![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Astăzi tot mai des vorbim de iubire, de iubirea de Dumnezeu, de iubirea față e aproapele. Eu însă nu aș îndrăzni să vorbesc de iubirea față de Dumnezeu și față de apropele, căci eu le consider trepte mult mai înalte. Ne amăgim de multe ori cu aceste sintagme spunând că noi Îl iubim pe Dumnezeu și pe aproapele căci noi mergem la Biserică, ne rugăm, postim, facem milostenie, într-un cuvânt suntem oameni buni, dar acestea nu sunt altceva decât cuvinte goale până când noi nu vom reuși să ne golim de sinele nostru și de orice plăcere. Cum putem vorbi noi de dragostea față de Dumnezeu și de dragostea de aproapele, când noi nici măcar primele trepte nu le-am urcat spre înalta treaptă a iubirii adevărate, desăvârșite? Ne amăgim! Vorbim de o falsă iubire, mereu motivată de sinele nostru, de plăcerea noastră, de neputința noastră. „Oricine voiește să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia crucea sa în fiecare zi și să-Mi urmeze Mie”.. Câți dintre noi ne lăpădăm de noi înșine, adică ne lepădăm de patimi și plăceri, apoi ne luăm crucea de zi cu zi, adică răbdăm și ne jertfim pentru Dumnezeu și aproapele, apoi câți dintre noi Îi urmăm Lui Hristos? Și când amintesc de acestea mă refer la fapte, nu la simple vorbe. A vorbi frumos și a alege cuvinte frumoase e simplu, cu fapta e mai greu. Sfântul Nicodim Aghioritul spunea că după ce ne împărtășim să stăm închiși în noi cu Hristos. Câți dintre noi facem lucrul acesta, stând mai multe ore sau o zi numai cu Hristos? Câți dintre noi simțim dulceața împărtășirii cu Hristos? Păi dacă o facem numai din politețe sau ca pe un canon sau că știm că e bine, vă spun că nu avem cum să simțim acea dulceață, iar dacă nu o simțim e clar că nu putem rămâne cu Hristos, ci ne întoarcem imediat după împărtășanie la cele lumești și trecătoare, dar plăcute nouă. Este normal dacă nu simțim dulceața să nu rămânem, la fel și cum ai sta cu cineva de vorbă. Dacă îți face plăcere să vorbești cu cineva, vei sta ore în șir la dicuții, dar dacă nu îți face plăcere, atunci vei sta câteva minute din politețe și apoi vei pleca. Și cum vom simți noi dulceața împărtășirii cu Hristos dacă noi nu ne golim de sinele nostru și de orice plăcere? Vedeți cum stăm noi fraților? Ne amăgim cu vorbe goale, dar fapte ba. Pentru a vorbi de o dragoste adevărată, pură ar trebui să ne întoarcem la starea lui Adam în Rai, înainte de cădere, când pe toate le vedea curate. Adam traia într-o simplitate deplină, el contempla, Îl iubea pe Dumenzeu și întreaga Lui Creație. Și cum ne întoacem noi la acea stare înainte de cădere din Rai? Prin vorbe sau prin fapte? Citat:
În mintea noastră stâmbă și lucrurile drepte se strâmbă. Păi dacă noi nu facem ceva, cum să ne sfințim? Sfinții nu s-au născut sfinți, ci s-au sfințit prin faptele și trăirea lor. Fără fapte vorbele sunt goale...așa că ispita de care spui s-ar putea să fie în sânul aceleuia pe care chipurile o vede...dar inspita din sânul lui unde este? A pus-o în sacul din spate și o vede doar la vecinul? Last edited by ovidiu b.; 20.09.2012 at 11:20:51. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ovidiu, iar incepem sa ne bagam bocancii in sufletul celuilalt si sa ne consideram mai ortodocsi decat se pare ca suntem... Un crestin ortodox e o persoana cu respect si delicatete pentru aproapele. Nu e critic normativ cu barda-n mana. Nu face legea tuturor dupa masura ta! Ca nici Domnul nu o face...
Intruzivitatea/obraznicia nu sunt virtuti. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu te întreb: ce ne facem? Căci de dreapta credință nu se mai prea vorbește. Dacă devenim tot mai căldicei și spunem "lasă că vorbim despre asta altădată, e prea complicat să vorbim acum"...ce facem frate Ioane, încotro ne îndreptăm? Poate greșesc, te rog să mă ierți! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu facem reprosuri atunci cand vrem sa sustinem pe aproapele... Nici noua nu ne prieste cand vrem sa crestem si suntem apostrofati sistematic... Asta e dresaj, nu dragoste frateasca... Deci dreapta credinta ne-o insusim impreuna, fiind atenti la unele nuante, intrucat fiecare detine o anumita modalitate subiectiva de a cauta virtutea. Nu merge cu norma. In cele sufletesti nimic nu merge cu norma... Parintele normativ din noi poate deveni daunator atunci cand e prea categoric. In VT Dumnezeu era foarte normativ, asa scrie acolo... Evanghelia muta accentul, dupa cum stim, pe blandete si jertfa. Lucrarea Mantuitorului a fost una a dragostei jertfelnice si asta cred ca e invitatia si pentru noi. Asa ne e Modelul, asa sa ne silim si noi a cauta sa facem si sa fim. Domnul spunea Adevarul, intrucat Este Adeavrul. Dar ai vazut ce Adevar bland avem? Vezi tu ce Dumnezeu avem? Cate duce El, cu Dragostea Lui de nespus... Nu cu cearta si apostrofarea le duce, ci, asa cum ne-au tot invatat Parintii, cu Duhul Dragostei. Puterea lui Hristos nu e dreptatea iudeilor ci Dragostea Jetfei de Sine. Domnul a fost aspru cu Sine, fara asemanare de aspru, in sensul ca si-a taiat intru totul Sfanta Voie, ascultind de Tatal. Nu cu altii a fost aspru, ci cu Sine mai intai. Celorlalti le-a vazut neputinta si le-a purtat-o. Acesta a fost si scopul Intruparii, intrucat boala si moartea (iata neputintele noastre!) stapaneau pamantul. Modul cum El a indreptat omenitatea a fost Dragostea jertfelnica. Noi nu putem face la fel, insa putem sa tindem la aceasta, dupa masura si in ritmul fiecaruia. Toate cele bune, frate si iarta-ma ca te-am necajit! Domnul fie cu noi! AMIN+ Last edited by ioan cezar; 20.09.2012 at 12:51:32. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nu m-ai necăjit deloc.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din postul initial al initiatorului topicului am inteles ca el vb de o relatie permisa doar in zilele cand femeia poate ramana insarcinata.(acele 5-6 pe luna). De aceea ma revoltam, oarecum. Din punctul meu de vedere, relatia conjugala poate avea loc regulat, atata vreme cat se respecta posturile, sarbatorile, zile de miercuri si vineri fara a se opri de nasterea de prunci! Nu discutam aici de situatia de sarcina, sau chiar de alaptare cand de asemenea e recomandata infranarea! Scopul casatoriei nu e doar nasterea de prunci. Acestea e darul minunat care decurge din relatia conjugala. Sotii se pot bucura de relatia conjugala, atata vreme cat nu opresc nasterea de prunci prin nici o metoda(fie naturala, fie nu) fara sa fie pacat. Cum nu e pacat sa te bucuri de gustul aromat al unui mar, atata vreme cat scopul tau nu e doar cautarea gustului bun. Daca sotii considera ca le sunt destui pruncii trimisi de Domnul, atunci se pot pazi doar prin infranare(abstinenta, cum vrei sa zici)! Dar asta nu inseamna ca relatia conjugala le este ingaduita doar in zilele fertile! Ovidiu, punctul meu de vedere nu difera de al tau, deoarece avem ca model aceeasi persoana.(in ceea ce priveste aspectul acesta, la treaba cu alimentatia vedem lucruile diferit) Dar repet, subiectul acesta capata mereu alte valente si daca pui o virgula gresit.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
editat ....
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
la ce anume vreti temei biblic? ce anume nu vi clar?Sau ce vi se pare nepotrivit, deplasat raportat la invatatura de credinta ortodoxa?
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lore, mă bucur că suntem de acord, chiar mă mirasem ce s-a întâmplat așa dintr-o dată cu tine.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|