![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
HRISTOS Cel ÎNTRUPAT devine o „confirmare” a Credinței în TRUPUL de Taină, care se identifică în CHIPUL de ICOANĂ. ICOANĂ înseamnă TAINA CHIPULUI FIULUI Lui DUMNEZEU în ÎNTRUPARE. Pentru noi, Creația, CHIPUL FIULUI Lui DUMNEZEU, care ne „DĂRUIEȘTE” și nouă CHIPUL Său de FIU este CHIPUL de ICOANĂ. Anticii, până la ÎNTRUPAREA Lui HRISTOS, nu aveau CHIPUL de ICOANĂ, ci o „prefigurare degenerată ca idoli și Zei”. Mulți mai fac și astăzi o analogie greșită dintre ICOANĂ și idol și între Sfinți și Zei. Idolul este o „nostalgie” după CHIPUL SACRU al FIULUI DUMNEZEIESC care Se ÎNTRUPEAZĂ. După păcat, se uită de CHIPUL FIULUI și rămâne doar „Memoria ÎNTRUPĂRII”, care fără CHIPUL FIULUI DUMNEZEIESC devine o „divinizare” a Făpturilor și chiar a obiectelor, ceea ce înseamnă tocmai „idolatrizarea-divinizarea creației”. În CHIPUL de ICOANĂ nu este „divinizarea creației” (transformarea naturii create în divin), ci DIVINIZAREA CHIPULUI de FIU din Natura Creată. În sensul Creștin, Creația are un CHIP ICONIC (CHIPUL-Pecetea divină) și o „Natură de Creație”, care nu se amestecă, dar se „Întrepătrund”. Păcatul întunecă CHIPUL ICONIC de DIVIN și Natura Creată rămâne singură, și drept compensație se „autodivinizează (își face propria Natură ca DIVIN, ce înseamnă tocmai idolatrizarea). Deci idolul este Natura Creată Lipsită de „Pecetea CHIPULUI DIVIN”, care se „auto-divinizează”. În ICOANĂ, CHIPUL DIVIN nu este în Natura Creată, ci „peste” ea (ca CHIP de FIU-Pecete de CHIP DUMNEZEIESC). În idol, nu mai este Pecetea DIVINĂ și așa însăși Natura creată se „auto-divinizează”. În ICOANĂ nu vezi „Divinul Naturii Create”, ci CHIPUL Lui DUMNEZEU din Natura Creată; în idol vezi direct „Natura creată idolatrizată”. În ICOANĂ nu te oprești la „Imaginea creată” (ce este Natură creată), ci la SUPRAIMAGINEA ICONICĂ a CHIPULUI DIVIN ce Îmbracă Imaginea Creată. În idol, Divinul este totuna cu „forma, spiritul și trupul”. În ICOANĂ, Spiritul și trupul rămân „ne-divine” (ca Natură creată) și DIVINIZAREA o face CHIPUL ICONIC al DIVINULUI care se „Pecetluiește” fără amestecare peste Creație. În idol se amestecă Divinul cu Natura creată; în ICOANĂ se „ÎMPLETESC” fără confundare reciprocă. La fel în Zei. Zeul este o „Divinitate emanativă” cu „Natura tot de Divin”. Sfântul Creștin nu este prin „Natura Creată” un Sfânt, ci prin „ADĂUGAREA ICONICULUI CHIPULUI DIVIN” peste Natura Creată. Sfântul nu este „Divin prin sine”, ci prin „PRIMIREA CHIPULUI de SFINȚENIE” peste Propriul Chip. Un Sfânt niciodată nu-și arogă „Sfințenia”, ci o Recunoaște ca „DĂRUIRE”. În sens Creștin, CHIPUL de SFINȚENIE este CHIPUL de FILIAȚIE, care nu este al Naturii Create, ci este ca „CHIPUL Lui DUMNEZEU Pecetluit pe Natura Creată”. De aceea în Creștinism nu este „chip de zeu” (creație divină), ci doar de Sfânt – Creație ÎMBRĂCATĂ în CHIPUL DIVINULUI. CHIPUL de FIU este doar al UNICULUI și Absolutului FIU al Lui DUMNEZEU din DUMNEZEIREA TREIMICĂ și EL este ICONICUL și SFINȚENIA, care se „DĂRUIEȘTE” și Creației ca „HAINĂ-TRUP ICONIC”. În viziunea Creștină nu există „Înțelepți”, ci ALEȘI „cu” DARUL ÎNȚELEPCIUNII Primit de la FIUL Lui DUMNEZEU, UNICUL și Absolutul ÎNȚELEPT al Cerului și al Pământului. Înțeleptul antic ca și Zeul, se crede în sine cu Înțelepciunea Divină (ca o transpunere directă a Divinului, ca însuși Divinul în Chip de Înțelept), pe când în Sfântul creștin DIVINUL nu este direct în Sfântul respectiv, ci este o „separație” între DIVIN și Chipul Personal al Sfântului, încât „Înțelepciunea” nu este a Sfântului, ci a DIVINULUI, Sfântul fiind un „Purtător al Înțelepciunii DIVINE”. CHIPUL de ICOANĂ este deci TAINA CHIPULUI de FIU DUMNEZEIESC ce se DĂRUIEȘTE și Naturii Create, „fără” Divinizarea în sine a Naturii Create. În ICOANĂ noi nu ne Închinăm Naturii Create Divinizate, ci CHIPULUI ICONIC ce ÎMBRACĂ și Pecetluiește Natura Creată. Noi nu ne Închinăm „Imaginii Create”, ci SUPRAIMAGINII de ICONIC „din și peste” maginea de creație. În idoli și în zei, se face o închinare și față de Natura creată divinizată. În ICOANĂ și în sfinți, Natura Creată nu se Divinizează, ci se „Înduhovnicește”, adică se face „Purtătoare de ICONIC și SFINȚENIE DIVINĂ”. CHIPUL de ICOANĂ este totuna cu CHIPUL de DIVIN de FIU, și mai mult, este totuna cu Chipul de „ÎNCHINARE-Dăruire-Mulțumire-Cântare-Laudă”. Teologic Creștin, CHIPUL de Sfințenie-Duhovnicie este Chipul RUGĂCIUNII, care înseamnă „VORBIRE în ÎNCHINARE-Cântare-Mulțumire”. A te RUGA înseamnă a te ÎNCHINA totodată. Cine se ROAGĂ și se ÎNCHINĂ face „Legătura” cu DUMNEZEU, până la „ÎNTÂLNIREA” cu EL. Și de aici trăirea duhovnicească, prin RUGĂCIUNE. Last edited by ovidiu b.; 07.03.2012 at 13:42:37. |
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu sa-l tina intre noi! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Probabil ca ascultind asemene parinti, si inca multi altii cit sunt in viata sau mai ales scrieri ai celor adormiti , intelegeti "accidentul" de pe firul ,,Rugati-va pt. tatal meu Niculaie" (sau ma rog, cum se cheama el corect) in lumina lui adevarata.
Eu stiu ca cei cu credinta serioasa, tare, inteleg ce trebuie dar mai stiu sigur si ca pe acest forum acestia toti ii poti numara pe degetele de la miini . Opinia generala insa , deocamdata, o fac cei multi , nu cei ce stiu ce trebuie ! Iar cei dintii se imbata cu sofisme in mod constient sau inconstient . Este treaba fiecaruia ce crede si ce marturiseste... mintuirea nu a fost nici o data obligatorie !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 09.03.2012 at 23:06:43. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iata inca ceva: VIDEO: IPS Serafim de Pireu rostind anatema către ereticii de ieri, dar si de azi: papa Ratzinger Benedict al XVI-lea, monofiziți, musulmani, rabini, iehoviști și ecumeniști: |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Biserica noastră sărbătorește duminică, 25 martie, Buna Vestire. În această zi este o rânduială deosebită, urmând să fie săvârșită Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare, după cum a relatat pentru Ziarul Lumina, pr. prof. Andrei Zăgan, directorul Seminarului Teologic Liceal Ortodox 'Sfântul Ioan Gură de Aur' din Huși.
'În ziua de 25 martie, când sărbătorim slăvitul praznic al Bunei Vestiri, avem o rânduială aparte. Întrucât acest praznic este de o importanță deosebită în iconomia mântuirii neamului omenesc, Biserica Ortodoxă săvârșește în această zi o rânduială deosebită, și anume Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur, unită cu Vecernia zilei următoare. Aceasta se întâmplă când sărbătoarea Bunei Vestiri cade în timpul săptămânii (de luni până vineri). În anul în care ne aflăm, sărbătoarea Bunei Vestiri cade în duminica din săptămâna a patra a Postului Mare. Prin urmare se va săvârși Liturghia Sfântului Vasile cel Mare, tocmai pentru a nu știrbi din plinătatea numărului de zece liturghii ale acestui sfânt care se oficiază pe parcursul unui an bisericesc', a spus pr. prof. Andrei Zăgan. Amintim că Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare se săvârșește de zece ori în perioada anului bisericesc: în ziua de pomenire a Sfântului Vasile cel Mare (1 ianuarie), în ajunul praznicului Nașterii Domnului (24 decembrie), în ajunul praznicului Botezului Domnului (5 ianuarie), în primele cinci duminici din Postul Mare, în Sfânta și Marea Joi și în Sfânta și Marea Sâmbătă din Săptămâna Patimilor
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
|||
|
|||
![]() "Toate putem, daca vrem, sa le explicam si sa ne îndreptatim. În nici un caz nu avem dreptul sa brutalizam si sa înjunghiem. V-am auzit ca judecati puterea, sistemul, pe oameni. Si pe mine m-ati adus aici numai si numai ca sa gasiti un aliat sa va ajute sa înfrângeti partea cealalta. Spuneti asadar de comunism ca a darâmat bisericile, a închis credinciosii, a razboit Biserica. Da, asa este. Sa cercetam lucrurile mai în adâncime, sa vedem de unde au provenit. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
“Bine v-am gasit! Dumnezeu sa-si faca mila cu noi toti!
Toate sa le facem spre slava lui Dumnezeu. Fiindca in El viem, catre El ne indreptam, vrand-nevrand. Si lucrul acesta ne ajuta indeosebi sa intelegem atunci cand lucram pocainta. Pocainta este o intoarcere la Dumnezeu in duh si-n adevar. Intr-adevar, notiunea de pocainta este din ce in ce mai putin inteleasa, pentru ca intre conceptia omeneasca de viata, si conceptia evanghelica se casca mereu o prapastie, fiindca noi, in simturi fiind, datorita senzatiilor, inclinam prin natura noastra pacatoasa, si a slabiciunii firii, si a ispititorului, spre ceea ce ne satisface in mod imediat si in planul acesta al simturilor si al senzatiilor, insa adevarul nu se ascunde in planurile sentimental si nici rational, ci in planul duhovnicesc. Pocainta ne ajuta sa plecam de la realitatea aceasta, pacatoasa, spre cunoasterea Adevarului, si asta este si cel mai greu lucru de realizat. Nu pot sa zic ca Mantuitorul Hristos a intampinat aceasta dificultate de a se face inteles, ci a intampinat din partea oamenilor aceasta rezistenta la cuvantul Sau, la cuvantul Vietii. Omul, aceasta fiinta complexa, inzestrata cu capacitati extraordinare, in urma pacatului a cunoscut o influenta care l-a condus spre moarte, dezechilibrandu-l intern, in ceea ce priveste perceptia si simtirea adevarului. A venit Creatorul in mijlocul fapturilor Sale, indeosebi pentru om si L-au cunoscut mai bine creaturile care s-au conformat voii Domnului. Stanca, pasarea, animalele, mineralele, toate au facut voia Lui, insa omul, in virtutea libertatii cu care a fost inzestrat, a avut carteala, a facut comentarii, a avut impotrivire fata de adevar, fata de cuvantul lui Dumnezeu. Spuneam si cu alta ocazie ca nu intalnesti vreo pasare care sa se fi repezit la El, sau vreun animal sa fi sarit la El, vreo insecta sau vreo planta; toate au ramas in firea lor minerala sau vegetala, pasari, animale, numai omul, aceasta faptura aleasa dupa chipul lui Dumnezeu, s-a impotrivit, a ras, a lovit, a scuipat, a rastignit, L-a ucis pe Mantuitorul Hristos. Ei bine, problema pocaintei, am spus ca e legata de intoarcerea omului la Dumnezeu, la Dumnezeu ca Adevar, ca Putere, ca Creator, ca Ziditor, ca si Mantuitor, ca si Rascumparator, ca si Biruitor. Este legata asadar de intoarcerea omului de la pacat la Adevar, la Dumnezeu. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Să mulțumim bunului Dumnezeu care prin sfinții părinți ne-a lăsat acest cuvânt, respectiv prin ieromonahul Ghelasie Gheorghe de la Mănăstirea Frăsinei. Am extras acest cuvânt din cartea Taina Filliației - un cuvânt minunat al părintelui.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Marea inselaciune a sectei adventiste: "moartea pune capat constientei" | doctor_faustus | Secte si culte | 330 | 03.07.2013 18:09:58 |
Puterea de a o lua de la capat | Alexa12 | Generalitati | 4 | 17.12.2012 16:48:18 |
"Nu ramanem decat cu ceea ce daruim" | silverstar | Generalitati | 10 | 15.02.2012 12:12:40 |
Traian Băsescu: Nu rămânem fără electricitate ( Pana cand?) | hydro314 | Generalitati | 0 | 13.02.2012 20:40:11 |
|