![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu, nu, nu! Nu trupul pnevmatizat redevine prin procesul asimilatiei trup de carne si sange si nervi, nu soma pnevmatikon devine soma psychikon, ci fix invers. Dumnezeu, de aceea S-a facut El Insusi materie, pt. ca materia sa se faca duh. De aceea si-a luat Dumnezeu un trup firesc, soma psychikon, pt. ca acesta sa se faca trup indumnezeit, soma pnevmatikon. Nu invers, asa cum spuneti dvs. Omul e cel care are de atins un scop, nu Dumnezeu. Omul e cel care trebuie sa ajunga la scopul pentru care a fost creat, acela de „a se face partas dumnezeiestii firi” (II Petru 1, 4) , „divinae naturae consortes”. Nu invers! Nu materia trupului lui Hristos se face iar carne si sange in fiinta noastra, ci materia din noi, la intalnirea tainica cu materia indumnezeita, trebuie sa se transfigureze treptat, sa-L poarte prin har, in fiecare molecula a trupului si sangelui nostru pe Sf. Duh, pt. ca si trupul omului sa ajunga asemenea trupului lui Hristos de dupa Inviere. Din ce afirmati , reiese ca prin asimilarea trupului pnevmatizat al lui Hristos, Hristos e Cel care redevine iar carne si sange, in loc ca sangele si carnea noastra sa devina treptat ca sangele si carnea lui Hristos de dupa Inviere. Pai, si atunci, pentru ce a mai indumnezeit Hristos trupul firii umane? Sa-L tina doar pentru El? Nu sa ni-l dea noua? Nu pentru ca alcatuirea noastra de carne si sange sa se impartaseasca de alcatuirea Lui trupeasca cu totul si cu totul speciala??? Unul din Treime, de aceea a luat din Fecioara Maria, trupul firii umane cazute alcatuit din carne si sange, tocmai pt. a face materia aceasta din carne si sange capabila sa se uneasca deplin cu Duhul Sfant. Asta e sensul Intruparii Unuia din Treime: Dumnezeu de aceea S-a facut om, pt. ca omul, cu intreaga lui alcatuire, inclusiv materia trupului de carne si sange, sa se pnevmatizeze prin har, sa se faca ca Dumnezeu prin har, nu in fiinta, sa poata ajunge la scopul initial pentru care omul a fost facut dupa chipul lui Dumnezeu spre a ajunge la asemanarea Sa. Repet, prin har, nu in fiinta, poate deveni omul indumnezeit, iar la har nu avem acces deplin, doar prin credinta ca simplu asentiment mintal, asa cum sustin np, ci mai ales prin hranirea concreta, reala, cu trupul pnevmatizat al lui Hristos, fara de care NU vom avea Viata Vesnica in noi, asa cum El Insusi a spus. Daca va intereseaza, cititi mai mult la Sf. Atanasie cel Mare, episcop de Alexandria, in lucrarea „Despre Intruparea Cuvantului” . „Dumnezeu S-a facut om, pentru ca omul sa devina dumnezeu prin har” –Sf. Atanasie cel Mare. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Domnul adventist 100-1 considera de-a dreptul blasfemie si canibalism conceptia ortodoxa. Pt. np, painea si vinul sunt doar simboluri si nu trupul real dar mistic al Dumnezeului devenit om, de aceea, pt. ei impartasirea nu are vreo relevanta ontologica. Important la ei e credinta in cele scrise ca simplu asentiment mintal, in timp ce pt. ortodocsii practicanti, credinta fara harul Sfintelor Taine si fara faptele nascute din ea, e asemenea credintei pe care o au si demonii. „Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el”. (Ioan 6, 51-56) Mai mult decat a detaliat Hristos, eu ce-as putea sa mai adaug? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Fix idee fixă! L-ați luat pe Nu în brațe și nu mai sesizați ce vă spun, trebuie alții să vă atragă atenția... Nici pe departe nu era vorba de "trupul pneumatizat" ori nepneumatizat, ci pur și simplu de simbolurile ce se găseau pe masă: mielul de Paște (care deși reprezenta pe MielulLuiDumnezeuCeRidicăPăcatulLumii nu era Iisus Hristos Cel ce servea la masă), Pâinea fără drojdie (reprezentând doar pe CelFărăDePăcat, nu fiind Cel ce o frângea), vinul dulce de Seder (ce reprezenta sângele curat ce ne curățește de păcat), ierburile amare (reprezentând suferințele Mântuitorului), etc., etc., simboluri dintre care Hristos a ales pâinea și vinul să-I reprezinte trupul și sângele în Noul Legământ.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Probabil aceasta e bariera mentală în care se împiedică respectivii, însă pe mine nu mă deranjează verbul din greacă (cu atât mai puternic cel din aramaica vorbită de Hristos) atâta timp cât permite și sensul de "a reprezenta".
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar este greu de pus in practica, nici eu nu prea reusesc de multe ori... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mi se pare stupida discutia asta care ignora un fapt elementar, ceea ce astia cu "simbolurile" maninca in legea lor este o imitatie pacatoasa si fara valoare duhovniceasca si sfintioare la ceea ce Biserica singura este indreptatita sa faca si sa administreze. Deci, pentru a incheia o data pentru totdeauna cu disputa asta fara sens, ceea ce neoprotestantii au/fac, doar "reprezinta" (in capul lor), ceea ce fac/au ortodocsii, "sunt". Si cred ca s-a lamurit cu asta tot. Last edited by AlinB; 28.07.2012 at 19:40:36. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
... zise AlinB și ne mai ignoră o dată...
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|