![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Sau ce inseamna asta ?
"Adevarat va spun ca unii din cei ce stau aici nu vor gusta moartea pana nu vor vedea pe Fiul omului venind in Imparatia Sa." ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nemurirea nu se bazeaza pe indestructibilitatea sufletului privit ca substanta, ci a persoanei, adica a sufletului ca baza a persoanei umane, adica pe indestructibilitatea relatiei dintre Dumnezeu si om ca persoane, dat fiind ca persoana e factor al acestei relatii. Sufletul exista si lucreaza si dupa moarte, asa cum apare in Sfanta Scriptura in mai multe locuri. O sa ma opresc asupra unui exemplu, ce-mi vine in minte, insa sunt si altele. In pilda saracului si bogatului Lazar (Sf. Evanghelie dupa Luca cap.16) se vede ca acestia vietuiesc si dupa moarte pana la invierea de obste a trupurilor de la Judecata Universala, deci vietuiesc cu sufletul.
Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. Last edited by ioanna; 04.02.2012 at 19:32:43. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Concluzia ca sunt sufletele lor, va apartine in totalitate. Niciunde in Scripturi nu scrie ca sufletul, dupa moarte, se duce undeva. Isus spune ca in Gheena vor fi aruncate trupurile pacatosilor dar si sufletele lor. Nu se pot arunca doua lucruri total diferite, unul material, altul imaterial in aceeasi locatie. Este evidenta simbolistica Gheenei insemnand distrugere. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai greu (sau chiar imposibil) este sa demonstrati ca sufletul "exista si lucreaza pe timpul mortii". Pilda saracului Lazar si a bogatului nu foloseste deloc expresia "suflet". Nu vorbeste despre suflet. Asa ca, exemplul nu este bun. Iar altele nu mai aveti (nici macar Apocalipsa 6:9,10 nu este indicat). |
#5
|
|||
|
|||
![]()
nu, in niciun caz, acele suflete sunt simbolice, ele nu exista in realitate deoarece sunt cei care nu s-au inchinat fiarei si nu au primit numarul ei, evenimente ce sunt din viitor si pentru noi!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pilda saracului Lazar ne arata ca exista viata dupa moarte si mai sunt si alte pasaje in Sfanta Scriptura, asa ca incercarea d-voastra de a nega aceasta credinta nu tine. E suficient sa consultati dogmatica ortodoxa, gasiti acolo toate referintele, nu-s doar versetele indicate de d-voastra. Pana la urma sunteti liber sa credeti in hermeneutica adventista, insa pentru mine exista viata dupa moarte pentru ca asa simt.
Last edited by ioanna; 05.02.2012 at 21:00:51. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
I Corinteni cap 15 : "47. Omul cel dintâi este din pământ, pământesc; omul cel de-al doilea este din cer. 48. Cum este cel pământesc, așa sunt și cei pământești; și cum este cel ceresc, așa sunt și cei cerești. 49. Și după cum am purtat chipul celui pământesc, să purtăm și chipul celui ceresc." II Corinteni : " 5. Iar Cel ce ne-a făcut spre aceasta este Dumnezeu, Care ne-a dat nouă arvuna Duhului." Intelegi ? nu!, stiu ... dar o sa explic ... nu iti face griji !!!!!! Deci cei care au primit "arvuna Duhului" s-au nascut din nou :" 6. Ce este născut din trup, trup este; și ce este născut din Duh, duh este. 7. Nu te mira că ți-am zis: Trebuie să vă nașteți de sus." astfel au intrat in imparatia cerului traind dupa Dumnezeu cu Duhul, dar murind cu trupul fata de veacul acesta, dar asta nu inseamna ca ei dupa ce au muriti fizic au rasmas constienti si rationali cu sufletul ,nu ci au adormit in Hristos, adica in Duhul care le-a si dat arvuna ca ei nu se vor mai prezenta in veacul ce va sa vina la judecata ci vor intra direct in viata , INVIIND ...TRAIND VESNIC PE PAMANT , pe cand ceilalti inviaza in judecata pana la a DOUA MOARTE CARE VA FII VESNICA!!!!! Last edited by bob2909; 04.02.2012 at 19:52:49. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Poate din acest mesaj o sa intelegi :
Cuvântul lui Dumnezeu, fiind Dumnezeu desăvârșit după fire, se face om desăvârșit, constatator din suflet mintal și trup pătimitor după fire, asemenea nouă, afară numai de păcat, neavând câtuși de puțin plăcerea răsărită din neascultare, ca anticipație a nașterii Sale în timp din femeie, dar însușindu-și, din iubirea de oameni, de bunăvoie, durerea de pe urma aceleia, care este sfârșitul firii (6). Iar tăria puterii atotcovârșitoare și-a arătat-o dăruind firii neschimbalitatea prin toate cele contrare suferite de El . Căci dăruind firii prin patimi nepătimirea, prin osteneli odihna și prin moarte viața veșnică, a restabilit-o iarăși, înnoind prin privațiunile Sale trupești deprinderile firii și dăruindu-i acesteia prin, întruparea Sa harul mai presus de fire, adică dumnezeirea. Făcutu-s-a deci Dumnezeu om cu adevărat și a dat firii o altă obârșie pentru o a doua naștere, obârșie care o duce prin osteneală și durere spre plăcerea viitoare. (Precum prima obârșie, plăcerea împreunării trupești, mâna firea, prin perpetuarea iubirii de plăcere, spre durere, corupție și moarte, așa noua obârșie, a harului, îndemnând-o la dureri și osteneli potrivnice plăcerii, o duce spre plăcerea adevăratei vieți.) Și așa a făcut pe toți cei renăscuți în El duhovnicește, liberi de vina ce apăsa asupra lor. Drept urmare aceștia nu mai au de la Adam plăcerea nașterii, dar păstrează din pricina lui Adam durerea care lucrează în ei moartea, nu ca o datorie pentru păcat, ci ca mijloc împotriva păcatului, potrivit unei orânduiri înțelepte dintr-o necesitate naturală . Iar când moartea nu mai are plăcerea ca mamă, care o naște și pe care trebuie să o pedepsească, se face în chip vădit pricina vieții veșnice. Astfel, precum viața lui Adam din plăcere s-a făcut maica morții și a stricăciunii, la fel moartea Domnului pentru Adam (c\ci el era liber de plăcerea lui Adam), se face născătoare a vieții veșnice. Maxim Marturisitorul |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|