Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.08.2012, 12:59:16
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Domnule Eugen,sa stiti ca acest ,,Acum"este esenta,ma bucur enorm ca ati pronuntat acest cuvant.Am auzit toti despre acea talentata si tanara pianista din Romania care a fost gasita moarta in apartamentul sau din Viena.Un anevrism cerebral,o hemoragie si totul s-a terminat abrupt.Viitorul parea atat de frumos si promitator,avea si o fetita minunata si totusi acum i-a sosit clipa,si tot ce era lumesc a devenit nerelevant.Oamenii au omagiat-o,s-au tras salve,a primit o decoratie pe sicriu.Aceste aspecte insa sunt efemerul lumii.Oare in ce stare a plecat la Dumnezeu?Isi marturisise pacatele,se impartasise,traise o viata curata?Nu stim dar Dumnezeu stie.Totul a venit pe neasteptate,cand nimeni nu ar fi crezut.

Lumea spune: ,,Esti tanar,ai timp".Fals,poti pleca la noapte(Luca 12,20) sau peste cateva momente de acum.Lumea spune ,,Mai este pana la judecata,mai are Dumnezeu rabdare".Fals,momentul doar Tatal il stie si precum este aratat in Sfanta Scriptura clipa va veni pe neasteptate(Matei 24,36-44).Lumea spune: ,,N-ai gija,nu esti mai rau ca altii".Fals,asta nu te mantuieste si nici nu te face mai bun.Uitati-va la spusele Apostolului Pavel,indemnul este pentru toti: ,,În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu!"(II Corinteni 5,20).

Nimic nu este mai important decat cum vei fi cand iti va sosi ceasul.Iar acel moment poate fi oricand.S-ar putea sa nu mai ajungi la urmatoarea spovedanie si sa iti para rau ca nu ti-ai marturisit pacatele.S-ar putea sa nu mai ai parte de Impartasanie si cat vei regreta ca nu te-ai straduit mai mult sa fii vrednic de ea.S-ar putea sa nu mai ajungi la urmatoarea slujba si cat iti va parea de rau ca te gandeai la problemele tale efemere cand se inaltau rugaciuni catre Dumnezeu sau ca cele spuse de parinte,in predica,ti-au intrat pe o ureche si ti-au iesit pe alta.Nu este o gluma,totul este foarte serios doar necuratul vrea sa luam totul la un pret derizoriu,platind cu sufletul.

Totul este acum,maine s-ar putea sa fie prea tarziu.Sa luam aminte,cum spuneti dvs,la pilda celor zece fecioare.Timpul este acum.Fiecare clipa care curge va sta in folosul nostru sau spre judecarea noastra,nu este o inclinatie morbida sau apocaliptica,ci un indemn pe care toata Scriptura,toti sfintii,l-au dat.Trebuie sa luam totul foarte in serios,sa curatam din launtru orice s-ar pune intre noi si Dumnezeu.Orice facem trebuie sa fie din acesta perspectiva,a mantuirii sufletului.Orice spunem,orice vorba si orice actiune ne vor sta in fata.Sa luam totul foarte in serios,sa ne ajutam,sa ne sprijinim unii pe altii,Biserica are usile deschise,sa intram in ea,sa nu stam afara,sau singuri sau neglijenti.Este soarta noastra pentru o eternitate,aici si acum se decide si nu stim cat timp avem fiecare.

Fratilor,oameni buni,sa luam totul foarte in serios,este cel mai important lucru pe care il putem face in acesta viata.Este un dar viata,un dar ce iti da timp sa te pregatesti pentru vesnicie.Cu credinta in suflet si sa facem tot ce putem noi pentru mantuire si Dumnezeu ne va sta alaturi in tot timpul pana la sfarsitul veacurilor.Doamne ajuta!+
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.08.2012, 13:46:23
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Totul este acum, maine s-ar putea sa fie prea tarziu.Sa luam aminte,cum spuneti dvs,la pilda celor zece fecioare. Timpul este acum. Fiecare clipa care curge va sta in folosul nostru sau spre judecarea noastra,...
Aș dezvolta acestă idee menționând faptul că după concepția marelui teolog, Sf. Maxim Mărturisitorul, Adam a fost creat fără imaginație. Mintea lui era curată, uniformă, statornică, în aceeași activitate. De aceea nu-și închipuia nimic, nici nu se robea simțurilor și formelor lucrurilor ce decad sub simțuri. Ci fără a întrebuința puterea inferioară a fanteziei a-și imagina forme, culori, chipuri și distanțe, privea cu peterea superioară a sufletului, care-i intelectual, cuvinte imateriale, limpezi și spirituale.

Dumnezeu este în afară de toate simțurile și lucrurile ce se simt, afară de orice formă, culoare, distanță și loc, ca o ființă fără formă, neînchipuită, fiind pretutindeni și mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice închipuire, în afară de orice imaginație. Prin urmare, fantezia e o putere sufletească incapabilă a se uni cu Dumnezeu, din cauza unor neajunsuri ale ei.

Revenind la ideea Pelerinului spre Rasarit să luăm aminte căci timpul este mai scump decât aurul, așadar să nu dăm curs imaginației în detrimentul rugăciunii, imaginația fiind o putere sufletească incapabilă a se uni cu Dumnezeu.

Last edited by ovidiu b.; 13.08.2012 at 13:53:13.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.08.2012, 14:08:31
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Aș dezvolta acestă idee menționând faptul că după concepția marelui teolog, Sf. Maxim Mărturisitorul, Adam a fost creat fără imaginație. Mintea lui era curată, uniformă, statornică, în aceeași activitate. De aceea nu-și închipuia nimic, nici nu se robea simțurilor și formelor lucrurilor ce decad sub simțuri. Ci fără a întrebuința puterea inferioară a fanteziei a-și imagina forme, culori, chipuri și distanțe, privea cu peterea superioară a sufletului, care-i intelectual, cuvinte imateriale, limpezi și spirituale.

Dumnezeu este în afară de toate simțurile și lucrurile ce se simt, afară de orice formă, culoare, distanță și loc, ca o ființă fără formă, neînchipuită, fiind pretutindeni și mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice închipuire, în afară de orice imaginație. Prin urmare, fantezia e o putere sufletească incapabilă a se uni cu Dumnezeu, din cauza unor neajunsuri ale ei.

Revenind la ideea Pelerinului spre Rasarit să luăm aminte căci timpul este mai scump decât aurul, așadar să nu dăm curs imaginației în detrimentul rugăciunii, imaginația fiind o putere sufletească incapabilă a se uni cu Dumnezeu.
Subscriu asertiunii pe care o consider pertinenta.
In acest sens doresc sa adaug ca una este imaginatia ca facultate intelectuala contemplativa si alta este contemplatia intelectuala duhovnicesca conform filocaliei.

Mintea induhovnicita nu are nevoie de imaginatie intrucat are cognitia intelectuala (atat rationala cat si contemplativa) a realitatii atat fizice cat si duhovnicesti. Cand mintea (intelectul uman) a "gustat" (duhovniceste evident) din comoare contemplatiei (vederea duhovniceasca pe acest nivel) nu se mai amageste cu nici o imaginatie... dupa cum ne invata Sfintii Parinti Filocalici.

Totusi din punct de vedere filozofic nu trebuie sa blamam imaginatia, intrucat o minte onesta (precum cea a lui Socrate) poate ajuge la concluzia ca Dumnezeu trebuie cautat, dorit, iubit si nu putea concepe viata fara conlucrare, comuniune cu divinitatea.
Imaginatia ajuta foarte multe intelectul uman si in stiinta, in intelegerea modului in care functioneaza universul (fara a putea face referire la cauza si scopul acestui mod de functionare al universului).

Asadar, consider ca putem concluziona: imaginatia duhovniceasca este de factuira draceasca, insa imaginatia filozofica, stiintfica nu este nici buna nici rea in since ci poate fi utila in aceste domenii folosita adecvat dar poate fi si daunatoare folosita iadecvat.

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.08.2012, 14:27:16
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

-imaginatia asta daca o lasam prea mult sa zburde in trecut poate fi periculoasa.

Să consultăm însă chiar scrierile patristice. Textul ce urmează apartine Sfântului Nicodim Aghioritul, fiind extras din cartea sa Războiul nevăzut.

"Să stii că Lucifer, cel ce fusese întâiul între îngeri, aflându-se la început mai presus de imaginatie si afară de orice formă, culoare si perceptie, ca minte ratională, imaterială, fără formă si fără trup, mai apoi râvnind în mintea sa să devină întru totul egal cu Dumnezeu, a căzut în această mult divizată, grosolană si multiformă imaginatie. Astfel, din înger fără formă, nematerial si nepătimas, a devenit diavol, oarecum material, pluriform si pătimas.
Deci, învată din acestea, iubite, că diferitele forme ale imaginatiei, după cum sunt inventii si născociri ale diavolului, tot asa îi sunt lui si foarte pe plac. Pentru că, după unii sfinti, imaginatia este puntea pe care trec demonii ucigători si se amestecă în suflet, fâcându-l sălas al gândurilor rele si al tuturor patimilor necurate, sufletesti si trupesti. [...]

O! Dar diavolul cel ucigător de oameni a făcut ca, întocmai precum el a căzut prin imaginatie, tot asa si Adam să-si închipuie că poate deveni egal cu Dumnezeu, si prin această închipuire să cadă. Astfel, din acea viată cugetătoare, îngerească, indisolubilă si statornică, a fost aruncat de diavol în imaginatia robită simturilor, multiformă si nestatornică, si în starea animalelor irationale. [...]"

Deci, frate, dacă doresti să te eliberezi degrabă de aceste patimi si răutăti, dacă voiesti să te feresti de feluritele curse si mestesugiri ale diavolului si dacă iubesti a te uni cu Dumnezeu si a dobândi dumnezeiasca luminare, atunci luptă-te din răsputeri a-ti goli mintea de orice formă, culoare si spatialitate. Pe scurt, de orice imaginatie si aducere aminte a lucrurilor bune sau rele, pentru că toate acestea sunt plăgi, umbre si neguri care întunecă puritatea, nobletea si strălucirea mintii. Nici o patimă trupească sau sufletească nu poate pătrunde în minte pe altă cale decât prin imaginarea lucrurilor senzoriale. Imaginatia si memoria sunt treptele înselăciunii vrăjmasului, dar mai cu seamă imaginatia: într-însa este rădăcina oricărui păcat.

Sârguieste-te, deci, a-ti păstra mintea curată de orice imaginatie, asa cum a creat-o Dumnezeu.“
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.08.2012, 14:32:01
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Of Doamne, trebuie sa apara tot timpul unul si altul care sa strice "jocul" si sufletul, sa se puna invers.

Acum ca Il avem tot timpul in noi, sau ca imaginatia este ceva rau...
Mi se pare chiar rautate.

Mereu uitam sau nu vrem sa stim/intelegem ca suntem oameni, cu tot ceea
ce ne caracterizeaza.

Acum incercam sa ni-L imaginam pe Iisus ca om, asa ca si noi, cu care sa putem vorbi, sa-l putem vedea, auzi. Ce este asa de rau in asta?

Poate ca tocmai asta ne-ar face mai bine. Asa l-am intelege mai bine, decat din carti abstracte.

Toti aceia care au trait atunci, ca oameni sunt niste modele pentru noi. Au fost aievea.
Noi nu putem pricepe filozofii, pilde si lucruri abstracte, ci numai pe cei ca si noi.
Eu nu cred ca exista minte induhovnicita? Adica cum?
Toti cei care au trait/traiesc dupa El, se bazeaza pe imaginatie, pe intelegere mentala/sufleteasca, interpretare, abstract.

EL, alti sfinti, sunt in sufletul nostru tot pentru ca asa ne imaginam si dorim.

Cei din acele vremuri I-au avut printre ei, au trait cu ei si totusi n-au putut percepe si intelege si noi cei de acum care nu i-am cunoscut putem mai bine?

Nu reusesc sa va inteleg si nici nu va cred in ceea ce scrieti. Copiati niste termeni de undeva.

Tocmai de aceea I-A facut atunci ca oameni, sau i-a ales dintre ei, pentru ca oamenii sa-i poata vedea aievea si intelege. Sa le fie un exemplu viu.
Altfel I-AR fi lasat numai ca niste fiinte fara trup, sau cu aripi ca ingerii etc.

In fond si icaonele sunt tot dupa imaginatie facute. Nu? Si ele totusi ne sunt aproape si ne inchinam la ele.

Si toata simbolistica din biserica, tot pe imaginatie se bazeaza, ca nu taiem oameni si ii mancam la sfanta Euharistie. sa ma ierte Dumnezeu, dar incerc numai sa explic niste lucruri.

Suntem oameni si vad ca nu suntem multumiti, nu ne convine.


Legat de modul de viata de pe atunci (ce spunea Pelerinul). Totusi nu inteleg un lucru. Erau multi cei care credeau in El si Ei, care ii urmau si etc. Si totusi unde erau acestia cand El a fost pus pe Cruce, cand trebuiau sa-l apere?
De ce erau acolo numai acei care il sustineau pe Barabas?

Noi astazi suntem mai multi ca cei de atunci, chiar si numai cei care Il urmam.
Si azi l-am fi putut apara si salva.Teoretic. Cei de atunci ai lui Barabas erau tari, curajosi.
Cei ai Lui aveau frica. De ce oare?

Se punea aici intrebarea ce aveau cei de atunci si noi nu avem, sau invers. De ce ei puteau unele lucruri.
1. N-aveau multe. Ce aveau sa lase pentru a-l urma? Casa, lucruri, averi nu aveau, scoala, serviciu, nu aveau.
Ei puteau trai si asa, puteam umbla nomazi.
Noi nu. Noi avem legi, reguli, lucruri, familie, prieteni care ne fac stabili, ne leaga.
2. Aveau: Il aveau pe El, pe apostoli, pe Maica Sa. Ii aveau aievea, ii ascultau. Vedeau minunile Lui/Lor.
Si acceptau asa totul, fara cartire. Si mai ales traiau aievea acele minuni. Aveau ceva "palpabil".
Aveau alta constructie, inclusiv sufleteasca.
Noi suntem mult modificati, prelucrati, scoliti, slabiti trupeste si sufleteste.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape

Last edited by sophia; 13.08.2012 at 14:45:29.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.08.2012, 14:47:04
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Sophia, îmi pare rău că te-ai supărat! Nu știu să răspund prea bine tuturor întrebărilor tale, dar sfinții, pictorii de icoane... nu se bazează pe imaginație, ci pe revelație, pe trăirea poruncilor lui Dumnezeu... Relația noastră cu duhovnicul nu este imaginație, iar acolo, la momentul spovedaniei, se află, nevăzut, Însuși Domnul.

Eu cred că putem comunica cu Hristos acum, așa cum au mai afirmat și alți forumiști. Însă, așa cum ne spunea părintele odată, de multe ori nu mai putem auzi cuvântul lui Dumnezeu, pentru că nu suntem pregătiți să îl ascultăm...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.08.2012, 14:51:01
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Annyta Vezi mesajul
sfinții... nu se bazează pe imaginație, ci pe revelație, pe trăirea poruncilor lui Dumnezeu... Relația noastră cu duhovnicul nu este imaginație, iar acolo, la momentul spovedaniei, se află, nevăzut, Însuși Domnul.

Eu cred că putem comunica cu Hristos acum, așa cum au mai afirmat și alți forumiști. Însă, așa cum ne spunea părintele odată, de multe ori nu mai putem auzi cuvântul lui Dumnezeu, pentru că nu suntem pregătiți să îl ascultăm...
Subscriu asertiuneii tale Annyt pe care o consider elocventa.

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.08.2012, 14:56:35
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Annyta Vezi mesajul
Sophia, îmi pare rău că te-ai supărat! Nu știu să răspund prea bine tuturor întrebărilor tale, dar sfinții, pictorii de icoane... nu se bazează pe imaginație, ci pe revelație, pe trăirea poruncilor lui Dumnezeu... Relația noastră cu duhovnicul nu este imaginație, iar acolo, la momentul spovedaniei, se află, nevăzut, Însuși Domnul.

Eu cred că putem comunica cu Hristos acum, așa cum au mai afirmat și alți forumiști. Însă, așa cum ne spunea părintele odată, de multe ori nu mai putem auzi cuvântul lui Dumnezeu, pentru că nu suntem pregătiți să îl ascultăm...
Este in mare parte tot o imaginatie. Eu cred ca El este acolo sus, cred in ceea ce a spus, in inavataurile Sale, in puterile Sale. Dar nu pentru ca L-am vzut/auzit vreodata aievea, ci le simt. Asta tot imaginatie o numesc, caci nu este ceva pe care sa pun mana.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #9  
Vechi 13.08.2012, 15:45:58
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Va multumesc de pe acum tuturor celor ce ati dorit sa raspundeti.As dori sa va provoc :) desi termenul nu este cel mai fericit,putin mai mult.Nu este doar o problema de diferenta de stare sociala sau istorica,in acest caz Evanghelia ar fi limitata temporar doar la timpurile care ar fi permis aplicarea ei,ori noi stim ca mesajul ei depaseste timpul si oranduirile umane.

Luati o foaie,cand aveti timp,si impartiti-o in doua coloane.Deasupra la prima coloana scrieti ,,Primii crestini".Deasupra la a doua coloana scrie ,,Eu".Luati epistolele si Faptele Apostolilor si treceti in prima coloana cum traiau primii crestini,cu ce probleme se confruntau si ce le spuneau apostolii sa faca.In a doua coloana treceti cum traiti dvs,cu ce probleme va confruntati si cum procedati.In urma comparatiei va vor aparea concluzii interesante.Luati apoi o alta foaie si notati pe ea,ca la scoala :) pe puncte, ce a spus Hristos cu privire la mantuire in cele patru Evaghelii.Acum nu mai pot ascunde ca provocarea mea are in substrat cercetarea Sfintei Scripturi :) .Comparati invatatura lui Hristos cu modul cum au aplicat-o acei crestini.Aici concluziile s-ar putea deja sa ne puna in dificultate,in comparatie cu ce facem noi.Sa dau un exemplu.Stiti pilda tanarului bogat si stiti apoi ce le-a spus Hristos ucenicilor.Spre groaza noastra moderna s-ar putea sa constatam ca acei oameni,de la inceputuri,au facut exact ce a spus Hristos: ,,Dacă voiești să fii desăvârșit, du-te, vinde averea ta, dă-o săracilor și vei avea comoară în cer; după aceea, vino și urmează-Mi."

Dupa ce analizati viata lor si modul cum isi traiau credinta puteti cerceta vietile sfintilor Bisericii.Veti observa ca absolut toti au urmat invatatura lui Hristos la fel ca si primi crestini,au renuntat la tot,si nu ma refer doar la partea materiala ci in special la renuntarea la sine, pentru EL.Deci in acele timpuri viata traita in sfintenie era regula.Sfintii ce au urmat au fost si ei regula.Insa acum ei au devenit exceptia si noi regula,care nu facem ce a spus Hristos.Sa fi fost prea radicala invatatura Lui si firea umana a cautat sa o atenueze,sa o faca mai abordabila?Am esuat oare in transmiterea invataturii Lui diluand-o in ceva de compromis?Daca am pastrat si transmis ceea ce EL a lasat atunci de ce sfintenia este exceptia azi si noi parem atat de indepartati?Am pastrat doar teoretic,marea majoritate,in timp ce un numar de sfinti,stiuti sau nu,au urmat trairea adevarata?Sa fim pe calea larga,nu pe poarta cea stramata si nici sa nu ne dam seama? Sunt constient de faptul ca sunt intrebari grele,cu raspunsuri foarte dificile.M-au framantat adesea si ma framanta in continuare.

Orice om ar putea sa-mi spuna:,,Si ce vrei ma,sa vindem casele si sa traim in strada?"As lasa capul in jos pt ca nici eu nu as face asta si acesta,aici vroiam sa ajung,este barometrul indepartarii noastre de Dumnezeu,slujirii idolilor din noi,masura atasamentului fata de lucrurile materiale.Noi nu vrem sa renuntam la ele,vrem si o viata buna si un drum in Rai.Oare o fi o cale de mijloc sau sunt doar unii care vor avea puterea sa urmeze calea aspra a lui Hristos?Unde este echilibrul,cum il obtinem,exista un punct la mijloc sau este fara nuanta de gri?

Ar mai fi ceva.Cum se raportau acei crestini la Parusie.Pentru ei era o speranta puternica,care le influenta viata.Urmand invatatura lui Hristos la modul real,surprins chiar in paginile Scripturii ca o fotografie peste timp,asteptau cu incredere revenirea lui Hristos.Noaptea aproape a trecut...Au fost voci,mai ales dintre comentatorii cinici,care au spus ca tocmai acesta asteptate le-a determinat comportamentul si ca fara ea ar fi fost ca noi.Cand a devenit evident ca intoarcerea lui Hristos nu va fi prea curand lucrurile au inceput sa se stabilizeze,sa isi piarda din forta inceputului.Concluzie falsa din doua motive:vietile sfintilor de atunci si pana acum arata ca asteptarea si trairea au depasit granita timpului biologic al acele generatii,nu a disparut intr-o dezamagire a unui esec precum in cazul unei doctrine pur umane.Al doilea motiv este dat de a doua epistola a lui Petru: ,,Și aceasta una să nu vă rămână ascunsă, iubiților, că o singură zi, înaintea Domnului, este ca o mie de ani și o mie de ani ca o zi."(II Petru 3,8).
Asadar si ei stiau ca este posibil ca Parusia sa nu fie atunci,in timpul vietii lor.

Insa pentru ei,aici am vrut sa ajung,timpul era acum.Totul era acum,azi,totul trebuia trait,nu lasat undeva in viitor,clipa putea veni oricand.Nu exista o separatie intre revenirea lui Hristos si trairea mea de acum.Ce traiesc acum,cum traiesc acum imi va influenta starea la revenirea Lui.Citit capitolul I din Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru si veti vedea cum priveau problema(am dat doar un exemplu,nici este aproape nici o epistola a Noului Testament care sa nu aiba relevanta pe acest subiect).Exista vindecare dar va fi si Judecata.Este un echilibru esential pt ca un dezechilibru va merge la extreme.Anularea certitudinii Judecatii,cu tot ce inseamna ea,te duce in delasare,este in firea naturii umane.Accentuarea ei la extrem,fara procesul de tamaduire existent inaintea sa te poate duce direct in bratele unei crancene disperarii.Dumnezeu este bland dar si drept.Dumnezeu iubeste dar va pedepsi pacatul.Dumnezeu tamaduieste dar sunt si vor fi si foarte multe sufletele care vor merge in intunericul vesnic.Timpul nostru are o limita,noi avem doua cai nu?A vietii sau a mortii,fiecare cu ce implica asta.
Cele sapte plansuri ale Sfantului Efrem Sirul nu ar trebui uitate,ar trebui luate asa,rand cu rand,in fiecare zi.Nu sunt exagerante pentru starea actuala si au echilibrul intre tamaduire si Judecata.

Parerea mea este ca pe masura ce timpul trece se confirma spusele Sfintei Scripturi cu privire la timpurile de pe urma.Imaginea prinde din ce in ce mai mult contur iar starea lumii,a noastra,arata spre ce ne indreptam.O sa inchei(intentionat nu dau referinta biblica sperand ca cine citeste va cauta pasajul si in acest mod Sfanta Scriptura nu va fi doar un element de decor)tot cu un citat din Apostolul Petru,ca sa,asa sper,sa ridicam capul cu speranta spre Dumnezeu:

,,Deci, smeriți-vă sub mâna cea tare a lui Dumnezeu, ca El să vă înalțe la timpul cuvenit.Lăsați-I Lui toată grija voastră, căci El are grijă de voi.Fiți treji, privegheați. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită,Căruia stați împotrivă, tari în credință, știind că aceleași suferințe îndură și frații voștri în lume.Iar Dumnezeul a tot harul, Care v-a chemat la slava Sa cea veșnică, întru Hristos Iisus, El însuși, după ce veți suferi puțină vreme, vă va duce la desăvârșire, vă va întări, vă va împuternici, vă va face neclintiți.A Lui fie slava și puterea în vecii vecilor. Amin!"

Sunt doar un pacatos asa ca tot ce scriu priviti prin acesta lentila,a unei lupte cu propria mea fire,propriile mele zbateri,exteriorizate si poate fara esenta care ar trebui sa o aiba.Dar cred ca Dumnezeu, bogat fiind în milă, pentru multa Sa iubire cu care ne-a iubit...
Reply With Quote
  #10  
Vechi 13.08.2012, 16:14:06
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Exact asa ma gandeam si eu ca ar trebui comparat.
Corectii:
1. Nu, nu toti ci f.putin L-au urmat si atunci asa cum spui tu, cu renuntarea la sine. Rept intrebarea pe care am pus-o mai sus: unde erau acestia toti cand El a fost pus pe cruce? Cand ceilalti urlau sa fie eliberat Barabas? De ce nu urlau si ei la fel?

2. Si azi se duc unii sa-l urmeze. E vorba de manastiri. Acolo poti cu adevarat sa renunti si la sine si la averile lumesti.

3. Nici atunci si nici acum nu este vorba de acum. Toate le facem spre mantuire, adica cu gandul la judecata de apoi, dupa moarte.
Bine ar fi daca ar fi vorba de acum. Cum sa fim buni acum, indiferent de ce va fi mai tarziu, dincolo.

Si atunci, oamenii ii urmau din doua motive: minunile pe care le vedeau "in prezent", sau ceea ce le spunea El tot despre viitor de fapt (lasati acum totul, ca veti avea mai mult mai tarziu). Si ei vroiau mai mult. Daca intelegeau exact despre ce era vorba, asa cum chipurile intelegem noi azi, nu stiu.

4. Putini erau bogati atunci, sau macar aveau ceva de lasat in urma pe care sa regrete. Acum sunt mult mai multi. Aici este problema.

Si El nici macar nu critica sau nu era impotriva averii pamantesti, ci dorea virtutile. Acei bogati sa se uite/gandeasca si la cei sarmani.

Si incearca sa mai vezi ceva: daca toti ar fi urmat cuvantul Lui, dar toti, atunci ar fi fost (si acum) o lume comunista (in sensul pozitiv), o lume uniforma, saraca, numai cu manastiri, fara saraci si bogati. Toti la fel.
Si azi manastirile nu urmeaza intru totul cuvantul Lui, caci au totusi proprietatile si veniturile lor.

Daca vrei exista insa si asa ceva totusi: din cate stiu, poate gresesc, ordinul Maicii Tereza. Ea asa a inteles i facut. saracie totala, nu au nimic, pana si cerseau. Se ocupau de cei mai sarmani, ce mai de jos.
Rupti de tot, in saracie maxima, ajuta aproapele.

Si totusi si in ziua de azi, daca ar veni cineva asemenea Lui si s-ar intampla ca atunci, oamenii ar lasa totul si s-ar duce.
Doar exista si azi atatea secte cand vine unul si cere si ceata lasa totul si se duce.
Nu asta ar fi problema.
Ci de a intelege pentru ce sa mearga si ce sa faca.

Si cred ca cel mai greu lucru este a renunta la lume, la rude, prieteni, casatorie, copii.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Postul - un exercitiu terapeutic mirelat Pocainta 13 10.01.2009 11:09:07
LUPTA CU CADEREA IN IMAGINATIE cozia Teologie si Stiinta 9 10.12.2007 13:07:37