Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.10.2012, 22:07:58
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Singura si cea mai mare problema ar fi ca datorita faptului ca Biserica Catolica zice "ceva" si Biserica Ortodoxa (sau oricare alta biserica) altceva (chiar daca e ceva minor) , asta ii face pe necredinciosi sa fie si mai necredinciosi. E ca atunci cand te duci la mai multi doctori care iti pun diagnostice diferite. Chiar daca unul e specialist in ceva si altul in altceva, tu daca nu te pricepi ti se pare aiurea ca unul iti propune o abordare chirurgicala, de exemplu, iar altul una medicala, ti se pare ca nu stiu ce vorbesc. Cum era un banc englezesc, "autopsia va demonstra cine a avut dreptate".

Si revenind la un astfel de amanunt minor, cum ramane pana la urma cu autoflegelarea? Daca e permisa, totusi, in ce scop este permisa, sau care ar fi "motivele binecuvantate" pentru o astfel de actiune? Ca am banuiala ca scopul "binecuvantat" nu in acela pe care il cred cel mai multi oameni. Sunt foarte multi pe lumea asta care cred ca pedepsindu-se, facandu-si rau singuri si provocandu-si durere se vor izbavi, vor castiga iertarea lui Dumnezeu si vor scapa de pedeapsa Lui, dar ma indoiesc ca e chiar asa ...Ar fi mult prea simplu si usor.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.10.2012, 22:33:46
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Sunt foarte multi pe lumea asta care cred ca pedepsindu-se, facandu-si rau singuri si provocandu-si durere se vor izbavi, vor castiga iertarea lui Dumnezeu si vor scapa de pedeapsa Lui, dar ma indoiesc ca e chiar asa ...Ar fi mult prea simplu si usor.
De parcă Dumnezeu ar aștepta plată de la noi pentru păcatele noastre, de parcă Hristos n-a dus pe cruce păcatele noastre. Sunt sigur că Dumnezeu a venit să ne dăruiască fericirea, încă de acum; care constă în împărtășirea de Viață, care vine din cunoașterea Sa.

E greu, dacă nu imposibil, pentru noi, cei de jos, care trăim în confort și îndestulare, să înțelegem nebunia duhovnicească a îndrăgostiților de Dumnezeu și motivele pentru care simt chemarea la nevoințe tot mai mari. Au ajuns la asemenea măsuri care pentru noi sunt de neînțeles. Și nu le putem înțelege decât parcurgând aceeași cale, a ascezei și rugăciunii.

Poate că și posturile aspre li se par unora tot niște autoflagelări, dar pentru cel care-L caută pe Dumnezeu ele sunt aripi îngerești care-l fac să zboare liber cu duhul. Nu putem cunoaște noi bucuriile de nedescris pe care le au ei.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.10.2012, 01:16:29
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Si revenind la un astfel de amanunt minor, cum ramane pana la urma cu autoflegelarea? Daca e permisa, totusi, in ce scop este permisa, sau care ar fi "motivele binecuvantate" pentru o astfel de actiune? Ca am banuiala ca scopul "binecuvantat" nu in acela pe care il cred cel mai multi oameni. Sunt foarte multi pe lumea asta care cred ca pedepsindu-se, facandu-si rau singuri si provocandu-si durere se vor izbavi, vor castiga iertarea lui Dumnezeu si vor scapa de pedeapsa Lui, dar ma indoiesc ca e chiar asa ...Ar fi mult prea simplu si usor.
La cele (excelent) spuse de dl N. Priceputu, adaug că există o anumită bucurie a suferinței întâlnită la mulți mari mistici. Numeroși au fost cei care au cerut și au primit stigmatele, adică rănile (foarte dureroase, adesea sângerânde) în felul celor primite de Domnul Isus. În fiecare an, de Paști, mulți tineri credincioși din Filipine se răstignesc și probabil că ați văzut imagini cu aceste lucruri. Sunt lucruri pe care noi, oamenii obișnuiți, anevoie le înțelegem. Pentru noi, "a fi fericit" înseamnă așa de evident în primul rând "a nu suferi" încât această voluptate mistică a suferinței nu o putem cuprinde cu mintea. Poate că cel mai uluitor (în orice caz cel mai celebru) caz de acest fel este al Sfântului Simon Stilitul (cunoscut în lumea ortodoxă ca "Simion Stâlpnicul"). După nenumărate mortificări, care ne-ar părea extreme și în niciun caz nu ne-ar fi indicate (precum post negru timp de 40 de zile cu refuzul hranei ȘI APEI), acest sfânt s-a urcat pe o mică platformă din vârful unui stâlp și a viețuit acolo ultimii 36 (treizecișișase) de ani ai vieții lui.

În comparație cu aceste lucruri, autoflagelarea e nimica toată. Acuma, să nu credeți că flagelul folosit de călugări ar duce la cine știe ce suferințe atroce, fiindcă anvergura loviturilor nu permite autolovirea cu forța cu care ar permite un bici lung mânuit de un alt flagelator, care eventual ar lovi după o piruetă. Nici nu se folosesc biciuri cu bucăți de os și de fier, așa cum se pare că a fost folosit la Biciuirea din Pretoriu. Obiectivul acestor biciuști destinate autoflagelării este, pesemne, mai degrabă menținerea penitentului în stare de trezie.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.10.2012, 09:51:09
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Pentru noi, "a fi fericit" înseamnă așa de evident în primul rând "a nu suferi" încât această voluptate mistică a suferinței nu o putem cuprinde cu mintea.
Vă mulțumesc pentru apreciere, însă aici mă despart de dumneavoastră și de înțelegerea catolică a acestui gen de dureri. A căuta voluptatea - chiar și mistică - în suferință mi se pare o greșeală și un pericol, o deviere de la sensul ei. Sunt de acord că trebuie să purtăm și să iubim Crucea, dar nu să ne placă piroanele și spinii. Să le îndurăm cu smerenie și răbdare multă întrucât slăbesc afecțiunea firească a sufletului pentru trup, eliberând duhul. Sfinții asceți au nevoie de cruce pentru că „la Dumnezeu se intră în stare de jertfă” (Sf. Chiril al Alexandriei). Și oricine, că e ascet sau nu, nu-L poate întâlni pe Dumnezeu decât în această stare. De aceea unii au cerut de la Dumnezeu inclusiv boala.
Mirenii, însă, după cum spunea părintele Stăniloae, nu trebuie să-și caute prea mult nevoințele, pentru că acestea (necazurile) vin singure (pentru cine duce o viață în ascultare de Biserică)

Last edited by N.Priceputu; 11.10.2012 at 10:03:30.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 georgeval Din Vechiul Testament 25 25.10.2016 07:31:20
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 17:12:08
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 08:26:42