Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.12.2011, 18:41:47
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Este o dispută intraortodoxă, cu caracter istoric (în prezent, toți ortodocșii aderă la teoria palamită, din câte înțeleg). Disputele intraortodoxe le privesc ca și pe disputele intraprotestante. Nu e vorba de lipsă de interes, ci de o anumită detașare. O lipsă de pasiune, în înțelesul etimologic al termenului.
Nu mai e o disputa ortodoxa de aproape 700 de ani, dar invatatura este de la inceput, doar ca Vaarlam venise cu ideile lui de filozof in acei ani sa schimbe invatatura.
Cred ca stiti ca de fapt e o disputa intracatolica, unii teologi romano-catolici aderand la aceasta invatatura, dogma (iar altii nu, de aici disputa).
Nu e doar o teorie, de aproape 2000 de ani calugarii au si experimentat-o, e acea lumina pe care o emana unii calugari cand se umplu de har.
Catolicii (si ceilalti eterodocsi) din pacate nu au cum sa o cunoasca, ortodocsii considera ca si-au pierdut harul dupa Schisma. A mai ramas doar o teorie, dar e foaret probabil ca si BC sa aiba dreptate si sa aiba o energie creata. Numai ca e vorba de o energie care nu e de origine divina, creata din partea opusa. E aceeasi energie cu care fac minuni si hindusii, yoginii, cei ce se ocupa cu paranormalul, bioenergeticienii. De aceea si minunile catolice se aseamana, in cazul minunilor apare acea energie.
S-ar putea sa nu fie pe placul catolicilor, dar adevarul trebuie sa ne preocupe pe toti.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.07.2013, 20:41:59
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citind și recitind postarea nr. 14 de pe acest fir a lui Mihnea D., trebuie să recunosc că îmi apare înainte o extrem de ciudată "fenomenologie" a vieții spirituale, în care tot poți să renaști și să mori duhovnicește; mai primești un sacrament, mai renaști, mai faci un păcat grav, mai mori, apoi poate iară mai primești un sacrament în "dispoziție corespunzătoare" iară "intri în starea de grație" și mai renaști o dată la viață, apoi poate mai faci un păcat grav și iar ești șters din cartea Vieții, apoi iară mai iei un sacrament și așa mai departe. Nu știu dacă asta este viziunea autentică a creștinismului apusean cu privire la această problemă, sau dacă nu cumva este vorba tot de o înțelegere personală a lui Mihnea, așa cum a mai arătat pe acest fir de discuție, dar această perpetuă posibilitate de intrare și ieșire din starea de grație, de renaștere și moarte spirituală de-a lungul unei vieți creștine trebuie să recunosc că mi se pare extrem de bizară și de artificială. Unde dacă mai pui și ceea ce spune apostolul Ioan în prima sa epistolă, "pentru păcatele de moarte nu zic să vă rugați". Perspectiva prezentată de Mihnea D. mi se pare deci foarte artificială atunci când vorbim cu adevărat despre viața spirituală. Această perpetuă posibilitate de renașteri și morți spirituale de-a lungul unei vieți creștine mă face mai mult să mă gândesc că oamenii care gândesc așa, eu nu cred că au cunoscut și cunosc cu adevărat ce este aceea renaștere spirituală autentică în Duhul Sfânt, pentru că dacă ar ști nu cred că ar putea să trateze lucrurile cu atâta artificialitate. Asta este convingerea mea, cel puțin temporară.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Buletinele actuale au cip? Marcel_Ionut Generalitati 215 07.11.2012 21:23:02
cati copii ati vrea in conditiile actuale ? Mirela0110 Generalitati 143 13.10.2011 15:28:56