![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
-dacă o băbuță spune una, dar preotul meu paroh alta, înseamnă că preotul paroh are dreptate. -dacă preotul paroh spune una, dar episcopul meu alta, înseamnă că episcopul meu are dreptate. -dacă episcopul meu spune una, iar Papa spune alta, înseamnă că Papa are dreptate. Cu alte cuvinte, harul primit la hirotonie nu asigură inerabilitatea, adică negreșelnicia credinței, în schimb nu se poate ca Biserica să se înșele. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 01.01.2012 at 23:30:14. |
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Cum adica o parere personala si o problema ce tine de infailibilitate? Daca papa este infailibil in materie de invatatura cele doua corespund. Simpla formulare cu "parutu-s-a Duhului Sfnat si noua" nu ii acorda statutul de corectitutine. Stiti de ce? Pentru ca astfel ar fi o forma de magie. Si nu cred ca BRC invata ca o formulare are putere intrinseca. Formularea pe care se bazeaza si BO de altfel statorniceste doar faptul ca este o invatatura, nu ca pronuntarea cuvintelor respective au revelat adevarul. Daca nu e obligatoriu sa corespunda parerea personala cu cea de infailibilitate papala poate ne explicati cum mai functioneaza cea din urma. Practic asa papa poate gresi la nesfarsit si e vorba despre pareri personale si cand invata corect e vorba despre infailibilitate. Pai pe acelasi principiu pot fi si eu infailibil. Parca "parutu-sa Duhului Sfant si noua" a fost valabil la Sinodul care a sustinut varianta Crezului fara "filioque". Daca s-a statorinicit invatatura corecta despre relatiile intre Persoanele Sf Treimi nu credeti ca erau statornicite toate aspectele?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă încă nu vă e clară deosebirea dintre cele două afirmații, atunci vă rog să observați că Simbolul niceean, cu completările de la Constantinopol, nu înșiră totalitatea dogmelor ortodoxe, ci numai o parte. Spre exemplu, adevărul de nivel dogmatic că Isus, după moarte și înainte de înviere S-a coborât mai întâi în Iad (în Locuința Morților) nu este menționat. Ca regulă generală, Sinoadele au insistat mai mult asupra acelor adevăruri de credință care erau contestate în vremea lor, de aceea s-au și întrunit. Prin urmare, dacă ceva nu este cuprins într-un Crez, nu înseamnă că este fals. Prin urmare, Papa Leon a respins nu credința că Fiul are un rol în purcederea Sf Spirit, ci includerea în Crez a acestui articol. Dacă (cine știe ?) mâine un grup semnificativ ca pondere din Biserica Catolică ar ajunge să conteste dogma Asumpției, atunci papa Benedict ar putea judeca situația și ar putea afirma că nu este, totuși, cazul ca dogma Asumpției să fie inclusă în Crez. Ulterior acestei poziții, el însuși sau un succesor al său, observând că dogma Asumpției ar fi contestată cu și mai mare obstinație, ar putea considera necesară completarea Crezului cu articolul respectiv. Așa cum un Sinod ulterior celui de la Niceea a completat Crezul cu șapte articole, tot așa pot face Sinoade sau Papi și în viitor. Asta este o Biserică vie, în contrast cu o Biserică-muzeu. Câtă putere au avut Părinții de atunci să adauge sau să nu adauge la cele cuprinse de Părinții de dinainte, tot atâta putere vor avea și Părinții din viitor să adauge ori nu la cele ale Părinților de azi, după dificultățile pe care Biserica peregrină pe pământ le va avea într-un veac sau altul. Citat:
Observați marca infailibilității ? Observați cum este formulată dogma ? "Noi învățăm și definim ca o dogmă divin revelată că...". Ei bine, din asta știm că ceea ce spune Papa în continuare spune cu autoritate petrină, ca episcop al Romei adresându-se întregii Biserici și nu ca simplu teolog.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 02.01.2012 at 01:33:18. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
In paginile din urma de pe acest topic s-a discutat cam tot ce era de discutat despre Filioque. Nu are rost sa fie reluate aceleasi teme, mai bine sa fie doar completate. Niciun catolic nu o sa-si schimbe parerea in ciuda tuturor argumentelor impotriva si a niciunuia pentru, luminarea o da Dumnezeu daca e sa fie ales cineva pentru ce a facut pana atunci.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-am avut domnitori fanariotiti, elita grecilor, ortodocsi ca religie si stim ce au facut. Am avut domnitori catolici si deasemenea stim ce au lasat in urma lor. -stim de la istorie si de prin romane cite odoare de pret au trimis domnitorii romani la muntele Athos si cum grecii au primit aceste daruri dar totusi i-au prigonit pe calugarii romani. In Biserica Catolica, romanii catolici ca cei din satul meu, saraci fiind, nu au trimis nimic la Roma, insa au fost ajutati de Roma sa aiba biserici, preoti, scoli. Acum e rindul nostru sa donam, pentru a fi construite biserici, scoli, spitale in Africa si pe unde o mai fi nevoie. -in cele doua Razboaie Mondiale au trecut pe la noi atit soldatii rusi cit si soldatii germani, francezi, italieni. Stim prea bine cum s-au comportat unii si cum s-au comportat altii. Comportamentul acelor soldati era imaginea educatiei pe care au primit-o acasa, fiecare din ei; case de ortodocsi si case de catolici -nu am cunoscut nici un ortodox care sa fi mers la biserica in fiecare duminica din viata lui. Catolici am cunoscut. Chiar multi. Tine asta de educatie? Eu cred ca tine de lucrarea Duhului Sfint in fiecare om -ati postat aici pe forum atitea citate ale sfintilor ortodocsi care indemanu la ura fata de catolici incit m-am ingrozit (din acele citate eu am inteles ca in Biserica Ortodoxa s-a dus o propaganda contra catolicilor, biserici surori s-ar spune). Nu am citit nici o scriere a vreunui sfint catolic care sa indemne la ura, ci din contra. Ura este pacat, iar indemnul la ura nu este un rod al Duhului Sfint. -etc, etc, etc Vazind aceste lucruri eu personal nici nu ma mai obosesc sa caut documente istorice sa aflu cine a fost cinovat pentru schisma si de unde purcede Duhul Sfint. Vad ca Duhul Sfint lucreaza in biserica mea si singurul lucru pe care eu il am de facut este sa fiu o buna catolica, conform invataturii bisericii noastre. Ce spun/cred altii despre mine sau religia mea nu ma intereseaza. Pentru ca vorbiti din carti, nu de pe teren, cum s-ar spune, iar judecata dumneavoastra nu o inlocuieste pe a mea. Un lucru pe care vreau sa vi-l sugerez: nu va bucurati atit de mult ca Occidentul devine din ce in ce mai indepartat de Dumnezeu. Orice suflet pe care il cistiga cel rau face sa creasca puterea lui pe pamint, iar lupta noastra, a celor care incercam sa luptam cu pacatul, va fi din ce in ce mai grea. |
#6
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Argumetele date de mine nu erau ca sa convinga vreun catolic, ci ortodocsii care mai aveau unele neintelegeri. Citat:
Citat:
Constantinopolul a fost devastat, o parte din imperiu cucerit. Multe relicve din vest sunt din Constantinopol, inclusiv giulgiul din Torino (daca e cel original). E adevarat, au si colaborat in istorie, dar nu e drept sa amintiti ce au facut ortocsii rau si catolicii doar bine. Cel mai bine e sa citim istoria cu obiectivitate. Citat:
Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hai lasă că nu-i chiar așa.
În schimb, în toată disertația sa domnul Dragomir scapă din vedere un singur lucru "minor": Duhul Sfânt.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred că cel care face abstracție de Duhul Sfânt mai sus e d-l @stefan.florin, nu d-l Dragomir. Pentru că @stefan.florin e cel care ia în considerare doar criterii aparente, istorice, "pozitive". E tocmai pe invers decât încercați Dvs. să constatați. |
|