Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.07.2012, 13:22:22
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
am incercat sa spun anterior ca sufletul, fiind imaterial nu e inchis in trup, ca intr-un spatiu de unde nu poate transcende), ci cum se poate sa aiba doua trupuri? Asta mi se pare mai uimitor la cei ce sustin bilocatia.
Subscriu la cele afirmate de tine Delia.

Din punct de vedere antropologic patristic nu se poate vorbi despre persoana umana decat facad referire la trupul sau si sufletul sau uman. Este exclusa ontologic atat posibilitatea preexistentei sufletului uman cat si posibilitatea reincarnarii sufletului uman in alte trupuri.

Ideea ca trupul este doar un "suport, vehicul" pentru suflet este straina de teologia patristica. Aceasta conceptie este intalnita in alte filozofii (precum cea graca, platonica) si religii.

Din punct de vedere al posibilitatii unei persoane umane, sau inger bun, de a fi in mai multe "locuri" in acelasi "timp", acest lucru este explicat in teologia patristica prin conlucrarea sfintilor si a ingerilor buni cu harul Dunului Sfant.
Pentru a intelege acest lucru este important sa intelegem mai intai notiunile se spatiu si timp. Timpul nu este absolut, invariabil ci el este doar "suport" pentru evenimente. Desi evenimentele sunt aceleasi pentru toti observatorii, ordinea evenimentelor este diferita pentru observatori diferiti (pentru mai multe detalii, relativitatea lui Einstein este extrem de utila in intelegerea notiunilor de timp si spatiu).

Astfel, fiecare persoana, inger bun, poate fi in mai multe locuri simultan din puct de vedere al observatorilor diferiti insa in timpul propriu evenimentele nu sunt simultante. Concret: putem spune ca Sfantul Arhanghel Rafail este in acelasi moment (marcat pe ceasornicele observatorilor Ion si Ana) atat langa persoana Ion care se afla in Australia cat si langa persoana Ana aflata in Paris, insa din punct de vedere al ceasorinicului pe care il are Sfantul Arhanghel Rafail, evenimentele nu vor fi simultane (marcate la acelasi moment de timp) ci pe rand (caci una este lucrarea care o face in cazul Anei si alta este lucrarea pe care o face in cazul lui Ion. Duratele temporale ale lucrarilor pot fi diferite evident).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.07.2012, 12:01:36
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Din punct de vedere al posibilitatii unei persoane umane, sau inger bun, de a fi in mai multe "locuri" in acelasi "timp", acest lucru este explicat in teologia patristica prin conlucrarea sfintilor si a ingerilor buni cu harul Dunului Sfant.
Pentru a intelege acest lucru este important sa intelegem mai intai notiunile se spatiu si timp. Timpul nu este absolut, invariabil ci el este doar "suport" pentru evenimente. Desi evenimentele sunt aceleasi pentru toti observatorii, ordinea evenimentelor este diferita pentru observatori diferiti (pentru mai multe detalii, relativitatea lui Einstein este extrem de utila in intelegerea notiunilor de timp si spatiu).

Astfel, fiecare persoana, inger bun, poate fi in mai multe locuri simultan din puct de vedere al observatorilor diferiti insa in timpul propriu evenimentele nu sunt simultante. Concret: putem spune ca Sfantul Arhanghel Rafail este in acelasi moment (marcat pe ceasornicele observatorilor Ion si Ana) atat langa persoana Ion care se afla in Australia cat si langa persoana Ana aflata in Paris, insa din punct de vedere al ceasorinicului pe care il are Sfantul Arhanghel Rafail, evenimentele nu vor fi simultane (marcate la acelasi moment de timp) ci pe rand (caci una este lucrarea care o face in cazul Anei si alta este lucrarea pe care o face in cazul lui Ion. Duratele temporale ale lucrarilor pot fi diferite evident).
Acum am vazut si mesajul acesta, paruse la cateva secunde dupa ce postasem un mesaj al meu si nu m-am mai uitat in urma.
De aceea nu am mai evidentiat aceasta interpretare, banuiam ca e aceeasi interpretare relativista (pe care o cunosc din discutiile noastre anterioare).
Sper cel putin ca s-a inteles ca in crestinism nu exista bilocatie, noi discutam doar de cea din catolicism si din alte religii.
In al doilea rand, cum am mai scris, Einstein a fost adeptul filozofului Spinoza (posibil si pentru ca Spinoza era si el evreu), il aprecia foarte mult. Mai mult, isi insusise unele din conceptiile lui Spinoza. Si ceea ce ne intereseaza pe noi, avea aceeasi conceptie panteista despre divinitate. Ca sa si argumentez, iata chiar Einstein spune ca are aceeasi viziune ca Spinoza: http://www.einsteinandreligion.com/spinoza2.html Bine, probabil batand mai mult spre ateism decat Spinoza. Spinoza se stie ca era adeptul panteismului, de aceea a si fost exclus din comunitatea ebraica.
Relativismul din panteism (cu originea in hinduism) spune ca fiecare priveste prin adevarul lui si fiecare poate vedea ceva diferit. La fel ca in hinduism, lumea este o iluzie, vedem doar ce percepem fiecare. Vezi cum se asemana cu ce ai scris? Tot prin ecumenism au ajuns si ideile acestea la noi.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra Ekaterina Despre Biserica Ortodoxa in general 16 03.08.2012 15:38:50
Despre viata...intrebare tigerAvalo9 Generalitati 18 04.07.2011 12:05:05
Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta Rodica50 Intrebari utilizatori 0 12.12.2010 19:12:40
intrebari despre credinta biserica cult scristim Despre Biserica Ortodoxa in general 1 07.02.2007 06:26:57