![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu aceasta ar fi bucuria crestineasca? "3. Tu însă, când faci milostenie, să nu știe stânga ta ce face dreapta ta, 4. Ca milostenia ta să fie într-ascuns și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție." Indiferent cat de frumos sunt principiile umaniste, niciodata nu vor putea fi atat de desavarsite ca pricipiile crestin-ortodoxe.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Potrivit Sfintei Scripturi, primul cuvant rostit de Mantuitorul Inviat, primilor martori ai Invierii Sale, femeile mironosite, este "Bucurati-va!".
Noi legam insa bucuria de multe aspecte si lucruri ale lumii acesteia. Ne facem din ele prilejuri de a ne bucura, manifestand o bucurie care, asemenea lor, trece. Dar Mantuitorul ne arata Invierea Sa din morti drept prilej suprem al bucuriei omenesti. Invierea Sa invesniceste si bucuria noastra, altfel spus, posibilitatea noastra de a ne bucura de El si unii de ceilalti, in vecii vecilor. De aceea, realitati duhovnicesti si cuvinte precum comuniune, bucurie, recunostinta, sunt primele semne ale omului inviat sufleteste inca din viata aceasta. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Bucuria duhovniceasca se cultiva progresiv in raport cu trei categorii de obiecte meditative:
- persoanele sfinte: Dumnezeu Tatal, Duhul Sfant, Isus, Maica Domnului, ingerii, sfintii ... - persoanele si fapturile obisnuite - noi insine Pentru prima categorie ne bucuram contempland atent calitatile exceptionale ale persoanelor sfinte (iubirea plenara, rabdarea, sacrificiul…). Acestea sunt cauze potente care vor matura continuumul personal si vor determina obtinerea in viitor a acestor calitati ceresti. Lauda este forma exaltata a acestei forme de bucurie, care trebuie sa lucreze continuu in inima. Pentru celelalte fapturi, ne bucuram cand acestea experimenteaza forme de bucurie spontana, curata si atunci cand acestea fac actiuni virtuoase. Se spune ca “ne bucuram in virtutea altora”. Aceasta ne ajuta sa eliminam din suflet forme subtile sau grosiere de invidie si sa cultivam progresiv dragostea pentru ceilalti. Din cand in cand este recomandat sa ne bucuram gandindu-ne la propriile actiuni virtuoase pe care le-am facut in trecut, fara insa sa ne mandrim, ci prin simpla contemplatie a frumusetii actiunii. Aceasta forma de bucurie este bine sa o suscitam atunci cand trecem prin momente mai grele sau anumite stari de depresie sau descurajare. Functia ei este aceea de a ne ajuta si a ne intari credinta in Dumnezeu si in rationalitatea profunda a faptei bune. Atentie , desi bucuria duhovniceasca este un bun special, ea poate deveni un obstacol in zborul catre Dumnezeu la fel ca o bucurie lumeasca daca nu stim cum sa o tratam corect odata ce este generata. Abordarea corecta a bucuriei duhovnicesti se face in cadrul a doua meditatii speciale.
__________________
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
P.S. Pentru ca este un topic despre bucurie ,hai sa iti mai spun o bucurie a mea. Bucuria mea este sa mi se raspunda ,sa intru intr-un dialog ,ca asta ma face sa nu ma simt singur atunci. Asa ca iti multumesc sincer ,si chiar imi esti draga, chiar daca mai mereu scrii in contradictoriu cu mine si uneori extragi doar portiuni din ce am zis,fara sa vezi ansamblul :P Last edited by iustin10; 11.01.2012 at 00:46:49. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
cred ca cea mai mare bucurie pentru mine ar fi sa revina Isus odata...altceva nu m-ar interesa...
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
ehee,asta e o taina mult prea mare . Iisus a venit o singura data pe pamant . A fost suficient si pt cei dinaintea sa ,si pt cei de dupa El. Iar cand va veni a 2 a oara ,va veni ca Imparat ,cu multa slava
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
"3. Tu însă, când faci milostenie, să nu știe stânga ta ce face dreapta ta, 4. Ca milostenia ta să fie într-ascuns și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție." Pacat. Cuvintele dvs:"A ajuns oare umanitatea sa se identifice cu Hristos:)?" seamana cumva cu alte cuvinte ale dvs:"Hristos este sufletul omului, Hristos sunt oamenii"? Sau Hristos este in ochii celui bucuros. deci Hristos e licarul de fericire? Aveti o mare problema. Identificati pe Hristos cu sentimentele: Hristos e iubire, bucurie, fericire. Hristos e persoana. PERSOANA. A doua persoana a Sfintei Treimi. Deci nu este sentiment uman. Ma iertati. Insa va trebui sa acceptati ca Hristos este Persoana care poate fi cunoscuta ca Persoana. Cand veti accepta asta veti reusi sa faceti cunostiinta cu El.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#9
|
|||
|
|||
|
[quote=dobrin7m]
Cuvintele dvs:"A ajuns oare umanitatea sa se identifice cu Hristos:)?" seamana cumva cu alte cuvinte ale dvs:"Hristos este sufletul omului, Hristos sunt oamenii"? Sau Hristos este in ochii celui bucuros. deci Hristos e licarul de fericire? Aveti o mare problema. Identificati pe Hristos cu sentimentele: Hristos e iubire, bucurie, fericire. Hristos e persoana. PERSOANA. A doua persoana a Sfintei Treimi. Deci nu este sentiment uman. Ma iertati. Insa va trebui sa acceptati ca Hristos este Persoana care poate fi cunoscuta ca Persoana. Cand veti accepta asta veti reusi sa faceti cunostiinta cu El. [QUOTE/] Pt mine Hristos este Dumnezeu si Om . Este o persoana cu 2 firi. Este Fiul lui Dumnezeu dar si Fiul Omului,Mantuitorul,cel care a restaurat chipul omului,aducandu-i infierea si asemanarea cu Dumnezeu. Iar cum esenta acestei legaturi este iubirea,iubirea Lui pentru noi in primul rand,apoi iubirea noastra pentru El. Nimeni nu il poate cunoaste pe Hristos ,in afara iubirii. Si de aceea trebuie sa experimentam iubirea cu ceialalti oameni ,ca sa ajuengem la Dumnezeu. De aceea il identific pe Hristos uneori cu un semntiment , pentru ca El traieste in interiorul nostru . Bucurie,fericire,iubire toate acestea nu sunt depline,decat atunci cand vin de la El. "Tu însă, când faci milostenie, să nu știe stânga ta ce face dreapta ta, 4. Ca milostenia ta să fie într-ascuns și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție." Daca facem milostenie ca sa fim vazuti de oameni,intradevar e doar un act al nostru,un sentiment incomplet. Dar daca acesta milostenie o facem din adancul inimii ,doar din interes pentru celalt,atunci sentimentul mandriei nu va mai apare ,si nu vom mai astepta rasplata.Atunci intradevar vom face acea milostenie din toata inima,sa nu stim nici chiar noi de ea, si va stii doar Dumnezeu . Deci iata cum Dumnezeu locuieste in inima noastra,atunci cand iubim din tot sufletul,si intelegem pe cel de langa noi Last edited by iustin10; 12.01.2012 at 01:53:20. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Acum insa putin despre acest"uneori". nu toata iubirea daruita de seaman cand face un bine este iubire de la Dumnezeu sau insusi Hristos. ca poate fi o iubire egoista , sau patimasa si sa faca un bine. de pilda sotul care isi iubeste nespus sotia, atat de mult incat nu mai are gand pentru Dumnezeu si tot ce face pentru ea, toate faptele bune sunt dominate de patima, de iubire patimasa. Pentru ca iubeste femeia din ea. acea iubire nu este de la Dumnezeu pentru ca e patimasa si trupeste si sufleteste. Sigur sotia se simte bine, si spune ca este un om foarte bun. dar acel om nu face ce face pentru Hristos si din iubire de Dumnezeu ci pentru femeia de langa el uitand cu desavarsire de Dumnezeu , chiar daca crede in Dumnezeu, el uita de Dumnezeu atunci cand iubeste femeia sa. Arhim. Sofronie spunea ca in relatia de iubire dintre soti trebuie sa exista si a treia persoana: Hristos , altfel casnicia schioapata , atat de mult pana ajunge la ruina. Noi avem porunca sa ne iubim semenii ca pe noi insine. Insa cand noi insine ne iubim pe noi egoist, cu mandrie de sine sau patimas, la fel iubim si semenii. Atunci Hristos nu este in acel om. Ceea ce vreau eu sa va spun este ca nu toata fapta buna este mantuitoare si nu toata fapta buna este intru Hristos. Aici dvs ati generalizat spunand Hristos este fapta buna sau Hristos este iubire. pentru ca nu toata iubirea daruita de oameni este intru Hristos. Sigur ca cea mai buna cale de a descoperi pe Dumnezeu este iubirea de semeni insa trebuie sa fie inteleasa corect. Va rog sa cugetati la aceasta porunca "iubeste aproapele ca pe tine insuti". Daca tu esti un pacatos, care nu ti-ai spalat pacatele de pe haina sufletului tau, ca nu stii , ca nu vrei, ca nu poti, cum poti avea iubire buna, mantuitoare. iar atunci cand faci o fapta buna , insotita de iubirea ta asa cum e, stramba intr-o forma sau alta, cum crezi ca il ai pe Hristos? Crezi ca Hristos intra in inima necuratita? Crezi ca Hristos da o iubire strambata de pacat? In omul in care exista pacate exista si duhul acelor pacate. Acele duhuri ale pacatelor murdaresc iubirea sau sentimentele bune ale omului respectiv. pentru ca actiunea diavolului se rasfrange in simturi. Sigur ca trebuie sa exersam iubirea de aproapele. este un mijloc de curatare si acesta. insa asta nu inseamna ca Hristos este iubirea omului cum ar fi ea, sau ca este sufletul omului cum ar fi el, sau ca este toata fapta buna cum ar fi ea, cum sustineati pana deunazi. deci ma bucur ca ati ajuns la acest "uneori". Mai trebuie sa discutam cum Hristos nu este sentiment si cum si cand intra Hristos in inima.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Haideti sa ne bucuram impreuna de Nasterea Dumnezeului nostru! | laurastifter | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 8 | 27.12.2012 01:14:23 |
| Ce faceti cand... | cred_cu_adevarat | Generalitati | 19 | 18.09.2011 20:16:17 |
| Coincidenta doar?Sa ne bucuram?! | mara2008 | Stiri, actualitati, anunturi | 46 | 22.03.2011 18:08:21 |
| Eu cand v-am zis | Mara2009 | Nunta | 3 | 10.09.2009 21:10:00 |
| Postul: Cum? Cand? De ce? | Va_iubesc | Pocainta | 95 | 22.03.2008 20:35:57 |
|
|