Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.09.2011, 20:21:02
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Si atunci ce rost mai avea Petru sa aminteasca de cei ce au murit, atat timp ca ei cand au fost in viata auzisera cuvantul Domnului Hristos?

ca de obicei prieteneii adventisti nu vor sa raspunda
  #2  
Vechi 08.09.2011, 20:33:57
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
ca de obicei prieteneii adventisti nu vor sa raspunda
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=112
  #3  
Vechi 26.12.2011, 19:05:32
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
ca de obicei prieteneii adventisti nu vor sa raspunda
Probabil ca auzisera insa probabil au murit nebotezati, in primul se col se obisnuia ca sa se ceara botezul pentru cei care murisera inainte sa fie si ei botezati sa poata intra si ei in imparatie apoi si-au dat seama ca este un demers fara rezultat si ca botezul nu poate fi obtinut dupa moarte ci abia cind omul va primi iar trup omenesc la reinviere.
Ai putae pomeni pe ,orti sau nu , in definitiv tot ceea ce faci te ajuta petine chiar si cind ajuti pealtul prin pomana sau pomenire, preferabil este sa lasi mortii in linistea lor si sa iti vezi de cele din viata pamintesca caci sfatul lui IIsus "Mortii cu mortii vii cu vii" ar rebui sa insemne ceva insa s-a gasit o cale de mijloc avind in vedere ca nu poti cere mireanului sa uite complet pe cei decedati avind o multumire ca acela a scapat de viata sta si are parte de liniste smtind ca nu este o pierdere ci ca acea ruda este pur si simplu plecata la o distanta ceva mai mare de unde nu se mai poate comunica si nu desfiintata complet.
  #4  
Vechi 26.12.2011, 19:22:57
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

ma bucur ca exista cineva aici intre noi care are indeminarea , cunoasterrea si acces la versiunile vechi , caci putem apela cu intrebari noi cei care ne pricepem mai putin.
Odata am vb intimplator pe un chat crestin cu un tinar specialist in studiul limbilor vechi si al vechilor versiuni si mi-a reconfirmat ca exista mult mai myulte si grave divferente , scoateri si modificari de text fata de vechile originale ale versiunilr actuale , operari facute de-a lungul secolelor , uneori se mai corectau eroriile inaintasilor alteori nu , de aceea unele versete cu importanta eschatologica aufost declarate adaugiri , inainte de 2005 auzisem ca sint vreo 10 , numarul variaza putin de la versiune la versiune insa dupa cind s-a mai creat o noua versiune la care au participat din nefericite si reprezentanti specialisti au mai multor culte crestrine incluisv protestante -au mai fost scoase si altele.
M-as bucura sa aducem in discutie aceste verste .
Insa trebuie sa va spun ca le-am citit doar intro versiune a noului testament oferita gratuit de catre o fundatie Gydeon parca cu niste coperti albastre de dimensiuni reduse insa nu mai sint im posesia nii unei astfel e versiuni ca sa pot indica nr si capitolul versetului insa continutul lor il stiu aproapepe deasupra ,
intre ele exista totusi si o modificare adica intercalare de text in Ioan 14 referitor la promisiunea venirii Duhului Sfint iar ina cea versiune am vazut ca mai intii se vb despre Duhul Sfint Minggietorul si abia apoi despre alt Minggietor care va fi in noi cu noi in veac-vecie- ceea ce schimba f mult intelesul cci ar putea fi vorba despre o intrupare divina a Duhului Sfint iar ea este posibila doar nedespartita de Tatal cee ce ar rezulta venirea lui Dumnezeu Unic adica a Imparatiei pe pamint cea promisa si care poate evea legatura in intelesuri eschatologice cu infinit mai multe versete din VT dar si din NT. inclusiv cu cea referitoare la aratarea lui Dumnezeu in ochii tuturro popoarelor si asupra (cu critica ) lui Gog dar si cu versetul din Zaharia 14 cu referire la venirea lui Dumnezeu impreuna cu toti sfintii Lui in Sion.
Acesta ar fi chiar un motiv intemeiat pt fanatismul arab sa invadeze fara ezitare Israelul dupa cum este promis.
  #5  
Vechi 12.03.2012, 08:36:29
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stireana Vezi mesajul
Și-n plus, veniți cu biblia voastră de mucări, cu sensurile strâmbate și literele întortocheate "chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema!" (Gal. 1-8). Înșiruirea aia de odioșenii nu-i litera Bibliei, e o cărțulie de-a voastră plină de înșelătorii lingvistice, că-n har și-n duh mai greu să-nșelați pe cineva care-i stâlp îngropat în pămîntul ortodoxiei.


"48. Căci, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile." (Luca 1:48) Ce spui tu acolo nu există, nu scrie-n Biblie vorbăria aia fără rost (neamurile îmi vor spune fericită etc).
Las deoparte intențiile vădit injurioase ale doamnei nervoase și vreau să mă ocup strict de aspectul "tehnic" al problemei reclamate.
  1. Versiunea Cornilescu nu este "biblia voastră" (a neoprotestanților), căci la data traducerii ei, autorul era ortodox și încă călugăr ortodox!
  2. Sensul verbului [μακαρίζω] = a numi ori a considera fericit, binecuvântat, norocos; aici în forma [μακαριούσίν] este: vor gândi despre mine că sunt fericită și onorată. Lia a dat glas unui gând asemănător la nașterea lui Așer (vezi Facerea 30,13). Sensul acesta a fost prins și de dl. Bădiliță (tot ortodox la data traducerii Bibliei) în recenta versiune românească:
"pentru că a privit la starea smerită a sclavei Sale! Iată că de acum încolo, toate generațiile mă vor considera fericită" (Luca 1,48 - versiunea N.T.R.)


Iată deci că "bibia noastră" nu e deloc "înșiruire de odioșenii" și nu e doar "litera Bibliei", dar și spiritul ei.
  #6  
Vechi 27.03.2012, 12:43:23
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Deși s-a atras atenția de atâtea ori că textul din Evrei 4,8 în versiunea sinodală actuală este contrafăcut, se citează în continuare cu insistență acest fals argument în favoarea schimbării zilei de odihnă:

"Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă." (Evrei 4,8 - versiunea Sinodală)

În această Biblie Ortodoxă, "de odihnă" este adăugat față de originalul grecesc.
De remarcat că în vechea ediție sinodală, nu apare această interpolare:

"Că de le-ar fi făcut Iisus acestora odihnă, n-ar fi grăit de altă zi după acestea" (Evrei 4,8 - versiunea Sinodală 1914)

Și nici în cea mai veche ediție a Bibliei în limba română:

"Pentru că de vreame ce pre ei Iisus au odihnit, nu ar grăi după aceasta pentru altă zi" (Evrei 4,8 - Biblia de la București 1688)
  #7  
Vechi 27.03.2012, 15:57:28
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Deși s-a atras atenția de atâtea ori că textul din Evrei 4,8 în versiunea sinodală actuală este contrafăcut, se citează în continuare cu insistență acest fals argument în favoarea schimbării zilei de odihnă:

"Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă." (Evrei 4,8 - versiunea Sinodală)

În această Biblie Ortodoxă, "de odihnă" este adăugat față de originalul grecesc.
De remarcat că în vechea ediție sinodală, nu apare această interpolare:

"Că de le-ar fi făcut Iisus acestora odihnă, n-ar fi grăit de altă zi după acestea" (Evrei 4,8 - versiunea Sinodală 1914)

Și nici în cea mai veche ediție a Bibliei în limba română:

"Pentru că de vreame ce pre ei Iisus au odihnit, nu ar grăi după aceasta pentru altă zi" (Evrei 4,8 - Biblia de la București 1688)




Daca ai intelege intreg contextul si intreaga motivatie a apostolului Pavel cand le-a scris evreilor, daca n-ai analiza epistola sacadat, nu ai pune aceasta falsa problema.

Care e tema centrala a epistolei catre evrei?
Care e motivul pt. care le-a scris Sf.Pavel evreilor? Ce framantari aveau evreii increstinati, de a trebuit Sf. Pavel sa le trimita o epistola in care insista ad nauseam pe tema odihnei?

De ce in epistolele adresate celorlalti crestini neproveniti din evrei nu se face referire la tema odihnei, de ce doar evreilor increstinati le vorbeste despre odihna ?

Din intreaga epistola catre evrei reiese ca acesti iudei convertiti la Hristos , slabisera in credinta, ca ardoarea lor de la inceput era in declin. Ba mai mult, evreii convertiti erau in minoritate dar continuau sa traiasca impreuna cu evreii neconvertiti, majoritari, care isi practicau in continuare cultul mozaic cu tot fastul , respectand sabathul.

Nu despre paralela asta intre evreii convertiti si evreii neconvertiti e vorba in epistola?

Din toata epistola iti dai seama ca evreii convertiti aveau nevoie de ajutor moral, de indemnuri si incurajari pt. ca unii din ei erau gata sa apostazieze, comparandu-se cu „evreii neconvertiti, comparatie menita sa le provoace dubii: pe de o parte, maretia unei mosteniri in care se implica ingerii, Avraam, fagaduintele, Moise, muntele Sinai, Aaron si cortegiul de preoti, jertfe, ritualuri, sabathul, iar pe de alta parte, un Mesia care sufera si moare, cu ucenici in permanenta supusi torturilor„.

In astfel de imprejurari, erau destui evrei crestinati, gata-gata sa apostazieze, a caror credinta in declin ii face sa se intrebe daca nu cumva au gresit parasindu-si legea stramosilor si daca nu cumva ar fi mai bine sa revina la religia mozaica cu sabathul si legile ei.

In contextul asta, Pavel, extrem de ingrijorat le pune in paralel legea lui Moise si legea lui Hristos. Iar in capitolul 4 in special, le arata ca scopul respectarii zilei de odihna e tocmai intrarea in odihna lui Dumnezeu, la care nu se poate accede prin respectarea formala a unei zile anume, ci odihna la care ne cheama, e acea stare dinamica, niciodata deplin incheiata pe care o aduce invierea omului inceputa inca din viata asta: „ Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi „ Evrei 4, 8.

Tocmai ca respectarea unei zile de 24 ore nu garanteaza gustarea starii de odihna la care ne cheama El.
Dumnezeu s-a referit la o alta zi, evident, nu una limitata de 24 de ore, ci acea zi a Invierii, dinamica, prelungita la infinit, in care prin credinta ne insusim Invierea si prin care intram in odihna Lui: „Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă (nu in cealalta, limitata la o zi de 24 ore, pe care o respectau si pe vremea lui Iosua ), ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării„ Evrei 4,11. (ca evreii care stiau legea PE DINAFARA dar nu o intelegeau PE DINAUNTRU, in motivatia ei launtrica).

Last edited by delia31; 28.03.2012 at 02:44:14.
  #8  
Vechi 27.03.2012, 16:29:53
grasu77 grasu77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.06.2011
Locație: Brasov
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 856
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Daca ai intelege intreg contextul si intreaga motivatie
Nu cautati justificari pentru falsificarea Sfintei Scripturi. Lasati-o asa cum a fost scrisa si fiecare sa inteleaga contextul dupa traducerea corecta. Traducerea adaptata dupa teologia unora este un mare pacat (atat pentru cei care accepta o astfel de rastalmacire a Cuvantului lui Dumnezeu, dar, mai ales pentru bietul traducator).
  #9  
Vechi 27.03.2012, 18:05:26
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Daca ai intelege intreg contextul si intreaga motivatie a apostolului Pavel cand le-a scris evreilor, daca n-ai analiza epistola sacadat, nu ai pune aceasta falsa problema.
Exact cu asta păcătuiește traducerea nouă sinodală, rupând contextul și tema odihnei spirituale a mântuirii și transferând-o în domeniul păzirii zilei de odihnă. Pentru apostolul Pavel ziua de odihnă a fost și a rămas sâmbăta, litera ei păzită fără spirit neavând nimic în comun dobândirea odihnei mântuirii. Cu atât mai absurdă pare fantasmagoria unora că litera sâmbetei s-ar fi transformat în litera duminicii. Și asta s-o spună chipurile marele apostol Pavel ("o altă zi de odihnă." )!

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Care e tema centrala a epistolei catre evrei?
Care e motivul pt. care le-a scris Sf.Pavel evreilor? Ce framantari aveau evreii increstinati, de a trebuit Sf. Pavel sa le trimita o epistola in care insista ad nauseam pe tema odihnei?
Dacă aveți impresia că duminica (ori desființarea sâmbetei ca zi de odihnă) este tema centrală a epistolei către evrei, vă înșelați și demonstrați că ați analizat-o "sacadat".

Scopul epistolei este de a arăta vreilor că Iisus Hristos, care pentru iudei era și a rămas o pricină de sminteală (1 Cor.1,23.24), a devenit Marele Preot al tuturor oamenilor. În introducere (capitolul 1 și 2), Pavel demonstrează dumnezeirea Domnului nostru Iisus Hristos. Apoi el dezvoltă argumentația printr-o paralelă mereu prezentă în epistolă, între Hristos și Moise ca eliberatori, între preoția levitică și preoția lui Hristos după modelul lui Melchisedec, între jertfele preoților pământești și Jertfa Supremă, între primul legământ și al doilea legământ, între Sanctuarul Ceresc și cel pământesc; într-un cuvânt între Umbră și Realitate.

În cadrul acestei strălucite demonstrații, se face și comparația (Evrei 4) între călătoria poporului Israel prin pustia Sinai până-n Canaan sub conducerea lui Iosua și călătoria spirituală a creștinilor către Canaanul Ceresc; se face paralela între odihna pe care trebuia s-o primească poporul evreu în Canaan și odihna spirituală promisă poporului lui Dumnezeu prin mântuire, o odihnă cam ca cea de sabat, cam cum S-a odihnit și Dumnezeu de lucrările Sale. Pledoaria aceasta "ad nauseam" cum spuneți nu se face cu privire la lepădarea odihnei de sâmbătă (σαββατιμός), ci cu privire la acceptarea odihnei spirituale a mântuirii (κατάπαυσις). Este evidentă această insistență asupra katapausis-ului (Evrei 3,11.18; 4,1.3.5.10.11) plus verbul înrudit καταπαύω (Evrei 4,4.8.10) și pomenirea o singură dată a sabbatismos-ului (Evrei 4,9). Nu vreau să insist asupra aplicațiilor diferite (patru la număr) ale cuvintelor κατάπαυσις și καταπαύω,deși ar fi necesară pentru înțelegerea deplină a argumentației pauline desfășurate în cap. 3 și 4. Nu ar face altceva decât să accentueze starea de nausee pricinuită unora de licoarea Babilonului. Îmi pare totuși bine că dumneavoastră nu puneți accentul pe schimbarea duminicală (de care vorbesc năuciții în cauză), ci pe starea spirituală a odihnei în Hristos - așa cum a intenționat și apostolul Pavel.

Pavel chiar face în acest sens cele două trimiteri la Iosua și David. Se știe că Iosua nu a avut intenția să schimbe ziua de odihnă săptămânală, ci a accentuat necesitatea ascultării de Dumnezeu, a păzirii poruncilor Lui (Iosua 22,5; 23,6). Se cunoaște de asemenea că David, prin care a fost făcut apelul profetic "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre" (Evrei 4,7 - versiunea Sinodală), nu s-a gândit vreodată să ceară poporului să respecte altă zi de odihnă.

Cât privește pe Pavel, am repetat deja de multe ori că a respectat ziua de odihnă rămasă de la Creație, el având obiceiul (Fapte 17,2) ca în ziua sâmbetei să fie în locul de închinare. Acest obicei nu trebuie să fie straniu, căci Pavel nu era un original făcând aceasta. El urma cu fidelitate obiceiul lui Iisus (Luca 4,16) pentru că era urmașul lui, era creștin!
  #10  
Vechi 27.03.2012, 16:27:58
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul

"Că de le-ar fi făcut Iisus acestora odihnă, n-ar fi grăit de altă zi după acestea" (Evrei 4,8 - versiunea Sinodală 1914)

Și nici în cea mai veche ediție a Bibliei în limba română:

"Pentru că de vreame ce pre ei Iisus au odihnit, nu ar grăi după aceasta pentru altă zi" (Evrei 4,8 - Biblia de la București 1688)
Spune-mi, te rog, daca contextul acestui capitol din Evrei nu vorbeste despre odihna pe care iudeii nu au gasit-o prin respectarea zilei de odihna iudaice?
Spune-mi, cum intelegi tu aceste versete?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Interpretarea Scripturii ancah Secte si culte 78 20.11.2011 16:33:47
diferente intre calendarul patriarhal si cel de pe site kristy Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 9 19.11.2011 22:23:51
Ce diferente sunt intre catolicism si ortodoxie? Bast-et Generalitati 18 17.10.2010 00:56:19
Diferente intre oameni CM Generalitati 68 18.07.2009 15:58:04
Diferente intre B.O. si B.C. Laurentiu Biserica Romano-Catolica 44 11.12.2007 20:15:09