![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Fii dragut si fa treaba pana la capat, venind cu un link, precum si cu un citat ceva, care sa confirme sau sa infirme ceea ce s-a scris.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cartea poate fi citita aici: http://www.scribd.com/doc/51809218/S...dup%C4%83-Ioan Am facut o captura de ecran cu pagina in cauza. Citiți cu atenție ce am subliniat cu roșu. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iertare, dar si tonul pe care il foloseste e diferit de cel ortodox, caci in cartile ortodoxe simti ca esti sfatuit; ori aici simti o oarecare distanta. Parerea mea. Last edited by Miha-anca; 12.10.2012 at 16:08:04. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ideea, ca si Maica Domnului ar fi vrut sa fie bagata in seama cu ocazia inmultirii vinului, mi se pare ciudata. Atata vreme cat Maica Domnului se distinge prin smerenie si discretie, imi e greu, mie personal, sa cred ca a vrut sa se bage si ea in seama, profitand de calitatile Fiului. Ceva nu se potriveste. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sigur ca nu se potriveste. Nu este credinta ortodoxa. Daca nu se potriveste, este din cauza asta, nu pentru ca ar fi falsificat cineva scrierea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Iarasi intram in "chestiuni" teologice de baza... cu anevoie de inteles precum cea de: pacat stramosesc ce implica atat antropogeneza cat si soteriologia.
Teologia ortodoxa afirma inechivoc: Maica Domnului este OM adevarat, avand firea "cazuta" a lui Adam, iar Hristos Iisus aceasta fire cazuta umana a luat-o si a indumnezeit-o. Firea cazuta nu implica un pacat stramosesc in sens juridic (ca un certificat de sclavie care se mosteneste, care se transmite din generatie in generatie) ci implica ontologic moartea... ca urmare a nedeplinatatii ontologice de conlucrarea cu harul Duhului Sfant. De aceea teologia filocalica nu se "poticneste" in adormirea (moartea) Maicii Domnului intrucat stie ca aceasta moarte este cauzata de firea cazuta (caci filocalia afrima inechivoc "pacatuim pentru ca murim... pentru ca firea cazuta a lui Adam este muritoare") si nicidecum nu murim deatorita vreunui pacat "tainic" plasat in "carca" fiecarei persoane umane (de la care Maica Domnului ar fi scapat "miraculos" printr-o "eschiva duhovniceasca" "secreta"), asa cum afirma teologia romano-catolica care spune: "murim pentru ca pacatuim". In concluzie nu lipsa pacatului este cauza vietii... ci harul lui Dumnezeu este cauza vietii, iar deplinatatea harului este numai si numai intru Hristos Iisus, cel care reface ba mai mult indumnezeieste in har firea umana cazuta (in moarte)... deci este vorba de implicatii antropologice ontologice directe... pe care Maica Domnului nu le putea "schimba", "modifica" in persoana ei ci doar Dumnezeu insusi, exclusiv in persoana divino-umana Iisus Hristos (si in nimeni altcineva). Chiar daca Maica Domnului este "plina de har" totusi nu este "deplin plina de har" decat numai si numai intru Hristos Iisus, Fiul Ei si Dumnezeul ei si al nostru. Astfel din punct de vedere ontologic antropologic Maica Domnului nu poate fi separata de Hristos Iisus caci toat harul si toata puterea Ei este numai si numai de la si intru Hristos Iisus. Astfel asa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Maica Domnului este in acelasi timp "mama si roaba a Fiului lui Dumnezeu", evident din punct de vedere uman este maica iar din punct de vedere Dumenzeiesc este roaba (supusa neconditionat in iubire desavarsita). Astfel orice incercare de justificare a maretiei Maicii Domnului prin lipsa de pacat stramosesc, care la randul sau are conotatii sexuale frustrante este ridicola si ilara... ba chiar iritanta. Fecioria trupeasca (inainte si dupa nastere) a Maicii nu garanta nici "plinatatea harului" si nici sfintenia... ci dragostea ei tainica de Dumnezeu si fecioria inimii ei, fecioria ei duhovniceasca este mult mai importanta. Din nefericire putin se vorbeste (in occindent in special) despre aceasta feciorie duhovniceasca a Maicii Domnului... ci accentul se pune pe "lipsa placerii trupesti"... de parca aceasta ar garanta sfintenia. Repet lipsa placerii trupesti, frigiditatea nu garanteaza sfintenia... si nici progresul duhovnicesc. Vai de cei ce se "poticnesc" in asemenea conceptii cu conotatii patologice... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 11.10.2012 at 17:01:18. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Implica ontologic moartea... trupului, pentru ca trupul se poate mantui(evolua) doar prin inviere (prin transcendenta, prin glorificare); pana si Iisus Hristos, Care a conlucrat cu/prin Duhul Sfant a trebuit sa moara pentru ca era in trup(materie). 2- Lipsa placerii si/sau frigiditatea nu garanteaza sfintenia, dar sfintirea, adica progresul duhovnicesc, in mod sigur il garanteaza, pentru ca aceasta este si justificarea patologiei in dreptatea divina; doar in scop duhovnicesc era necesara frigiditatea. Atentie la poticnire! Citat:
S-ar putea casatori, dar datoria nu dispare. 11. Iar de văduvele tinere ferește-te. Căci, atunci când poftele le îndepărtează de Hristos, vor să se mărite. 12. Și își agonisesc osândă, fiindcă și-au călcat credința cea dintâi.(1Tim5,11-12) 2- Frumos ai citat pe par Staniloae, insa clipa umbririi de la Duhul Sfant nu putea veni(dpmdv) decat dupa "Fie!", deci nu concomitent, pentru ca umbrirea era conditionata de acordul prealabil al Fecioarei. Last edited by Demetrius; 12.10.2012 at 07:58:04. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Domnule Demetrius, aceasta afirmatie este straina de ortodoxie.
Din punct de vedere patristic ortodox, cadrea lui Adam implica ontologic moartea duhovniceasca, moartea biologica a trupului fiind o urmare a ruperii conlucrarii ontologice depline a fiintei umane cu harul Duhului Sfant. Invierea persoanei umane se face tot treptat (vezi Sfantul Simenon Noul Teolog spre exemplu): Intai inviaza duhovniceste sufletul si apoi, la sfarsitul veacurilor si trupul, insa chiar din viata aceasta omul care doreste hristificarea, sfintenia este constinet de conlucrarea cu harului Duhlui Sfant... si astfel cunoaste pe Hristos Iisus. Citat:
Frigiditeatea fiziologica nu este necesara nicidecum in scop duhovnicesc. Virtuos nu este impotentul/impotenta sau cel/cea frigida functional, ci virtuos este cel sanatos (duhovniceste, sufleteste-spiritual, trupeste) care cunoaste ca: "Toate imi sunt permise dar nu toate imi sunt folositoare... toate imi sunt permise dar nu toate zidesc". Sfintenia, progresul duhovnicesc nu implica disfunctionalitatea psiho-somatica fireasca a omului, adica omul sa nu mai simta placerea... ci doar ca omul nu isi mai lipeste inima de placere (nu mai vede in placere un scop in sine, un scop al vietii). Nu aducem in discutie trupurile pnevmatizate ale oamenilor care vor fi intocmai care ale lui Hristos Iisus cel inviat din morti. Sa nu uitam totusi ca Hrisots Iisus dupa inviere a mancat peste si miere... nu doar simbolic ci efectiv, aratand ce psiho-somatic fizilologic trupul inviat pnevmatizat, induhovnicit este material induhovnicit, adica constitutia psiho-somatica este induhovnicita insa nicidecum in sensul ca nu mai simnte, percepe cognitiv placerea fireasca a mancarii... ci doar ca nu mai are nevoie de asa ceva. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|