Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.07.2012, 11:07:31
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Într-adevăr, prin credință înțelegem că e vorba de o referire avant la lettre la trupul Lui crucificat, înviat (poate mai puțin în contextul Cinei, dar totuși prezent) și slăvit la Revenirea Lui (Mat.26,29). Această credință ne face apți să înțelegem că pâinea și vinul este/reprezintă trupul și sângele Lui, adică viața (Deut.12,23) Lui curată de care trebuie să fim părtași și noi. Ideea este că nu trebuie să ne împărtășim [doar] cu pâine și vin, ci [și] cu viața Lui Hristos; adică așa cum pâinea și vinul ce le luăm devin prin procesul asimilației parte din noi (carne, sânge, oase, nervi), așa și viața curată a Lui Hristos să devină viața noastră trăită prin El și pentru El.



Nu, nu, nu! Nu trupul pnevmatizat redevine prin procesul asimilatiei trup de carne si sange si nervi, nu soma pnevmatikon devine soma psychikon, ci fix invers.

Dumnezeu, de aceea S-a facut El Insusi materie, pt. ca materia sa se faca duh. De aceea si-a luat Dumnezeu un trup firesc, soma psychikon, pt. ca acesta sa se faca trup indumnezeit, soma pnevmatikon. Nu invers, asa cum spuneti dvs.

Omul e cel care are de atins un scop, nu Dumnezeu. Omul e cel care trebuie sa ajunga la scopul pentru care a fost creat, acela de „a se face partas dumnezeiestii firi” (II Petru 1, 4) , „divinae naturae consortes”.
Nu invers! Nu materia trupului lui Hristos se face iar carne si sange in fiinta noastra, ci materia din noi, la intalnirea tainica cu materia indumnezeita, trebuie sa se transfigureze treptat, sa-L poarte prin har, in fiecare molecula a trupului si sangelui nostru pe Sf. Duh, pt. ca si trupul omului sa ajunga asemenea trupului lui Hristos de dupa Inviere.

Din ce afirmati , reiese ca prin asimilarea trupului pnevmatizat al lui Hristos, Hristos e Cel care redevine iar carne si sange, in loc ca sangele si carnea noastra sa devina treptat ca sangele si carnea lui Hristos de dupa Inviere.

Pai, si atunci, pentru ce a mai indumnezeit Hristos trupul firii umane? Sa-L tina doar pentru El? Nu sa ni-l dea noua? Nu pentru ca alcatuirea noastra de carne si sange sa se impartaseasca de alcatuirea Lui trupeasca cu totul si cu totul speciala???

Unul din Treime, de aceea a luat din Fecioara Maria, trupul firii umane cazute alcatuit din carne si sange, tocmai pt. a face materia aceasta din carne si sange capabila sa se uneasca deplin cu Duhul Sfant.

Asta e sensul Intruparii Unuia din Treime: Dumnezeu de aceea S-a facut om, pt. ca omul, cu intreaga lui alcatuire, inclusiv materia trupului de carne si sange, sa se pnevmatizeze prin har, sa se faca ca Dumnezeu prin har, nu in fiinta, sa poata ajunge la scopul initial pentru care omul a fost facut dupa chipul lui Dumnezeu spre a ajunge la asemanarea Sa.

Repet, prin har, nu in fiinta, poate deveni omul indumnezeit, iar la har nu avem acces deplin, doar prin credinta ca simplu asentiment mintal, asa cum sustin np, ci mai ales prin hranirea concreta, reala, cu trupul pnevmatizat al lui Hristos, fara de care NU vom avea Viata Vesnica in noi, asa cum El Insusi a spus.

Daca va intereseaza, cititi mai mult la Sf. Atanasie cel Mare, episcop de Alexandria, in lucrarea „Despre Intruparea Cuvantului” . „Dumnezeu S-a facut om, pentru ca omul sa devina dumnezeu prin har” –Sf. Atanasie cel Mare.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.07.2012, 11:44:05
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Nu, nu, nu! Nu trupul pnevmatizat redevine prin procesul asimilatiei trup de carne si sange si nervi, nu soma pnevmatikon devine soma psychikon, ci fix invers.

Dumnezeu, de aceea S-a facut El Insusi materie, pt. ca materia sa se faca duh. De aceea si-a luat Dumnezeu un trup firesc, soma psychikon, pt. ca acesta sa se faca trup indumnezeit, soma pnevmatikon. Nu invers, asa cum spuneti dvs.

Omul e cel care are de atins un scop, nu Dumnezeu. Omul e cel care trebuie sa ajunga la scopul pentru care a fost creat, acela de „a se face partas dumnezeiestii firi” (II Petru 1, 4) , „divinae naturae consortes”.
Nu invers! Nu materia trupului lui Hristos se face iar carne si sange in fiinta noastra, ci materia din noi, la intalnirea tainica cu materia indumnezeita, trebuie sa se transfigureze treptat, sa-L poarte prin har, in fiecare molecula a trupului si sangelui nostru pe Sf. Duh, pt. ca si trupul omului sa ajunga asemenea trupului lui Hristos de dupa Inviere.

Din ce afirmati , reiese ca prin asimilarea trupului pnevmatizat al lui Hristos, Hristos e Cel care redevine iar carne si sange, in loc ca sangele si carnea noastra sa devina treptat ca sangele si carnea lui Hristos de dupa Inviere.

Pai, si atunci, pentru ce a mai indumnezeit Hristos trupul firii umane? Sa-L tina doar pentru El? Nu sa ni-l dea noua? Nu pentru ca alcatuirea noastra de carne si sange sa se impartaseasca de alcatuirea Lui trupeasca cu totul si cu totul speciala???

Unul din Treime, de aceea a luat din Fecioara Maria, trupul firii umane cazute alcatuit din carne si sange, tocmai pt. a face materia aceasta din carne si sange capabila sa se uneasca deplin cu Duhul Sfant.

Asta e sensul Intruparii Unuia din Treime: Dumnezeu de aceea S-a facut om, pt. ca omul, cu intreaga lui alcatuire, inclusiv materia trupului de carne si sange, sa se pnevmatizeze prin har, sa se faca ca Dumnezeu prin har, nu in fiinta, sa poata ajunge la scopul initial pentru care omul a fost facut dupa chipul lui Dumnezeu spre a ajunge la asemanarea Sa.

Repet, prin har, nu in fiinta, poate deveni omul indumnezeit, iar la har nu avem acces deplin, doar prin credinta ca simplu asentiment mintal, asa cum sustin np, ci mai ales prin hranirea concreta, reala, cu trupul pnevmatizat al lui Hristos, fara de care NU vom avea Viata Vesnica in noi, asa cum El Insusi a spus.

Daca va intereseaza, cititi mai mult la Sf. Atanasie cel Mare, episcop de Alexandria, in lucrarea „Despre Intruparea Cuvantului” . „Dumnezeu S-a facut om, pentru ca omul sa devina dumnezeu prin har” –Sf. Atanasie cel Mare.
Eu nu asa am inteles cele spuse de domnul Osutafaraunu ci am inteles ca prin unirea materiei trupului nostru cu materia painii si vinului care este Trupul si Sangele Domnului, primim astfel si viata pe care ne-o da Domnul si pe care noi nu o avem. Nu prea am inteles unde este greseala, puteti explica mai pe inteles? Nu puteti nega ca Painea si Vinul sunt si materie pe care o asimilam la fel ca orice hrana materiala (digestie, absorbtie etc). Sau ma insel?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.07.2012, 15:29:07
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Eu nu asa am inteles cele spuse de domnul Osutafaraunu ci am inteles ca prin unirea materiei trupului nostru cu materia painii si vinului care este Trupul si Sangele Domnului, primim astfel si viata pe care ne-o da Domnul si pe care noi nu o avem. Nu prea am inteles unde este greseala, puteti explica mai pe inteles? Nu puteti nega ca Painea si Vinul sunt si materie pe care o asimilam la fel ca orice hrana materiala (digestie, absorbtie etc). Sau ma insel?


Domnul adventist 100-1 considera de-a dreptul blasfemie si canibalism conceptia ortodoxa. Pt. np, painea si vinul sunt doar simboluri si nu trupul real dar mistic al Dumnezeului devenit om, de aceea, pt. ei impartasirea nu are vreo relevanta ontologica. Important la ei e credinta in cele scrise ca simplu asentiment mintal, in timp ce pt. ortodocsii practicanti, credinta fara harul Sfintelor Taine si fara faptele nascute din ea, e asemenea credintei pe care o au si demonii.
„Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el”. (Ioan 6, 51-56)

Mai mult decat a detaliat Hristos, eu ce-as putea sa mai adaug?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.07.2012, 15:53:07
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Domnul adventist 100-1 considera de-a dreptul blasfemie si canibalism conceptia ortodoxa. Pt. np, painea si vinul sunt doar simboluri si nu trupul real dar mistic al Dumnezeului devenit om, de aceea, pt. ei impartasirea nu are vreo relevanta ontologica. Important la ei e credinta in cele scrise ca simplu asentiment mintal, in timp ce pt. ortodocsii practicanti, credinta fara harul Sfintelor Taine si fara faptele nascute din ea, e asemenea credintei pe care o au si demonii.
„Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el”. (Ioan 6, 51-56)

Mai mult decat a detaliat Hristos, eu ce-as putea sa mai adaug?
*Pai n-am vazut ca domnul Osutafaraunu sa zica ca Painea si Vinul nu ar fi Trupul si Sangele Domnului ci dimpotriva, a zis ca este, si nu mintal ci prin credinta. Si noi tot prin credinta spunem ca este, altfel, daca ar fi sa ne luam dupa mintal am zice ca-i doar o paine si un vin obisnuit. Doar prin credinta stim ca nu-i asa ci este insusi Trupul si Sangele Domnului. Si la fel a spus si domnul Osutafaraunu, sau cel putin eu asta vad ca a scris. Si n-am vazut sa vorbeasca de canibalism, unde spune asa ceva?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.07.2012, 15:54:09
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Nu, nu, nu! Nu trupul pnevmatizat redevine prin procesul asimilatiei trup de carne si sange si nervi, nu soma pnevmatikon devine soma psychikon, ci fix invers.
Fix idee fixă! L-ați luat pe Nu în brațe și nu mai sesizați ce vă spun, trebuie alții să vă atragă atenția... Nici pe departe nu era vorba de "trupul pneumatizat" ori nepneumatizat, ci pur și simplu de simbolurile ce se găseau pe masă: mielul de Paște (care deși reprezenta pe MielulLuiDumnezeuCeRidicăPăcatulLumii nu era Iisus Hristos Cel ce servea la masă), Pâinea fără drojdie (reprezentând doar pe CelFărăDePăcat, nu fiind Cel ce o frângea), vinul dulce de Seder (ce reprezenta sângele curat ce ne curățește de păcat), ierburile amare (reprezentând suferințele Mântuitorului), etc., etc., simboluri dintre care Hristos a ales pâinea și vinul să-I reprezinte trupul și sângele în Noul Legământ.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.07.2012, 16:01:08
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Fix idee fixă! L-ați luat pe Nu în brațe și nu mai sesizați ce vă spun, trebuie alții să vă atragă atenția... Nici pe departe nu era vorba de "trupul pneumatizat" ori nepneumatizat, ci pur și simplu de simbolurile ce se găseau pe masă: mielul de Paște (care deși reprezenta pe MielulLuiDumnezeuCeRidicăPăcatulLumii nu era Iisus Hristos Cel ce servea la masă), Pâinea fără drojdie (reprezentând doar pe CelFărăDePăcat, nu fiind Cel ce o frângea), vinul dulce de Seder (ce reprezenta sângele curat ce ne curățește de păcat), ierburile amare (reprezentând suferințele Mântuitorului), etc., etc., simboluri dintre care Hristos a ales pâinea și vinul să-I reprezinte trupul și sângele în Noul Legământ.
Cred ca in acest "reprezinte" se impiedica unii. Spuneti "sa fie" si poate se termina cearta.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.07.2012, 16:04:51
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Cred ca in acest "reprezinte" se impiedica unii. Spuneti "sa fie" si poate se termina cearta.
Probabil aceasta e bariera mentală în care se împiedică respectivii, însă pe mine nu mă deranjează verbul din greacă (cu atât mai puternic cel din aramaica vorbită de Hristos) atâta timp cât permite și sensul de "a reprezenta".
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.07.2012, 16:16:06
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Probabil aceasta e bariera mentală în care se împiedică respectivii, însă pe mine nu mă deranjează verbul din greacă (cu atât mai puternic cel din aramaica vorbită de Hristos) atâta timp cât permite și sensul de "a reprezenta".
Asa este, recunosc ca si eu am defectul de a forta barierele mentale ale oamenilor, insa cred ca pana la urma are apostolul Pavel dreptate: nu trebuie fortate ci dimpotriva, chiar daca pare frustrant sau trist.
Dar este greu de pus in practica, nici eu nu prea reusesc de multe ori...
Reply With Quote
  #9  
Vechi 28.07.2012, 19:38:06
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Cred ca in acest "reprezinte" se impiedica unii. Spuneti "sa fie" si poate se termina cearta.
N-are cum sa zica asa, are o traditie de respectat :)

Mi se pare stupida discutia asta care ignora un fapt elementar, ceea ce astia cu "simbolurile" maninca in legea lor este o imitatie pacatoasa si fara valoare duhovniceasca si sfintioare la ceea ce Biserica singura este indreptatita sa faca si sa administreze.


Deci, pentru a incheia o data pentru totdeauna cu disputa asta fara sens, ceea ce neoprotestantii au/fac, doar "reprezinta" (in capul lor), ceea ce fac/au ortodocsii, "sunt".

Si cred ca s-a lamurit cu asta tot.

Last edited by AlinB; 28.07.2012 at 19:40:36.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 28.07.2012, 20:15:12
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Si cred ca s-a lamurit cu asta tot.
... zise AlinB și ne mai ignoră o dată...
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? bmd Secte si culte 177 08.11.2010 20:20:53
Ignorati Sf.Asteapta Generalitati 5 03.05.2010 07:01:32