Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.09.2012, 23:57:31
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si ma rog UNDE ai gasit tu asta scris in biblie (acest gen de abstinenta)?
Eu cred ca subiectul este foarte clar. Nu am o bază scriptică pentru ceea ce spun, dar cred că aceasta există, din ce rezultă din discuțiile pe care le am cu unii, cu alții. Dar vă întreb: cum să procedeze o familie care își dorește un copil, dar ar fi prudent să aștepte, să spunem, două luni de zile până ce mama trebuie să termine un tratament care ar fi foarte toxic pentru făt? Să ignore orice risc medical și să aibă relații conjugale? Sau să se abțină total, și să reia relațiile conjugale după terminarea tratamentului?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.09.2012, 00:25:34
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Domnule Cosmovici, sunteți prea inteligent ca să nu intuiți cât fariseism domnește în Biserica Ortodoxă. Și știți cam cât ? Ei bine, cam atâta cât domnește și în Biserica Catolică. Doar nu luați în serios ideea că nu majoritatea, dar măcar un procent semnificativ de cupluri ortodoxe, ar practica "abstinența ortodoxă", adică abstinența completă. Dacă o fac, o fac de nevoie (motive care țin de patologia dinamicii actului conjugal). Tot așa de bine știți, măcar din cercetarea datelor demografice dacă nu din realitatea de pe teren, că prea puțini catolici iau în serios Sfânta Învățătură atât de concret cristalizată în "Humanae Vitae": ei se fac că nu au auzit că abstinența periodică este licită moral numai în caz de "motive grave" și nu "by default". Aceasta, împreună cu practicarea contracepției propriu-zise în variantă chimică sau cauciucată este motivul pentru care natalitatea în țările predominant catolice este tot cam cât cea din țările predominant ortodoxe. Adică, la pământ.
O, dacă Domnul ar predica din nou, în urechile tuturor, ortodocși și catolici! Cum ne-ar face, din nou, El, morminte văruite! Cum ne-ar spune, din nou, că noi învățăm pe alții, dar nu facem! De predicat, predică El prin preoții Lui (deși cam rar pe acest subiect). Dar noi avem urechi de auzit, dar nu auzim. Bine că avem limbă, ca să explicăm altora cum trebuie procedat. Înaintașii noștri, ortodocși ori catolici, aveau 5, 6, 10 copii. Și erau și pe atunci o dificultate pentru familii, și exista și atunci abstinența periodică ori permanentă, sub numele de "fereală". În numai o generație, hai două, noi am trecut de la practicarea creștinismului la docte teorii despre creștinism. Poporul lui Dumnezeu ? Sărmane Yorrick ! L-am cunoscut, Andrei !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.09.2012, 00:53:51
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Doar nu luați în serios ideea că nu majoritatea, dar măcar un procent semnificativ de cupluri ortodoxe, ar practica "abstinența ortodoxă", adică abstinența completă.
Pe fond aveți dreptate, însă aici am dorit să lansez o discuție între persoane care încearcă, în mod concret și continuu, să corespundă învățăturii bisericii din care fac parte, în ce privește viața sexuală dintre un soț și o soție, cu accentul pe modul în care reușesc să se abțină de la relațiile conjugale. Fiindcă acolo intervine dificultatea cea mai mare.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.01.2013, 16:14:04
MishuH MishuH is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 15.01.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 9
Implicit De ce ne intereseaza in primul rand ce fac altii, cand ne e foame ne uitam la altii?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Domnule Cosmovici, sunteți prea inteligent ca să nu intuiți cât fariseism domnește în Biserica Ortodoxă. Și știți cam cât ? Ei bine, cam atâta cât domnește și în Biserica Catolică. Doar nu luați în serios ideea că nu majoritatea, dar măcar un procent semnificativ de cupluri ortodoxe, ar practica "abstinența ortodoxă", adică abstinența completă. Dacă o fac, o fac de nevoie (motive care țin de patologia dinamicii actului conjugal). Tot așa de bine știți, măcar din cercetarea datelor demografice dacă nu din realitatea de pe teren, că prea puțini catolici iau în serios Sfânta Învățătură atât de concret cristalizată în "Humanae Vitae": ei se fac că nu au auzit că abstinența periodică este licită moral numai în caz de "motive grave" și nu "by default". Aceasta, împreună cu practicarea contracepției propriu-zise în variantă chimică sau cauciucată este motivul pentru care natalitatea în țările predominant catolice este tot cam cât cea din țările predominant ortodoxe. Adică, la pământ.
O, dacă Domnul ar predica din nou, în urechile tuturor, ortodocși și catolici! Cum ne-ar face, din nou, El, morminte văruite! Cum ne-ar spune, din nou, că noi învățăm pe alții, dar nu facem! De predicat, predică El prin preoții Lui (deși cam rar pe acest subiect). Dar noi avem urechi de auzit, dar nu auzim. Bine că avem limbă, ca să explicăm altora cum trebuie procedat. Înaintașii noștri, ortodocși ori catolici, aveau 5, 6, 10 copii. Și erau și pe atunci o dificultate pentru familii, și exista și atunci abstinența periodică ori permanentă, sub numele de "fereală". În numai o generație, hai două, noi am trecut de la practicarea creștinismului la docte teorii despre creștinism. Poporul lui Dumnezeu ? Sărmane Yorrick ! L-am cunoscut, Andrei !
Nu trebuie sa fii inteligent(si mai ales "prea inteligenti") ca sa vezi fariseismul unora , subiecti si nu comunitati, eventual grupuri de oameni dar nu biserici !!!!!!!!!!!! Fariseismul ce pot sa spun vazand cu ochii si se vede in istorie ca fariseismul e mai caracteristic apusului(in istorie, iar acum s-a mai schimbat... dar asta nu garanteaza ca individul care se vrea ortodox nu e lipsit de astfel de tentatii) si asta nu inseamna ca Mantuitorul se refera numai la farisei/carturari ca sunt "morminte varuite" ci la toti care vor mai mult sa arate credinta decat sa o traiasca.
Salut initiativa domnului Andrei si vreau sa va zic ca sufletul omului are dimensiune cosmica... Cand ai un gand bun si vrei sa-l pui in practica pregateste-te de incercare si de lupta, nu ma refer la oameni...
Continui prin a precizeza ca "abstinenta ortodoxa" e destul de riguroasa, ma refer la cea cu adevarat ortodoxa, nu imitatii sau incercari... . Cea romano-catolica e mai permisiva si faptul ca ati reactionat in felul de mai sus ma face sa gandesc ca dumneavoastra nu cunoasteti ortodoxia indeajuns pe cat ar fi nevoie pentru a aborda un astfel de subiect si nicidecum ca nu cunoastesti permisivitatile din biserica sora din care faceti parte.
Faptul ca ati paticipat in 2011 la o astfel de discutie dezvaluie ceva frumos despre dumneavoastra si anume ca vreti sa fiti mai mult decat un credincios afisat, dar ... se pare dupa cum si Sfintii Parinti (Sf.Atanasie cel Mare, Sf.Ioan Gura de Aur, Sf.Vasile cel Mare, ortodocsii trebuie sa stie ca Sfintii Parinti sunt persoane istorice, personalitati unii participanti la sinoadele ecumenice(din istoria bisericii universale) care au lasat scrieri deosebite in urma lor si o viata exemplara, atentie am enumerat pe cei de dinainte de schisma si doar trei din sute de astfel de persoane), ca veritabilul credincios nu este cel care unge sau stropeste in stanga si in dreapta, citez pe o doamna profesor universitar: "Nu urci ?, (atunci) spurci". Trebuie ca urcarea e altfel, nu in ochii oamenilor si nu in detrimentul lor.
Abstinenta ortodoxa e o problematica pe care Sfintii Parinti o aprofundeaza excelent in scrierile si lucrarile lor si care pe oameni de-a lungul timpului i-a macinat la propriu si la figurat, pentru ca au vrut sa faca ceva bun pentru ei.
tuturor celor care sunt deschisi si sinceri a discuta un astfel de subiect ii invit sa citeasca scrierile parintelui Arsenie Boca unde el spune (parafrazez si nu pun ghilimele dar respect ideea si 2-3 cuvinte sunt exacte): -vrei sa te casatoresti?, atunci pregateste-te sa porti sacul cu pacate in spate- . Ei bine, aici se vede ca trairea ortodoxa e mult mai riguroasa decat ale altor credite sau biserici si ca putini reusesc sa respecte intrutotul ceea ce de fapt ar trebui sa facem. Si crestinii catolici au rigorile lor si daca cineva vrea sa se simta ca facand parte din biserica de care ii place, trebuie isi lucreze viata ascultand de o parte din regulile care o definesc sau sa ii fie indiferenta apartenenta reala la biserica din care normal ca face parte.

Haideti sa nu iubim pe Domnul Iisus doar cu vorbele ..., Va urez sa va imbratiseze ingerii .
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.01.2013, 16:45:58
MishuH MishuH is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 15.01.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 9
Implicit Cartea parintelui Arsenie Boca

Cartea parintelui Arsenie Boca : "TINERII, FAMILIA ȘI COPIII NĂSCUȚI ÎN LANȚURI"
foarte important ...
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.09.2012, 12:06:10
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Eu cred ca subiectul este foarte clar. Nu am o bază scriptică pentru ceea ce spun, dar cred că aceasta există, din ce rezultă din discuțiile pe care le am cu unii, cu alții. Dar vă întreb: cum să procedeze o familie care își dorește un copil, dar ar fi prudent să aștepte, să spunem, două luni de zile până ce mama trebuie să termine un tratament care ar fi foarte toxic pentru făt? Să ignore orice risc medical și să aibă relații conjugale? Sau să se abțină total, și să reia relațiile conjugale după terminarea tratamentului?
amice, in primul rand trebuie sa te gandesti daca Dumnezeu a dat o astfel de porunca si anume cea a abstinentei.
Dumnezeu nu a dat în Biblie o astfel de poruncă. Nicaieri in Biblie NU gasim asa ceva.
Când Dumnezeu vorbește despre datoria soților de a întreține relații sexuale cu partenerul sau partenera de căsătorie, spune:
Bărbatul să-și împlinească față de nevastă datoria de soț; și tot așa să facă și nevasta față de bărbat. Nevasta nu este stăpână pe trupul ei, ci bărbatul. Tot astfel, nici bărbatul nu este stăpân peste trupul lui, ci nevasta. Să nu vă lipsiți unul pe altul de datoria de soți, decât doar prin bună învoială, pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea; apoi să vă împreunați iarăși, ca să nu vă ispitească Satana, din pricina nestăpânirii voastre. Lucrul acesta îl spun ca o îngăduință; nu fac din el o poruncă. (1 Corinteni 7:3-6)
Când spune Apostolul Pavel că este o îngăduință și nu o poruncă, se referă la decizia de a întrerupe pentru o perioadă hotărâtă de ambii soți raporturile sexuale pentru a se îndeletnici cu postul și cu rugăciunea. Atenție, aceasta este o îngăduință și nu o poruncă. Dacă soțul și soția sunt de acord și doresc să se abțină de la relații intime pentru perioada postului și a rugăciunii pot să o facă, dar dacă cel puțin unul din ei nu se simte confortabil să ia această hotărâre, celălalt nu o poate impune ci trebuie să-și îndeplinească datoria de soți și în timpul postului și al rugăciunii.
Abstinența de la relații sexuale cu soțul sau soția nu este înfrânare a poftelor pentru că întreținerea unei relații sexuale sănătoase cu soțul sau soția este o datorie, lăsată de Dumnezeu
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.09.2012, 12:31:11
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Dacă soțul și soția sunt de acord și doresc să se abțină de la relații intime pentru perioada postului și a rugăciunii pot să o facă, dar dacă cel puțin unul din ei nu se simte confortabil să ia această hotărâre, celălalt nu o poate impune ci trebuie să-și îndeplinească datoria de soți și în timpul postului și al rugăciunii.
Mai nou vorbim de confort în ortodoxie. Păi frate postul e post nu CONFORT. Dacă zămislirea de prunci în zilele de post nu e permisă, cu atât mai mult este împreunarea având drept scuză "confortul soțului". “Femeia să se teamă de bărbat” când Hristos este capul bărbatului, dar când capul lui e păcatul și „dumnezeul lui e stomacul”, n-are ce sfat e mântuire lua de la dânsul. Fără Hristos este mort, iar sfatul morților duce la moarte; acolo să nu mergeți. De morți să nu aveți teamă. De cei ce nu se tem de Dumnezeu, nici voi să nu aveți teamă. Toată teama să vă fie de păcat, căci pe aceasta au avut-o și Sfinții”.

Și ca să înțelegi și mai bine Mântuitorul a spus: "Nu socotiți că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa. Și dușmanii omului (vor fi) casnicii lui. Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine". Bineînțeles că nu este vorba de sabie împotriva aproapelui, ci de sabie împotriva păcatului. Cât de folos ne-ar fi să înțelegem acest cuvânt.

Sf Apostol Pavel spune: "Pe pământ, toate sunt îngăduite de Dumnezeu, dar nu toate ne zidesc: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de acestea”. (1 Corinteni 6, 12). Dacă nu toate sunt de folos, atunci de ce mi-ar fi de folos păcatul înaintea lui Dumnezeu pentru a îndeplini dragostea față de soț? Vezi cum ne punem noi pe primul loc înaintea lui Dumnezeu?

Last edited by ovidiu b.; 20.09.2012 at 12:39:09.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.09.2012, 12:36:36
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Mai nou vorbim de confort în ortodoxie. Păi frate postul e post nu CONFORT. Dacă zămislirea de prunci în zilele de post nu e permisă, cu atât mai mult este împreunarea având drept scuză "confortul soțului". “Femeia să se teamă de bărbat” când Hristos este capul bărbatului, dar când capul lui e păcatul și „dumnezeul lui e stomacul”, n-are ce sfat e mântuire lua de la dânsul. Fără Hristos este mort, iar sfatul morților duce la moarte; acolo să nu mergeți. De morți să nu aveți teamă. De cei ce nu se tem de Dumnezeu, nici voi să nu aveți teamă. Toată teama să vă fie de păcat, căci pe aceasta au avut-o și Sfinții”.

Și ca să înțelegi și mai bine Mântuitorul a spus: "Nu socotiți că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.Și dușmanii omului (vor fi) casnicii lui. Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine".

Sf Apostol Pavel spune: "Pe pământ, toate sunt îngăduite de Dumnezeu, dar nu toate ne zidesc: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de acestea”. (1 Corinteni 6, 12)
Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine; credincioșia, blândețea, înfrânarea poftelor. (Galateni 5:22-23) si NU abstinenta
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.09.2012, 12:45:12
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
amice, in primul rand trebuie sa te gandesti daca Dumnezeu a dat o astfel de porunca si anume cea a abstinentei.
Da, a dat: abstinenta=infranare.
--------------------------------------------
Citat:
În prealabil postat de stefan florin;
Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine; credincioșia, blândețea, înfrânarea poftelor. (Galateni 5:22-23) si NU abstinenta
Ca sa fie corect, in citatul de mai sus trebuie sa folosesti muulte ghilimele.

Last edited by Demetrius; 20.09.2012 at 12:53:53.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 21.09.2012, 12:17:40
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...estina&page=12

Am mai scris și pe alt topic, cerându-vă părerea, de fapt argumentele privind ideea că sexul între soți trebuie să aibă ca prim (sau unic?! ) scop nașterea de prunci...
Eu am găsit în cartea lui Jean Claude Larchet "Terapeutica bolilor spirituale" (recunosc că nu o consider chiar o carte de căpătâi, dar poate fi un punct de plecare...) considerații contrare ideii de mai sus:


Putem vorbi de necumpatare sau, mai precis, de rea folosire, atunci cand omul se foloseste de sexualitatea sa numai pentru dobandirea placerii legate de ea, atunci cand face din placerea sexuala un scop in sine, ceea ce este un lucru pervers si patologic din mai multe motive. Mai intai, se neaga una dintre principalele meniri ale functiei sexuale, cea mai vadita si care este inscrisa in insasi firea ei: procrearea. Astfel, Sfantul Maxim spune ca, indeobste, viciul "este o judecata gresita cu privire la intelesurile lucrurilor, careia ii urmeaza reaua intrebuintare a lucrurilor (abuzul de lucruri)" si, de pilda, "cand este vorba despre femeie, judecata dreapta cu privire la impreunare trebuie sa vada scopul ei in nasterea de prunci. Deci cel care urmareste placerea greseste in judecata socotind ceea ce nu e bine, ca bine. Asadar, unul ca acesta face rea intrebuintare (abuzeaza) de femeie impreunandu-se cu ea".
Aceasta menire, chiar fireasca cum este, nu este nici singura, nici cea mai importanta. Pentru speta umana, procrearea poate aparea mai curand ca un rezultat firesc al unirii sexuale, decat ca scopul ei. Unirea sexuala este in primul rand unul dintre modurile de unire ale barbatului cu femeia, una dintre manifestarile iubirii ce si-o poarta unul altuia, ea exprima aceasta iubire pe un anumit plan al fiintei lor, cel trupesc. Cea dintai tinta a unirii sexuale este iubirea si multele binefaceri de ordin spiritual pe care omul le poate dobandi prin ea, in sanul casatoriei binecuvantate si in legatura cu alte moduri de unire conjugala. Trebuie totusi sa precizam ca iubirea conjugala, in viziunea crestina, este privita ca unire a doua persoane - adica a doua fiinte privite in intregul lor, pe de o parte, si in natura lor spirituala, pe de alta -, in Hristos, in vederea ajungerii in imparatia cerurilor, unire pecetluita in ceea ce priveste natura si menirea ei de harul Duhului Sfant, dat prin taina cununiei. Aceasta conceptie subordoneaza unirea sexuala, ca si toate celelalte moduri de unire dintre soti, dimensiunii spirituale pe care o au fiinta si iubirea lor. Trebuie, de aceea, ca unirea sexuala sa fie precedata in chip fiintial de unirea spirituala, cea care ii confera sens si valoare, numai asa respectandu-se finalitatea ei, si cea a naturii fiintelor pe care le pune in legatura.


Nu vreau să încing spiritele, nu sunt pentru desfrânare, dar conform apostolului Pavel unirea trupească între soți este binecuvântată atunci când cei doi "se învoiesc"... pentru că ei se iubesc (cel puțin așa se presupune)... nu se pomenește nimic despre nașterea de prunci...
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02