrurile s-au petrecut concomitent.
1-
S-ar putea casatori, dar datoria nu dispare.
11. Iar de văduvele tinere ferește-te. Căci, atunci când poftele le îndepărtează de Hristos, vor să se mărite.
12. Și își agonisesc osândă, fiindcă și-au călcat credința cea dintâi.(1Tim5,11-12)


2-
Frumos ai citat pe par Staniloae, insa clipa umbririi de la Duhul Sfant nu putea veni(dpmdv) decat dupa "Fie!", deci nu concomitent, pentru ca umbrirea era conditionata de acordul prealabil al Fecioarei.

Last edited by Demetrius; 12.10.2012 at 07:58:04.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 12.10.2012, 10:40:12
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
1-
Implica ontologic moartea... trupului,
Domnule Demetrius, aceasta afirmatie este straina de ortodoxie.

Din punct de vedere patristic ortodox, cadrea lui Adam implica ontologic moartea duhovniceasca, moartea biologica a trupului fiind o urmare a ruperii conlucrarii ontologice depline a fiintei umane cu harul Duhului Sfant.
Invierea persoanei umane se face tot treptat (vezi Sfantul Simenon Noul Teolog spre exemplu): Intai inviaza duhovniceste sufletul si apoi, la sfarsitul veacurilor si trupul, insa chiar din viata aceasta omul care doreste hristificarea, sfintenia este constinet de conlucrarea cu harului Duhlui Sfant... si astfel cunoaste pe Hristos Iisus.

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
2-
Lipsa placerii si/sau frigiditatea nu garanteaza sfintenia, dar sfintirea, adica progresul duhovnicesc, in mod sigur il garanteaza, pentru ca aceasta este si justificarea patologiei in dreptatea divina; doar in scop duhovnicesc era necesara frigiditatea.
Aceste afrimatii sunt straine de duhul ortodoxiei domnule Demetrius.

Frigiditeatea fiziologica nu este necesara nicidecum in scop duhovnicesc. Virtuos nu este impotentul/impotenta sau cel/cea frigida functional, ci virtuos este cel sanatos (duhovniceste, sufleteste-spiritual, trupeste) care cunoaste ca: "Toate imi sunt permise dar nu toate imi sunt folositoare... toate imi sunt permise dar nu toate zidesc".

Sfintenia, progresul duhovnicesc nu implica disfunctionalitatea psiho-somatica fireasca a omului, adica omul sa nu mai simta placerea... ci doar ca omul nu isi mai lipeste inima de placere (nu mai vede in placere un scop in sine, un scop al vietii).
Nu aducem in discutie trupurile pnevmatizate ale oamenilor care vor fi intocmai care ale lui Hristos Iisus cel inviat din morti. Sa nu uitam totusi ca Hrisots Iisus dupa inviere a mancat peste si miere... nu doar simbolic ci efectiv, aratand ce psiho-somatic fizilologic trupul inviat pnevmatizat, induhovnicit este material induhovnicit, adica constitutia psiho-somatica este induhovnicita insa nicidecum in sensul ca nu mai simnte, percepe cognitiv placerea fireasca a mancarii... ci doar ca nu mai are nevoie de asa ceva.

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02