Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #2301  
Vechi 23.08.2011, 11:17:11
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Nu Ioanna,
Catalin s-a referit la faptul de a nu mai calca la Biserica.
Nu inteleg de ce mai calci in Biserica, sincer, din moment ce mergi pe post de "samanta de razboi" si nu-ti place aproape nimic la ortodocsi :) Pe cine sau ce judeci tu in Biserica, cui areti cu degetul "nedreptatea"?

Last edited by ioanna; 23.08.2011 at 11:20:10.
  #2302  
Vechi 23.08.2011, 11:20:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Nu am zis ca nu mai calc, iar minti? Am zis chiar dimpotriva ca o sa continui sa merg si sa arat cu degetul ceea ce-i nedrept. Cuvantul folosit a fost "sa ma plang" insa sensul cu care l-am folosit este de a arata cu degetul ceea ce nu este corect/drept. Iar de Spovedit intr-adevar am hotarat sa nu ma mai Spovedesc pana nu se schimba lucrurile. Primii crestini faceau doar un examen de constiinta si era suficient. Marturisirea era pentru bolnavi si cei care se Botezau. Si in plus de asta oricum nu merg numai la ortodocsi, asa ca primesc oricum dezlegare de pacate de la anglicani, iar Euharistia o pot lua si de la ei, si de la catolici. Biserica este una singura dincolo de orgoliile omenesti. Trupul lui Hristos este unul singur, nu mai multe. Iar faptul ca diverse madulare ale sale se disputa intre ele si se reneaga reciproc, nu inseamna ca nu ar mai fi in Comuniune ci dimpotriva, sunt in comuniune dar nu isi recunosc aceasta Comuniune. Si la ora actuala cei mai refractari sunt ortodocsii. Din pacate.
In confuzia pe care o expui nu poti acuza de minciuna pe cei ce nu te inteleg, pentru ca ideile tale sunt doar ale tale. Nu mai stau eu sa analizez ce faci tu si ce ai spus, mai intai ai spus ca te duci la anglicani, apoi ca nu te duci, ci doar te duci la slujba la ei si ramai ortodoxa, apoi ca nu mai mergi al ortodocsi, etc.
Nu are importanta ca vizitezi bisericile ortodoxe, si catolicii le pot vizita, ortodox e cel ce e in comuniune cu Biserica, iar aceasta se face prin impartasanie.
Iar din 2008 avem si pozitia oficiala a BOR, adica: http://www.basilica.ro/ro/stiri/deci...ortodocsi.html
"În legătură cu comportamentul sacramental și liturgic al ierarhilor, preoților, diaconilor, monahilor, monahiilor și credincioșilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Române în relație cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane și al învățăturii de credință ortodoxă, Sfântul Sinod a hotărât că nu este îngăduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxă Română să se împărtășească euharistic în altă Biserică creștină. De asemenea, nu este îngăduit niciunui cleric ortodox să concelebreze Sfintele Taine și Ierurgii cu slujitori ai altor culte.
Cei ce nu se supun acestei hotărâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxă și, în consecință, vor suporta sancțiuni canonice corespunzătoare stării pe care o ocupă în Biserică: depunerea din treaptă sau caterisirea, în cazul clericilor, și oprirea de la împărtășanie a credincioșilor mireni."

Ca sa dam si ceva exemple si ca nu e un moft impartasania unde ni se pare ca e bine, sf. Theodor Studitul spune: „împărtășania de la eretici nu e simplă pâine, ci otravă care vatămă nu trupul, ci înnegrește și întunecă sufletul”
  #2303  
Vechi 23.08.2011, 11:21:09
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Exclamation

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Inainte comunitatile erau mici si toti se cunosteau, stiau ce face fiecare. Spoveditul in fata tuturor e acleasi ca cel in fata preotului. S-a renuntat la el pentru ca apareau probleme: daca era vorba de adulter ce facea sotul/sotia? Si erau si razbunari, astfel unii poate nu isi mai ziceau de rusine sau frica pacatele.
Vedem ca la inceput si crestinii erau mult mai credinciosi ca noi, stateau impreuna, se faceau si multe minuni.
Deci invatatura Spoveditului public era gresita sau nu? Daca nu, de ce in BO nu mai exista? In BC exista credinciosi care o practica la ora actuala si care marturisesc public cand inseala sotia. Am o prietena catolica care a asistat la asa ceva. Oricum, scria cineva ca aceasta Spovedanie apare din secolul II. Ap. Pavel vorbeste clar de un examen de constiinta si nu de Spovedanie nici la preot si nici colectiva. Pe vremea apostolilor se marturiseau cei ce urmau sa se boteze, tocmai pentru ca Botezul spala pacatele. Iar apoi se considera ca omul nu mai pacatuieste. Ca atare boala era vazuta ca semn ca botezatul a pacatuit din nou si ca atare bolnavii trebuiau sa se Spovedeasca.
  #2304  
Vechi 23.08.2011, 11:23:38
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Nu inteleg de ce mai calci in Biserica, sincer, din moment ce mergi pe post de "samanta de razboi" si nu-ti place aproape nimic la ortodocsi :) Pe cine sau ce judeci tu in Biserica, cui areti cu degetul "nedreptatea"?
La razboi? :))
Discriminarea este nedreapta iar greva foamei nu-i niciodata forma de razboi :))
  #2305  
Vechi 23.08.2011, 11:25:12
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si in plus de asta oricum nu merg numai la ortodocsi, asa ca primesc oricum dezlegare de pacate de la anglicani, iar Euharistia o pot lua si de la ei, si de la catolici. Biserica este una singura dincolo de orgoliile omenesti.
Spui ca la inceput erai ortodoxa convinsa, e foarte posibil ca schimbarea sa fi venit tocmai de la impartasirea in alt cult, am observat la mai multi ca se intampla asa. Cei care fac asta chiar si o data isi schimba dintr-o data conceptiile si de multe ori ajung sa se converteasca pana la urma.
De ce au fost omoratii martirii din primele secole? Pentru ca nu vroiau macar sa faca ritualul roman, sa arunce tamaie zeilor, adica ritualul specific acelei religii.
  #2306  
Vechi 23.08.2011, 11:26:50
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Exclamation

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu e o data fixa, chiar eu am precizat asta. Si nu unii spun, ci toata BO, aceasta e dogma oficiala, ca nu exista Sf. Taine in afara BO, deci nici har. Am scris la topicul http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12560
Orice preot care ar reboteza pe cineva care are deja botezul ar trebui caterisit conform canonului apostolic. Si se reboteaza in unele parti inclusiv catolici, deci se afirma ca nu au botezul facut.
Apoi avem canonul sf. Vasile cel Mare, canonul e lege in Biserica, in el spune ca cei ce se despart de Biserica, fie Schismatici sau eretici isi pierd harul pe care il aveau inainte.
E adevarat ca exista si un mic grup care si-a insusit alte invataturi de la (neo)protestanti, cu ramificatia harului, sunt chiar si cativa preoti si 1-2 ierarhi. Dar inavatatura BO e aceeasi de la inceput, pe ea ne ghidam nu pe ce crede unul sau altul. Acestia se referea doar la catolici si poate protestanti, in schimb despre neoprotestanti ca ar avea har nu afirma vreun preot, doar cativa ortodocsi mai departati.
Daca dai pe la stilisti, da se reboteaza :))
Era pe un site un baiat catolic disperat sa gaseasca niscaiva stilisti sa-l reboteze, ca cei pe stil nou nu vroiau nici unul :)
  #2307  
Vechi 23.08.2011, 11:30:06
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Spui ca la inceput erai ortodoxa convinsa, e foarte posibil ca schimbarea sa fi venit tocmai de la impartasirea in alt cult, am observat la mai multi ca se intampla asa. Cei care fac asta chiar si o data isi schimba dintr-o data conceptiile si de multe ori ajung sa se converteasca pana la urma.
De ce au fost omoratii martirii din primele secole? Pentru ca nu vroiau macar sa faca ritualul roman, sa arunce tamaie zeilor, adica ritualul specific acelei religii.
Avand in vedere ca din punctul tau de vedere ceilalti crestini se roaga celui rau, nu ma mira ca faci astfel de comparatii :)
Logica este insa inversa, omul intai isi amelioreaza conceptiile si apoi se Impartaseste
  #2308  
Vechi 23.08.2011, 11:36:37
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In confuzia pe care o expui nu poti acuza de minciuna pe cei ce nu te inteleg, pentru ca ideile tale sunt doar ale tale. Nu mai stau eu sa analizez ce faci tu si ce ai spus, mai intai ai spus ca te duci la anglicani, apoi ca nu te duci, ci doar te duci la slujba la ei si ramai ortodoxa, apoi ca nu mai mergi al ortodocsi, etc.
Nu are importanta ca vizitezi bisericile ortodoxe, si catolicii le pot vizita, ortodox e cel ce e in comuniune cu Biserica, iar aceasta se face prin impartasanie.
Iar din 2008 avem si pozitia oficiala a BOR, adica: http://www.basilica.ro/ro/stiri/deci...ortodocsi.html
"În legătură cu comportamentul sacramental și liturgic al ierarhilor, preoților, diaconilor, monahilor, monahiilor și credincioșilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Române în relație cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane și al învățăturii de credință ortodoxă, Sfântul Sinod a hotărât că nu este îngăduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxă Română să se împărtășească euharistic în altă Biserică creștină. De asemenea, nu este îngăduit niciunui cleric ortodox să concelebreze Sfintele Taine și Ierurgii cu slujitori ai altor culte.
Cei ce nu se supun acestei hotărâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxă și, în consecință, vor suporta sancțiuni canonice corespunzătoare stării pe care o ocupă în Biserică: depunerea din treaptă sau caterisirea, în cazul clericilor, și oprirea de la împărtășanie a credincioșilor mireni."

Ca sa dam si ceva exemple si ca nu e un moft impartasania unde ni se pare ca e bine, sf. Theodor Studitul spune: „împărtășania de la eretici nu e simplă pâine, ci otravă care vatămă nu trupul, ci înnegrește și întunecă sufletul”
Catalin,
Din cate vad, vorbeste de BOR, asa-i? Pai in biserica romaneasca de aici da, am spus ca nu mai calc, ci doar in cea greceasca merg, si uneori cea ruseasca. Iar preotul grec mi-a dat Impartasania chiar daca ii spusesem ca fusesem la catolici, si fara nici un canon. Pacat ca apoi a facut faza cu icoanele, a fost momentul cand m-am hotarat sa revin la vechile obiceiuri. Propovaduire fara iubire este un simplu chimval rasunator...

Cat despre suflet innegrit cu siguranta cel care zice il vede in negru, eu in schimb vad suflete foarte frumoase si curate in jur. :)

Last edited by Adriana3; 23.08.2011 at 11:39:23.
  #2309  
Vechi 23.08.2011, 11:46:10
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
In legatura cu Spovedania, ea a existat inca din primul secol.Exista o scriere numita Epistola lui Barnaba scrisa in perioada 70-135 dupa Hristos. De fapt epistola lui Barnaba este un mic tratat teologic (nu o epistolă), care dezbate întrebări cu care s-au confruntat urmașii lui Isus încă din primele zile ale lucrării Sale: cum ar trebui să interpreteze creștinii Scripturile evreiești? Care este natura relației dintre creștinism și iudaism?
Este general acceptat faptul că autorul era din Alexandria, dat fiind atașamentul lui față de abordarea alegorică, pentru care Alexandria era bine cunoscută și datorită faptului că de aici provin cele mai timpurii dovezi ale existenței acestui document. El pare să fi fost scris după distrugerea templului din Ierusalim, în anul 70 d.Cr., dar înainte ca orașul să fie reconstruit de Hadrian, după revolta din anii 132-135 d.Cr. Nu este posibilă o precizie mai mare între limitele menționate. Deci o mare probabilitate sa fie scrisa din primul secol. In acest tratat autorul zice: "Să-ți mărturisești păcatele" (Cap.19: 12). Vezi draga mea ca spovedania este foarte veche, inca se la sfarsitul primului secol. Doamne ajuta!
Bine-nteles ca trebuie sa le marturisesti, dar cui? Pentru ca multa vreme marturisirea s-a facut lui Dumnezeu, acel examen de constiinta cerut de Ap. Pavel si care apare si in scrierile Sf. Ioan Gura de Aur. Cei care trebuiau sa-si marturiseasca pacatele public erau cei care urmau sa se boteze si bolnavii. Si oricum comunitatea crestina nu era omogena ca sa se poata generaliza. Ideea este ca oamenii se mantuiau indiferent de forma de Spovedanie practicata pentru ca in toate conteaza scopul: sa-si imbunatateasca omul viata lasandu-se de pacate.

Last edited by Adriana3; 23.08.2011 at 11:48:16.
  #2310  
Vechi 23.08.2011, 13:48:01
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Bine-nteles ca trebuie sa le marturisesti, dar cui? Pentru ca multa vreme marturisirea s-a facut lui Dumnezeu, acel examen de constiinta cerut de Ap. Pavel si care apare si in scrierile Sf. Ioan Gura de Aur. Cei care trebuiau sa-si marturiseasca pacatele public erau cei care urmau sa se boteze si bolnavii. Si oricum comunitatea crestina nu era omogena ca sa se poata generaliza. Ideea este ca oamenii se mantuiau indiferent de forma de Spovedanie practicata pentru ca in toate conteaza scopul: sa-si imbunatateasca omul viata lasandu-se de pacate.
Catre preot draga mea, spovedania se face inaintea preotului.
O știre foarte veche despre mărturisirea personală ce trebuieau să o facă păcătoșii înaintea episcopului și a unui consistoriu episcopesc avem și de la Igantie Teoforul in lucrea sa numita Epistola către Filadelfieni, capitolul 8.
Sfantul Ignatie Teoforul a fost ucenicul Sfantului Apostol Ioan, a fost al treilea episcop al Antiohiei, in jurul anului 68, si a decedat in anul 107, DECI PRIMUL SECOL CRESTIN. Sper sa te lamureasca mesajul meu. Doamne ajuta!
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38