Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #81  
Vechi 16.08.2012, 17:41:42
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Cataline, nu stiu ce stiinta o fi acolo, dar argumentele impotriva evolutionismului cum ca, vezi Doamne, pune intamplarea ca factor nu stiu cum, sau ca inteligenta coreleaza cu marimea creierului etc., ma fac sa zambesc. Pai astea sunt argumentele Teologiei impotriva evolutionismului???!!!

Dragul meu, eu sunt om cu niscaiva invatatura temeinica, trebuie s-o spun raspicat, altfel sunt mincinos si las.
Daca citesti literatura stiintifica de popularizare in domeniul biologiei, apoi nu cred ca te ajuta sa progresezi in vreo chestiune legata fie si pe departe de teologie. Daca vrei s-o faci insa, pune mana pe niste tratate serioase.
Spun asta intrucat argumentele acestea impotriva evolutionismului nu le mai aduce nici baiatul meu care intra la scoala. Ba chiar, cu astfel de argumente ii ajutam pe evolutionisti sa fuga de teologie ca de o mare taraba a prostiei. Or, eu nu cred ca Teologia merita un asemenea deserviciu tocmai din partea ceor care o pretuiesc.
Oare chiar nu a studiat nimeni cu putere de intelegere reala niscaiva biologie? Credeti ca biologii evolutionisti sunt niste ageamii? In cartile lor se afla o sama de cuvinte de o exceptionala insemnatate pentru cunoasterea umana, pentru cum cunoaste omul dumnezeiasca creatie. Si nu oricine pricepe fie si umbra care trece pe acolo, prin biologia evolutionista, prin genetica etc.
Va rog sa nu desconsiderati stiinta, fratilor, nicidecum evolutionismul, in maniera fanilor care se cearta la marginea drumului pe tema Steaua sau Rapidul... Sa nu privim de sus lucruri despre care prea putini avem cunostinte reale. Ca vorba aia, fudulia ne mai lipsea...

Pentru a combate un discurs stiintific serios, mai intai trebuie sa cunoastem foarte foarte temeinic domeniul respectiv. Daca suntem cumva prieteni ai adevarului!
Sunteti in masura sa afirmati cu mana pe inima ca stapaniti tainele teoriilor stiintifice din ultimii 50 ani, macar? Eu pot spune asta, in anumite laturi ale domeniilor mele de competenta, adica in biologie si psihologie (desi nu sunt tocmai la zi, tocmai in frontul de unda) unde am studiat mult, am si publicat si am dus niste doctorate pe umeri. Ca n-o arat aici pe forum, asta e alta treaba, am si eu motivele mele.
Daca nu puteti afirma cu mana pe inima ca sunteti cunoscatori temeinici ai evolutionismului (care e un domeniu urias), rugamintea mea e sa nu pacatuiti criticind ceea ce cunoasteti doar la nivel de amator.
Nu va fie cu suparare fratilor, va rog frumos.
V-am spus-o ca unor buni prieteni, fara pic de ironie, tocmai pentru ca va respect si va indragesc si am incredere ca intelegeti mesajul meu fara vreun resentiment sau interpretare nepotrivita.
Sunscriu asertiunii dvs d-nule Ioan Cezar pe care o consider elocventa, pertinenta si de referinta in ceea ce priveste relatia tologie ortodoxa si stiinta (in special paradigma stiintifica actuala.)

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #82  
Vechi 16.08.2012, 17:45:27
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit Recomandari bibliografice - 1

Consider adecvat sa reiau o lista bibliografica (putin mai detaliata) pertinenta pentru subiectul discutat:

TEOLOGIE ȘI SPIRITUALITATE ORTODOXĂ:
ALFEYEV Ilarion, Episcop, Sfantul Simeon Noul Teolog si tradiția ortodoxa, trad. Ioana Stoicescu, Maria-Magdalena Rusen. București: Sophia, 2010.
CHIALA Sabino, Isaac Sirianul — asceza singuratica si mila fără sfârșit, trad. Maria-Cornelia si diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2012.
COMAN Constantin, Pr. Prof., Erminia Duhului. București: Bizantină, 2002.
CRAINIC Nichifor, Cursurile de Mistică. Sibiu: Deisis, 2010.
ICA jr Ioan I. diac., Canonul Ortodoxiei I. Canonul apostolic al primelor secole. Sibiu: Deisis, 2008.
IOSIF Gheron, Marturii din viața monahala, trad. Pr. Prof. Constantin Coman, București: Bizantina, 2003
LARCHET Jean-Claude, Acesta este Trupul Meu, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2006.
LARCHET Jean-Claude, Creștinul în fata bolii, suferinței și morții, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2006.
LARCHET Jean-Claude, Inconștientul spiritual sau Adâncul neștiut al inimii, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2009.
LARCHET Jean-Claude, Semnificația trupului în Ortodoxie, trad. Monahia Antonia. București: Basilica, 2010.
LARCHET Jean-Claude, Sfarsit crestinesc vietii noastre, fara durere, neinfruntat, in pace..., trad. Marinela Bojin. București: Basilica, 2012.
LARCHET Jean-Claude, Teologia bolii. Sibiu: Oastea Domnului, 1997.
LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor mintale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2008.
LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor spirituale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001.
LARCHET Jean-Claude, Tradiția ortodoxa despre viața de după moarte, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001.
LOSSKY Vladimir, După chipul și asemănarea lui Dumnezeu, trad. Anca Manolache. București: Humanitas, 2006.
LOSSKY Vladimir, Introducere in Teologia Ortodoxă, trad. Lidia și Remus Rus. București: Editura Sophia, 2006.
LOSSKY Vladimir, Teologia mistică a Bisericii de Răsărit, trad. pr. Vasile Răducă. București: Humanitas, 2010.
LOUTH Andrew, Pr., Sfantul Ioan Damaschinul. Traditie si originalitate in teologia bizantina, trad. pr. prof. Ioan Ica sr si diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2010.
MATSOUKAS Nikolaos, Introducere în gnoseologia teologică, trad. Maricel Popa, București: Bizantină, 1997.
MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.II, Expunerea credinței Ortodoxe, trad. Nicușor Deciu. București: Bizantină, 2006.
MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.IV, Demonologia, trad. Pr.Prof. Constantin Coman, Pr.Cristian-Emil Chivu, București: Bizantină, 2006.
MEYENDORFF John, Teologia bizantină. București: IBMBOR, 1996.
MOORE Lazarus, Arhimadrit, Sfantul Serafim de Sarov. O biografie spirituala, trad. Paul Balan, Bucuresti: Agapis, 2002.
MOȘOIU Nicolae, Taina prezentei lui Dumnezeu în viața umană. Viziunea creatoare a Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae. Pitești: Paralela 45, 2000.
NELLAS Panayotis, Hristos, Dreptatea lui Dumnezeu și îndreptarea noastră - pentru o soteriologie ortodoxa, trad. Pr. prof. Ioan Ica sr. Sibiu: Deisis, 2012.
NELLAS Panayotis, Omul - animal îndumnezeit. Perspective pentru o antropologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002.
PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006.
PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
ROMANIDES Ioannis, Dogmatica patristica ortodoxa. O expunere concisa, trad. Dragos Dasca. Sibiu: Ecclesiast, 2011.
ROMANIDES Ioannis, Teologia Patristică, trad. pr. dr. Gabriel Mândrilă. Bucuresti: Metafraze, 2011.
SOPKO Andrew, Pentru o cultura a iubirii jertfelnice . Teo-antropologia Arhiepiscopului Lazar Puhalo. Cluj-Napoca: Eikon, 2004.
SPIDLIK Tomas, Inima și Duhul în învățătura Sfântului Teofan Zăvorâtul, trad. Maria-Cornelia Ica jr. Sibiu: Deisis, 2011.
SPIDLIK Tomas, Michelina Tenace, Richard Cemus, Spiritualitatea Răsăritului creștin. III. Monahismul, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2000.
SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. I. Manual sistematic, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 1997.
SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. II. Rugăciunea, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 1998.
SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. IV. Omul si destinul sau in filozofia religioasa rusă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002.
STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Ascetica și mistica Bisericii Ortodoxe. București: IBMBOR, 2002.
STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Rugăciunea lui Iisus și experiența Duhului Sfânt. Sibiu: Deisis, 2003.
STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Sfânta Treime sau La început a fost iubirea. București: IBMBOR, 2012.
STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Spiritualitate si comuniune in Liturghia Ortodoxă. București: Editura IBMBOR, 2008.
STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Teologia Dogmatică Ortodoxă vol. I, II și III. București: IBMBOR, 1996.
STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Viața și învățătura Sfântului Grigorie Palama. București: IBMBOR, 2006.
USCA Ioan Sorin, Pr., Ioan Traian, prof., Vechiul Testament in tâlcuirea Sfintilor Parinti. XII. Iov, Bucuresti: Christiana, 2008.
USCA Ioan Sorin, Pr., Ioan Traian, prof., Vechiul Testament in tâlcuirea Sfintilor Parinti. XIII.Psalmii, Bucuresti: Christiana, 2009.
USCA Ioan Sorin, Pr., Vechiul Testament in tâlcuirea Sfinților Parinti. I. Facerea, Bucuresti: Christiana, 2008.
ZIZIOULAS Ioannis, IPS, Creația ca Euharistie. București: Basilica, 2009.
ZIZIOULAS Ioannis, IPS, Ființa eclesială. București: Bizantină, 2007.
LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Am iubit patimirea, trad. Adrian si Xenia Tanasescu-Vlas, Bucuresti: Sophia, 2012.


Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #83  
Vechi 16.08.2012, 17:46:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit Recomandari bibliografice - 2

FILOZOFIE:
HICK John, Filozofia religiei, București: Herald, 2010.
MATSOUKAS Nikolaos, Istoria filozofiei bizantine, trad. Pr.Prof. Constantin Coman, Nicușor Deciu, București: Bizantină, 2011.
MORESCHINI Claudio, Istoria filosofiei patristice. București: Polirom, 2009.
PHILON din Alexandria, Comentariu Alegoric al Legilor Sfinte după Lucrarea de Șase Zile, trad. Zenaida Anamaira Luca. București: Paidea, 2002.


ȘTIINȚĂ:
ATKINS Peter, Amprenta lui Galileo. Cele 10 mari idei ale științei. București: All, 2007.
BARROW John, Cartea infinitului. Scurta introducere în nemărginit, etern și nesfârșit. București: Humanitas, 2008.
BARROW John, Mic tratat despre nimic. București: Tehnică, 2006.
BARROW John, Originea universului, trad. Alexandru David. București: Humanitas, 2008.
CALVIN William, Cum gândește creierul, trad. Oana Munteanu. București: Humanitas, 2006.
CREȚU Traian, Fizica – Curs Universitar. București: Tehnică, 1996.
DAVIES Paul, Ultimele trei minute. București: Humanitas, 2008.
EINSTEIN Albert, Cum vad eu lumea. București: Humanitas, 2008.
EINSTEIN Albert, Teoria relativității pe înțelesul tuturor. București: Humanitas, 2008.
EINSTEIN Albert, The Meaning of Relativity. New Jersey: Princenton University Press, 1988.
FEYNMAN Richard, Despre caracterul legilor fizicii. București: Pergament, 2006.
FEYNMAN Richard, QED - Strania teorie despre lumina si materie. București: Pergament, 2006.
FEYNMAN Richard, Șase lecții ușoare, trad. Mihai Gavrilă, Oliviu Gherman. București: Humanitas, 2007.
GREENE Brian, The Elegant Universe. New York: Random House, 2000.
GREENE Brian, The Fabric of the Cosmos. New York: Random House, 2005.
HART-DAVIS Adam, The Book of Time: The Secrets of Time, How It Works and How We Measure It, London: Mitchell Beazley, 2011.
HAWKING Stephen, A Brief History of Time. New York: Bantam Books, 1988.
HAWKING Stephen, A Briefer History of Time. New York: Bantam Books, 2008.
HAWKING Stephen, The Theory of Everything. Phoenix: Phoenix Books, 2005.
HAWKING Stephen, The Universe in a Nutshel. New York: Bantam Books, 2002.
HAWKING Stephen, Visul lui Einstein si alte eseuri, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2005.
HEISENBERG Werner, Partea și întregul. Discuții în jurul fizicii atomice, trad. Maria Titeica. București: Humanitas, 2008.
KAKU Michio, Einstein’s Cosmos. London: Weidenfeld & Nicolson, 2004.
KAKU Michio, Introduction to Superstrings and M-Theory. New York: Springe, 1999.
KAKU Michio, Jennifer Trainer Thompson, Beyound Einstein. Oxford: Oxford University Press, 1995.
KAKU Michio, Physics of the Impossible. New York: Doubleday, 2008.
KUHN Thomas, Structura revoluțiilor științifice, trad. Radu J. Bogdan. București: Humanitas, 2008.
LIVIO Mario, Ecuația care n-a putut fi rezolvata. Matematicieni de geniu rezolva limbajul simetriilor, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2008.
LIVIO Mario, Este Dumnezeu matematician?, trad. Anca Florescu-Mitchell, București: Humanitas, 2012.
LIVIO Mario, Secțiunea de aur. Povestea lui phi, cel mai uimitor număr, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2012.
LOCKWOOD Michael, Labirintul timpului, București: Tehnică, 2008.
PENROSE Roger, Mintea noastră… cea de toate zilele, trad. Cornelia și Mircea Rusu, București: Tehnică, 2006.
REES Martin, Doar șase numere, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008.
ROBINSON Andrew, Măsura lucrurilor, București: Art, 2008.
SAGAN Carl, Cosmos. London: Abacus, 1995.
SEIFE Charles, Zero. Biografia unei idei periculoase, trad. Emilia Eremia. București: Humanitas, 2008.
SINGH Simon, Big Bang – The Origin of the Universe. New York: Harper Collins, 2004.
SINGH Simon, Marea teoremă a lui Fermat, trad. Luiza Gervescu, Mihnea Moroianu. București: Humanitas, 2012.
SMOLIN Lee, Three roads to quantum gravity. New York: Basic Books, 2002.
STEWART Ian, De ce frumusețea este adevărul. O istorie a simetriei, trad. Irinel Caprini . București: Humanitas, 2010.
STEWART Ian, Îmblânzirea infinitului. Povestea matematicii, trad. Narcisa Gutium. București: Humanitas, 2011.
STEWART Ian, Numerele naturii. Ireala realitate a imaginației matematice, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2011.
SUSSKIND Leonard, Peisajul cosmic. Teoria corzilor și iluzia unui plan inteligent, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2012.
WEINBERG Steven, Descoperirea particulelor subatomice, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008.
WEINBERG Steven, The first Three Minute., New York: Basic Books, 1994.
WEINBERG Steven, Visul unei teorii finale, trad. Bogdan Amuzescu. București: Humanitas, 2008.

TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ:
FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998.
ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003.
KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005.
LEMENI Adrian, Adevăr și comuniune. București: Basilica, 2010.
LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007.
LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007.
LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010.
NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003.

NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009.
PETCU Lucian-Razvan, Pr., Cosmologia creștină și teoriile fizicii moderne, București: Sophia, 2008.
PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005.

RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ:
ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008.
ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010.
COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010.
COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006.
HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012.
McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004.
McGRATH Alister, The Dawkins Delusion? Atheist fundamentalism and the denial of the divine. London: SPCK, 2007.
McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011.

ARTICOLE:
CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011.


Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #84  
Vechi 16.08.2012, 17:50:05
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Eu imi explic asa prejudecata asta paguboasa cu conflictul dintre stiinta si religie: ne-au bagat comunistii in cap, la orele de materialism dialectic si stiintific ca stiinta spune adevarul iar religia minte boboru. Iar noi am scapat de comunisti, dar am pastrat, vai, convingerea aberanta ca e un conflict intre stiinta si religie, ca, asadar, pentru noi credinciosii, oamenii de stiinta sunt atei.
Vezi ce usor ne-au pacalit comunistii si dracii?

Cred ca e demult vremea sa uitam falsa problema "stiinta versus religie". Asta e mostenire comunista, o fantoma pe care n-o mai animam decat noi, prin traumele noastre din vechea puscarie.
O problema reala insa, cred ca este ateism versus credinta in Dumnezeu. Asta da, e reala si cred ca, intr-o masura mai serioasa decat ne-ar placea sa credem, ne priveste pe fiecare. Oare credinta noastra in Dumnezeu e cu adevarat mai puternica decat ateismul nostru? Oare? Baga cineva mana-n foc? Eu nu, pana la proba finala...

Uite ce cred eu: dupa alte si alte mode care s-au perindat prin istoria noastra, eu cred ca in prezent se desfasoara una din cele mai oribile dracovenii posibile: moda de a ne da credinciosi si bisericosi. Eu asa cred, ca e o moda, care face valuri si comert si politichie multa si ca, usor-usor, va trece si moda asta ca taifunul si va lasa multi crabi putreziti pe tarmul marii... Vom vedea atunci cati pescarusi vor mai zbura deasupra apelor...
Consider ca prin acesta postare "ati pus degetul pe rana" domnule Ioan Cezar.
Subscriu asertiunii dvs.

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #85  
Vechi 16.08.2012, 23:01:21
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
FILOZOFIE:
HICK John, Filozofia religiei, București: Herald, 2010.
MATSOUKAS Nikolaos, Istoria filozofiei bizantine, trad. Pr.Prof. Constantin Coman, Nicușor Deciu, București: Bizantină, 2011.
MORESCHINI Claudio, Istoria filosofiei patristice. București: Polirom, 2009.
PHILON din Alexandria, Comentariu Alegoric al Legilor Sfinte după Lucrarea de Șase Zile, trad. Zenaida Anamaira Luca. București: Paidea, 2002.


ȘTIINȚĂ:
ATKINS Peter, Amprenta lui Galileo. Cele 10 mari idei ale științei. București: All, 2007.
BARROW John, Cartea infinitului. Scurta introducere în nemărginit, etern și nesfârșit. București: Humanitas, 2008.
BARROW John, Mic tratat despre nimic. București: Tehnică, 2006.
BARROW John, Originea universului, trad. Alexandru David. București: Humanitas, 2008.
CALVIN William, Cum gândește creierul, trad. Oana Munteanu. București: Humanitas, 2006.
CREȚU Traian, Fizica – Curs Universitar. București: Tehnică, 1996.
DAVIES Paul, Ultimele trei minute. București: Humanitas, 2008.
EINSTEIN Albert, Cum vad eu lumea. București: Humanitas, 2008.
EINSTEIN Albert, Teoria relativității pe înțelesul tuturor. București: Humanitas, 2008.
EINSTEIN Albert, The Meaning of Relativity. New Jersey: Princenton University Press, 1988.
FEYNMAN Richard, Despre caracterul legilor fizicii. București: Pergament, 2006.
FEYNMAN Richard, QED - Strania teorie despre lumina si materie. București: Pergament, 2006.
FEYNMAN Richard, Șase lecții ușoare, trad. Mihai Gavrilă, Oliviu Gherman. București: Humanitas, 2007.
GREENE Brian, The Elegant Universe. New York: Random House, 2000.
GREENE Brian, The Fabric of the Cosmos. New York: Random House, 2005.
HART-DAVIS Adam, The Book of Time: The Secrets of Time, How It Works and How We Measure It, London: Mitchell Beazley, 2011.
HAWKING Stephen, A Brief History of Time. New York: Bantam Books, 1988.
HAWKING Stephen, A Briefer History of Time. New York: Bantam Books, 2008.
HAWKING Stephen, The Theory of Everything. Phoenix: Phoenix Books, 2005.
HAWKING Stephen, The Universe in a Nutshel. New York: Bantam Books, 2002.
HAWKING Stephen, Visul lui Einstein si alte eseuri, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2005.
HEISENBERG Werner, Partea și întregul. Discuții în jurul fizicii atomice, trad. Maria Titeica. București: Humanitas, 2008.
KAKU Michio, Einstein’s Cosmos. London: Weidenfeld & Nicolson, 2004.
KAKU Michio, Introduction to Superstrings and M-Theory. New York: Springe, 1999.
KAKU Michio, Jennifer Trainer Thompson, Beyound Einstein. Oxford: Oxford University Press, 1995.
KAKU Michio, Physics of the Impossible. New York: Doubleday, 2008.
KUHN Thomas, Structura revoluțiilor științifice, trad. Radu J. Bogdan. București: Humanitas, 2008.
LIVIO Mario, Ecuația care n-a putut fi rezolvata. Matematicieni de geniu rezolva limbajul simetriilor, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2008.
LIVIO Mario, Este Dumnezeu matematician?, trad. Anca Florescu-Mitchell, București: Humanitas, 2012.
LIVIO Mario, Secțiunea de aur. Povestea lui phi, cel mai uimitor număr, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2012.
LOCKWOOD Michael, Labirintul timpului, București: Tehnică, 2008.
PENROSE Roger, Mintea noastră… cea de toate zilele, trad. Cornelia și Mircea Rusu, București: Tehnică, 2006.
REES Martin, Doar șase numere, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008.
ROBINSON Andrew, Măsura lucrurilor, București: Art, 2008.
SAGAN Carl, Cosmos. London: Abacus, 1995.
SEIFE Charles, Zero. Biografia unei idei periculoase, trad. Emilia Eremia. București: Humanitas, 2008.
SINGH Simon, Big Bang – The Origin of the Universe. New York: Harper Collins, 2004.
SINGH Simon, Marea teoremă a lui Fermat, trad. Luiza Gervescu, Mihnea Moroianu. București: Humanitas, 2012.
SMOLIN Lee, Three roads to quantum gravity. New York: Basic Books, 2002.
STEWART Ian, De ce frumusețea este adevărul. O istorie a simetriei, trad. Irinel Caprini . București: Humanitas, 2010.
STEWART Ian, Îmblânzirea infinitului. Povestea matematicii, trad. Narcisa Gutium. București: Humanitas, 2011.
STEWART Ian, Numerele naturii. Ireala realitate a imaginației matematice, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2011.
SUSSKIND Leonard, Peisajul cosmic. Teoria corzilor și iluzia unui plan inteligent, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2012.
WEINBERG Steven, Descoperirea particulelor subatomice, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008.
WEINBERG Steven, The first Three Minute., New York: Basic Books, 1994.
WEINBERG Steven, Visul unei teorii finale, trad. Bogdan Amuzescu. București: Humanitas, 2008.

TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ:
FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998.
ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003.
KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005.
LEMENI Adrian, Adevăr și comuniune. București: Basilica, 2010.
LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007.
LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007.
LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010.
NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003.

NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009.
PETCU Lucian-Razvan, Pr., Cosmologia creștină și teoriile fizicii moderne, București: Sophia, 2008.
PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005.

RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ:
ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008.
ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010.
COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010.
COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006.
HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012.
McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004.
McGRATH Alister, The Dawkins Delusion? Atheist fundamentalism and the denial of the divine. London: SPCK, 2007.
McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011.

ARTICOLE:
CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011.


Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
Poate reusiti in cele din urma sa renuntati la bolduire si sublinieri obsesive si mult obositoare ochiului !
Va multumim . . . !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #86  
Vechi 17.08.2012, 00:00:25
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Poate reusiti in cele din urma sa renuntati la bolduire si sublinieri obsesive si mult obositoare ochiului !
Va multumim . . . !
Cam asa e, bolduitul aici pe forum aduce niscaiva necazuri ochilor nostri, am observat...
Ceva mai bland se dovedeste scrisul cu italice.
Nu stiu de ce supara boldul, poate din cauza contrastului prea violent intre griul acela aproape 100% si fondul foarte deschis. Contrastul mare oboseste ochiul, intr-adevar. or mai fi asi alte explicatii, insa ma alatur si eu rugamintii lui Cristian, sa folosim boldul doar cand e musai sa evidentiem un aspect pe care il consideram decisiv.

Cat priveste lista de carti propusa de Eugen, am de zis doua lucruri:
1) Sunt acolo adevarate bunatati, minunatii mari (dupa gustul meu). Frumoasa recomandare, Eugen! Multumesc!
2) Ofer un premiu de 5000 lire sterline celui care, in urmatorii 5 ani (vedeti ca nu pun presiune) le va citi pe toate si va face un rezumat de 2-3 pagini pentru fiecare...:)
Asta asa ca gluma. Intrucat chiar si pe alocuri, capitole sau fragmente mai mici, daca citim, cu vremea sigur ne vom imbogati sufleteste si vom trai ameliorari semnificative ale felului nostru de a trai crestineste. Inca o data multumiri, frate Eugen!
Reply With Quote
  #87  
Vechi 17.08.2012, 00:27:59
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Pentru cei din Bucuresti, am gasit ceva interesant - un curs de vara, "Stiinta, religie si filosofie", pe tema Teism vs. Ateism.

Facultatea de Filosofie a Universității din București organizează, în perioada 3 – 7 septembrie 2012, cea de-a doua ediție a cursului de vară „Știință, religie și filosofie”. Tema din acest an va fi „Teism vs Ateism”.
Acest curs organizat de Facultatea de Filosofie este un dialog între oameni de știință, teologi și filosofi despre o problemă intelectuală și de conștiință.
În cadrul întâlnirilor cursului de vară, vor fi dezbătute subiecte inedite, precumEste creierul nostru construit pentru a-l percepe pe Dumnezeu sau pentru a-l produce pe Dumnezeu?” (prof. dr. Maria-Luiza Flonta, Universitatea din București, Facultatea de Biologie) și „Credința – satisfacție a intelectului sau virtute?” (preot prof. dr. Vasile Răducă, Universitatea din București, Facultatea de Teologie Ortodoxă). În plus, se va organiza și o masă rotundă cu tema „Ce stă azi în centrul dezbaterii publice despre religie?”, moderată deprof. dr. Mircea Flonta (Universitatea din București, Facultatea de Filosofie). Vor lua cuvântul, în primul rând, profesorii care prezintă expuneri, dar, de asemenea, sunt binevenite intervențiile din sală.
Cursul de vară „Știință, religie și filosofie” este deschis tuturor studenților și absolvenților ai oricărei universități din țară sau din afara țării, precum și elevilor din clasele a XI-a și a XII-a. Numărul de locuri este de 150. Nu se percepe taxă de participare. La sfârșit, se vor oferi Diplome de participare.
Cei care doresc să urmeze acest curs sunt rugați să completeze Formularul de înscriere și să-l trimită până la data de 15 august a.c. la adresa de e-mail: cursdevara2012@gmail.com. Ocuparea locurilor se va face în ordinea primirii solicitărilor de înscriere. Lista participanților va fi afișată pe site-ul facultății. La sfârșitul fiecărei săptămâni, vor fi adăugați noii solicitanți, până la ocuparea tuturor celor 150 de locuri.
Mai multe informații despre cursul de vară „Știință, religie și filosofie” se pot afla accesând programul evenimentului.


Iata si programul comunicarilor - http://topub.unibuc.ro/cursul-de-var...ofie%E2%80%9D/





Din pacate, e depasit deadline-ul, dar stiu ca sunt publice cursurile Universitatii...
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #88  
Vechi 17.08.2012, 01:54:01
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Multi din psihologii pe care i-am cunoscut sau de care am auzit aveau o credinta de tip oriental, new-age. Multi erau atrasi de tehnici orientale sau paranormale. Deosebirea asta intre atei si credinciosi e in vest si a venit si la noi prin conceptiile ecumeniste. Din perspectiva ortodoxa credinta gresita si idolatria e tot ceva gresit, ca si ateismul.
Da, sunt de acord cu tine, conform experientei mele.
Insa chiar si acest lucru e imbucurator. Macar nu mai sunt cu totul dusmanosi fata de religie. Macar au un inceput de deschidere, au facut un pas. De ce sa credem ca nu l-ar putea face si pe cel bun?
Apoi, multi sunt crestini. Prietenul meu este crestin ortodox si a crescut in ultimii ani cum nu mi-as fi inchipuit vreodata... Ma abtin sa aduc argumente, crede-ma pe cuvant.
Un alt bun prieten, nu numai ca a lasat o vreme psihologia de-o parte, desi e cel mai talentat terapeut roman pe care il cunosc (si il cunosc bine, intrucat l-am gazduit un an, cand sotia mea era pe atunci plecata la o bursa in Franta). Ci a urmat Teologia, a luat examenul de capacitatea preoteasca iar acum (pentru ca nu stiu nimic de el de vreo 3 ani), pesemne ca e preot.
Vezi asadar... chiar se intampla ceva!...:)

Last edited by ioan cezar; 17.08.2012 at 04:51:16.
Reply With Quote
  #89  
Vechi 17.08.2012, 09:47:15
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Cam asa e, bolduitul aici pe forum aduce niscaiva necazuri ochilor nostri, am observat...
Intr-adevar consider boldul aduce necazuri ochilor nostri fizici... dar aduce si mai mari necazuri ignorantei: teologice, stiintifice,filozofice.
Iertati-ma pentru neplacerile cauzate.

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Ceva mai bland se dovedeste scrisul cu italice.
Nu stiu de ce supara boldul, poate din cauza contrastului prea violent intre griul acela aproape 100% si fondul foarte deschis. Contrastul mare oboseste ochiul, intr-adevar. or mai fi asi alte explicatii, insa ma alatur si eu rugamintii lui Cristian, sa folosim boldul doar cand e musai sa evidentiem un aspect pe care il consideram decisiv.
Ma voi conforma solicitarilor dvs.

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Cat priveste lista de carti propusa de Eugen, am de zis doua lucruri:
1) Sunt acolo adevarate bunatati, minunatii mari (dupa gustul meu). Frumoasa recomandare, Eugen! Multumesc!
2) Ofer un premiu de 5000 lire sterline celui care, in urmatorii 5 ani (vedeti ca nu pun presiune) le va citi pe toate si va face un rezumat de 2-3 pagini pentru fiecare...:)
Asta asa ca gluma. Intrucat chiar si pe alocuri, capitole sau fragmente mai mici, daca citim, cu vremea sigur ne vom imbogati sufleteste si vom trai ameliorari semnificative ale felului nostru de a trai crestineste. Inca o data multumiri, frate Eugen!
Doamne ajuta frate Ioan Cezar.
Sa multumim Domnului si Sfintilor Sai.

Subscriu asertiunii dvs in ceea ce priveste studiul adecvat si consider ca daca ne organizam corespunzator vom gasi sponsori pentru a oferi premiul propus.

Consider intiativa dvs pertinenta in ceea ce priveste dialogul onest intre teologia ortodoxa si stiinta. Ignoranta (teologica, teopraxica, teognostica, stiintifica, filozofica) trebuie starpita... caci aduce moartea mintii (intelectului) si moartea duhovniceasca definitiva.

Dracovenia ateista (sustinuta de materialismul filozofic) este cumplita in zilele noastre (face fooooooarte multe victime in randul oamenilor) si demonii cu precadere isi concetreaza lucrarea lor draceasca in acest domeniu. Biserica este chemata sa raspunda corespunzator acestei realitati! Consider ca nu trebuie sa stam in defesiva, dimpotriva trebuie ca Biserica sa iasa la atac impotriva dracoveniei ateiste sustinuta de filozofia materialista, fara a face din stiinta o victima colaterala.

In acest sens consider pertinet (ba mai mult, consider imperios necesar) ca Biserica Ortodoxa trebuie sa adopte pozitia inechvoca Sfantului Luca al Crimeei care, geniu medical fiind, a stiut sa puna stiinta contemporana in slujba lui Hristos si a Sfintei Sale Biserici, cu harul Duhului Sfant.

Randurile de mai sus nu sunt simple vorbe... ci asteapta ecoul in inimile celor competenti (atat in domeniul stiintific cat si in cel teologic). Biserica este un "organism duhovnicesc", si consider ca este nevie nu doar de "pescari" iscusiti ci si de "vanatori" iscusiti care sa stie (luminat de harul Duhlui Sfant, intarit de Biserica si de Sfintii Parinti, dar si de studiu stiintfic adecvat) sa smulga oamenii inlantuiti giarele demonului ateist contemporan (ce se bazeaza in mare parte pe filozofia materialista dar nu exclusiv).

"Singurul lucru necesar ca raul sa triumfe este ca oamenii buni sa nu faca nimic."(Edmund Burke) Cu precizarea ca omanii buni sunt aceaia care renunta la voia lor proprie, la egosim, la egocentrism, la slava desarta si mandrie... pentru a lasa "loc" in ei lui Hristos Iisus ca sa lucreze...

Asadar sa luam aminte. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #90  
Vechi 17.08.2012, 10:58:44
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Pe marginea unor invataturi ORTODOXE ale Sfantului Siluan Athonitul

Prin însuși exercițiul preoției sale, dacă nu mai întâi de toate la școala propriilor căderi și neputințe, preotul este un om avertizat prin experiența concretă asupra amplorii căutărilor și zbaterilor și tatonărilor fiecărui suflet în parte, pe care le îmbrățișează cu înțelegere. „Departe de noi gândul de a socoti ilegitime ezitările și întrebările sufletului”, mărturisește în acest sens arhimandritul Sofronie. Fiecare om este o căutare. Dar, deopotrivă, fiecare om este o mântuire, constată părintele Rafail Noica, ucenicul arhimandritului Sofronie. Cu alte cuvinte, cu fiecare om în parte se poate naște în lume soluția unei căi unice de a-L câștiga pe Dumnezeu. Fiecare venit în lume este în potențialitate un sfânt, fiind limpede că Dumnezeu nu cheamă pe nimeni să rateze veșnicia. Iar sfântul desăvârșește unicitatea persoanei, pentru că prin sfințenie eu-l personal își sublimează și împlinește trăsăturile.
Taina aceasta a unicității fiecăruia dintre noi poate nu o pătrundem, sau nici măcar nu o conștientizăm cum că ar exista, preocupați fiind cu problemele curente și presante ale vieții. Oare însă e puțin lucru că acest „eu” care sunt nu se va repeta niciodată în istorie? Sau că așa cum un părinte are mai mulți copii și nici unul nu este în plus, ci fiecare e inestimabil în parte și își ocupă locul său unic, Dumnezeu Însuși ne are pe toți, o familie de copii în care fiecare este de neînlocuit? Și ce dorește Dumnezeu de la noi? Exact ce dorește un părinte de la copiii săi: să crească mari și să se împlinească. Să ajungă la vârsta și la statura asemănării cu Părintele lor. De aceea nu-I putem da lui Dumnezeu doar o atenție de tip intelectual sau o preocupare cu El din vârful buzelor. Pentru că unui Părinte nu-i putem răspunde în acest chip ieftin la investiția de viață pe care o face în noi din momentul apariției noastre în lume. Pentru aceasta arhimandritul Sofronie situează răspunsul nostru față de Dumnezeu în plan ființial și nu intelectual. Și constată diferențe, în sensul că „[...] atunci când unul așteaptă un răspuns în plan rațional și e satisfăcut de el, altul, din contră, îl caută în ordinea ființei adevărate”. Or, aceasta din urmă este cea în care ne împărtășim din viul propriu lui Dumnezeu. Este atunci când căutăm să ființăm prin împărtășire din viața „Celui ce este”, Ființarea prin excelență.
Intelectualistul ratează întâlnirea cu Dumnezeu pentru că cere minții ceea ce nu poate încape fără schimonosire și pervertire. Mintea lui nu îngăduie să vadă că Dumnezeu nu poate fi forțat să intre în tiparul strâmt al judecăților sale, fie acestea cele mai înalte cu putință din punct de vedere omenesc. O astfel de minte este idolatră, pentru că Dumnezeu caricaturizat astfel este departe de Cine este El în realitate. Munca aceasta intelectuală este remarcabilă, este uriașă, dar stearpă teologic.

„Pentru a răspunde exigențelor minții sale, raționalistul înalță sisteme teologico-filosofice extrem de complexe. Depune o muncă considerabilă, dacă nu pentru a demonstra, cel puțin pentru a expune și dezvolta dialectic propria viziune asupra naturii lucrurilor. Nu arareori își consacră întreaga sa viață, toate puterile sale, darurile remarcabile, acestui scop. Dar, lucru ciudat, nu-și dă seama că unor asemenea cercetări le lipsește o temelie de nezdruncinat.”

Teologie înseamnă să te lepezi intelectual de cine crezi tu că este Dumnezeu ca produs exclusiv al minții tale pentru a-L lăsa pe El Însuși să se descopere inimii tale. Orice alt gest al demersului intelectual care vrea roadă teologică decât acela de a se lepăda de sine, de a-și lua crucea sa (răstignirea minții, iată începutul gândului duhovnicesc și teo-logic) și de a-I urma lui Dumnezeu este prea mic și meschin față de Cine este Dumnezeu în realitate.


Asadar sa luam aminte !

__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 17.08.2012 at 11:01:07.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? lourdes19 Generalitati 2 19.10.2010 12:06:29
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42
"Interconfesionalitate" in aceeasi credinta praxis Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 0 18.11.2008 12:42:40