neica_nimeni_altul, înainte de a da curs invitației tale "creștinești" de a părăsi topicul de față , trebuie să-ți mai spun câteva lucruri la care poate într-o zi ai să reflectezi:
Domnul a permis lămurirea unor probleme teologice atunci când a existat o situație de criză în Biserică. Până la crizele respective credința și conținuturile sale erau trăite în Biserică la modul existențial și autentic, fără atâta metadiscurs pe marginea ei. Ca să ști și tu (dacă ai să te încumeți vreodată să abordezi Patristica fără ochelari de cal), niciodată Domnul nu ne-a revelat ceva ce putem să aflăm singuri, cu alte cuvinte iconomia divină nu funcționează după principul "mură în gură" Dovadă sunt Sfânta Scriptură și dogmele Bisericii (aici nu intră în discuție teologumenele care n-au fost validate ca experiență liturgică de către întreg corpul eclezial) . Dacă era important ca noi să știm ce și cum e cu Cosmosul în care viețuim o vreme, aveam cu siguranță informații de primă mână încă din Evanghelii . Obsesia pentru "împăcarea rațiunii cu credința" a apărut după schismă, la catolici, și a condus până la urmă la conflicte stupide și divorțuri care au discreditat creștinismul și a împins Occidentul într-o debandadă axiologică din care n-a mai ieșit nici până azi. Bisericile ortodoxe și-au văzut de treaba lor, adică de problemele legate de Impărăția cea veșnică, și au păstrat, cel puțin o vreme, verticala spre Domnul, lăsând în seama laicilor să cerceteze și să discute despre cele ale lumii acesteia.
Sfântul Ioan Hrisostom ne-a învățat să le spunem "frați" și celor ce ne urăsc pe noi, deci ultimul meu cuvânt pentru tine e: Domnul să te lumineze și să ajungi la limanul Impărăției Sale!
Cu bine!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
|