![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar, cu porunca scrisa de Insusi Dumnezeu, in piatra, cum ramane? Ce facem cu pazirea zilei a saptea (singura zi a saptamanii, sfintita si binecuvantata de Dumnezeu)? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Astfel avem o cognitie reala a conlucrarii cu harul lui Dumnezeu, noi nu traim nici in trecut, nici in viitor unirea deplina cu Hritos Iisus, ci inca de acum "lucram cu frica si cutremur mantuirea noastra" (Filipeni) cu ajutorul lui Hristos Iisus caci "fara EL nu putem face nimic" (Ioan 15). Astfel la Sfanta Liturhjie noi martursim: "Hristos Iisus cel invitat este in mijlocul nostru si va fi" caci "Hristos Iisus si astazi si ieri si in veci este acelasi" (Evrei 13,8) Citat:
Dumnezeu a spus ca evreii sa serbeze iesirea din robia egipteana in ziua sabatului si astfel a fost aleasa ziua de sambata (ziua a 7-a a saptamanii) caci Dumnezeu s-a ohnit in acea zi... Iisus Hristos a fost in mormant in acea zi. Intr-adevar, sambata este o zi de doliu, o zi de odihna in care Domnul este in mormant. Pe noi crestinii, Iisus Hristos ne-a scos dintr-o robie mult mai cumplita: robia mortii duhovnicesti (patimile si pacatele) si robia atacurior demonilor. De aceea noi serbam ziua invierii Domnului Iisus Hristos, ziua cand ne bucuram de intalnirea cu EL inviat. Duminica este ziua bucuriei, ziua fericirii in care nu ne odihnim in sensul de nelucrare... ci ne odhnim in Hristos Iisus cel inviat, ne odhinim in harul Dumnezeiesc si pacea pe care ne-o daruiste Hristos Iisus la Sfanta Liturghie. Asadar sa luam amine... Pace tuturor. Domnul sa ne daruiasca har si pace. P.S. scuze pentru completarile uterioare. Last edited by Eugen7; 16.07.2012 at 16:44:34. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Se pare ca incurcati lucrurile. Sfanta Scriptura si Catehismul Ortodox nu desfiinteaza pazirea celor 10 porunci dumnezeiesti. Dimpotriva, ne indeamna sa le pazim (pe toate), iar in ceea ce priveste porunca a patra, iata ce spune invatatura de credinta ortodoxa: "126. Care este porunca a patra? Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11). 127. Ce invata porunca aceasta? Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului. " Am citat din Catehismul Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nci-80579.html). Observati adevarata motivatie a pazirii poruncii referitoare la ziua a saptea? Este vorba despre o sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul. Credeti ca doar pentru evrei a facut Dumnezeu cerul, pamantul si marea si tot ce este in ele? Sau, pentru evrei s-a odihnit Dumnezeu in ziua a saptea (ca sa ne dea un exemplu suprem)? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Inteleg ca ai optat pentru invatatura adventista. Este alegerea ta. Daca insa consideri ca poti "invata carte (pe)", poti da "sfaturi" Sfintiilor Parinti, parintilor filocalici... celor care au atins sfintenia pe cel mai intal nivel: indumnezieirea si acest lucru s-a reflectat in viata lor, in gandirea (invatatura) si faptele lor... poate ar trebuie mai intai sa vezi un pic ce a facut si face cu harul lui Dumnezeu: Sfantul Serafim de Sarov, Sfantul Luca al Crimeei, Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Spiridon... si multi alti sfinti. Noi crestinii ortodocsi traim viata duhovniceasca intru Hristos Iisus prin colucrarea cu harul lui Dumnezeu dupa indrumarea (invatatura si lucrare) lor (Sfintii Parinti)... a celor care arata inechivoc prin sfintenia vietii lor marturisirea: "nu mai traiesc eu ci Hristos Iisus traieste in mine" (Galateni) Last edited by Eugen7; 16.07.2012 at 17:00:19. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
. Citat:
Am optat pentru invatatura corecta, dupa Sfanta Scriptura. Si, astfel de invatatura gasesc si in Catehismul Ortodox. Nu inteleg de ce dvs. nu va place ceea ce spune Catehismul Ortodox. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Catehismul ortodox este inechivoc in ceea ce priveste Sfanta Liturhgie si importana zilei de Duminca in cultul ortodox. P.S. Astfel de rastalmaciri tendentioase puerile ale invataturii ortodoxe nu merita atentie... nici macar aici. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! | laurastifter | Alte Religii | 24 | 05.04.2013 15:10:48 |
| De ce romanii nu mai fac filme istorice. | Theodor_de_Mopsuestia | Generalitati | 22 | 27.03.2012 18:53:00 |
| Bisericile din Apocalipsa | joseph_ben_iacob | Secte si culte | 36 | 01.01.2011 15:38:29 |
| Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 19:46:27 |
| Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? | irina1f | Umanitare | 3 | 24.12.2008 09:47:09 |
|
|