![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Când oamenii au spus "delfinul este un mamifer" ei au răspuns unei controverse: mulți susțineau, ba chiar îi învățau și pe alții, că delfinul este pește. Cred că a avut loc un congres, care a reunit toți oamenii în temă și au dezbătut problema pe toate fețele. Atunci, au adoptat rezoluția "delfinul este mamifer" ca să răspundă controversei "pește sau mamifer". La vremea respectivă, ei nu au avut în vedere că s-ar putea să vină o vreme, poate peste sute de ani, în care nu caracterul de mamifer al delfinului să fie contestat, ci faptul că este o făptură acvatică. Atunci, autoritatea competentă în materie de zoologie a adoptat o completare, definind delfinul ca mamifer acvatic. Ce s-a întâmplat după aceea ? Zoologii, din cauza spiritului rebel, nu toți recunosc autoritatea celui în drept, nemaivăzând în el pe urmașul Președintelui Colegiului Zoologilor de la început, unii spunând chiar că nu a existat nicio clipă, în acele vremuri, un Președinte al Colegiului Zoologilor, ci numai un Colegiu al Zoologilor în care toți zoologii erau egali. Alții spun că a existat, dar că era o funcție onorifică, adică nu corespundea unei realități, ci doar că exista uzanța ca, dacă mai mulți zoologi sunt pomeniți într-o lucrare, să fie întâi pomenit acela în capul listei. Culmea este că toți acești oameni, plini de spirit contestatar, sunt cei care spun că au aceeași credință de la început și că la Congresul despre Delfini s-a spus că delfinul este mamifer terestru. "Dar nu s-a spus: s-a spus că e mamifer și punct" zicem noi, mai mult, aducând ca temei diferiți autori cu activitate de neconstestat, care au spus în vremea când nu era zâzanie fie că delfinul este mamifer acvatic, fie că este mamifer, fie chiar că este acvatic. Dar că ar fi mamifer terestru, niciunul, nici măcar unul singur, nu a spus. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 12.07.2012 at 13:47:31. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca persoana Sfantului Duh ar fi cauzata si de catre Fiul atunci Duhul Sfant ar fi subordonat (conditionat) din puct de vedere existential de catre persoana Fiului. Sfintii Parinti afirma in mod unanim ca doar Persoana lui Dumnezeu Tatal este cauza modului de existenta atat a persoanei Fiului prin nastere, cat si a persoanei Duhului Sfant prin ἐκπορευόμενον. Astfel afirm ca asertiunile Deliei sunt pertinente si binevenite. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ideea aceasta conține premiza că o relație de cauzare implică o relație de subordonare. Dacă ar fi așa, ar însemna că cei care afirmă că Sf Duh este cauzat numai de Tatăl, afirmă de fapt că Sf Duh este subordonat Tatălui, ceea ce este erezie. Prin urmare, premiza a fost falsă, Q.E.D.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Teologia nu se poate baza pe sofisme. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Spre exemplu cuvantul "catholic" teologia si ecleziologia romano-catolica l-a pastrat in Crez insa i-a dat un alt sens (introducand conceptul de "biserica particulara" de care teologia patristica din acele vremuri era straina). (Evident ca acest lucru s-a facut in mod tendentios pentru a sustine "primatul papal".) Teologia si ecleziologia ortodoxa pastreaza sensul original al cuvantului "catholic" acela de deplinatate a Bisericii (ca trup al lui Hristos) in fiecare Biserica locala. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Prin analogia dvs., ne spuneti ca propozitiile „delfinul este mamifer” si „delfinul este mamifer acvatic” sunt ambele corecte, dar cea de-a doua e mai cuprinzatoare. Asta ne-ati mai spus-o deja.
Propozitia „delfinul este mamifer acvatic” nu contrazice propozitia „delfinul este mamifer”, ci doar aduce un atribut specific in plus. Eu va intrebasem ce atribut specific aduce in plus adagiul filioque, fara sa intre in contradictie cu formula fara filioque? Imi reformulez nedumerirea, mai pe scurt: Dvs. afirmati urmatoarea propozitie: Citat:
„The doctrine of the Filioque must be understood and presented by the Catholic Church in such a way that it cannot appear to contradict the Monarchy of the Father nor the fact that He is the sole origin ( arche aitia) of the ekporevsis of the Spirit.” „On the basis of Jn 15:26, this Symbol confesses the Spirit „ to ek tou Patros ekporevomenon” (“who takes his origin from the Father”). The Father alone is the principle without principle (arche aitia) of the two other persons of the Trinity, the sole source (pigi) of the Son and of the Holy Spirit. The Holy Spirit therefore takes his origin from the Father alone (ek mono tou Patros) in a principal, proper and immediate manner.” (sursa: http://www.ewtn.com/library/CURIA/PCCUFILQ.HTM) Ca sa n-o mai lungesc iar, inevitabil, intrebarea care imi vine este: dvs. considerati propozitia dvs. de mai sus ca fiind identica ca si continut dogmatic (nu ca formulare) cu afirmatiile Papei Ioan Paul al II-lea? Sau si mai scurt. Dvs. sunteti „mai zoolog” decat „presedintele colegiului zoologilor”? Multumesc de raspuns. Si cu asta, ma opresc, nu mai insist. Last edited by delia31; 12.07.2012 at 16:19:06. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Reafirm cu aceasta ocazie ca sunt in asentimentul Deliei. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si eu al Papei. In aceasta privinta. In schimb, in alte privinte, ca de ex. imaculata conceptione, hmmm, nici vorba. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Binevenita precizarea.
Citat:
Invatatura aceasta ("imaculata conceptie" care denote o intelegere eronata a pacatului stramosesc) precum si cea a harului creat apar datorita conceptiei mantuirii in sens juridic la baza careia sta afirmatia "murim pentru ca pacatuim". Dupa cum am afirmat in numeroase postari, teologia ortodoxa in care mantuirea este vazuta in sens curativ, tamaduitor (si nu juridic) la baza careia sta afrimatia: "pacatuim pentru ca murim" (II Cor 15,56) este robusta si inechivoca si in ceea ce priveste doctrina despre Maica Domnului, Nascatoarea de Dumnezeu, Pururea Fecioara:nasterea (om adevarat, zamislit si nascut firesc din parintii ei, avand firea cazuta a lui Adam), adormirea-moartea umana, invierea ei de catre Hristos - preacinstirea (numai si numai datorita lui Hristos Iisus, Fiul ei si Dumnezeul ei si al nostru); si in ceea ce priveste harul (lucrarea, energia) lui Dumnezeu care nu poate fi creat (adica avand un inceput temporal ceea ce implica o limitare...) Last edited by Eugen7; 12.07.2012 at 16:10:42. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
the Latin Church recognizes but one principle, one cause of the Holy Spirit, namely, the Father. It is from the Father that the Son holds his place in the 'Procession' of the Holy Ghost. It is in this sense that the Holy Ghost proceeds from the Father, but He proceeds also from the Son.. (sursa) Acolo (sau la Lyon, nu mai știu) se ajunsese la o hotărâre dogmatică ce afirma că "Sf Spirit purcede de la Tatăl prin Fiul". Eu mă mir că dv nu sesizați că aceasta este diferit de ceea ce cred ortodocșii, anume că Fiul nu ar juca niciun rol în generarea Sf Spirit.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|