![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca la evrei lucrurile stau in felul urmator: de exemplu astazi suntem in 10 septembrie. La evrei ziua de azi a inceput ieri seara dupa apusul soarelui, este zi de Sabat, si se va termina azi inainte de apusul soarelui. Ca atare, noaptea de 10 septembrie, noaptea acestui Sabat este noaptea care tocmai a trecut, in timp ce in seara asta, dupa apusul soarelui, vom intra in prima zi a saptamanii, duminica, ca atare, daca noi luam Cina in noaptea asta, va fi Cina noptii de Duminica, 11 septembrie. Deci revenind, cand spuneti ca Iisus a mancat Pastile in 14 Nissan va referiti la faptul ca le-a mancat imediat ce s-a terminat ziua de 13 Nissan si a venit seara, adica inceputul lui 14 Nissan urmand astfel noaptea lui 14 Nissan, si apoi ziua lui 14 Nissan cu rastignirea in conceptia dvs, sau va referiti la faptul ca 14 Nissan a venit seara, au dormit, a doua zi au pregatit Pastile si l-au mancat inainte de a se face seara cand inca era 14 Nissan? Pentru ca apoi, in seara aceea, deja incepea 15 Nissan. Daca spuneti ca Domnul a mancat Cina imediat ce s-a terminat ziua de 13 Nissan si s-a facut seara incepand astfel 14 Nissan, cum ramane faptul ca abia in 14 Nissan au intrebat ucenicii unde sa pregateasca Pastile si abia dupa ce le-au pregatit a venit seara si l-au mancat? Iar venirea serii coincide cu schimbarea zilei, deci cu trecerea din 14 Nissan cand Cina a fost pregatita, in 15 Nissan cand ea a fost mancata. Judecata non-evreilor de pana acum nu prea a tinut cont de faptul ca ziua la evrei se schimba de cu seara, in momentul in care vine seara se trece deja in ziua urmatoare, si de aici toate neintelegerile. Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 13:41:36. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Înțeleg că rămâneți fidel Bisericii Ortodoxe inclusiv în ce privește folosirea pâinii dospite la Cina Euharistică. Rămân și eu fidel Bisericii Adventiste în ce privește folosirea pâinii nedospite la Cina Domnului. Așa să ne ajute Dumnezeu! Doamne ajută și o după amiază plăcută! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si intr-adevar, este zi de Sabat azi. Si mie mi-a luat mult timp sa inteleg. Dar mai bine mai tarziu decat niciodata :) Dar ca veni vorba de Sabat, dvs. il tineti ca si evreii, in sensul ca nici macar focul nu il aprindeti in casa, sau il tineti la modul duhovnicesc? Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 15:17:44. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Îl ținem (mai corect spus încercăm să-l ținem) cum l-a ținut Domnul Hristos: și în literă și în spirit.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
M-ai facut sa zambesc :cum sa n-aprinda focul la aragaz, insa deschid calculatorul? :)
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Din fericire, Domnul nostru Iisus Hristos n-a respectat Sabatul precum [unii] evreii - de unde și zâmbetul condescendent al doamnei ioanna. El s-a aplecat peste groapa păcatului și Și-a ridicat oaia pierdută în ziua sabatului (Mat.12,11).
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Adriana, iti spun eu ce face de sabat o familie de adventisti pe care o cunosc, caci de la domnul osutafaraunu scoti doar teoria biblica, nimic despre comportamentul practic, real al adventistilor. Nu spun ca e o regula, e un caz particular. Sabatul lor nu e diferit fata de duminica la ortodocsii practicanti. Merg la biserica, nu fac menajul locuintei, nu gatesc in ziua respectiva, (normal ca-si incalzesc mancarea, doar nu-s habotnici sa nu deschida focul) si evita pe cat posibil sa faca cumparaturi, nu merg la supermarket, ci e o zi dedicata odihnei si uneori studiului Bibliei.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu daca ai vazut pe site-ul evreiesc ca la ei se poate incalzi si gati cu conditia sa aprinzi focul din ziua precedenta si sa il lasi aprins fara sa mai modifici temperatura. Asta este dupa parerea mea viclenia evreiasca condamnata de Domnul pentru ca incalca regula de a nu gati prin viclesugul cu aprinderea focului de cu ziua precedenta :)) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu gatitul mancarii insa? Avem niste exemple: cand evreii primeau mana din Cer, vinerea (ziua a sasea) primeau portie dubla ca sa aiba si pentru Sabat. Ca atare in Sabat a devenit interzisa pregatirea mancarii. Asta era litera legii. Duhul legii arata ca daca dintr-un motiv independent de tine n-ai avut cum pregati de vineri mancarea pentru sambata, poti manca ce gasesti la indemana: spice pe camp, macare jertfita la Templu chiar daca era rezervata preotilor etc. Deci litera nu trebuie luata la modul absurd in care sa mori de foame daca nu ti-a fost dat sa ai mancare pregatita de vineri, dar nu permite nici inselare de genul a lenevi toata vinerea si a gati sambata ca de, vineri nu ai putut. Deci dvs. in ce mod aplicati raportat la exemplele date? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|