![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Chiar am vrut sa adaug in paranteza data trecuta ca era un lucru imbucurator, pentru ca la inceput, cu mai multe luni in urma purtasem un dialog cu preotul catolic despre sinoade. Se sustinea acelasi lucru, ca sinoadele au stabilit invatatura, pana la urma preotul catolic a inteles ce am discutat si a adoptat apoi pozitia mea, care era si cea adevarata. Am observat ca de multe ori se face aceasta confuzie, dar sinoadele s-au tinut pentru ca cineva contrazicea invatatura ortodoxa, nu pentru ca nu se stia invatatrua si o tabara a castigat, declarand eretici pe ceallta tabara. Asta e ceea ce spun de obicei scrierile protestante, care incearca sa induca ideea ca Biserica a fost in ceata pana la aparitia lor. Si cred ca mai e o neintelegere, dogma nu e doar ceva scris, e invatatura de credinta de la inceput. Bineinteles ca Arie a contrazis invatatrua de credinta, ar fi absurd sa credem ca pana atunci crestinii nu marturiseau invatatura care de fapt sta la baza cresinismului. Chiar ortodoxia spune ca Biserica e zidita nu pe sf. Petru, ci pe marturisirea de credinta (dogma) a sf. Petru: "Tu ești Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu." Desigur ca marturisirea ca Hristos este Dumnezeu este dogma de baza a Bisericii de pana la Hristos pana la Arie. Trebuia ca cineva sa creada si sa marturiseasca invatatura aceasta ca apoi sa fie Botezat si sa intre in Biserica. In al doilea rand, eu am scris "adevaruri dogmatice" ca sa evit ”părere contrară opiniei majoritare [oficiale]”, care e o formulare corecta politic. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Catolicii isi bazau explicatia pe faptul ca in Crez nu spune "numai" si deci se poate subintelege si Filioque. Ortodocsii au spus ca e "numai" nu si Filioque, iar Filioque este o erezie trinitara. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(1) și (2) - Ce e numit acolo cu sintagma ”dogmă” nu are același înțeles în sec IV și XXI. Înainte de Niceea conținutul teoretic al predicii era deplin integrat credința trăită și urma aproape adevărul nu doar din minte, ci mai ales din faptă și simțire, toate atât de bine articulate între ele încât drumul spre sfințenia vieții era deschis practic tuturor. Prin urmare, mărturisirea de credință era mai mult implicită, integrată existenței în totalitatea ei. Sinoadele n-au făcut altceva decât să sintetizeze o înțelegere specifică existentă în miezul vieții Bisericii. De altfel, sinodul nu poate impune o orientare doctrinară în care Biserica în totalitatea ei nu se regăsește, fapt dovedit de respingerea ”sinoadelor tâlhărești” pre și post schismatice, dintre care cel bun exemplu mi se pare nulitatea așa-numitului sinod unionist de la Ferrara/Florența respins într-o manieră destul de categorică, de către corpul eclessiei răsăritene. De altfel, Sfântul Marcu Eugenicul a fost unul dintre cei mai înverșunați contestatari a teoriei catolice a infailibilității sinodale tantum de jure divino, înțeleasă ca o confiscare clericalistă a ”harului Duhului Sfânt”, inaugurând o ruptură între cler și popor, în urma căreia laicii devin clienții clericilor, concepție adoptată de către multe biserici locale ortodoxe și responsabilă de blocaje ecleziale vizibile și în ziua de azi. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 26.05.2012 at 19:24:42. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Am forumulat si prezentare scurta si concisa a contradictiei teologice nascuta de aceasta dogma eronata: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=148 Oricine poate intelege in 2-3 fraze de ce e o contradictie teologica. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
----------
Last edited by mirela.t; 07.07.2014 at 08:12:28. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Internet sau internat? | Daniel777 | Generalitati | 12 | 03.01.2011 16:11:43 |
ce mai citim pe internet ? | preot_gabriel | Generalitati | 2 | 21.02.2010 22:01:59 |
Umor pe internet | phradmon | Generalitati | 6 | 01.09.2008 07:49:46 |
mobile internet | pavel92 | Generalitati | 1 | 25.11.2007 23:44:54 |
|