Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #91  
Vechi 10.08.2012, 10:17:38
sad story sad story is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.05.2012
Mesaje: 265
Implicit

Eu cred ca, membrii bisericilor ortodoxa si catolica, fiind biserici surori, se pot casatori intre ei.
Reply With Quote
  #92  
Vechi 10.08.2012, 10:47:17
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Așa poți să spui că și Dumnezeu te șantajează oe tine-n special, nu? Nu respecți cele 10 porunci vechi testamentare și poruncile Mântuitorului, pa-pa mântuire!
Nu exista porunca de a-i boteza pe altii prin santaj. Santajul insusi este impotriva poruncilor lui Dumnezeu.
Cel care este chemat de Dumnezeu la credinta, cere singur botezul. Asa cum cel care este botezat prin santaj nu poate fi apoi santajat sa respecte si cele 10 porunci.
Parca ati fi pagan, numai paganii fortau si santajau la inchinari idolesti pe acelasi motiv invocat de dvs., bye bye gratia zeilor daca nu.
Reply With Quote
  #93  
Vechi 10.08.2012, 12:51:01
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Insa tot imi este ceva neclar: daca botezul celor doi casatoriti initial in stare de pagani da valoare sacramentala casatoriei, sa inteleg ca dupa botez nu sunt considerati ca traiesc in curvie si nu trebuie sa faca ritualul casatoriei la preot?
Se pare că nu trebuie să mai facă ritualul căsătoriei, din ceea ce m-am documentat.

Citat:
In timp ce cei care se casatoresc fiind botezati dar atei prin convingeri traiesc in curvie numai cu casatoria civila?
Da, fiindcă, în timp ce nebotezaților Dumnezeu le cere aplicarea legilor naturale, deci căsătoria naturală este suficientă, botezații au promis că vor asculta lui Cristos ca unui Împărat și unui Dumnezeu.

Citat:
Iar a doua nelamurire: in ce mod se aplica in BC Cuvantul Domnului care permite despartirea sotilor in caz de adulter a unuia dintre ei?
Nu se aplică, fiindcă noi nu credem că există un Cuvânt al Domnului care să permită despărțirea în caz de adulter. Iată Cuvântul Domnului, pe care Biserica îl propagă națiunilor: "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul să nu despartă!".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #94  
Vechi 10.08.2012, 13:18:04
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Citat:
În prealabil postat de Tartaruga;
Insa tot imi este ceva neclar: daca botezul celor doi casatoriti initial in stare de pagani da valoare sacramentala casatoriei, sa inteleg ca dupa botez nu sunt considerati ca traiesc in curvie si nu trebuie sa faca ritualul casatoriei la preot?
Se pare că nu trebuie să mai facă ritualul căsătoriei, din ceea ce m-am documentat...
Neclaritatea lui Tartaruga v-a încurcat și pe dvs, d-le Mihnea.
Botezul nu dă valoare sacramentală căsătoriei civile; căsătoria civilă calcă botezul.

Până și Iisus Hristos, formal, pentru a împlini desăvârșirea, S-a botezat la Ioan deși acesta I-a spus că dimpotrivă, el trebuie botezat de Iisus.

Last edited by Demetrius; 10.08.2012 at 13:28:57.
Reply With Quote
  #95  
Vechi 10.08.2012, 15:05:58
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Se pare că nu trebuie să mai facă ritualul căsătoriei, din ceea ce m-am documentat.

Da, fiindcă, în timp ce nebotezaților Dumnezeu le cere aplicarea legilor naturale, deci căsătoria naturală este suficientă, botezații au promis că vor asculta lui Cristos ca unui Împărat și unui Dumnezeu.

Nu se aplică, fiindcă noi nu credem că există un Cuvânt al Domnului care să permită despărțirea în caz de adulter. Iată Cuvântul Domnului, pe care Biserica îl propagă națiunilor: "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul să nu despartă!".
Multumesc Mihnea.

Pentru primul caz, rezulta ca, chiar si in absenta ritualului casatoriei, acea casatorie este sacramentala in urma botezului celor doi. Cum atunci nu se aplica:
"Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta"? Cum de apostolul Pavel avea puterea de a decide o posibilitate de despartire trecand peste aceste cuvinte ale lui Dumnezeu?

Pentru cazul doi: cand au promis ceva lui Dumnezeu cei care sunt atei desi botezati bebelusi? Ca doar ei nu au promis nimic in momentul botezului si nu pot fi nici responsabili pentru faptele altora facute fara sa le fi cerut bebelusul nimic. Cum atunci se considera ca ar fi promis ceva lui Dumnezeu cand promisiunea a fost facuta de altii?
Reply With Quote
  #96  
Vechi 10.08.2012, 17:28:16
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Multumesc Mihnea.

Pentru primul caz, rezulta ca, chiar si in absenta ritualului casatoriei, acea casatorie este sacramentala in urma botezului celor doi. Cum atunci nu se aplica:
"Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta"? Cum de apostolul Pavel avea puterea de a decide o posibilitate de despartire trecand peste aceste cuvinte ale lui Dumnezeu?
Aici este deosebirea mare dintre căsătoria naturală și căsătoria sacramentală. Când spunem "Dumnezeu a unit" subînțelegem "a unit în mod supranatural", adică "sacramental". Numai acele căsătorii care sunt valide ȘI supranaturale sunt de nedesfăcut. Pe acelea, nu le poate desface Apostolul. Nici chiar Petru.

Citat:
Pentru cazul doi: cand au promis ceva lui Dumnezeu cei care sunt atei desi botezati bebelusi? Ca doar ei nu au promis nimic in momentul botezului si nu pot fi nici responsabili pentru faptele altora facute fara sa le fi cerut bebelusul nimic. Cum atunci se considera ca ar fi promis ceva lui Dumnezeu cand promisiunea a fost facuta de altii?
Promisiunea a fost făcută de alții (părinții, nașii) ÎN NUMELE LOR. Acești "alții" se constituie garanți ai faptului că bebelușul va fi crescut în Cristos.

În medicină, avem următorul principiu: un tratament cu riscuri (și cam toate tratamentele au riscurile lor, mai mari sau mai mici) se face numai în urma consimțământului informat al pacientului. Chiar și o banală vaccinare trebuie făcută în urma consimțământului informat al pacientului, fiindcă și vaccinarea are riscurile ei. Dar cum se poate să iei consimțământul informat al unui copil mic, fiindcă cu precădere la asemenea vârste este indicată vaccinarea? Nu se poate altfel, decât luând consimțământul informat al părinților. Părinții hotărăsc dacă să vaccineze sau să amâne vaccinarea copiilor lor. Niciunui fost copil, ajuns acum adult cu drept la semnătură, nu i-ar trece prin cap să susțină că el nu a fost întrebat dacă să se vaccineze sau nu, ci cu toții credem că părinții noștri au acționat în interesul nostru atunci când au hotărât la vârsta când nu puteam hotărî. Cu toții credem că acel consimțământ a avut putere în fața legii, exact ca și când ar fi consimțământul nostru. Dealtfel, chiar a fost consimțământul nostru, dar prin mandatar, la vârsta când mandantul nu putea proceda altfel. Consimțământul lor ne angajează, astfel, pe noi, ne leagă pe noi.

Și Botezul are riscurile lui, ca și vaccinarea. Botezul poate fi salvator, fiind poarta de intrare, singura cunoscută de noi, spre fericirea supranaturală a viziunii beatifice eterne. Dar, botezul are și riscuri. Pentru toți cei care mor în stare de despărțire de Dumnezeu, bine ar fi fost să nu fie botezați. Știind acest lucru, părinții și nașii care vin la biserică și cer Botezul, să știe că își asumă o enormă răspundere. Să știe că rău fac dacă spun lepădările și promisiunile, în numele copilului lor, numai din buze, dar fără hotărârea de a contribui după puteri pentru ca micuțul să se nască și să crească cum Christo, per Christum, et in Christo. Așa cum custodele poate fi tras la răspundere pentru comoara risipită și furată de răi, așa vor fi și ei trași la răspundere când va veni ceasul socotelilor.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 10.08.2012 at 17:32:42.
Reply With Quote
  #97  
Vechi 10.08.2012, 19:32:56
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Aici este deosebirea mare dintre căsătoria naturală și căsătoria sacramentală. Când spunem "Dumnezeu a unit" subînțelegem "a unit în mod supranatural", adică "sacramental". Numai acele căsătorii care sunt valide ȘI supranaturale sunt de nedesfăcut. Pe acelea, nu le poate desface Apostolul. Nici chiar Petru.

Promisiunea a fost făcută de alții (părinții, nașii) ÎN NUMELE LOR. Acești "alții" se constituie garanți ai faptului că bebelușul va fi crescut în Cristos.

În medicină, avem următorul principiu: un tratament cu riscuri (și cam toate tratamentele au riscurile lor, mai mari sau mai mici) se face numai în urma consimțământului informat al pacientului. Chiar și o banală vaccinare trebuie făcută în urma consimțământului informat al pacientului, fiindcă și vaccinarea are riscurile ei. Dar cum se poate să iei consimțământul informat al unui copil mic, fiindcă cu precădere la asemenea vârste este indicată vaccinarea? Nu se poate altfel, decât luând consimțământul informat al părinților. Părinții hotărăsc dacă să vaccineze sau să amâne vaccinarea copiilor lor. Niciunui fost copil, ajuns acum adult cu drept la semnătură, nu i-ar trece prin cap să susțină că el nu a fost întrebat dacă să se vaccineze sau nu, ci cu toții credem că părinții noștri au acționat în interesul nostru atunci când au hotărât la vârsta când nu puteam hotărî. Cu toții credem că acel consimțământ a avut putere în fața legii, exact ca și când ar fi consimțământul nostru. Dealtfel, chiar a fost consimțământul nostru, dar prin mandatar, la vârsta când mandantul nu putea proceda altfel. Consimțământul lor ne angajează, astfel, pe noi, ne leagă pe noi.

Și Botezul are riscurile lui, ca și vaccinarea. Botezul poate fi salvator, fiind poarta de intrare, singura cunoscută de noi, spre fericirea supranaturală a viziunii beatifice eterne. Dar, botezul are și riscuri. Pentru toți cei care mor în stare de despărțire de Dumnezeu, bine ar fi fost să nu fie botezați. Știind acest lucru, părinții și nașii care vin la biserică și cer Botezul, să știe că își asumă o enormă răspundere. Să știe că rău fac dacă spun lepădările și promisiunile, în numele copilului lor, numai din buze, dar fără hotărârea de a contribui după puteri pentru ca micuțul să se nască și să crească cum Christo, per Christum, et in Christo. Așa cum custodele poate fi tras la răspundere pentru comoara risipită și furată de răi, așa vor fi și ei trași la răspundere când va veni ceasul socotelilor.
Pentru primul punct: nu era vorba ca in urma botezului celor pagani casatoriti, casatoria lor devine sacramentala? Daca nu devine sacramentala, inseamna ca traiesc in curvie, iar daca devine sacramentala, inseamna ca nu poate fi rupta. Care este totusi varianta corecta? Un mix intre cele doua nu vad cum ar putea fi posibil, contrazicand tot restul.

Pentru partea a doua: daca luam un pacient inconstient in urma unui accident de masina care trebuie operat urgent, reanimat, transfuzat etc. nici acela nu va putea semna ca este deacord cu toate acestea. Asta inseamna ca avem dreptul sa il botezam sub pretextul ca stim noi ce-i mai bine pentru el si sa nu-l prinda moartea nebotezat? Poate o sa-mi spuneti ca are pacate pe care copilul nu le are, desi la catolici exista pacatul originar nu?

Si apropos de etica medicala, dvs. sunteti deacord cu efectuarea testelor genetice la copiii cu un parinte bolnav de boala Huntington sau FAP?

Last edited by Tartaruga; 10.08.2012 at 19:48:01.
Reply With Quote
  #98  
Vechi 10.08.2012, 22:07:43
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Din câte am înțeles de la un ins de pe internet, pe el l-au obligat sau l-au constrâns în situația în care dorea să se căsătorească cu o catolică să semneze nu știu ce document prin care se angaja să își boteze și să își crească copiii în religia catolică. Cred că Biserica Ortodoxă ar trebui să intervină cu anumite reglementări pentru a se asigura ca ortodocșii care se căsătoresc cu catolici să nu mai fie obligați sau constrânși să își boteze copii în religia catolică, ci să îi boteze și să îi crească în Biserica noastră ortodoxă apostolică. Ce zice BOR-ul din acest punct de vedere? Sau nu zice nimic și ne trimite să ne rezolvăm problemele la "duhovnic" că alții poate n-or fi în stare sau nu vor să își asume răspunderea.
Biserica Ortodoxa are reglementari in acest sens, din moment ce si pentru a se casatori in BO trebuie ca ambii sa fie ortodocsi. In cazul in care un ortodox face casatoria in BC, chiar daca prin absurd ar fi ambii ortodocsi, e valabila doar din punct de vedere legal si nula in punct de vedere religios, cum bine a scris Laura19. Mai e problema si cu credinciosul ortodox ce participa (activ) la o Taina in afara ortodoxiei.
In BC e alta regula, cred ca dupa conciliul Vatican II s-a liberalizat si aceasta practica si s-a permis casatoria cu cineva care nu e catolic fara prea multe aprobari. Conditia este botezarea copiilor in BC.
Reply With Quote
  #99  
Vechi 10.08.2012, 22:11:20
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Cum harul nu se afla doar in sacramente, vorba lui Decebal, atunci tragem nadejde ca oamenii cu credinta in Hristos raman intru Domnul, intr-o anumita masura, fie in BC, fie in BO, fie in orice alta adunare facuta in numele Domnului.
Din cate am intels la acel topic Decebal se referea exclusiv la cei botezati in BO, chiar el a facut precizarea asta. Cum screi de altfel si in catehism, inceputul primirii harului (din inima, interior) este numai Botezul si Mirungerea (in Biserica lui Hristos, bineinteles, nu daca un vecin se apuca de botezat), si ca nimeni nu poate obtine altfel harul acesta lucrator. Dupa acest inceput omul poate primi harul si prin fapte.
Reply With Quote
  #100  
Vechi 10.08.2012, 22:39:27
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Pentru primul punct: nu era vorba ca in urma botezului celor pagani casatoriti, casatoria lor devine sacramentala? Daca nu devine sacramentala, inseamna ca traiesc in curvie, iar daca devine sacramentala, inseamna ca nu poate fi rupta. Care este totusi varianta corecta? Un mix intre cele doua nu vad cum ar putea fi posibil, contrazicand tot restul.
Căsătoria devine sacramentală dacă cei doi, care au contractat anterior căsătorie naturală, se botează. Numai că, vă rog să observați, privilegiul paulin despre care vorbește Sf Ap Paul nu se referă la această situație, ci la situația în care numai unul dintre ei se botează, în vreme ce celălalt stăruie ca infidel și dorește despărțirea.

Citat:
Pentru partea a doua: daca luam un pacient inconstient in urma unui accident de masina care trebuie operat urgent, reanimat, transfuzat etc. nici acela nu va putea semna ca este deacord cu toate acestea. Asta inseamna ca avem dreptul sa il botezam sub pretextul ca stim noi ce-i mai bine pentru el si sa nu-l prinda moartea nebotezat? Poate o sa-mi spuneti ca are pacate pe care copilul nu le are, desi la catolici exista pacatul originar nu?
În cazul unui adult nebotezat, devenit victimă inconștientă a unei boli, Botezul nu se efectuează fiindcă simpla dorință și hotărâre de a se boteza a aceluia, chiar dacă survine cu doar o clipă înainte de a-și pierde cunoștința, este suficientă. Se numește "botezul" dorinței. Am pus între ghilimele fiindcă, deși nu este vorba de un Botez adevărat (sacramental) are exact aceeași funcție și putere salvifică.
Dar, în cazul unui adult nebotezat lipsit de uzul obișnuit al rațiunii, să zicem în cazul unui oligofren sau chiar unui idiot care are capacitatea de raționare a unui copil, discuția devine interesantă. Vorbim, practic, de cazul unui adult-copil. Nu știu cum procedează Biserica în asemenea cazuri.

Citat:
Si apropos de etica medicala, dvs. sunteti deacord cu efectuarea testelor genetice la copiii cu un parinte bolnav de boala Huntington sau FAP?
Desigur. Eu sunt de acord cu tot ce este de acord Biserica mea. Nu îmi amintesc ca ea să nu fie de acord cu testele genetice, nici nu văd de ce acestea ar fi neetice (imorale).
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nunta mixta - care sunt problemele? Ciprian Mustiata Secte si culte 100 04.05.2013 13:31:46
Nunta honney Nunta 27 27.04.2011 19:25:22
nunta cojanete Nunta 3 24.03.2010 11:31:35
nunta killerandrew Nunta 5 07.07.2009 12:55:29
casatorie mixta, rog raspuns de la preot, daca se poate lumar Nunta 5 13.10.2008 20:29:10