Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Din punct de vedere al posibilitatii unei persoane umane, sau inger bun, de a fi in mai multe "locuri" in acelasi "timp", acest lucru este explicat in teologia patristica prin conlucrarea sfintilor si a ingerilor buni cu harul Dunului Sfant.
Pentru a intelege acest lucru este important sa intelegem mai intai notiunile se spatiu si timp. Timpul nu este absolut, invariabil ci el este doar "suport" pentru evenimente. Desi evenimentele sunt aceleasi pentru toti observatorii, ordinea evenimentelor este diferita pentru observatori diferiti (pentru mai multe detalii, relativitatea lui Einstein este extrem de utila in intelegerea notiunilor de timp si spatiu).
Astfel, fiecare persoana, inger bun, poate fi in mai multe locuri simultan din puct de vedere al observatorilor diferiti insa in timpul propriu evenimentele nu sunt simultante. Concret: putem spune ca Sfantul Arhanghel Rafail este in acelasi moment (marcat pe ceasornicele observatorilor Ion si Ana) atat langa persoana Ion care se afla in Australia cat si langa persoana Ana aflata in Paris, insa din punct de vedere al ceasorinicului pe care il are Sfantul Arhanghel Rafail, evenimentele nu vor fi simultane (marcate la acelasi moment de timp) ci pe rand (caci una este lucrarea care o face in cazul Anei si alta este lucrarea pe care o face in cazul lui Ion. Duratele temporale ale lucrarilor pot fi diferite evident).
|
Acum am vazut si mesajul acesta, paruse la cateva secunde dupa ce postasem un mesaj al meu si nu m-am mai uitat in urma.
De aceea nu am mai evidentiat aceasta interpretare, banuiam ca e aceeasi interpretare relativista (pe care o cunosc din discutiile noastre anterioare).
Sper cel putin ca s-a inteles ca in crestinism nu exista bilocatie, noi discutam doar de cea din catolicism si din alte religii.
In al doilea rand, cum am mai scris, Einstein a fost adeptul filozofului Spinoza (posibil si pentru ca Spinoza era si el evreu), il aprecia foarte mult. Mai mult, isi insusise unele din conceptiile lui Spinoza. Si ceea ce ne intereseaza pe noi, avea aceeasi conceptie panteista despre divinitate. Ca sa si argumentez, iata chiar Einstein spune ca are aceeasi viziune ca Spinoza:
http://www.einsteinandreligion.com/spinoza2.html Bine, probabil batand mai mult spre ateism decat Spinoza. Spinoza se stie ca era adeptul panteismului, de aceea a si fost exclus din comunitatea ebraica.
Relativismul din panteism (cu originea in hinduism) spune ca fiecare priveste prin adevarul lui si fiecare poate vedea ceva diferit. La fel ca in hinduism, lumea este o iluzie, vedem doar ce percepem fiecare. Vezi cum se asemana cu ce ai scris? Tot prin ecumenism au ajuns si ideile acestea la noi.