Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.11.2011, 18:52:37
Pestisorul de Aur Pestisorul de Aur is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.10.2011
Mesaje: 165
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Preotul nostru a pus accent in special asupra acestui aspect. El ne-a spus ca cel care a primit un talant este un trindav. A ingropat talantul si gata. Nu a facut nici macar efortul de a-l duce la zaraf. Este ca si cum cineva ne-ar oferi un loc de munca, iar noi consideram ca trebuie sa fim rasplatiti numai pentru ca sintem prezenti la munca, fara a face nimic pentru asta.

A duce talantul la zarf insemana a respecta legile lui Dumnezeu si ale bisericii, iar acestea, singure, aduc dobinda talantului dat cadou de Dumnezeu. A cistiga cu talantii primiti alti talanti inseamna a face mai mult decit atit. Respectind legile lui Dumnezeu si ale bisericii avem grija de noi insine. A face mai mult inseamna a face bine si celorlati (sa-i imbracm pe cei goi, sa-i hranim pe cei flaminzi, sa-i aducem in casa noastra pe cei fara adapost).

Preotul nostru a pus accentul si pe faptul ca noi consideram ca Dumnezeu e bun si ne bazam pe asta, uitind ca e si drept; El pedepseste trindavia.

Am citit in scrierile unor sfinti ca a pierde talantul primit este mai meritoriu decit a-l ingropa in pamint. Dumnezeu va aprecia mai mult un soldat plin de rani care anunta ca a pierdut lupta, si mai putin un soldat curat, care a stat in transee linistit, care spune ca nu a participat la lupta pentru ca era prea periculos.
Interesant ce spui mai ales ultima fraza, dar tot nu pusca.Ca sa puste trebuie sa satisfaca toate variabilele evanghelice a celui cu un talant.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.11.2011, 19:00:19
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pestisorul de Aur Vezi mesajul
Interesant ce spui mai ales ultima fraza, dar tot nu pusca.Ca sa puste trebuie sa satisfaca toate variabilele evanghelice a celui cu un talant.
Care sint variabilele evanghelice ale celui cu un talant? Eu intelg ca el a ingropat talantul in pamint si gata, si-a terminat treba. Nu vad nimic variabil.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.11.2011, 21:10:47
Pestisorul de Aur Pestisorul de Aur is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.10.2011
Mesaje: 165
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Care sint variabilele evanghelice ale celui cu un talant? Eu intelg ca el a ingropat talantul in pamint si gata, si-a terminat treba. Nu vad nimic variabil.
Motivul pentru care cel cu un talant, ingroapa talantul este frica de Dumnezeu.De ce s-a temut de Dumnezeu in ce sens?Cei care au credinta si nu au fapte de obicei se bizuie atat de mult pe credinta incat cred ca prin ea se vor mantui, ba se si considera deja mantuiti.Eu zic sa ne punem sa lamurim termenii.. Hai sa ii luam pe rand...

ce inseamna talantii?

de ce unuia i se da mai multi talanti si altuia mai putin?

cum se face ca cei cu talanti mai multi au adus exact aceasi cantitate cu care au avut-o, adica si-au dublat cantitatea de talanti primita?

ce parere avea despre Dumnezeu cel cu un talant?il considera pe Dumnezeu nedrept?daca il considera pe Dumnezeu nedrept atunci de ce nu a aruncat talantul?Ce inseamna ca acela a ingropat talantul?De ce l-a ingropat si nu l-a lepadat (aruncat) ? de ce el insusi in constienta sa vine sa ii ofere lui Dumnezeu inapoi talantul primit fara nici un prejudiciu... Ce a luat aia a dat...

Cine sunt zarafii?

De ce trebuia sa dea talantul zarafilor?Ce insemna asta?

Ce insemna dobanda de la zarafi?

de ce talantul ultimului nu i se da celui de-al doilea ci i se da celui care avea cei mai multi talanti?ce inseamna asta?

pilda se incheie cu celui ce nu are i se va lua si ce are si celui ce are i se va da... nu e nici un echilibru aici ci o disproportionalitate.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.11.2011, 21:12:57
Pestisorul de Aur Pestisorul de Aur is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.10.2011
Mesaje: 165
Implicit

sa luam cate un termen pe rand pana ne lamurim...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.11.2011, 09:59:09
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pestisorul de Aur Vezi mesajul
Motivul pentru care cel cu un talant, ingroapa talantul este frica de Dumnezeu.De ce s-a temut de Dumnezeu in ce sens?Cei care au credinta si nu au fapte de obicei se bizuie atat de mult pe credinta incat cred ca prin ea se vor mantui, ba se si considera deja mantuiti.Eu zic sa ne punem sa lamurim termenii.. Hai sa ii luam pe rand...
ce inseamna talantii?
de ce unuia i se da mai multi talanti si altuia mai putin?

Cine sunt zarafii?

De ce trebuia sa dea talantul zarafilor?Ce insemna asta?

Ce insemna dobanda de la zarafi?

de ce talantul ultimului nu i se da celui de-al doilea ci i se da celui care avea cei mai multi talanti?ce inseamna asta?

pilda se incheie cu celui ce nu are i se va lua si ce are si celui ce are i se va da... nu e nici un echilibru aici ci o disproportionalitate.
.
Preotul nostru a spus ca nu frica a fost motivul ingroparii talantului. Motivul a fost lenea. Cel cu un talant a ales calea cea mai usoara, iar argumentatia lui ca i-ar fi fost frica era pretext.

Multi din preotii pe care i-am auzit vorbind despre aceasta pilda au vorbit despre frica. Scrie in Sfinta Scriptura ca frica de Domnul este inceputul intelepciunii. Daca ne gindim la inteleptii pe care ii cunoastem, fie cei din Biblie, fie filosofi, nu prea ii vedem fricosi. Nu mai stiu ce sfint spunea ca nu frica de Domnul il impiedica sa pacatuiasca, ci rusinea de a da ochii cu DOmnul la Judecata cind se va vadi ca l-a ales pe cel rau si nu pe Domnul.

Eu cred ca frica de Domnul nu este frica aceea paralizanta, care ne impiedica sa facem ceva, ci este rusinea de Domnul. Iar slujitorul care si-a ingropat talantul a fost nerusinat. Pentru ca daca noi credem ca Domnul nostru e milostiv si bun, asa cum scrie in Sfinta Scriptura, cum ne-ar putea fi frica de El? Cind stim ca sintem indemnati sa venim la El, cum am putea spune ca nu mergem de frica? Sfintul papa Ioan Paul al II-lea si-a inceput prima predica dupa ce a fost ales papa cu "Nu va fie frica." Pe de alta parte, a nu ne face datoria stiind ca Domnul este bun inseamna a abuza de bunatatea Lui. Si asta a facut cel care si-a ingropat talantul.

Ce insemna talantii si de ce unii au mai mult si altii mai putin? Preotul nostru nu a dezvoltat ce inseamna talantii, insa cred ca inseamna toate darurile primite de la Domnul. Am citit undeva ca un talant insemna o avere enorma pe vremea aceea. De ce unii au mai mult si altii mai putin? Pentru ca unii trebuie sa faca mai mult si altii mai putin, cred eu.


De ce talantul i se da celui cu trei talanti? Pai eu cred ca pentru ca a demonstrat ca poate sa-i gestioneze.

Iar despre faptul ca celui care nu are i se va lua, iar celui care are i se va da: daca Domnul ne-a dat niste daruri, iar noi spunem "Nu am nevoie de darurile Tale", normal ca Domnul ne va lua darul. Iar daca noi spunem "vrem sa ne imbogatim cu Darurile Tale, Doamne, pentru ca..." Domnul ne va da aceste daruri. Domnul ne ia Darurile pentru ca noi alegem sa renuntam la ele.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.11.2011, 14:28:09
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Predica de astăzi, deși destul de ștearsă, m-a învățat, totuși, două lucruri interesante: două perspective noi pentru mine:
1) Aceea că Domnul nostru Isus este și Păstor, este și Rege. Dar, până la A Doua Sa Venire, funcția Sa de păstor prevalează asupra celei de rege. După acel moment, când va fi "Totul în toți", funcția regală va prevala asupra celei pastorale.

2) Toate atributele Sale (mai corect spus: toate modurile de a-L vedea) întâlnite în Noul Testament: ca Preot, ca Păstor, ca Rege, ca Mire etc se regăsesc și în Vechiul Testament, ceea ce confirmă încă o dată observația mai generală "Noul Testament în cel Vechi se ascunde". Părintele a susținut acest lucru cu citate din Iezechiel, Isaia, Zaharia și Osea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.11.2011, 16:22:27
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Azi în Biserică s-a citit pilda bogatului căruia i-a rodit țarina.
În predica sa părintele a pus accentul atât pe neghiobia de a strânge averi doar de dragul lor cât și, făcând o paralelă cu pilda bogatului și a lui Lazăr de acum câteva săptămâni, pe milostenie.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.11.2011, 18:21:18
Pestisorul de Aur Pestisorul de Aur is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.10.2011
Mesaje: 165
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Predica de astăzi, deși destul de ștearsă, m-a învățat, totuși, două lucruri interesante: două perspective noi pentru mine:
1) Aceea că Domnul nostru Isus este și Păstor, este și Rege. Dar, până la A Doua Sa Venire, funcția Sa de păstor prevalează asupra celei de rege. După acel moment, când va fi "Totul în toți", funcția regală va prevala asupra celei pastorale.

2) Toate atributele Sale (mai corect spus: toate modurile de a-L vedea) întâlnite în Noul Testament: ca Preot, ca Păstor, ca Rege, ca Mire etc se regăsesc și în Vechiul Testament, ceea ce confirmă încă o dată observația mai generală "Noul Testament în cel Vechi se ascunde". Părintele a susținut acest lucru cu citate din Iezechiel, Isaia, Zaharia și Osea.
Ce inseamna functia de rege a lui Iisus?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.11.2011, 20:36:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pestisorul de Aur Vezi mesajul
Ce inseamna functia de rege a lui Iisus?
Pe scurt spus, este funcția de conducător a lui Isus.

Ea este deosebită de funcția pastorală a lui Isus, care este aceea de a învăța și de a îngriji.

Și deosebită de funcția preoțească a lui Isus, care este aceea de a mijloci prin sacrificiul Său.

"Munus regendi", "munus docendi" și "munus sacramentalis" sunt cele trei funcții ale lui Isus, care au fost, sunt și vor fi administrate de Biserică, prin delegație, până la Advențiu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Predica despre iertare Ioana Amariucai Intrebari utilizatori 4 29.06.2012 12:08:05
o predica frumoasa marius.b. Generalitati 1 01.08.2011 00:18:41
Predica de pe Munte catalinabalhui Din Noul Testament 1 17.03.2009 17:58:46
Predica Hartford Despre Biserica Ortodoxa in general 3 06.02.2008 13:14:30