Citat:
În prealabil postat de r.mircea
Domnule 99, mă surprindeți... nu faceți distincție între Cele 7 Taine ( Sacramente) și Tainele lui Dumnezeu (Sfânta Treime, lumea nevăzută, dualismul trup-suflet la om, îmbinarea acestora, Întruparea Domnului și felul în care Cel necuprins de Ceruri este cuprins în pântecele Fecioarei, minunile Lui, moartea trupească a Vieții (Hristos)). Taina este, în linii mari ceva de necuprins pentru mintea omeneasca, multe din acestea nici de mintea îngerilor.
|
Cred că i-aș plictisi pe preopinenții mei mai vechi cerând versetele unde scrie de cele 7 sacramente că sunt "Taine". De aceea nici nu mai întreb, lăsându-vă dumneavoastră impresia că nu fac distincția respectivă și scutind și topicul de deviații nenecesare...
Citat:
În prealabil postat de r.mircea
Iar în legătură cu învierea drepților, eu scriam între ghilimele ”i-a înviat”, cu sensul de trecere din iad la rai.
|
Pentru dumneavoastră, trecerea de la moarte la bucuria Raiului înseamnă "înviere" între ghilimele? Este cumva o glumă?
Citat:
În prealabil postat de r.mircea
Toți drepții au fost fost eliberați din iad, dar doar o parte au ieșit din mormânt cu trupul, și li s-au arătat oamenilor.
|
Știți ce este ciudat în dogma aceasta ortodoxă? Faptul că Hristos le propovăduiește nedrepților (antediluvieni) și-i "eliberează" pe drepți (printre care desigur se vor fi numărând și cei 8 drepți din arcă)!
Citat:
În prealabil postat de r.mircea
De altfel, învierea ”mică” din vremea aceea vrea să arate altceva: Dumnezeu prețuiește atât sufletul, pe care l-a salvat din iad, cât și trupul pe care l-a scos din moarte, și pe care știm că-l va îmbrăca în har, și-l va pnevmatiza la vremea cuvenită, la Marea Înviere.
|
Ideea aceasta este și mai stranie! Înseamnă că nu-i prețuiește pe toți drepții, ci doar pe cei care au fost înviați cu acea ocazie. Iar straniu de tot, este faptul că nu se suflă o vorbă despre salvarea unor "suflete" dintr-un "Iad" cu flăcări și chinuri. Așa cum doriți să acreditați ideea.
Citat:
În prealabil postat de r.mircea
Deci nici trupul nu este lipsit de Mila Domnului, Învierea va fi deplină. Deci, nu am spus că asta e Învierea oamenilor, ci mai mult un semn al biruinței Vieții. Știu și eu să fac distincția. Minunea s-a făcut ca să se vadă clar că Hristos, Cel pe care l-am răstignit noi, e Cel ce dă Viața, chiar din gura ”morților”.
|
Aveți bunăvoința să mă lămuriți totuși? Drepții înviați cu acea ocazie erau vii și conștienți în "Iad"? Dacă erau așa, de ce n-au fost transferați direct din Iad în Rai, căci oricum nu mai era necesară învierea... Nu-mi spuneți că acei drepți ce s-au arătat în Ierusalim au fost doar între ghilimele "
înviați" !
Stimate domn, nu e mai simplu, logic și biblic să credem exact ceea ce scrie, anume că aceia erau morți și inconștienți (adormiți) și au fost înviați? De ce să credem că erau într-un Iad plin de flăcări și chinuri (ceea ce nu scrie) și că erau sub formă de "suflete" independente de trup și conștiente (ceea ce iarăși nu scrie)?