![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
„Aceasta înseamnă a fi mereu viu, mereu palpitant, fără a dispera și fără a adormi.”
„Omul duhovnicesc trăiește continuu în această tensiune, ca pe un drum ce suie printre două prăpăstii: între apăsarea de conștiința păcatelor sale și între încrederea în mila lui Dumnezeu. Trebuie să le îmbine mereu pe amândouă, să nu se predea exclusiv niciuneia din ele; să îmbine mereu temerea cu nădejdea. Aceasta înseamnă a fi mereu viu, mereu palpitant, fără a dispera și fără a adormi.” (Părintele Dumitru Stăniloae, nota 82 la Petru Damaschin, Învățături duhovnicești, în Filocalia V, Editura Humanitas, București, 2001, p. 50)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sărut mâna Maică,
Am o nedumerire. Cum se face că Dumnezeu ne învață să ne iubim unii pe alții, ne indemnă să ne iubim chiar și vrăjmașii (aceasta fiind suprema probă a sfințeniei, mai mult decât orice asceză sau altele de acest gen) iar, în același timp, în cartea Psalmilor sunt atâtea îndemnuri la ură față de dușmani. Citesc acum acești psalmi, și uneori sunt uimit de tonul lor. Poate sunt eu prea “umanist” și nu percep adevărul lor mai profund, mă lovesc de o pojghiță pe care nu pot să o îndepărtez. Totuși, știind că v-ați ocupat cu comentarea psalmilor pe radio Logos, vă rog să îmi explicați și mie cât de cât. Iată, ce găsesc mai întâi: “Nimicește-i, întru mânia Ta, nimicește-i ca să nu mai fie” (Ps. 58, 15) sau “Dar Dumnezeu va sfărâma capetele vrăjmașilor Săi, creștetul celor ce umblă întru greșelile lor. Zis-a Domnul: “Din Vasan îi voi întoarce, întoarce-voi pe vrăjmașii tai din adâncurile marii, pentru ca să se afunde piciorul tău în sânge și limba câinilor tăi în sângele vrăjmașilor tăi” (Ps. 67, 22-24). Paul __________________________________________________ _________________________________ Dragul meu Paul, Dacă vei asculta cu atenție ce spun în acele emisiuni, poate ca vei desluși gândul meu pe care încerc să-l repet și acum. Dumnezeu ne învață, de-a lungul vorbirii Lui cu noi, că cel din urmă vrăjmaș al omului este moartea, iar moartea este “plata păcatului”. Această plată nu e făcută de Dumnezeu, ci e făcută de ucigașul de oameni diavolul, la care omul se străduiește să argățească toată viața. La urechea omului a ajuns greu această “știre”! El, după cădere, la sugestia urâtorului de oameni diavolul, a identificat răul și vrăjmașul cu persoana semenului său pe care îl acuză fără încetare pentru a-și scuza păcatul. Așa, în lunga istorie căzută a omului, acesta și-a făcut vrăjmași din frate și soră, din mamă și tată, din rudenie și vecin, ucigând pentru a “trăi”… Din nefericire, chiar și Sfânta Scriptură poate fi citită cu acești ochi! Dar nu așa o citesc Sfinții Părinți ai Bisericii noastre și, cu ajutorul lor, nici eu. Pentru mine, rugăciunea “nimicește-i…” și cele asemenea, se referă la vrăjmașii mei, gândurile mele, păcatele mele. Și eu de ele vreau să scap! Eu pe ele vreau să le nimicească Domnul! În sângele lor vreau să se scalde picioarele cailor sufletului meu! Și dacă eu nu mai acuz pe nimeni pentru gândurile mele, că nici o putere nu ar avea vrăjmașul dacă eu n-aș primi gândul, nu-mi rămâne decât să mă identific pe mine cu vrăjmașul meu. Și, cum voi citi? Nimicește-mă, Doamne, pe mine?! Da, așa, cu mila lui Dumnezeu! Eu, frate drag, așa cum sunt acum, vreau să mor, ca să înviez în El! Numai murind păcatului voi fi vie în Domnul și în Bucuria Lui! Mântuitorul ne-a adus puterea să luptăm cu păcatul, cu pornirea noastră spre păcat, ca să fim liberi. El, ca om, l-a biruit pe satana nu apelând la oștirile îngerești sau la puterea lui de Dumnezeu, ci respingându-i ofertele ispititoare! Libertatea nu poate fi cucerită prin uciderea celui ce te-a robit, ci prin redobândirea demnității de om liber! “creștetul” care “umblă întru greșeli” nu e altceva decât mentalitatea lumii acesteia din care eu mi-am făcut idol și care mă îndeamnă să fac “ce face toata lumea” ca sa nu fiu marginalizată și să nu sufăr ceva… Dar trezindu-mă din coșmarul acesta, eu, creștinul viu și luptător, Îl rog pe Domnul să nimicească, să sfărâme acest creștet! Vrăjmașii din adâncurile mării nu sunt decât gândurile mele de ură, de răzbunare, de judecată pe care le-am avut împotriva fraților mei sau a mea ca făptură a lui Dumnezeu. Sunt gânduri și patimi ce zac în adâncul din mine și mă manipulează de acolo prin impulsuri și porniri ucigașe. Eu doresc și Îl rog pe Domnul să-i scoată la suprafață, să le aducă la lumina conștiinței și, cu harul Lui, să mă ajute să le sfărâm ca pulpe pe piatra Care este Numele Domnului. Așa putem citi acești psalmi. Dar nu așa, cum spun eu acum, luând cuvintele mele ca pe o exegeză, ci îndrăznind să-i luăm ca vorbire cu Domnul de la inimă la inimă, cu gândul la Domnul, la prezența și lucrarea Lui în noi și cu dorința de a-l lăsa sa lucreze în viața noastră și pe această cale, cum Singur știe. Să mă ierți, Paul, dacă n-am reușit să te mângâi cu răspunsul meu. Te rog să rogi pe Domnul, Duhul Sfânt, ca să te ajute să înțelegi pe când te vei ruga. Fii binecuvântat! M. Siluana Sursa: Maica Siluana va raspunde http://psaltirea.wordpress.com/despr...maica-siluana/
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
"De ce noi n-am fost in stare sa-l scoatem?"(Dumunica a XX-a dupa Rusalii;Mt 17, 14-23)
Inca o minune, vor spune cei necredinciosi."Ce tot vrea sa dovedeasca Dumnezeul crestinilor?Si daca este sa fim cinstiti, eu insumi am auzit tineri sau mai varstnici, cu aere ortodoxe, ca aceasta ciclizare, prin Evangheliile Duminicii, pe care Biserica a facut-o reduce un pic sau mai mult din impactul pe care ar trebui sa-l aiba cuvantul Evangheliei in randul comunitatii.Ca ispita exista - si, uneori, se manifesta - o dovedeste si modul in care unii dintre noi, in luari de cuvant sau predici, alegem textele despre care sa vorbim, socotindu-le pe acestea "alese" tocite ca sens si continut...Sa nu fie!La ce ne este buna mantuirii inca o recitare a minunii cu "lunaticul vindecat"(Mt 17, 14-23), de vreme ce am auzit de ea si de urmarile ei?Ba chiar cearta Mantuitorului "O, neam necredincios si indaratnic, pana cand voi fi cu voi?..."(Mt 17, 17) si celelalte "zgarie" un pic cuviosenia noastra cuminte, ba arunca o lucire de neputinta peste Apostolii cei alesi ai lui Hristos.De altfel, intrebarea "De ce noi n-am fost in stare sa-l scoatem?..."(Mt 17, 19) ramane una pe care, personal, mi-o pun de fiecare data cand demersul meu pedagogic, pastoral sau preotesc pur si simplu nu iese.De ce eu, vrand sa le fac pe toate bine, scot rele, cateva, majoritatea?De ce pare ca fug, cand nu ma adancesc?De ce pare ca dez-unesc, cand cantarea mea este unitatea? Pe de o parte, raspunsul cel mai in masura este dat de Insusi Hristos:"Din pricina putinei voastre credinte..."(Mt 17, 20-a).Vedeti, Apostolilor, si eu cred ca si noua, nu ne spune ca patim cate o rusine in fata diavolilor pentru necredinta noastra, ci pentru "putina noastra credinta..." Nu pentru multul nelucrator ce-l purtam in noi, ci pentru scanteia ce nu se face flacara.Bine, aceasta la noi, dar ei, Apostolii, ei ce n-aveau? Bobul de mustar care tine lumea, adica acea credinta despre care Sf.Pavel ne-a vestit astazi, prin citirea din cartea numita Apostol(I Cor 4, 9-16), ca se cheama "nebunie" in Hristos(I Cor 4, 10).Nici Apostolii la momentul prezentat de Sf.Matei nu atinsesera icoana pe care Sf.Pavel o face::"Caci mi se pare ca Dumnezeu pe noi, apostolii, ne-a aratat ca pe cei din urma oameni, ca pe niste osanditi la moarte, fiindca ne-am facut priveliste lumii si ingerilor si oamenilor. Noi suntem nebuni pentru Hristos;voi insa intelepti intru Hristos.Noi suntem slabi; voi insa sunteti tari.Voi sunteti intru slava, iar noi suntem intru necinste! Pana in ceasul de acum flamanzim si insetam;suntem goi si suntem palmuiti si pribegim, si ne ostenim lucrand cu mainile noastre.Ocarati fiind, binecuvantam.Prigoniti fiind, rabdam.Huliti fiind, ne rugam.Am ajuns ca gunoiul lumii, ca maturatura tuturor, pana astazi"(I Cor 4, 9-13). Semn ca intelesesera Apostolii pilda cu bobul de mustar al credintei ce muta muntele.Ori noi, noi vrem sa vedem ba mai mult, sa facem minunile nimic patimind pentru "nebunia apostoliei" cu Hristos. Nu-i vorba ca unii, in exces de zel, risca si darurile dumnezeiesti(de exemplu, familia sau sanatatea), incercand sa arate prin aceasta apartenenta lor la misiunea cu Hristos.Oferind toate acestea pe un altar al orgoliului personal, al proastei desavarsiri, daca n-au inteles ca dintai se cere a crede si a spori aceasta, prin har (postul si rugaciunea de care vorbeste Domnul - Mt 17, 21 - , aratand "aripile" prin care credinta se inalta in zborul harului...). Odata, in parohia Lazaret, acolo unde slujeste Parintele Prof.Vasile Mihoc si unde se inalta o binecuvantata "catedrala", le-am spus oamenilor, cu "nebunia" tineretii, ca la ei minunea cu porunca data muntelui "de-aici, acolo" s-a implinit.Caci un munte al Sionului (locasul Bisericii) s-a inaltat prin puterea credintei lor, care ea mai intai a existat, pentru ca sa existe infaptuirea ei mareata.Si le-am spus atunci sa laude pe Dumnezeu, Care le-a dat(si le-a "activat") un astfel de dar, cum este credinta lor. Si cate un munte am mutat mai toti atunci cand am spus muntelui de gunoi si pacate, ce ne ocupa plinul inimii:Pleaca! Eu de-acum vreau sa-I cresc un munte de lacrimi si pocainta lui Hristos.In inima mea, in faptele mele, in bucuriile mele... Si Domnul stie ce greu ne este.A vazut mai intai la Apostoli.Si a daruit mai mult pentru ca, prisosind darul, si implinirea sa fie pe masura.Fa, Doamne, sa ne vezi si pe noi! (Parintele Constantin Necula,Predici)
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
"Cautati binele? Tot binele este la Mine si de la Mine vine. Cautati fericirea? Nu este nicaieri in afara Mea. Cautati frumusete? Ce este mai frumos decat Mine si in afara de Mine? Cautati noblete? Cine este mai nobil decat Fiul lui Dumnezeu? Cautati lucruri inalte? Cine este mai inalt decat Imparatul Cerurilor? Cautati slava? Cine este mai slavit decat Mine? Cautati bogatie? La Mine si in mana Mea este toata bogatia cea nestricacioasa. Cautati intelepciune? Eu sunt Intelepciunea lui Dumnezeu. Cautati prietenie? Cine este mai placut si mai iubitor decat Mine care mi-am pus sufletul pentru toti?
Cautati ajutor si ocrotire? Cine va va ajuta si va va ocroti, daca nu Eu? Cautati doctor? Cine va va vindeca daca nu Eu, doctorul sufletelor si al trupurilor? Cautati desfatare, veselie si bucurie? Cine va va desfata si va va veseli daca nu Eu? Cautati tihna si pace? Eu sunt pacea si odihna sufletului si nicaieri nu le veti gasi decat numai la Mine. Doriti lumina? Eu sunt Lumina lumii si oricine imi urmeaza Mie nu va umbla intru intuneric. Vreti sa veniti la Dumnezeu, nu vreti sa va amagiti si sa va rataciti, nu vreti sa muriti si sa traiti in veci. Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nu indrazniti sa va apropiati de mine? De cine poate fi mai lesne sa va apropiati? Pe toti ii chem si ii primesc: veniti la Mine. Va temeti sa cereti? Cine a cerut de la Mine cu credinta si Eu nu i-am dat? Pacatele va opresc sa veniti la Mine? Eu pentru pacatosi mi-am pus sufletul. Multimea pacatelor va tulbura? Milostivirea Mea covarseste toate pacatele intregii lumi. Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi!" |
|
#5
|
||||
|
||||
|
"Eu nu sunt pentru o rugaciune de tipic, eu sunt mai mult pentru o prezenta continua... dar nu ne gandim in cuvinte la Dumnezeu, parinte?...nu, important este sa stii sa aduci pe Duhul Sfant in tine, important este sa tii legatura continuu cu Dumnezeu si Dumnezeu nu-ti cere sa fi treci prin tot tipicul lucrurilor acestea... toata lumea stie sintagma dvs "tipic, tipic si la inima nimic"....Iisus a aparut la unul care a plans foarte mult, ca in manastriri mai este mantuire dar in lume nu, si plangea de soarta acestora... si l-a intrebat de ce plangi?am eu grija de ei, chiar daca s-au rugat o singura data am eu grija de ei, deci va sa zica starea asta de prezenta si nu sa facem din obligatie rugaciunile de dimineata...dar acolo unde esti nu te opreste nimeni sa zici Doamne Iisuse Hristoase miluieste-ma pe mine pacatosul, nu te opreste nimeni sa zici Doamne, Doamne nu ma lasa Iisuse...caci ne va intreba de ce nu v-ati gandit la Mine mereu, caci viata este numai atunci ci tot timpul.... Dumnezeu nu ne tine pentru ca suntem noi foarte vrednici, ne tine pentru ca este foarte milostiv...dar nu este bine sa ne lasam numai in Voia lui Dumnezeu in mila Lui, si nu faci doar din obligatie ca devi cazon ci faci dintr-o dragoste cu orice chip si atata cat poti sa faci... lumea nu stie ca daca apuci sa faci un lucru completeaza Dumnezeu."
Pr. Arsenie Papacioc
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. Last edited by glykys; 14.08.2012 at 21:55:39. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mulțumim pentru acest extras din Filocalie - foarte folositor ! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Un cuvant de folos al Parintelui Valentin Istrati:
În viața Născătoarei de Dumnezeu se vede puterea covârșitoare a duioșiei de mamă care naște pe Hristos, forța fragilității iubitoare, profunzimea de taină a fidelității umane, lumina maternității umane, unirea de negrăit dintre smerenie și slavă, dintre pământ și cer, dintre om și Dumnezeu. “Întru naștere fecioria ai păzit, întru adormire lumea nu o ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare. Mutatu-te-ai la viață, ceea ce ești Maica Vieții și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre”. Troparul Adormirii Maicii Domnului sintetizează teologic toată esența de valori sfinte ale Maicii Domnului. Fecioară fără de prihană și născătoare de Prunc dumnezeiesc, Maria biruiește prin curăție hotarele firii, arătând minunea cea mai mare a istoriei, nașterea lui Dumnezeu ca Om din ea. Această minune a veacurilor nu este însă un accident ontologic, ci rodirea plină de lumină a umanității, care perseverând ân sfințenie, a înaintat pe calea asemănării cu Dumnezeu. Prunca sfântă Maria a cultivat în inima ei atât de mult sfințenia și fecioria dumnezeiască, a ajuns să semene la suflet atât de mult cu Dumnezeu, încât Însuși Hristos a primit să semene cu ea. În viața Născătoarei de Dumnezeu se vede în mod plenar puterea covârșitoare a duioșiei de mamă care naște pe Hristos, forța fragilității iubitoare, profunzimea de taină a fidelității umane, puritatea gândului rugător, lumina maternității umane, unirea de negrăit dintre smerenie și slavă, dintre pământ și cer, dintre om și Dumnezeu. Adormirea Maicii Domnului este actul teologic de supremă reciprocitate a iubirii, Fiul cel veșnic, fiind purtat în brațele sale de Maica Lui, acum, primind în brațele Lui sufletul feciorelnic al Mariei, sub chipul unui prunc. Răspunsul firesc al lui Dumnezeu, de îmbrățișare a sufletului mamei, vine dintr-o viață de iubire nesfârșită, de suferință tăcută și de smerenie adâncă a Maicii Lui. Adormirea ei înseamnă întoarcere la brațele părintești ale fiului ei, întâlnirea de taină dintre cei ce nu s-au despărțit niciodată, împlinirea vocației de mamă și finalitatea unirii omului cu Dumnezeu. Maica Domnului L-a hrănit la sânul ei feciorelnic pe Hrănitorul tuturor, L- a spălat pe Cel ce curățește toată făptura, L-a învățat să meargă pe Călăuzitorul galaxiilor, L-a învățat să vorbească pe Logos-ul întregului univers. Acum, primește darul intrării la Tronul slavei, șederea de-a dreapta lui Dumnezeu. Cuvintele troparului: „întru adormire lumea nu o ai părăsit” arată taina veacului viitor, aceea a simultaneității ontologice în iubire, al comuniunii totale prin rugăciune, al prezenței spirituale în comapsiune și al trăirii în sânul lui Dumnezeu. Deși cu trupul și sufletul la ceruri, Maica Domnului rămâne mai aproape de orice om, mai aproape de mama fiecăruia dintre noi. Nimeni și nimic nu o mai pot împiedica să asculte rugăciunile și lacrimile întregii lumi. Iar dorul ei, suferința ei – de a-și vedea Fiul murind pe Cruce – se transformă acum într-o putere minunată, care ascultă cu luare aminte durerile lumii, le trece prin inima mai largă decât cerurile a Maicii și ajunge la inima Stăpânului. Așa că Maica nici nu are trebuință să Îl mai roage ceva, căci ascultă ca un Dumnezeu toate șoaptele inimii ei, toate suspinele de durere pe care le primește și o iubește atât de mult încât le împlinește, așa cum a făcut în Cana Galileii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Verighetele sunt inelele binecuvântate prin atingerea de Sfânta Evanghelie, în semnul Sfintei Cruci, în timpul Logodnei, slujbă încorporată în ritualul cununiei religioase, premergătoare Tainei Cununiei. Ele reprezintă semnul văzut al legământului sfânt încheiat în prezența harică a Domnului Iisus Hristos, având la bază dragostea, credința, înțelegerea și respectul logodnicilor, legământ ce-i arvunește pe viitorii miri pentru împărăția lui Dumnezeu, pentru viața veșnică. Ce ne puteți spune despre noile modele, cât mai împodobite, mai inscripționate...? Se poate ca prin aceste alegeri să se piardă din adevăratul sens al acestui inel binecuvântat? Pentru că verigheta sau inelul de logodnă devine și semnul distinctiv al persoanelor căsătorite pentru tot restul vieții, se cuvine ca să fie alcătuită dintr-un metal inoxidabil (poate fi și un metal prețios). Forma specifică este cea circulară, la fel ca și iubirea celor doi, neîntreruptă, nesfârșită. Deoarece un creștin nu se evidențiază cu podoabe exterioare, ci doar cu faptele sufletești, se recomandă ca dimensiunile și greutatea verighetei să fie alese în duhul smereniei, fără a atrage atenția, invidia sau chiar admirația celor din jur. Întrebat de o creștină ce părere am despre darul oferit de viitorul soț (de o valoare impresionantă), i-am răspuns că unii oameni, atunci când nu mai au foarte multe de oferit, se mulțumesc doar cu darurile. Din păcate… Goana după verighete unicat, spre admirația cunoscuților, etalarea în cadrul ceremoniilor cât mai fastuoase, de cele mai multe ori - și o spun cu tristețe - după ani mulți de concubinaj, schimbă mult semnificația adevărată a acestui inel. Cum sfătuiți pe cineva care vă cere părerea despre cum să-și "făurească" verigheta? Atunci când am fost întrebat despre calitățile și importanța verighetei le-am vorbit celor interesați despre frumusețea și curăția bunicilor noștri, care se mulțumeau cu un inel caracterizat de simplitate, din argint, în cel mai fericit caz, căruia îi simțeau binecuvântarea tot restul vieții. Vă exprimați mai sus în legătură cu verigheta în termen de "inel de logodnă"; nu sunt două inele, cum vedem că poartă tinerele din zilele noastre? Pentru tinerii creștini, inelul de logodnă trebuie să fie verigheta, așezată pe deget de preot și naș, în fața lui Hristos, în biserică, în duh de rugăciune. (Răspunsuri oferite de părintele Dan Damaschin, preot misionar la Spitalul Clinic Obstetrică-Ginecologie "Cuza-Vodă", Iași)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Nevoința duhovnicească – Cuviosul Părinte Paisie Aghioritul
Cel care are gânduri bune pe toate le vede bune Mi-au spus unii că se smintesc pentru că văd multe lucruri strâmbe în Biserică. Iar eu le-am spus: “Dacă vei întreba o muscă: «Sunt flori în locul acesta? », ea îți va spune: «Nu știu. Ci știu numai că acolo jos, în groapă, sunt cutii de conserve, gunoaie, necurății», și îți va înșira toate murdăriile pe care a stat. Dar dacă vei întreba o albină: «Ai văzut vreo necurăție în locul aces*ta?», ea îți va spune: «necurăție? nu, nu am văzut nicăieri. Aici locul este plin de flori bine mirositoare», și îți va enumera o grămadă de flori de grădină și sălbatice. Vezi, musca știe numai unde există gunoaie, în timp ce albina știe că acolo este un crin, mai departe o zambilă…”. După cum mi-am dat seama, unii oameni seamănă cu albina, iar alții cu musca. Cei care seamănă cu musca în orice situație caută să afle ce rău există și se preocupă de el; nu văd nicăieri nici un bine. Cei care seamănă cu albina află peste tot orice bine există. Omul stricat, stricat gândește, pe toate le interpretează de-a stânga și le vede anapoda. In timp ce acela care are gânduri bune, orice ar vedea, orice îi vei spune, își va pune în minte gândul cel bun. Odată un copil de clasa a șasea a venit la Colibă și a bătut cu ciocănelul în poartă. Aveam de citit un sac de scrisori, dar mi-am spus să ies să văd ce vrea. “Ce este, voinice?”, îl întreb. “Aceasta este Coliba Părintelui Paisie? mă întreabă. Vreau să-l văd pe Părintele Paisie’. “Aceasta este, dar el nu este aici; s-a dus să cumpere țigări”, îi spun. “Se vede că s-a dus ca să cumpere pen*tru cineva”, îmi spune el cu gând bun. Nu, ci pentru el s-a dus să cumpere, îi spun. I s-au terminat și făcea ca un nebun. Pe mine m-a lăsat aici singur și nici măcar nu știu când se va întoarce. Dacă văd că întârzie, o să plec de aici”. Atunci băiatului i s-au umplut ochii de lacrimi și iarăși a spus cu gând bun: “îl obosim pe Părintele”. “Dar ce vrei cu el?”, l-am întrebat din nou. “Vreau să iau numai binecuvântarea lui”, mi-a răspuns. “Ce binecuvântare să iei, copile! Acesta este un înșelat. Nu-i bun de nimic. Eu îl știu bine. Nu aștepta degeaba, pentru că atunci când se va întoarce va fi nervos, poate chiar și beat, căci mai și bea”. Dar acel copil punea mereu gândul cel bun. “în sfârșit, îi spun, eu voi mai aștepta puțin, ce vrei să-i spun?”. “Am să-i dau o scrisoare, îmi spune, dar voi aștepta să iau și binecu*vântarea lui”. Ați văzut? Orice îi spuneam, el o primea cu gândul cel bun. I-am spus: “Făcea ca un nebun pentru că nu avea țigări”, iar sărmanul a suspinat și a lă*crimat. “Cine știe, poate s-a dus să cumpere pentru cineva”. Alții citesc atâtea, iar acela, un copilaș de clasa a șasea, să aibă gânduri atât de bune! Să-i strici gândul și el să și-l facă și mai bun și să tragă o con*cluzie mai bună. M-am minunat de aceasta! Pentru prima dată am văzut un astfel de lucru!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|