![]() |
![]() |
|
#3801
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiam ca limitarea se exprima in iubire. Adica cu cat esti mai limitat esti mai iubitor sau cum? |
#3802
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
As vrea sa repet un lucru: În Ortodoxie s'a pastrat Adevarul întreg (si acest lucru cu multe jertfe de-a lungul celor doua milenii), dar Adevarul a fost pastrat pentru toti oamenii care-L cauta în mod sincer pe Dumnezeu. Dar aceasta nu înseamna ca el trebuie modificat, asa cum sunt ispititi unii s'o faca. Probabil ca aceasta tentatie de a modifica si simplifica Adevarul vine de la faptul ca acesta pare si chiar este foarte incomod, fiindca presupune niste renuntari din partea noastra. Daca însa avem ca obiectiv mîntuirea sufletului si daca îi acordam acestuia mai multa importanta decât oricaror altor aspecte în viata aceasta, atunci Dumnezeu ne ajuta sa întelegem, ne ajuta în toate, pur si simplu. Îi simtim prezenta în viata noastra. Si fiindca veni vorba de viata, cred ca fiecare om isi pune, macar o data în viata, întrebari despre sensul vietii acesteia, al mortii etc. Si tot întrebându-ne avem toate sansele sa gasim un raspuns care sa dea sens vietii. Ei bine, crestinismul ne vorbeste despre mîntuirea sufletului si posibilitatea de îndumnezeire a omului. Cel putin, în Ortodoxie, îndumnezeirea omului prin har este considerata ca fiind scopul cel mai înalt al acestei vieti. În mod firesc, dupa ce aflam aceste lucruri minunate despre perspectivele noastre ca oameni, ne punem întrebarea : oare cum este posibil sa ajungem la mîntuirea sufletului si chiar la sfintenie? Si atunci începem sa cautam mijloacele prin care-am putea ajunge la acestea. Si astfel, tot cautând aflam ca în Ortodoxie s'au pastrat toate cele necesare mîntuirii, una din comorile pastrate fiind Sfintele Taine (în sens de Sacramente si nu de mistere, cum au înteles unii). Totusi, faptul de a fi ortodox (multi dintre noi doar cu numele) nu este suficient pentru mîntuire, deoarece mîntuirea presupune o împreuna-lucrare a omului cu Dumnezeu. Dumnezeu nu ne mîntuieste în mod automat si inconstient (pentru noi), ci asteapta sa ne exprimam si noi dorinta si vointa de a ne mîntui. Însa subliniez faptul ca în cele din urma, Dumnezeu este Cel Care ne mîntuieste si nu noi, oricât de merituosi ne-am crede sau ar crede alti oameni despre noi ca am fi. Un aspect foarte important, pe care se pune mult accent în Ortodoxie, este trezvia. Trebuie sa veghem în permanenta la gândurile, vorbele si faptele noastre. Asta nu ne împiedica sa facem pacate, dar macar asa, dându-ne seama, ne vom cai. Si tot asa. Nici nu mai stau sa verific ce si cum am scris, fiindca trebuie sa plec. Sper sa pot continua cât de curând. Doamne ajuta! |
#3803
|
|||
|
|||
![]()
Nu am intrebat-o pe Adriana76 ce parere are despre ortodoxism.Nici nu i-am cerut buletinul confesional,doar i-am multumit pt raspuns si am tras scurte concluzii.Un minim act de politete.De altfel am si lasat o portita pentru alte opinii(,,in cazul in care nu mai are nimeni nimic de adaugat..).M-ar interesa in special un raspuns punctual la intrebarea mea.Ceea ce spuneti este interesant,va multumesc respectuos dar nu o abordare generala ma tenteaza ci una specifica.Prin urmare repet intrebarea:
,,Daca,de exemplu,eu iau la cunostiinta de cele sustinute de credinta ortodoxa dar ramin protestant inseamna pacat contra ei si implicit ,,un sacrilegiu! Este hula împotriva Sfântului Duh"? Raspunsul poate fi:a).DA intrucat... sau b).NU intrucat...Mai poate fi si c).Nu stiu exact,o sa decida Dumnezeu.Cand aveti dvs timp,nu este nici o graba. |
#3804
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu, cu condiția să nu te orești doar la aprecieri generale ci să arunci plasa tot mai adânc. Cu același gând au pornit în cercetarea ortodoxiei și doi mari dascăli teologi protestanți, mă refer la Andrew Louth și Karl Christian Felmy, dar într-un târziu s-au întors acasă. Nu există garanții formale că ortodoxia e cea mai tare din parcarea confesiunilor creștine, dar dacă te strecori înlăuntrul ei poți să ai surprize cu efect decisiv pentru viața ta.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3805
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un protestant care a ajuns sa constientizeze ca erezia este un pacat mortal dar refuza sa-si puna problema raportului dintre crezul sau si acest pacat, fiind constient ca nu se poate impaca si capra si varza, nu stiu ce scuza si-ar putea gasi la Judecata pentru aceasta atitudine. Acum poate ne spui si tu in cazul tau particular, cum ai rezolvat dilema? Crezi ca ai reusit sa impaci si capra si varza? Sau preferi varza pe chestie de gusturi iar "gustul" crezi ca e un argument care te-ar putea scoate basma curata? |
#3806
|
|||
|
|||
![]()
Mihai,frumos ce spui tu.Esti un gentilom.Arhimandritul rus nu a fost asa de bland dar in definitiv sunt un popor care nu au fost feriti de varsari de sange teribile si prin urmare au un anumit radicalism genetic,daca ma pot exprima asa.Au dat lumii mistici dar si pe opriciniki lui Ivan cel Groaznic.Dumnezeu ar trebui sa le ierte toate pacatel istorice,nu putine,pentru ce au dat culturii.Ori mojici primitivi ori genii coplesitoare,la fel cum alearga vantul prin stepa,la fel si sufletul lor alearga intre blestem istoric si mantuire cutremuratoare.Ii iubesc ii si detest.Iti multumesc pt ce mi-ai scris,o mangaiere sincer prieteneasca in drum spre dogoarea..focului :)
Aline,nu se pot impaca.Asta este vestea proasta.Cu tot ce decurge.Daca doar ce credeti voi este corect restul sunt terminati daca nu aleg calea voastra,din diferite motive.Daca unul singur care se va mantui nu va fi ortodox inseamna ca nu erati doar voi calea.Nu spun ca nu era cea corecta ci ca nu era singura.In caz contrar predestinarea calvinista este o gluma de gradinita fata de abordarea asta.Esti nascut in Turkmenistan,Basel,Madrid sau Rio si nu ai auzit de ortodoxism?Am o veste:esti terminat.Ai auzit si din varii motive nu ai trecut la ortodxism?Esti terminat.Ai trecut si nu indeplinesi toate conditiile,pt ca simpla trecere nu garanteaza mantuirea?Esti terminat. Din momentul ruperii Bisericii,la Marea Schisma,ortodxismul nu s-a intins ci s-a restrans.Marii bizantini,protectorii ortodoxismului au fost facuti praf de iataganul ienicerilor si spahiilor.De pagani.Nu acelasi lucru se poate spune despre Roma,de exemplu.Noroc geografic?Catolicismul s-a extins.Doar constat nu comentez.Din acel moment nu exista nici macar o singura trezire europeana,sau la nivel semnificativ,in care cei de alta credinta sa treaca in masa la ortodoxism.Nu ma refer la migratia confesionala sau convertiri modeste.Ma refer la intoarceri masive.Stiti vreuna? Stii ce m-am intrebat mereu?De ce Dumnezeu a permis Schisma si nu a ingaduit inca o intoarcere a tuturor intr-o singura Biserica.Adica permiti ruperea Bisericii,in forma ei unita dar pana acum nu permiti unirea partilor rupte.Ciudat.Daca invocati liberul arbitru atunci cineva in 1054 a zbarcit-o rau de tot.Adica Dumnezeu a lasat soarta Bisericii Sale pe mana unui grup de indivizi,dintr-un anumit moment istoric,si tot pe mana noastra lasa si unirea,desi este evident,istoric vorbind,ca asa ceva nu va exista doar prin efort uman. De fapt cred ca acesta este problema.Cat timp oamenii vor dori sa repare ce s-a stricat,tot de ei,cum cred ei,nu se va repara nimic.Cred ca in ziua cand toti,absolut toti,vor spune,,Doamne,noi am esuat.Uneste tu ce am rupt noi,iarta-ne pe toti si uneste iarasi"abia atunci Cel de Sus va asculta acesta rugaciuni.Nu mai devreme,si pana acum istoria imi sustine afirmatiile. Momentan,fiecare crede ca are dreptate,sau ca a avut si ca ceilalti gresesc.Nimeni nu va renunta la pozitia sa,din motive complexe dar si simple in acelasi timp. Cine vreti voi sa ne uneasca?Noi intre noi?Nu se va putea.Dumnezeu?Raspuns corect.Insa nu a venit momentul.Cu fiecare zi care trece,daca doar voi sunteti calea,atunci Cel de Sus primite unora straini de credinta voastra,sa se duca-n Iad.Doar au avut ghinionul sa nu fie ca voi.Daca in schimb,tocmai din aceste motive,EL judeca altfel decat credem si fiecare are o sansa,asa cum hotaraste EL,atunci parca tabloul capata si o dira luminoasa. Daca eu,care nu sunt ortodox,nu voi trece la ortodoxism si ma voi duce-n iad,cum va fi soarta unui ortodox care desi a avut credinta nu a trait-o asa cum trebuia? Eu cred,daca voi aveti dreptate,ca ma voi intalni cu multi in Iad.Foarte multi.Mai multi decat cei care se vor salva.Si atunci Raiul va fi populat de o infima minoritate iar restul ne ducem toti in Iad.Nu a spus Hristos ca strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viață, și puțini sunt cei ce o află?Sa zicem ca in cazul meu,ramanind protestant,lucrurile sunt clare ca si finalitate.Dar cati dintre voi ma vor urma?Groaznica intrebare,ar trebui ca multi sa se ganeasca la ea.La intrebarea,,de ce nu treci la ortodoxism?" rasunsul,ca sa evitam legalismul infect,ar fi simplu:,,dar voi de ce nu il traiti asa cum ar trebui?" Last edited by Scotland The Brave; 28.09.2011 at 19:50:29. |
#3807
|
|||
|
|||
![]()
V-aș sfătui să lăsați la o parte această propagandă anti-ortodoxă (nu anti-ortodoxistă) ieftină și de doi bani. Biserica Ortodoxă nu a învățat și nici în ziua de azi nu învață astfel de elucubrații pe care i le puneți în spinare cu scopul clar de a o denigra și de a avea ce ataca. Oricum AlinB v-a spus altceva decât aceea la care ați purces să răspundeți. Ortodoxia este Ortodoxie nu Ortodoxism, nu-i nici o problemă dar nu mai faceți efortul să ne insultați Biserica.
|
#3808
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca un hindus afla de credinta ortodoxa si crede ce scrie acolo dar ramane hindus tot hindus este. Pentru ca in Legea Noua Iisus a adus harul, asadar pe langa dreapta credinta si fapte e nevoie si de har pentru mantuire. Harul este in Sfintele Taine, la Cincizecime Apostolii au primit har si astfel s-a intemeiat Biserica, dand har celor ce veneau in ea. Asadar tu daca o sa crezi in credinta ortodoxa dar ramai protestant ar fi doar o teologie adevarata, pentru ca lipseste harul din Sfintele Taine, in special Sfanta Impartasanie. Dar mai e ceva, cel care e in alt cult dar nu stie de dreapta credinta poate avea o justificare, ca nu a aflat adevarul. Dar cineva care il afla si se opune lui e in alta pozitie. Din fericire in ortodoxie nu exista predestinare, deci fiecare poate alege chiar pana in ceasul trecerii la cele vesnice. Avem exemplul talharului de pe cruce. Singura problema e ca nu stim cand e acel ceas, daca vom avea timp sau daca vom fi pregatiti. Last edited by catalin2; 28.09.2011 at 19:57:03. |
#3809
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intrebare pentru amandoi?Sunteti mantuiti?Nu.Stiti sigur ca va veti mantui?Nu.Traiti credinta ortodoxa in asa fel incat sa o predicati altora? Raspuns sincer in gand :) Intrebare simpla:cum poti sa-i spui altuia,sau sa predici sau si mai grav,sa consideri ca aperi,ceva ce nici tu nu traiesti cum ar trebui?Sau poate stau in fata unui credincios autentic,nu zic sfant,si il salut cu respect. Last edited by Scotland The Brave; 28.09.2011 at 20:04:09. |
#3810
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă sunt mântuit, personal am primit mântuirea în Sfânta Biserică Ortodoxă. Cât o trăiesc și cât o predic mă privește. Oricum ceea ce pot să vă spun este că mulți vor fi judecați pentru că m-au întâlnit în viața lor. Ați înțeles, sau vreți să vă mai explic? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|