![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
acest aspect naste alte intrebari: cum pot merge in exact acelasi loc trupul (care e material) si sufletul (care se presupune a fi imaterial)?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
iar un al doilea aspect: daca trupul este distrus in focul vesnic (trupul fiind fizic, nu poate rezista focului), va fi si sufletul distrus acolo? atunci inseamna ca notiunea de "suflet nemuritor" e nebiblica si advenstii au mare dreptate.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
As dori sa mentionez punctul de vedere adventist, cu privire la acel verset, cu sufletul aruncat in focul vesnic, (care mie mi se pare corect):
Cuvantul grecesc "psuche" a fost tradus cu "suflet" in acest text, dar in alte 40 de texte a fost tradus cu "viata". De exemplu, Isus spunea: "Oricine isi va pierde viata [psuche] pentru Mine, o va castiga" - Mat 16:25. Este clar ca "psuche" nu poate insemna suflet in acest exemplu, caci s-ar zice ca oamenii si-ar pierde sufletul pentru Hristos. Este bine tradus "viata". Latin: Biblia Sacra Vulgata qui enim voluerit animam suam salvam facere perdet eam qui autem perdiderit animam suam propter me inveniet eam Dar ce se poate spune despre Matei 10:28? Puneti cuvantul "viata" in locul cuvantului "suflet", si textul va avea inteles perfect in armonie cu intraga Bible. Contrastul este intre cel ce poate lua [ucide] viata fizica si cel ce poate lua [indeparta] viata vesnica. Iata dovada in cuvintele lui Isus: "Vă spun vouă, prietenii Mei: Să nu vă temeți de cei ce ucid trupul, și după aceea nu mai pot face nimic. Am să vă arăt de cine să vă temeți. Temeți-vă de Acela care, după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de El să vă temeți." - Luca 12:4-5. Cu alte cuvinte, aici cuvantul "suflet" inseamna nu numai viata, ci viata vesnica. Notati ca Luca spune exact ca Matei, cu exceptia faptului ca nu spune "ucide sufletul". In loc de aceasta, el spune: "are puterea să arunce în gheenă". Inseamna acelasi lucru. Oamenii pot doar sa ucida trupul si sa ia [ucida] viata fizica. Dumnezeu va arunca in iad, si va lua viata vesnica. Nu numai ca vor fi distruse trupurile in foc, ci si vietile lor vor fi distruse pentru vesnicie. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ce e cu citatul din Vulgata ? Tu nu esti roman, nu stii cum se scrie viata pe latina ? Uite aici in Ioan 10:10 ...Eu am venit ca viață să aibă și din belșug să aibă. ...ego veni ut vitam habeant et abundantius habeant. Si Ioan 10:11 Eu sunt păstorul cel bun. Păstorul cel bun își pune sufletul pentru oile sale. ego sum pastor bonus bonus pastor animam suam dat pro ovibus. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
nu scrie niciunde ca sufletul nu poate muri, ca este nemuritor ca proprietate intrinseca, care este acel "singur loc" unde scrie ca sufletul nu moare?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci aveți dreptate, nu există un asemenea text. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Oricine isi va pierde viata [psuche] pentru Mine, o va castiga" - Mat 16:25. ---------------------------------------------- Pe mine ma intereseaza sa arat ca in textul original apare "suflet" si nu alt cuvant, adica "psuche" , respectiv "anima" in latina. Este bine ca au tradus cu "viata" insa in original apare "suflet", de aici tragem concluzia ca termenul "suflet" semnifica, in functie de context, viata acelei persoane. Pentru ca nu poti pierde, la propriu, sufletul pentru Isus. Deci intelesul nu poate fi cel traditional. La fel este si cu "sufletul" aruncat in Gheena, acolo e vorba tot de perspectiva vietii acelei persoane. Daca am intelege la propriu, oricum nu se pot arunca ceva fizic (trupul) impreuna cu ceva imaterial (sufletul) in exact aceeasi locatie. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Cat timp va arde "focul iadului" ? In Scripturi apare expresia "focul vesnic".
Matei 25, 41: “Apoi le va zice celor de la stanga Lui: “Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic , care a fost pregatit diavolului si ingerilor lui. La prima vedere se poate trage concluzia ca focul pregatit demonilor in care vor fi aruncati si pacatosii, este vesnic. Dar daca dam un search prin Biblie cu aceasta expresie, focul vesnic, obtinem: - Isaia 34, 8-10: Pasajul profetizeaza ca Edomul ( unul dintre vecinii evereilor ) va fi nimicit de un foc ce nu se stinge zi si noapte. Nimeni nu poate sustine, fara a cadea in ridicol, ca Edomul arde si astazi. 8.Căci aceasta este ziua de răzbunare a Domnului, an de răsplătire pentru pricina Sionului! 9. Râurile în păcură se vor preface și pulberea în pucioasă. Pământul lui va fi pucioasă arzătoare, 10.Zi și noapte. Niciodată nu se va mai stinge în veci de veci și din neam în neam se va înălța văpaia și fumul lui. Pe veci el va rămâne pustiu și nimeni pe acolo nu va trece. http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=43&cap=34 - Ieremia 17, 27: Pasajul vorbeste despre un foc ce nu se stinge, aprins la portile Ierusalimului, ca urmare a pedepsei divine. Cu toate ca “focul nu se stinge”, Ierusalimul nu arde si astazi. 27. Iar de nu Mă veți asculta ca să sfințiți ziua odihnei și să nu duceți sarcini, când intrați pe porțile Ierusalimului în ziua odihnei, voi aprinde foc la porțile lui și va arde palatele Ierusalimului și nu se va stinge". http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=31&cap=17 - Ezechiel 20, 47-48: E vorba de acelasi foc pe care nimeni nu-l poate stinge, cand a sosit timpul ca el sa aduca pedeapsa. 47. Și zi pădurii celei de la miazăzi: Ascultă cuvântul Domnului: Asa zice Domnul Dumnezeu: Iată Eu voi aprinde foc în tine și va arde în tine tot copacul verde și tot lemnul uscat; și flacăra vâlvâitoare nu se va stinge și toată fața va fi arsă de ea de la Negheb până la miazănoapte. http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=33&cap=20 Iuda cap.7, la fel, aceeasi expresie, cu privire la cetatile Sodoma si Gomora, acestea au fost distruse, este clar pentru oricine. 7. Tot așa, Sodoma și Gomora și cetățile dimprejurul lor care, în același chip ca acestea, s-au dat la desfrânare și au umblat după trup străin, stau înainte ca pildă, suferind pedeapsa focului celui veșnic. http://www.bibliaortodoxa.ro/noul-testament/44/Iuda -------------------------------------------------------------------------------- Sa fim deci atenti cu aceasta invatatura, focul este pedeapsa lui Dumnezeu, pentru a nimici ce este pacatos, dar ca obiectul arderii sa fie tinut in viata, pentru ca focul sa arda vesnic, intr-o stare de chin, nu este conform caracterului divin. Si nici noi oamenii, oricat de rai am fi, nu am concepe asa ceva. Last edited by Profetul de carton; 11.03.2012 at 09:31:58. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Acum, de ce totusi Vechiul si Noul testament folosesc aceste expresii, de foc vesnic, foc care nu se stinge, de nestins ?
Parerea mea este ca asa este limbajul biblic, metaforic, simbolic, hiperbolizant, dar mai cu seama terifiant si totodata poetic. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
vesnicia iadului | costi21 | Din Noul Testament | 14 | 26.02.2013 17:01:34 |
focul sacru? | Stanca | Alte Religii | 59 | 16.12.2012 00:29:10 |
Despre vesnicia chinurilor iadului | topcat | Generalitati | 358 | 29.11.2012 23:42:39 |
Opreste Doamne , si stinge focul maniei Tale ! Apel la rugaciune | cristiboss56 | Rugaciuni | 55 | 09.07.2010 23:16:59 |
O descriere a iadului islamic... | scrabble | Religia Islamica | 31 | 08.01.2010 20:58:01 |
|