![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Îmi par rău, dar nu ați dat o definiție, iar în lipsa unei definiții vorbim în gol, pentru că s-ar putea să vorbim despre lucruri diferite. Deci: Ce este un sfânt ? Pe cine numim sfânt ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
A. - Conditii de fond: 1. Ortodoxia neindoielnica a credintei celui despre care se trateaza, ortodoxie pastrata pana la moarte, fie in tot timpul vietii, fie in timpul de la oare a imbratisat credinta ortodoxa. 2. Proslavirea lui de catre Domnul, cel putin printr-unul din urmatoarele daruri sau puteri: a) puterea de a suferi moartea xnartirica pentru dreapta credinta ; b) .puterea de a infrunta orice primejdii sau suplicii, pentru marturisirea dreptei credinte pana la moarte ; c) puterea de a-si inchina viata celei mai desavarsite trairi imorale si religioase; d) puterea de a savarsi minuni in viata sau dupa moarte - sau, in fine; e) puterea de a apara si de a sluji cu devotament eroic credinta si Biserica Ortodoxa. 3. Raspandirea miresmei de sfintenie dupa moartea lui si confirmarea acesteia, prin cultul spontan pe care i-l acorda poporul credincios, nuimarandu-l in rand cu sfintii. Cultul acesta poate fi organizat sau difuz, manifestandu-se printr-o cinstire simpla, prin faima sau numele de sfant. De la indeplinirea acestei conditii pot face exceptie mucenicii dreptei credinte. Existenta conditiilor de fond, si anume, existenta neindoielnica a primei si a celei de a treia, - care poate lipsi numai in cazul martinilor -, ca si a oricareia dintre cele enumerate la cea de a doua, indreptateste autoritatea bisericeasca sa procedeze la actul de canonizare. In baza cercetarii istoriei mai vechi a canonizam sfintilor, a tuturor actelor formale de canonizare cunoscute pana acum, precum si a tipicului observat cu ocazia canonizarii, se poate de asemenea conchide ca, pe langa conditiile de fond, pentru savarsirea intocmai a actului de canonizare mai trebuie observate o seama de randuieli de natura rituala ce constau in acte formale de savarsit cu ocazia canonizarii solemne, dupa cum urmeaza. Clar prima conditie il exclude pe Anton de Padova.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Dimpotrivă. Biserica Catolică ține învățătura ortodoxă, iar Sf. Anton a ținut-o și el. Prin urmare....
Încă ceva, ca să nu uit: Ați rămas dator cu o definiție. Ceea ce s-a expus sunt criteriile de canonizare în BOR, dar nu ați spus ce este un sfânt. Last edited by Erethorn; 20.01.2012 at 23:03:56. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu cred ca e destul de evident tinand cont de criteriile de canonizare ce este un sfant: este un om cu merite deosebite, care a murit in credinta ortodoxa (si nu ma refer la confesiune, ca sa nu aduceti ulterior exemplu sfintilor primelor secole) caruia Dumnezeu i-a acordat una dintre puterile de la punctul doi al criteriilor de canonizare.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Na, începem să ne înțelegem.
Acuma, din punct de vedere catolic, un sfânt este un om despre care Biserica învață că se află în Rai, cu Dumnezeu. O să vedeți că, de fapt, și din punct de vedere al Bisericilor Ortodoxe Răsăritene, din care faceți parte, tot așa e. Iată de exemplu, cei 14.000 de Sfinți prunci uciși de Irod: http://www.crestinortodox.ro/diverse...od-128032.html Sunt sfinți ? Sunt. Sau Sfântul Dismas, tâlharul din dreapta Domnului. Îndeplinesc oare aceștia cele trei criterii ? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru ca au suferit moparte martirica nu este obligatoriu criteriul 3. Iar al doilea criteriu practic include orice traire sfintitoare. Talharul si-a inchinat viata (cat ii mai ramasese) celei mai desavarsite trairi morale si religioase, dar a si aparat dreapta credinta si pe Hristos in fata ponegrelilor celuilalt talhar, iar pruncii au a suferit moartea martirica pentru dreapta credinta. Si oricum ati lua-o in nici un caz nu e sfant un om care nu marturisea dreapta credinta.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acuma, vis-a-vis de definiție: biserica ne învață ca sfânt este acela care este, cu certitudine, mântuit. Biserica Ortodoxă Română învață, după cum ne arată domnul Cătălin 2, că împăratul Traian a fost mântuit. Întrebare: Împăratul Traian este sfânt sau nu ? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Este postu SF.Anton? | elenaf | Generalitati | 52 | 31.03.2016 11:51:28 |
biserica catolica versus biserica ortodoxa | sovidiu | Biserica Romano-Catolica | 36 | 08.06.2013 23:58:51 |
Biserica ortodoxa siriana | dmb | Despre Biserica Ortodoxa in general | 18 | 17.01.2009 22:58:33 |
Biserica Ortodoxa Secreta | mathly24 | Alte Religii | 27 | 28.11.2008 18:29:08 |
Postul Sfântului Anton | mycateo | Generalitati | 2 | 06.06.2008 00:51:40 |
|