![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sunt patru sensuri de citire a Bibliei. Unul este cel literal, adica urmand evenimentele intocmai cum se spune, al doilea este cel alegoric, fiecare element fiind un simbol cu o anumita corespondenta (exemplele de mai sus), al treilea este cel moral (din fiecare lectura se desprinde o invatatura practica, adaptabila la viata de zi cu zi, sa fim milostivi, sa nu trecem nepasatori pe langa suferinzi...), iar al patrulea este cel escatologic, in sensul prefigurarii Judecatii de Apoi (aici ar intra ultima parte a pildei, cu promisiunea revenirii si a platii, ca si indicatia Ierihon-Ierusalim, de care vorbea Pestisorul).
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pestisorul de Aur....
Cel mai mult conteaza interpretarea morala.Asta e si scopul pildelor lui Iisus.Bunul Samaritean reprezinta omul cel indepartat.Intamplarea face ca au trecut cei de acelasi neam pe langa cel talharit si batut si l-au lasat in dorul lelii si nu s-au interesat de el.Dar a venit unul mai indepartat, mai strain si aceluia i s-a facut mila de el.Cei ce au fost mai aproape nu i-au fost aproape (adica cei de acelasi neam) , iar cel ce a fost mai departe acelasi i-a fost aproape... Deci la intrebarea Cine e aproapele meu? raspunsul este tot omul, dupa cum ne invata samariteanul.Deci noi suntem datori sa facem bine tot omului.Dintr-o alta perspectiva cine este aproapele meu este cel ce este aproape de mine,cel ce ma ajuta si imi face bine... Acum ca sa raspund unui alt topic "Asta am invatat eu azi(SINGUR)". |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Confirm, și la noi la fel.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca mai este un sens (cel mai important) de interpretare a Bibliei: sa stii la ce intrebare voia sa raspunda acel pasaj si sa asculti raspunsul.
In pilda bunului samaritean, Domnul Iisus Hristos a raspuns la intrebarea: "Cine este aproapele meu?" (Luca 10: 29 - apoi urmeaza pilda, ca raspuns). Nici una din interpretarile postate nu a facut referire la acest aspect. Foarte rau. Domnul raspunde la o intrebare iar noi nu vedem aceasta. Asta nu inseamna ca acele interpretari nu au fost bune (mai ales cea cu asemanarea dintre samaritean si Domnul Iisus Hristos). |
#8
|
|||
|
|||
![]()
In ziua de Sfantul Andrei am dat pe Trinitas chiar cand era predica. Era un preot tanar si citea si am ramas foarte surpins de ceea ce spunea. Era un discurs neecumenist, despre faptul ca Hristos e in Biserica Ortodoxa si altele asemenea. Dupa un timp m-am lamurit ce se intampla, era predica tradusa a Mitropolitului grec venit cu sfintele moaste ale Sfantului Spiridon. Pentru ca la noi mai rar auzi astfel de predici, unii din cler se sfiesc cateodata sa spuna adevarul, ori din nestiinta ori din grija de a nu supara pe eterodocsi. Ar trebui sa avem grija mai mult sa nu Il suparam pe Hristos, nu pe altii, pentru ca adevarul trebuie marturisit, nu dosit.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Predica de duminica trecuta (sfarsitul lumii).
Necredinciosii si putin-credinciosii se intreaba: crestinii tin Advent-ul de secole si secole, Hristos nu a venit inca. Oare mai vine El? Oare nu e totul o minciuna? Cei care au cateva cunostinte de Biblie spun ca totul e o contradictie. Pe de o parte se pare ca Domnul prezice sfarsitul lumii dupa caderea templului Ierusalimului. Templul a fost distrus in anul 70, dar sfarsitul lumii nu a venit inca. Oare Domnul a gresit? Atunci poate si Biserica greseste...? Papa Benedict a discutat aceste probleme in volumul al II-lea "Isus din Nazaret". In Sf. Ev. de la Marcu le spune Domnul ucenicilor Sai: mergeti si predicati Evanghelia pana la sfarsitul pamantului la toate popoarele." Aceasta trimitere nu ar fi logica daca Hristos a crezut ca sfarsitul lumii este imediat. Nu, Domnul a avut in vedere mult mai mult decat un sfarsit blitz al lumii. In cuvintele sale despre sfarsitul lumii Domnul foloseste profetii vechi in Daniel, Ezechiel, Isaia, Ieremia. Noutatea este ca de data El Insusi sta central. Deja acele profetii erau implinite, El, cel demult asteptat, era intre uncenicii Sai. Si in continuare este intre uncenicii Sai, intre noi cei care Il urmam. Asa ca, spune Papa Benedict, intrebarea despre cand va veni Domnul din nou, este de domeniu secundar! Fiindca noua lume/realitate deja a inceput in Hristos. El este singura realitate in care ne putem increde, chiar si cand soarele dispare...Scopul Domnului nu a fost sa ne faca curiosi, ci sa credem in El. Acum. Fiindca El este cu noi acum. Asa trebuie sa petrecem Adventul, in incercarea de a ne apropia cat mai mult de Domnul. Nu sa ne facem griji despre cum va fi pana la sfarsit, ci sa ne facem griji despre cum merge relatia noastra cu El, cat de puternic inca vrem sa Il slujim si sa Il marturisim.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa ca, Adventul nu este de "domeniu secundar". Aceasta idee nu cadreaza cu invataturile Sfintilor Apostoli. Noi trebuie ca in fiecare zi sa-l asteptam pe Domnul si sa grabim venirea lui "printr-o purtare sfanta si evlavioasa" (2 Petru 3:11). Cu o astfel de gandire si atitudine (de asteptatori, asemanatoare cu cea a Sfintilor Apostoli) vom fi mai aproape de Domnul, cu adevarat. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Predica despre iertare | Ioana Amariucai | Intrebari utilizatori | 4 | 29.06.2012 11:08:05 |
o predica frumoasa | marius.b. | Generalitati | 1 | 31.07.2011 23:18:41 |
Predica de pe Munte | catalinabalhui | Din Noul Testament | 1 | 17.03.2009 16:58:46 |
Predica | Hartford | Despre Biserica Ortodoxa in general | 3 | 06.02.2008 12:14:30 |
|