Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.01.2012, 19:37:47
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Haideti sa le luam pe rand:


Dati un singur exemplu.
Isihasmul și învățătura despre energiile necreate.

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Dar papa de capul lui poate spune "parutu-sa Duhului Sfant si noua" si gata o noua invatatura.
Si asta o poate face cand curveste cu amantele. Sau cu sotiile cand e in concediu de la "Sfantul Scaun".
Absolut tot ceea ce ați scris mai sus este neadevărat.

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Cum ar fi filioque, nu?
Dogma filioque nu contrazice cu nimic învățăturile primelor 7 Concilii.

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Aici aveti dreptate. Dar eu am argumentat de mult de ce potrivit invataturilor BO Anton de Padova nu trebuie cinstit de ortodocsi. Dvs ati dus discutia intr-o alta directie.
Dacă am dreptate, înseamnă implicit că există învățături ale BO care nu se regăsesc între cele de la primele 7 Concilii, deci vă contraziceți singur.

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
1. Parintele Aresnie nu e canonizat de BOR (fac precizarea asta pentru ca dupa va legati de ea si veti spune ca statutul de sfant il da BOR) Nu sunt eu in masura sa ma pronunt daca parintele e sau nu sfant. Daca va fi canonizat de catre Biserica inseamna ca se vor fi analizat toate aspectele relevante si s-a constatat ca nu a gresit sau s-a indreptat in greseala.
Și când (când, nu dacă) va fi canonizat, dacă nu se va șterge pictura de la Drăgănescu, veți recunoaște că ați judecat un sfânt ?
  #2  
Vechi 22.01.2012, 19:56:42
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Isihasmul și învățătura despre energiile necreate.
Isihasmul nu e invatatura de credinta, ci o practica a rugaciunii. Energiile necreate reprezinta harul lui Dumnezeu si nu este o invatatura ulterioara Sinoadelor.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Absolut tot ceea ce ați scris mai sus este neadevărat.
Demonstrati va rog.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Dogma filioque nu contrazice cu nimic învățăturile primelor 7 Concilii.
Ba da. Al doilea Sinod marturiseste purcederea Duhului de la Tatal. Nu spune nimic de purcederea de la Fiul. Si nu veniti cu explicatia aceea penibila ca era subinteles sau ca nu era necesar epntru ca nu exista o erezie in acest sens. Daca Sfintii Parintii participanti ar fi crezut ca Duhul purcede si de la Fiul ar fi introdus acesta credinta si in Crez.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Dacă am dreptate, înseamnă implicit că există învățături ale BO care nu se regăsesc între cele de la primele 7 Concilii, deci vă contraziceți singur.
Cred ca am inteles eu gresit la ce va refereati. Eu am crezut ca spuneti ca discutia este of topic. Nu ma contrazic.
Canoanele ne interzic sa ne rugam cu ereticii, cu atat mai mult sa ii sinstim sau sa ii consideram mijlocitori catre Dumnezeu. Iar Anton de Padova era eretic pentru ca avea credinte intr-o invatatura diferita de cea a Bisericii lui Hristos.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Și când (când, nu dacă) va fi canonizat, dacă nu se va șterge pictura de la Drăgănescu, veți recunoaște că ați judecat un sfânt ?
Nu va dati dvs cu parerea ca va fi cu siguranta canonozat ca nu aveti de unde sa stiti. Mai bine vedeti-va de canonizarea papei Ioan Paul al 2-lea care credea in evolutie.
Eu nu l-am judecat nici daca va fi canonizat nici daca nu va fi canonizat. In primul rand nu am certitudinea ca aceea este o afirmatie a parintelui. Si daca este o afirmatie si totusi va fi canonizat inseamna ca s-a dezis de afirmatia respectiva.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
  #3  
Vechi 22.01.2012, 20:19:20
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Energiile necreate reprezinta harul lui Dumnezeu si nu este o invatatura ulterioara Sinoadelor.

Demonstrati va rog.


Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Ba da. Al doilea Sinod marturiseste purcederea Duhului de la Tatal. Nu spune nimic de purcederea de la Fiul. Si nu veniti cu explicatia aceea penibila ca era subinteles sau ca nu era necesar epntru ca nu exista o erezie in acest sens.
Metoda dumneavoastră argumentativă, redusă la esență, sună cam așa:

"Băi, mărul cade în sus, și dacă vrei să-mi demonstrezi că nu e așa, nu-mi mai veni cu explicațiile alea penibile ale lui Newton".
  #4  
Vechi 22.01.2012, 20:30:57
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Demonstrati va rog.
Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El.
Sfintele Taine sunt acele lucrări deosebite ale harului divin prin care omul intră în Biserică și se sfințește. Biserica Ortodoxă consideră că Sfintele Taine sunt lăsate de însuși Domnul nostru Iisus Hristos, ca o lucrare a Duhului Sfânt, Mângâietorul promis de El ucenicilor săi.

Prin cuvintele " energii necreate ale lui Dumnezeu " se inteleg lucrarile felurite ale lui Dumnezeu prin care El lucreaza si a lucrat din veac la facerea si conducerea lumii vazute si a celei nevazute. Despre aceste energii sau lucrari necreate ale lui Dumnezeu sa se vada in disputele teologice ale Sinodului VI Ecumenic din Constantinopol ( 681 ), in care se arata clar despre cele doua firi si cele doua vointe ale firii dumnezeiesti si umane a lui Hristos. Prin aceste energii sau lucrari necreate, Dumnezeu misca creatia Sa si Se misca si El insusi, ramanand totusi nemiscat si neschimbat. Energiile necreate izvorasc din dumnezeirea comunl a celor trei ipostasuri ale Prea Sfintei Treimi. Prin energiile necreate se impartaseste omul de darul lui Dumnezeu, iar nu de fiinta Sa, care ramane pururea neatinsa de vreo zidire a Sa vazuta sau nevazuta.

E suficient?



Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Metoda dumneavoastră argumentativă, redusă la esență, sună cam așa:

"Băi, mărul cade în sus, și dacă vrei să-mi demonstrezi că nu e așa, nu-mi mai veni cu explicațiile alea penibile ale lui Newton".
Nu e departe de a fi asa. Cand cineva prezinta relatia intre persoanele Sfintei Treimi si vorbeste despre "originea" (e fortat termenul) Uneia dintre Persoanele Sfintei Treimi nu "uita" un element atat de important.

PS: Cred ca aveati ceva de argumentat.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.

Last edited by Lucian008; 22.01.2012 at 20:33:42.
  #5  
Vechi 22.01.2012, 20:35:27
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El.
Sfintele Taine sunt acele lucrări deosebite ale harului divin prin care omul intră în Biserică și se sfințește. Biserica Ortodoxă consideră că Sfintele Taine sunt lăsate de însuși Domnul nostru Iisus Hristos, ca o lucrare a Duhului Sfânt, Mângâietorul promis de El ucenicilor săi.

Prin cuvintele " energii necreate ale lui Dumnezeu " se inteleg lucrarile felurite ale lui Dumnezeu prin care El lucreaza si a lucrat din veac la facerea si conducerea lumii vazute si a celei nevazute. Despre aceste energii sau lucrari necreate ale lui Dumnezeu sa se vada in disputele teologice ale Sinodului VI Ecumenic din Constantinopol ( 681 ), in care se arata clar despre cele doua firi si cele doua vointe ale firii dumnezeiesti si umane a lui Hristos. Prin aceste energii sau lucrari necreate, Dumnezeu misca creatia Sa si Se misca si El insusi, ramanand totusi nemiscat si neschimbat. Energiile necreate izvorasc din dumnezeirea comunl a celor trei ipostasuri ale Prea Sfintei Treimi. Prin energiile necreate se impartaseste omul de darul lui Dumnezeu, iar nu de fiinta Sa, care ramane pururea neatinsa de vreo zidire a Sa vazuta sau nevazuta.

E suficient?


Nu e suficient, penru că trebuie să demonstrați că la vreunul dintre cele 7 Sinoade s-a spus că harul este o "energie necreată".
  #6  
Vechi 23.01.2012, 03:20:18
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu e suficient, penru că trebuie să demonstrați că la vreunul dintre cele 7 Sinoade s-a spus că harul este o "energie necreată".
1. Nu stiu daca exista o referire clara a Sfintilor Parinti din perioada Sinoadelor Ecumenice sau o invatatura formulata clar la aceste prinvind energiile necreate. Ma voi informa (nu pot oferi o marja de timp) si cand voi avea mai multe informatii voi reveni la acest subiect.
2. Subientul este intradevar dezbatul pe larg de Sf Grigorie Palama, ca nu ca fiind o noua dogma care nu a fost formulata la Sinoadele Ecumenice, ci ca o completare a celor care erau deja marturisite de Biserica. Si nu spuneti ca folosesc aceesi argumentare pe care o folositi dvs in cazul Filioque pentru ca nu este deloc aceeasi. Nu e ca si cum la Sinoade s-ar fi explicat ce este harul si s-ar fi omis sa se spuna ca este o energie necreata.
3. Poate aduceti dvs argumente ca la Sinoadele Ecumenice s-ar fi spus ca harul este o energie creata.

PS: Parca tot aveati ceva de demonstrat.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Este postu SF.Anton? elenaf Generalitati 52 31.03.2016 11:51:28
biserica catolica versus biserica ortodoxa sovidiu Biserica Romano-Catolica 36 08.06.2013 23:58:51
Biserica ortodoxa siriana dmb Despre Biserica Ortodoxa in general 18 17.01.2009 22:58:33
Biserica Ortodoxa Secreta mathly24 Alte Religii 27 28.11.2008 18:29:08
Postul Sfântului Anton mycateo Generalitati 2 06.06.2008 00:51:40