![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
In cazul acesta pacatul impotriva Duhului Sfant se sterge odata cu revenirea la adevar. Ca exemplu cum sa face primirea eterodocsilor in BO, convertitul spune o declaratie in care marturiseste ca se leapada de toate invataturile gresite. Nu e un pacat pentru totdeauna, pana la moarte exista sansa pocairii. Exceptia nu era pentru mantuire, de exemplu daca cineva spune ca nu stie ca nu e bine sa fure, pe langa faptul ca o sa-l ia peste picior o sa-i spuna ca exista aceste informatii, iar fiecare cetatean este obligat sa cunoasca legile. Eu am mai dat explicatiile la acel pasaj din Parintele Cleopa, acolo spune cum va judeca Dumnezeu lumea, nu cum o va mantui. Cum scrie si acolo, ca nimeni nu poate spune ca n-a stiut, si sa invoce asta ca o scuza. Chiar daca s-a nascut chinez, are constiinta, chipul lui Dumnezeu din om. Cum spune si parintele Cleopa, nu s-a intrebat cine a facut lumea, ce religie e adevarata, etc.? Cum vedem in povestea sf. sutas Corneliu, cine asculta de legea constiintei si face fapte bune Domnul are grija si il aduce la adevar. Si asa este, stramosii nostri au avut grija sa ne lase dreapta credinta, e si meritul lor. Probabil de aceea a fost potopul, pentru ca oamenii se indepartasera de Dumnezeu si ii invatau si pe copii aceleasi lucruri. In ceea ce ma priveste eu nu predic nimic, doar spun ce spun altii care sunt sfinti si Biserica. Asta e diferenta, unii spun conceptia lor despre ortodoxie, nu a BO. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dar in Biblie Cataline,Hristos a spus ca acesta este singurul pacat care nu se iarta(Matei 12:31-32).Nu a mentionat exceptia pocaintei.Voi pe ce va bazati cand spuneti ca se iarta? Kuraev spunea ,,Dar atunci de unde provine o atat de drastica discriminare? Ar reiesi ca nemernicul cunoscut de noi din romanul Fratii Karamazov, care arunca fetita de iobag drept hrana unui caine poate fi iertat, iar omul care a spus doar un singur cuvant nu mai are nicio speranta?"
Last edited by Scotland The Brave; 29.09.2011 at 15:43:45. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Te uiti in viata ta si citesti ce a scris Ioan.El si cei carora le scria se considerau copii ai lui Dumnezeu.Nu era un eveniment viitor nesigur.Era o certitudine incredibila.Revin si inchei cu cele spuse de apostol,este atat de simplu si de clar incat iti trebuie un real talent intunecat ca sa rastalmacesti: ,,Copilasilor, nimeni sa nu va insele! Cine traieste in neprihanire este neprihanit, cum El insusi este neprihanit. Cine pacatuieste este de la diavolul, caci diavolul pacatuieste de la inceput. Oricine este nascut din Dumnezeu nu pacatuieste, pentru ca samanta Lui ramane in el; si nu poate pacatui, fiindca este nascut din Dumnezeu."(I Ioan 3:7-9).Si tot insista: ,,Prin aceasta se cunosc copiii lui Dumnezeu si copiii diavolului. Oricine nu traieste in neprihanire nu este de la Dumnezeu". Ca sa nu plictisesc:verbal,fariseic,pot accepta orice insa lucrarea harului,divina si transformatoare,la modul radical,se vede,esti precum spunea Hristos: ,,lumina lumii" (Matei 5:14).Se observa trasformarea,nu poate fi ascunsa sub obroc sau ipocrizie.Nu mai esti din lume,vrajmas al lui Dumnezeu si pt asta lumea te va ura crancen,pt ca nu mai esti ca ea.O scurta,necesara si corecta analiza interioara si fiecare isi va gasi raspunsul,al cui copil este.Eu ma voi opri sa fac aprecieri,acest tip de analiza o fac doar cu privire la persoana mea.Cine nu poate sa se roage Celui de Sus sa-i dea puterea sa vada ce este in el.Cat mai are timp. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Te intreb: este Harul irezistibil mai presus de vointa libera a omului? Este ceea ce sper si este rugaciunea pe care o am cea mai draga la inima, ca Harul sa fie irezistibil pentru toti oamenii, mai irezistibil decat vointa proprie :) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mie,pe acest topic,mi s-a spus asa,din partea unui credincios ortodox:,,Că vrei tu să crezi asta sau nu, tot adevărat rămâne, căci Adevărul e unul singur și acesta-l găsești doar în ortodoxie. Acest adevăr se relevă celor credincioși dar și celor necredincioși sau de altă religie, cu știința sau fără știința lor. Tu te poți mântui indiferent de situație, căci nimeni nu poate cuprinde logica dumnezeiască, dar între timp, noi ăștia care năzuim către Hristos, rămânem ortodocși până la capăt."
Eu numesc asta har irezistibil,dpdv calvinist.Adica Duhul Sfant pentru a-i aduce pe alesii Domnului la EL,le adreseaza o chemare launtrica speciala,care vine pe langa chemarea exterioara cuprinsa in mesajul Evangheliei.Prin intermediul acestei chemari se realizeaza o lucrare a harului inlauntrul celui pacatos,lucru care il va duce la credinta-n Hristos.Schimbarea launtrica il face sa creada adevarul spiritual,orb fiind pana atunci.El primeste o inima noua si este nascut din nou,fiind copil a Celui de Sus. As spune ca in punctul de vedere care mi s-a spus este un element arminian(,,Tu te poți mântui indiferent de situație"),unul calvinist(nimeni nu poate cuprinde logica dumnezeiască)unul ortodox(Adevărul e unul singur și acesta-l găsești doar în ortodoxie)si unul inedit (cu stiinta sau fara stiinta lor).Ultimul raspunde la intrebarea ta.Eu ti-as spune ca harul lucreaza acolo unde trebuie.Adica unde hotaraste Dumnezeu. Bineinteles ca multi mi-au spus ca omul ar trebui sau chiar are posibilitatea,dreptul,ca sa ma exprim la modul umanist,de a respinge harul.Ba chiar o si face.Eu cred ca acolo unde Cel de Sus doreste sa transforme nimic si nimeni nu ii sta in cale.Mi s-a mai spus ca asta incalca libertatea umana.Oare este corect,in numele liberului arbitru,sa-l lasi pe un orb sa se duca-n prapastie sau este preferabil sa-l salvezi tu,chiar fara nici un aport din partea lui?O moarte pt ca asa vrea el,neputand mai mult si fiind restrans tocmai la propria incapacitate sau o decizie divina,chiar peste el pentru a-l salva?Unde este mai prizonier?In libertatea deciziei divine,perfecte si drepte sau in decizia sa,umana,imperfecta si adesea pacatoasa?Unii inca oscileza sau inalta liberul arbitru,chiar daca finalul este fatal.Le respect opinia dar Dumnzeu in care cred eu nu esueaza in chemarea Sa niciodata.Unde este dragostea mai mare?Sa-l salvezi cu orice pret sau sa-l lasi sa moara pt ca atata poate? Ma opresc aici,pe acest topic.Nu doresc sa incep o noua polemica,mi-am propus sa-mi cenzurez drastic opiniile pe aceasta tema tocmai pentru a nu fi pricina de tulburare sau piatra de poticnire pentru nimeni.Atat si nimic mai mult.Dumnezeu ne va judeca pe toti. Last edited by Scotland The Brave; 29.09.2011 at 23:29:29. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca citesti istoria crestinismului o sa observi ca aceasta e invatatura. Pacatul impotriva Duhului Sfant e si sinuciderea si ateismul. Sinucigasul nu se iarta pentru ca nu poate face pocainta. De asemenea si pentru ceilalti e la fel. In schimb intotdeauna Biserica ii primeste sau reprimeste pe cei ce au fost eretici inainte sau chiar atei, daca acestia se pocaiesc normal ca se reprimesc. Dai apoi un citat din Kuraev, in acel articol in continuare Kuraev si raspunde la intrebare: http://www.crestinortodox.ro/editori...are-70431.html De exemplu chiar in pasajul urmator da si explicatia, urmand sa detaileze in continuarea articolului: "Din punctul de vedere al moralitatii, o astfel de judecata nu poate fi inteleasa. Pe de alta parte insa, predicile lui Hristos nu contin nimic ce ar avea un caracter amoral. Rezulta de aici ca trebuie adoptata o alta perspectiva din care cuvintele lui Hristos isi vor dobandi propriul sens. Daca moralitatea nu poate juca acest rol, atunci este vorba de religie. "Tot restul primeste viata doar de la comuniunea cu Dumnezeu. Izvorul vietii fara de moarte este unul singur. Acolo unde este Izvorul, acolo va fi si viata. Dar ce se intampla cu cei care isi intorc fata de la acest Izvor? Daca Dumnezeu este viata, iar omul isi intoarce fata de la El - incotro se va indrepta privirea lui? In vid. " Iar acum si explicatia din Catehismul ortodox, ca sa nu se spuna ca e doar o parere. "Din aceste cuvinte intelegem ca pacatele impotriva Duhului Sfant sunt foarte grele. Ele dezradacineaza din suflet inclinarea spre pocainta si indreptare si-l instraineaza pe credincios de Dumnezeu. Totusi, prin cuvintele de mai sus, Mantuitorul nu spune ca ele nu s-ar putea sterge printr-o cainta adevarata si nici ca pentru vina lor nu s-ar putea dobandi niciodata iertarea. Pricina neiertarii unor astfel de pacate sta in indaratnicia omului de a nu se pocai, in impietrirea inimii lui. Cel ce savarseste astfel de pacate nu primeste iertarea, fiindca nu voieste sa fie iertat si nu voieste sa asculte de poruncile lui Dumnezeu. Daca, insa, un astfel de vinovat se caieste din adancul inimii si, hotarat sa nu mai pacatuiasca, cere indurarea lui Dumnezeu, atunci, prin Sfanta Taina a Pocaintei, el va putea primi iertare, caci nu este pacat, oricat de greu ar fi el, care sa covarseasca bunatatea si dragostea de oameni a lui Dumnezeu. Sfantul Apostol Petru s-a lepadat de trei ori de Mantuitorul, dar, pocaindu-se, recunoscandu-si pacatul si hotarandu-se sa asculte de Mantuitorul pana la moarte, a fost iertat si reasezat in cinstea de Apostol (Ioan 21, 15-19)." Last edited by catalin2; 30.09.2011 at 12:05:16. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|