![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lista se reduce la acelasi doua persoane cu care Parintele Serafim Rose a polemizat si a scris impotriva conceptiilor lor evolutionist teiste: Lazar Puhalo si Kalomiros Alexandros, de care am discutat si datile trecute. Bineinteles ca Sfantul Luca al Crimeei nu a sustinut asa o ratacire, probabil si ceilalti dati de tine spun doar de stiinta si ortodoxie, nu de evolutionism. Pentru ca evolutionismul nu are nicio legatura cu crestinsimul, ci e preluat din paganismul de dinainte de Hristos si apoi adaptat la ateism. Nici nu pot spune ca un credincios care sustine asa ceva mai e crestin, cu atat mai mult ortoodx.
Eu data trecuta ti-am dat o lista care mai cuprindea un nume, pe langa cei doi, un episcop din Anglia, Kallistos Ware. Acesta a venit din anglicanism si a ramas cu unele idei de acolo, ca de exemplu hirotonia femeilor, evolutionismul, ecumenismul, ratacirile acestea moderne. Kalomiros Alexandros e doctor, nu facea parte din cler, si chiar tu spui a nu esti de acord in totalitate cu ce screi, pentru ca sustine ca oamenii au aparut din maimute. Dar nu stii ca era si un antiecumenist, de fapt pentru aceasta i-a atras atentia Par. Serafin Rose si apoi a aflat si de evolutionismul sau teist. Iata lucrarea "Impotriva falsei uniri bisericesti": http://www.ortodoxia.md/phocadownloa...isericesti.pdf Sfantul Luca al Crimeei a scris ei el impotriva schismei si ereziei si atragea atentia asupra anatemei citand pe sfinti: http://apologeticum.wordpress.com/20...ta-ereticilor/ "Iata cuvintele sfintitului mucenic Ciprian: „Pacatul celor care nu pastreaza unirea si stransa legatura cu Biserica nu se spala nici macar cu sangele lor, chiar daca acestia s-ar da pe sine la moarte pentru marturisirea numelui lui Hristos: vina cea de nesters si grea a despartirii de Biserica nu se curata nici macar prin sange”. Iar alt sfintit mucenic – Ignatie Teoforul – a zis asa: „Nu va amagiti, fratilor: cine urmeaza facatorilor de schisme, acela nu va mosteni imparatia lui Dumnezeu”. De ce nu iti insusesti tot ce au spus acesti sfinti, si nu doar ce s-ar potrivi cu conceptiile tale? Episcopul retras Lazar Puhalo a fost initial in ROCOR, apoi la cative schismatici (din cate am inteles a fost exclus din ROCOR datorita unei invataturi gresite despre sufletele adormite) si apoi a ajuns in OCA (Biserica Rusiei din America) din Canada. Si el a avut dispute cu Parintele Serafim Rose, dar uite ce frumos o poza in care tamaiaza icoana parintelui Serafim, acesta fiind sfant acolo. Prin faptul ca a fost facut sfant se arata si cine a avut dreptate in aceasta disputa: http://orthodoxwiki.org/Lazar_(Puhalo)_of_Ottawa Asadar de fapt nu urmezi o invatatura ortodoxa, ci unele neintelegeri ale unor ortodocsi veniti din afara ortodoxiei si care nu sunt in tari majoritar ortodoxe. Daca vrei mergem in Romania la toti preotii si ierarhii si nu cred ca vom intalni macar unul care sa spuna o asa ratacire, pentru ca e o erezie (evolutionismul teist). Despre extraterestrii am mai scris, am purtat acum patru ani si o discutie cu dl. Mihnea, nici macar nu e posibila din punct de vedere crestin existenta vreunui extraterestru, doar cine nu a inteles Sfanta Scriptura. Ar trebui puse apoi probleme ciudate, ca daca au pacatuit, daca au avut si ei parte de intruparea Mantuitorului, niste aberatii. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ: ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003. KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005. LUCA al Crimeei, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010. NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003. NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009. MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.II, Expunerea credinței Ortodoxe, trad. Nicușor Deciu. București: Bizantină, 2006. PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005. PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006. PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005. PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005. MOORE Lazarus, Arhimadrit, Sfantul Serafim de Sarov. O biografie spirituala, trad. Paul Balan, Bucuresti: Agapis, 2002. NELLAS Panayotis, Omul - animal îndumnezeit. Perspective pentru o antologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002. FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998. LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007. LEMENI Adrian, Sensul eshatologic al creației. București: Asab, 2010. LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007. ARTICOLE: CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011. In ceea ce priveste evolutionismul teist in alte scrieri recomand: RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ: ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008. ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010. COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010. COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006. HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012. McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004. McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Last edited by Eugen7; 28.07.2012 at 14:43:56. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adrian Lemeni e absolvent in teologie (si inginerie) care a ajuns si in politica. Chiar in cartea sa despre Big-Bang, citata si pe site, el scrie "Karl Popper definea o teorie ca fiind stiintifica numai in masura in care ea este verificabila experimental. Din acest punct de vedere cosmologia nu poate fi sigura pe caracterul stiintific al supozitiilor facute, deoarece predictiile ei pentru a putea fi verificate experimentale ar necesita conditii ce depasesc (si vor depasi totdeauna) posibilitatile terestre." "Astazi teoria big bang-ului ( desi cu numeroase insuficiente si din ce in ce mai controversata pe plan stiintific) este cea mai acreditata de cosmologia stiintifica in explicarea inceputului uiversului." Practic si unii din autorii citati nu sunt in concordanta cu conceptiile tale. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantul Serafim de Sarov - Facerea omului: "PREZENTA DUHULUI SFANT IN ISTORIE [...] Multi talcuiesc versetul din Biblie “Dumnezeu a suflat suflare de viata in fata lui Adam”, intaiul-zidit, cel ce a fost facut de El din tarana, cum ca pana in acel moment nu era nici suflet omenesc, nici duh in Adam, ci exista doar trupul facut din tarana (adica neinsufletit, inert = cadavru). Aceasta talcuire este gresita, pentru ca Domnul l-a zidit pe Adam din tarana, asa cum descrie Sfantul Apostol Pavel: “Intreg duhul vostru, si sufletul, si trupul sa se pazeasca, fara de prihana, intru venirea Domnului nostru Iisus Hristos.” (1 Tesaloniceni 5:23). Si toate acesta parti ale firii noastre au fost facute din tarana, si ADAM NU A FOST ZIDIT MORT (adica doar trupul neinsufletit, inert = cadavru), ci o fiinta lucratoare, ca toate fapturile Domnului ce vietuiesc pe pamant (adica ca toate organismele, avand viata biologica animala descrisa de fiziologie). Important este lucrul ca daca Domnul Dumnezeu nu ar fi suflat DUPA ACEEA in fata sa, aceasta SUFLARE DE VIATA - adica HARUL Domnului Dumnezeului nostru Sfantul Duh, Care purcede din Tatal, sade in Fiul si este trimis in lume de dragul Fiului - Adam ar fi ramas fara Sfantul Duh in el. (fara viata duhovniceasca, fara posibilitatea indumnezeirii intru Hristos Iisus Dumnezeu adevarat si om adevarat) Sfantul Duh e Cel care L-a inaltat pe Adam la demnitatea dumnezeiasca. Desi desavarsit, el a fost facut si superior celorlalte fapturi ale Domnului, ca o incununare a zidirii pe pamant; el ar fi fost ca toate celelalte fapturi, care desi au un trup, suflet [...], fiecare dupa felul sau, nu au pe Sfantul Duh intr-insele (si nici capacitatea ontologica de a fi salas al Duhului Sfant) Dar cand Domnul Dumnezeu a suflat in fata lui Adam suflarea de viata, atunci, dupa cuvintele lui Moisi: “Adam s-a facut fiinta vie” (Facerea 2:7)," (si duhovniceste nu doar biologic) "adica plinit si asemenea lui Dumnezeu in toate felurile, si ca El, pururea nemuritor. Adam era imun la actiunea elementelor, in asa masura, incat apa nu il putea ineca, focul nu il putea arde, pamantul nu il putea inghiti in adancurile sale, si vazduhul nu ii putea face rau in nici un fel." Astfel Sfantul Serafim de Sarov afirma inechivoc: 1) Adam a fost creat in etape, el avea viata biologica (animalica) inaite de a primi de la Dumenzeu prin suflare directa, Duhul Sfant Dumnezeu, primind asftel si o viata duhovniceasca pe langa cea biologica deja existenta. 2) Scopul vietii umane este dobandirea Duhului Sfant Dumnezeu evident prin vietuirea intru Hristos Iisus Dumnezeu adevarat si om adevarat. http://serafimdesarov.trei.ro/?cat=3 http://calindragan.wordpress.com/tag/serafim-sarov/ http://orthodoxinfo.com/praxis/wonderful.aspx Conform teologiei patristice ortodoxe organismele au 3 tipuri de suflete, legate intre ele, ce au fost create in ordine, de la simplu la complex, iar in functie de complexitate au si congnitia (cunoasterea) Creatorului. Astfel exista: a) suflet vegetal, specific organismelor din regnul vegetal, ce are doar puterea de vigoare (potenta) (responsabila pentru vietuirea biologica specifica) b) suflet animal, specific animalelor (complexitatea diferind in functie de specie) ce are pe langa puterea de vigoare si pe cea de dorinta (pofta) axata pe cognitia inteligenta urmare a perceptiei senzoriale ce urmareste in principal instictul de supravietuire si cel de reproducere, existand astfel emotii specifice, sentimente: bucurie, ura, tristete... c) suflet uman, specific doar speciei umane ce are 3 puteri: intelect (ratiune, minte, nous), dorinta (pofta) si vigoare (potenta). Mintea (intelectul, ratiunea, gandirea) umana poate intelege cum functioneaza universul (implicit viata biologica, organismele etc.) insa nu si cauza si scopul acestuia. Mintea induhovnicita intelege nu doar cauza si scopul universului ci chiar "vede" pe Dumnezeu ("vederea" duhovniceasca specifica ortodoxiei crestine, pe care pune accentul filocalia. Apofatismul de gradul 3 conform teologiei Pr.Prof. Dumitru Staniloae). Astfel doar sufletul omului are capacitatea ontologica sa fie salas al Sfantului Duh Dumnezeu fiind chip al Logosului (Fiul, Cuvantul Tatalui). Astfel, omul este cununa creatiei nu din punct de vedere fiziologic (exista multe specii de animale cu sisteme senzoriale si cognitii specifice mult mai "performante" si mai complexe decat specia umana) ci din punct de vedere cognitiv (doar omul poate intelege scopul si sensul creatiei... materie, organisme), omul putand fi salas al Duhului Sfant Dumnezeu (avand astfel o congnitie, cunoastere duhovniceasca specifica), intrucat este dupa chipul lui Hristos, si fiind indumnezeit prin har de Dumnezeu. Deci, maretia omului se justifica exclusiv in Hristos Iisus Dumnezeu adevarat si om adevarat. Doar Adam (intreaga specie umana) a fost chemat de Dumnezeu sa puna "nume" creatiei (organisme vegetale, animale etc.) intrucat doar omul, luminat de Duhul Sfant poate intelege cauza si scopul creatiei. Doar intru Hristos Iisus este posibila desavarsirea si indumnezeirea omului "caci intru EL si pentru El au fost facute toate". Deci scopul, centrul (spiritual, duhovnicesc) al creatiei este omul Hristos Iisus (si nu Adam, care este doar inceputul ontologic al speciei umane). Gheron Iosif – Marturii din viata monahala Creatorul a suflat in tine si ti-a dat duh de viata " A zis si s-au facut ". A zis si s- afacut pamantul (materia). Si luand tarana (pamantului, materie) a SADIT pe om. Fara suflare (duhovniceasca, rationala - dar cu suflet animal), un om de pamant (organism, animal). Aceasta este existenta ta. Aceasta suntem toti. Pamant si tarana. Aceasta este prima lectie pe care trebuie sa o inveti foarte bine pentru ca harul lui Dumnezeu sa vina si sa ramana pentru totdeauna cu tine. Din aceasta vine cunostinta adevarata si tot din aceasta se naste smerenia. Sa nu fii greoi la cuvinte cand spui acestea, ci foarte sigur pe tine sa marturisesti adevarul: " sunt pamant, praf si tarana ". Aceasta este prima noastra MAMA. Daca pamantul este calcat de picioare, si tu trebuie sa te lasi calcat de picioare. Esti tarana, nu ai nici o valoare. Te TRANSFORMI dintr-una in alta ca orice materie (pamant, tarana)nefolositoare. Dar Creatorul a suflat in tine duh de viata (duhovniceasca). Si iata, dintr-o data, ai devenit om rational. Vorbesti, lucrezi, scrii, inveti. Nu uita insa ca radacina ta este pamantul. Si daca Cel care ti-a dat duhul ti-l ia inapoi, tu devii din nou pamant bun de facut caramizi. [...] Asemenea si harul. Cand se apropie de om, nu preschimba firea omului, ci atributele naturale si privilegiile cele bune cu care este inzestrata firea - atat cat pot cuprinde vasele fiecaruia -, suplineste si adauga sau, dimpotriva, micsoreaza si inlatura. Si asa cum crearea (biologica) precede suflarea de viata (duhovniceasca), la fel trebuie si fapta sa preceada contemplatia. http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ata-80950.html Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruaisca Domnul Iisus Hristos. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Asa cum am precizat in numeroase postari, un articol elocvent despre pozitia pertinenta a teologiei ortodoxe academice contemporante in ceea ce priveste evolutionismul teisit este urmatorul:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=206 "Arhiepiscopia Ortodoxa Romana a Germaniei, Austriei si Luxemburgului": Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile? (Călin Emilian Cira) Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie 2011, pg. 34-38 http://cbrom.de/ro/spiritualitate/ar...-incompatibile Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruaisca Domnul Iisus Hristos. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La acea sectiunea apare si acest articol, asa cum si tu ai postat articole pe crestinortodox (si cand am vazut am pecizat la toate cele cu evolutionismul ca e o conceptie gresita, neortodoxa). Autorul, Emilian Cira, este un scriitor de poezie si proza ( a facut Filiologie istorie) si care a facut si facultatea de Teologie si a scris o carte despre Steinhardt. Sustine dupa cum vad ratacirea evolutionismului teist, nu ma indoiesc ca mai sunt care cred asta. Nu stiu ce teologie ortodoxa academica. Sunt mii de absolventi de teologie, multi nu ajung preoti. In Austria e un caz special si pentru catolici, cardinalul de acolo (trecut in bibliografie) e foarte contestat intre catolici, pentru ideile sale ultra progresiste (intreaba-l pe dl. Mihnea de pe forum), inclusiv evolutionismul teist. Si sa ne uitam la bibliografie, acelasi Kalomiros, Francisco Ayala (catolic evolutionist), arhiepiscopul Vienei. Si cativa sfinti care contrazic teoria evolutionsta. Ca tot a venit vorba de autori, nu stiu daca ai citit articole sau carti creationiste, nu doar evolutioniste. Last edited by catalin2; 30.07.2012 at 19:41:19. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ideea de apariție spontană a vieții (prin factori întâmplători) și ideea de evoluție a speciilor provin din filosofia păgână.
După revoluția din decembrie 1989 s-a continuat editarea manualelor evoluționiste. În clasa a V-a, elevii sunt învățați că „evoluția plantelor s-a realizat de la plante unicelulare la plante pluricelulare, de la plante inferioare la plante superioare.” În clasa a VI-a, elevii sunt învățați că „modificările condițiilor de mediu de pe pământ au dus la apariția vieții și apoi la evoluția ei” și că „maimuțele și omul au avut un strămoș comun.” Iar în clasa a XII-a, elevilor li se spune că „specia hominidelor a pierdut haina de blană naturală a maimuțelor, devenind o maimuță nudă.” Evoluționismul se predă în continuare și în învățământul universitar. Mulți oameni sunt atât de obișnuiți cu ideea de evoluție a speciilor, încât au impresia că aceasta este un fapt științific, nu o simplă concepție filosofică. [1] Citat de Ieromonahul Damaschin, în prefața cărții Ieromonahului Serafim Rose, Cartea Facerii, crearea lumii și omul începuturilor, Ed. Sophia, București, 2001, p. 6. [2] V. V. Lunkevici, Biologia distractivă, traducere din limba rusă, Ed. Științifică, 1968. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce legatura are ca sfantul Luca era medic cu evolutionismul? Si in legatura cu genetica, ti-am scris ca tocmai genetica a pus sub semnul intrebarii evolutionismul, pentru ca arata ca mutatiile nu pot duce la transformarea in alta specie, cel putin la speciile mai evoluate. In legatura cu sf. Serafim, sfantul afirma cuvant cu cuvant creatia din Sfanta Scriptura, deci si partea cu tarana (ca unii au inceput sa o conteste si pe asta). Acolo e o neintelegere din partea ta, in acel pasaj scrie ca Adam a primit duh, adica har. Dupa cadere a pierdut harul, pana la Cincizecime, deci era ca Adam inainte de a primi si harul. Ceva asemanator ai scris si tu, dar vezi si tu ca nu are nicio legatura cu teoria evolutionista. La fel e si cu cel se vine in Biserica, inainte nu avea har si apoi primeste harul. Inseamna doar evolutie spirituala, nu de alt fel. De aceea si spunem ca ne mantuim prin har si acesta ne-a fost dat la Cincizecime in Biserica. Incet, incet o lamurim si pe asta cu evolutionismul. :) |
![]() |
Tags |
creatie, darwin, evolutie, habotnici, maimute |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
CREATIE sau EVOLUTIE? | C.tin | Teologie si Stiinta | 550 | 30.09.2017 17:36:17 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 19:10:27 |
Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 19:25:54 |
Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 22:09:45 |
|