![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acest lucru este justificat și de Ioan 18:28, în care se spune că în ziua aceea, adică în ziua pregătirii paștilor, și nu paștilor propriu-zise, arhiereii iudei nu au intrat în sala de judecată pentru ca să nu devină necurați și să poată mânca paștile în acea seară, adică în seara ulterioară Cinei Domnului. Mai este justificat și de Matei 26:3-5 unde se arată că mai-marii iudeilor se hotărâseră să îl prindă pe Iisus, dar nu în timpul sărbătorii, fapt care spune că prinderea lui Iisus, care a avut loc în noaptea serii în care El a mâncat paștile, a avut loc în ziua de dinaintea începerii Sărbătorii Azimelor. Deci Iisus a mâncat Paștile în ajunul Sărbătorii Azimelor, cu o zi deci înainte de Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor. De aceea este posibil ca Domnul Iisus să fi mâncat paștile cu ucenicii lui cu pâine dospită și nu cu azime, pentru că Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor nu începuse. Last edited by Savonarola; 10.09.2011 at 11:43:51. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Slavă Domnului că Scripturile nu-s "pară mălăiață în gura lui nătăfleață". Altfel, n-aveam ce discuta la ora asta!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre ceea ce scrie in Matei 26:3-5 ramane sa verific cu text original daca intr-adevar nu scrie ca in traducerea pe care o am eu "in plina sarbatoare". Pentru ca sarbatoarea tinea 7 zile si in acest timp oamenii sunt in vacanta cum am zice astazi, deci toata lumea este pe strazi in loc sa fie la lucru pe camp. Ori ideea era sa nu faca tulburare in popor cu prinderea lui Iisus, era riscul in plina sarbatoare cand toti sunt pe strazi. Doar prima si ultima zi sunt mai calme pentru ca au statut aproape de Sabat. Ziua dinaintea Pastilor, ziua pregatirii, tocmai ca nici ea nu poate fi potrivita pentru ca vanzoleala pe strazi este in toi, cu toti pelerinii veniti la Ierusalim de Pasti si toate pregatirile care se fac, nu respecta partea cu "sa nu se produca tulburare in popor". Si apoi, eliberarea unui puscarias de Pilat se facea de sarbatoarea Pastilor, si iata ca era popor adunat in ciuda faptului ca ideea era tocmai de a nu face tulburare in popor. Cum va explicati? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
" Nu, dragii mei! Noi, ortodocsii, fara sa ii dispretuim si cu atat mai putin sa ii persecutam pe ceilalti, posedam adevarul intreg! Ne mantuim in Adevarul Iisus Hristos, pentru o ratiune foarte simpla. Ati rostit si astazi Crezul in Biserica. Retineti va rog: Crezul pe care l-ati rostit voi la aceasta biserica impreuna cu noi este cel pe care Sfintii Parinti ai Bisericii l-au formulat in primele doua sinoade ecumenice. Fara nici un adaos si fara nicio stirbire! Toate celelalte biserici au adaugat ceva sau au stirbit ceva. Noi l-am pastrat intreg! Conservatori? Daca vreti, conservatori! Fundamentalisti? Bine, daca vreti, fundamentalisti! Pai Iisus Hristos a fost primul fundamentalist. Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui, iar cel ce nu va crede, se va osandi. Scurt pe doi! Nu incape discutie! Si noi la fel. Nu avem certitudinea ca cei de alte confesiuni se mantuiesc. Dar noi o avem pe a noastra si ne este de ajuns. Ca suntem in Biserica cea Adevarata, ca suntem in interiorul Adevarului lui Hristos, ca dragostea dintre frati nu este completa si adevarata decat in interiorul Adevarului! Iar Adevarul Cine este? Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Mergem pe Calea Adevarului, traim intru Adevar si asteptam Viata vesnica, tot in interiorul acestui Adevar. Indemnul martirilor pe care ii sarbatorim astazi este acela de a ne pastra credinta noastra (...) " (Predica despre ecumenism) p.s ca ortodox inteleg ca avand adevarul integral si complet, 100%, ai certitudinea ca poti sa te mantuiesti. Depinde numai de tine "ce faci" cu acest Adevar revelat integral. Ceilalti, avand un procent mai mic,pentru ca au alterat Adevarul , trebuie sa depuna un efort suplimentar, pentru a umple acele lacune si a putea astfel "aspira" la mantuire , deci doar in Ortodoxie exista mantuire, pentru ca nu esti nevoit sa modifici "ceva". Last edited by ioanna; 10.09.2011 at 13:51:49. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
IPS Bartolomeu Anania are o pozitie corecta in aceasta cuvantare. Ai mai dat-o pe site si sa stii ca retin ceea ce citesc si iau in considerare ceea ce citesc. Insa niciodata disparat ci totul integrat. Ca atare pozitia IPS Bartolomeu Anania este corecta, este sincera, insa nu reprezinta, ca la catolici, pozitia Ortodoxiei in ansamblul ei prin asta vrand sa zic ca, daca la catolici Papa formuleaza un adevar de credinta, el este considerat ca adevar de credinta de toata BC indiferent daca in absolut este adevarat sau nu, pentru BC devine adevar absolut odata ce este ratificat de Papa. La ortodocsi nu-i asa, parerea lui IPS Bartolomeu Anania nu a devenit parerea unanima a Ortodoxiei pe de o parte, iar decizia luata in 2008 si care a fost aratata aici, de a ii pedepsi pe cei care s-ar Impartasi la altii arata ca aceste cuvinte ale IPS Bartolomeu Anania sunt chiar si pentru el doar cuvinte care nu au suport practic pentru ca altfel, daca diferenta intre ortodocsi si ceilalti din punct de vedere al accesului la mantuire ar fi doar un efort suplimentar din cauza "alterarii Adevarului", atunci masura de pedeapsa nu este justificata. Si am pus in ghilimele "alterarea Adevarului" pentru ca Adevarul nefiind un concept ci o persoana, Iisus Hristos, el nu poate fi alterat pentru ca Iisus nu poate fi alterat. Iisus poate fi doar cunoscut sau necunoscut, iar capacitatea/masura de a-L cunoaste pe Iisus este una individuala, nu una confesionala. Si apropos de asta, am chiar dovada, profesorul catolic cu care am vorbit ieri. In ciuda faptului ca se afla in BC unde Adevarul este ratificat de Papa cu titlu absolut, el isi permite sa aiba idei personale rezultate din cautarile proprii si isi permite chiar sa le faca publice la studentii la Teologie chiar daca ideile sale dau dreptate fratilor ortodocsi. Si nu numai ca este in continuare la catedra, dar el m-a examinat pe mine pentru admitere. Nu este vorba de o examinare a cunostintelor, ci a omului, a intentiilor sale etc. I-am spus din start ca sunt ortodoxa iar intentiile sunt ecumenice, ca atare mi-a spus care cursuri vor fi despre ecumenism si m-a asigurat ca pot vorbi cat doresc si pe ce tema doresc cu orice membru al facultatii pentru ca toti sunt foarte deschisi discutiilor si in serviciul studentilor. Si am si un alt exemplu: cel de la Vatican cu care corespondez si care mi-a zis ca am dreptate sa doresc femei preot si ca asta va veni in timp, chiar daca nu imediat pentru ca, in cativa zeci de ani de discutii nu se pot contrabalansa ,inca, 20 de secole de practica. Deci cunosterea individuala a lui Hristos poate depasi limitele confesionale chiar si in BC fara a-i face pe respectivii sa nu se simta catolici. Cam asa-i si cu mine si Ortodoxia :) Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 14:21:40. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Acuma si tu :) a fost o exprimare nefericit aleasa, rectific: au alterat semnificatia Cuvantului revelat. Am o curiozitate: de ce doresti sa urmezi cursurile Facultatii de Teologie ortodoxa? Nu te intreb in sens ironic, planurile tale sunt de admirat, insa ma asteptam sa optezi mai degraba pentru teologia protestanta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 14:35:21. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In niciun caz nu spune ca noi avem adevarul intreg si ceilalti parti din adevar si se pot mantui prin acela, aceasta e o conceptie ecumenista si stim ca IPS nu era ecumenist. Dimpotriva, spune ca alte culte au deformat adevarul. Desprinsi fiind si de Biserica au pierdut si harul lucrator, ceea ce conteaza pentru mantuire (botezul, impartasania, etc). In cazul IPS Corneanu greco-catolicii au fost suparati, iar ecumenistii scandalizati ca Mitropolitul Bartolomeu a spus ca impartasania catolicilor e bors de urzici, adica nu exista: "In orice caz, uni*rea cu catolicii nu poate fi anticipata emblematic prin exhibitionismul unui mitropolit ortodox, care, la adanci batraneti, a ajuns sa creada ca Euharistia este egala, primavara, cu borsul de urzici". Mitropolitul de vrednica pomenire spune de Crez, iar acolo scrie "cred intru una Biserica". Bineinteles ca atunci cand spunem asta la Liturghie ne referim la BO, Biserica lasata de Hristos. Asadar exista o singura Biserica, nu mai multe. In afara Bisericii duhovnicii spun ca nu stim daca exista mantuire. De ce spun asta? Pentru ca e posibil ca prin mila lui Dumnezeu sa se mai mantuie cate cineva. Asta in ciuda lipsei Tainelor, deci a cuvintelor "cine nu se boteaza cu apa si cu Duh Sfant", asadar nu din aceasta cauza, ci doar din mila lui Dumnezeu (de care avem si noi parte). Cunoastem doua cazuri in care stinti s-au rugat pentru niste pagani si au primit raspuns ca s-au mantuit. Dar e ceva destul de problematic, pentru acei pagani s-au rugat niste sfinti crestini, iar Sfantului Grigorie cel Mare i-a spus Dumnezeu atunci cand s-a rugat pentru imparatul Traian sa nu se mai roage pentru pagani. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|