Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.12.2011, 14:41:21
lore86's Avatar
lore86 lore86 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.05.2009
Locație: timisoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.201
Implicit

eu cred ca schimbarile de orice natura atrag dupa sine o revolutie.(nu in sens de razboi).
Poate ca se doreste sa se revolutioneze ortodoxia ancestrala, sa se insereze o multime de elemente noi. In materie de spiritualitate nu pot fi de acord cu ele.
Si asa, in domeniul gospodaririi, nu prea m-au incantat inovatiile. E mult mai frumoasa o slujba la lumina lumanarilor, decat sub lumina artificiala a policandrului.Da, stiu, argumente se vor gasi destule care sa imi arate multiplelel beneficii.De asemenea multitudinea scaunelor in Biserica. In loc sa stam frumos in picioare, sau poate in genunchi patrunzand minunea care se petrece, stam relaxati pe scaunele ca ne cam dor picioarele. s.a
Sunt tanara si sunt de acord cu schimbarile in viata cotidiana, ele ne fac sa evolum. Dar in cele spirituale nu putem vorbim de o evolutie atata vreme cat nu reusim sa depasim starea de sfintenie a Sfatului Ioan Gura de Aur sau Sfantul Vasile cel MAre.Evolutia inseamna sa il depasesti pe cel dinaintea ta.
Iertai-ma, asta e pctul de vedere al unui om nu prea scolit, care si gandeste primitiv si are si un limbaj pe masura.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.12.2011, 15:38:23
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lore86 Vezi mesajul
eu cred ca schimbarile de orice natura atrag dupa sine o revolutie.(nu in sens de razboi).
Poate ca se doreste sa se revolutioneze ortodoxia ancestrala, sa se insereze o multime de elemente noi. In materie de spiritualitate nu pot fi de acord cu ele.
Si asa, in domeniul gospodaririi, nu prea m-au incantat inovatiile. E mult mai frumoasa o slujba la lumina lumanarilor, decat sub lumina artificiala a policandrului.Da, stiu, argumente se vor gasi destule care sa imi arate multiplelel beneficii.De asemenea multitudinea scaunelor in Biserica. In loc sa stam frumos in picioare, sau poate in genunchi patrunzand minunea care se petrece, stam relaxati pe scaunele ca ne cam dor picioarele. s.a
Sunt tanara si sunt de acord cu schimbarile in viata cotidiana, ele ne fac sa evolum. Dar in cele spirituale nu putem vorbim de o evolutie atata vreme cat nu reusim sa depasim starea de sfintenie a Sfatului Ioan Gura de Aur sau Sfantul Vasile cel MAre.Evolutia inseamna sa il depasesti pe cel dinaintea ta.
Iertai-ma, asta e pctul de vedere al unui om nu prea scolit, care si gandeste primitiv si are si un limbaj pe masura.
Schimbarea nu înseamnă neapărat negarea trecutului și nici recosmetizarea Bisericii. Schimbare este trecerea de la moarte la viață, metanoia continuă, reîmprospătare a ființei. Dacă primenirea acesta în Duhul, a Bisericii este respinsă din dragoste pentru trecut, facem loc alienării, și cel mai clar se vede acest fapt în iconografie.
În realitate nimeni n-a sigilat Biserica într-o realitate statică fiindcă ea mărturisește despre un mormânt despecetluit din care a rodit Viața.
Nu putem să ascundem talantul înaintașilor noștri în pământ de frică că am putea să-l pierdem și nici să ținem minunata candelă a Tradiției fără ulei în ea (adică fără lucrarea Duhului Sfânt).
”Dar acum ne-am desfăcut de Lege, murind aceluia în care eram ținuți robi, ca noi să slujim întru înnoirea Duhului, iar nu după slova cea veche. ” (Romani 6:7)

PS - Scoțianul a citat din ”Foamea și setea”, cea mai literară și mai personală carte a lui Yannaras, iar din Berdiaev parcă Jurnalul său, deci scrieri confesive nicidecum ”teologice” în sensul tehnic al cuvântului. Pentru o bună panoramare a celor doi autori, recomand ”Abecedarul credinței” și ”Libertatea moralei” de Yannaras, respectiv ”Sensul creației” și ”Sensul istoriei”de Berdiaev.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 08.12.2011 at 16:18:11.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.12.2011, 18:49:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Schimbarea nu înseamnă neapărat negarea trecutului și nici recosmetizarea Bisericii. Schimbare este trecerea de la moarte la viață, metanoia continuă, reîmprospătare a ființei. Dacă primenirea acesta în Duhul, a Bisericii este respinsă din dragoste pentru trecut, facem loc alienării, și cel mai clar se vede acest fapt în iconografie.
În realitate nimeni n-a sigilat Biserica într-o realitate statică fiindcă ea mărturisește despre un mormânt despecetluit din care a rodit Viața.
Eu tot nu am inteles exact ce se doreste a se schimba si reinnoi, ajungem la vorba lui Caragiale: sa se revizuiasca primesc, dar sa nu se schimbe nimic. :)
Unul din atributele Bisericii este ca e perfecta, "sfanta" din Crez. Asta ce tine de partea divina, iar partea umana suntem noi, care ne schimbam tot timpul spre mantuire.
Asadar dogmele nu s-au schimbat, nu se schimba si nu se vor schimba niciodata. Filioque si predestinarea vor ramane erori dogmatice pentru totdeauna.
La fel canoanele, rar sa se schimbe, si acest lucru il poate face doar Biserica. Iar ce tine de noi ramane valabil ca si in trecut: har, credinta si fapte. Spovedit, impartasit, fapte bune, ajutorarea aproapelui, rugaciunea citirea invataturii, vietile sfintilor, etc.
Ce se mai poate imbunatati: o catehizare a oamenilor, s-a pierdut din colectivitate in detrimentul individualitatii venita din vest, o marturisire mai clara a adevarului, o atitudine hotarata impotriva elementelor de invatatura venite din afara ortodoxiei (in zilele noastre conceptiile ecumeniste si new-age), etc.

Ce am observat ca se incearca sa se faca. Invatatura nu se schimba, dogmele nu se pot schimba, dar schimbam chiar definitia dogmei, o imbracam in ceva abstract si astfel nu mai exista bariere prea mari intre ortodocsi, adventisti, catolici, etc. Adica un ecumenism filozofic.
In Romania am avut in teolog (de fapt e filolog) care a incercat sa reformeze, sa aduca la un nivel comun de intelegere potrivit conceptiilor ecumeniste. E Cristian Badilita, care de curand a spus ca s-a suparat si devine greco-catolic (bineinteles, tot in sens ecumenist, ramane ortodox dar va frecventa cultul greco-catolic.)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.12.2011, 18:57:11
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu tot nu am inteles exact ce se doreste a se schimba si reinnoi,
Exact. N-ați înțeles.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.12.2011, 02:45:58
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Si au zis unul catre altul

"Oare nu ardea in noi inima noastra cand ne vorbea pe cale si cand ne talcuia Scripturile?"

Post binecuvantat, tuturor! Domnul cu noi, in vecii vecilor, iar noi mereu cu El! AMIN+
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.01.2012, 00:13:42
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
"Oare nu ardea in noi inima noastra cand ne vorbea pe cale si cand ne talcuia Scripturile?"
Fara cuvinte..
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Drumul spre calugarie antoniap Calugarul 237 02.02.2016 11:06:30
drumul spre cluj-inzapezit? lore86 Generalitati 3 02.02.2012 21:20:07
Drumul spre rai spre_rasarit Generalitati 7 06.12.2011 18:53:28
Tinta spiritualitatii ortodoxe si drumul spre ea Savonarola Spiritualitatea ortodoxa 5 30.09.2011 22:13:21
Drumul spre schimbare ella87ella Pocainta 10 04.09.2009 15:31:59