![]() |
![]() |
|
#2071
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
#2072
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cu partea a doua sunt deacord daca luam in considerare viziunea noastra despre sfinti in sensul ca sfintii sunt pusi pe un piedestal care ne pare greu de atins. La primii crestini insa, daca cercetam cu atentie, ei aveau convingerea ca dupa Botez nu mai pacatuiau iar Botezul ii sfintea prin curatirea de pacate. Iar Ap. Pavel asocia boala si moartea cu pacatul la cei mai putin vrednici. De aceea ei se numeau pe ei insisi sfinti cu mult mai multa usurinta decat am face-o noi azi, dupa experienta generatiilor care au trecut si in care boala si moartea nu-i neaparat semn de nesfintenie, iar sfintenia nu-i chiar atat de garanta prin Botez, desi comparatia nu poate fi facuta in intregime pentru ca Botezul nu se mai face la varsta adulta la cei care primesc Harul de a-L recunoaste pe Domnul Iisus ca Fiu al lui Dumnezeu si care sa se caiasca pentru pacatele lor, adevaratul Botez cu Duh Sfant. Si tocmai pentru faptul ca apoi se considerau sfinti, si copiii lor tot sfinti sunt numiti de Ap. Pavel chiar si cand numai unul din parinti era Botezat. Viziunea crestina a primilor crestini era destul de diferita de a noastra astazi iar atunci crestinii erau intr-adevar plini de Har, scrie ca Harul se revarsa din burta lor, iar minunile erau dovada Harului primit. A fi Botezat si a urma Domnului era o ravna personala, nu oricine primea botezul vu apa ci doar cei care prin ravna lor pentru Dumnezeu erau umpluti de Duh Sfant, adevaratul Botez cu foc. Apoi toate astea s-au pierdut asa cum a proorocit ap. Pavel. Si convingerea mea este ca cel putin o parte din vina apartine introducerii treptat treptat a botezului copiilor carora nu li se mai lasa posibilitatea de a cunoaste ravna de a fi botezati si a urma astfel pe Domnul ci sunt angrenati intr-o forma exoterica a religiei de multe ori fara o dovada a prezentei reale a Duhului Sfant in fiinta celui botezat, si ca atare se explica numarul mare de atei care ies din astfel de botezuri. |
#2073
|
|||
|
|||
![]() Citat:
As vrea sa fac doar o adaugire: la evrei nu plictiseala era pacatul cel mai mare ci banul. Femeia cand se casatorea, primea zestre de la parinti, zestre care trecea in mana sotului, la fel ca si femeia. Toate ii apartineau lui si prin lege putea dispune dupa bunul plac de ambele, de femeie si de averea ei. Iar cand divorta, o lasa pe femeie cu mainile goale pe strazi, de aceea multe ajungeau prostituate apoi. Si erau evrei care faceau din asta o metoda de a se imbogati, casatorindu-se cu femei pentru zestrea lor si lasandu-le apoi pentru a lua altele. Si aceeasi soarta aveau si vaduvele pentru ca in caz de deces al sotului, averea ramanea doar barbatilor din familie, baieti daca existau, iar daca nu, a oricarui alt barbat si daca nu mai exista nici un barbat in familie, revenea unui strain desemnat de comunitate. Ca atare vaduvele ori erau intretinute de Templu in cazul celor care se dedicau apoi in intregime vietii religioase la Templu, ori erau intretinute de vreun milos al familiei ori ajungeau prostituate. Nu existau prea multe optiuni pentru femeie. De aceea scrie in VT ca Dumnezeu iubeste femeia singura, orfanul si strainul, exact categoriile defavorizate de legea ebraica. Si de aceea le zice fariseilor ca prostituatele vor intra in Imparatie mai repede decat ei, multe erau in acea conditie tocmai din cauza lor, din cauza orbirii lor la adevaratul cuvant al lui Dumnezeu. Si la fel si scena in Templu cand Iisus ii da afara pe afaceristi. Cum la evrei era obiceiul sa se aduca ofranda diverse animale in diverse ocazii, se aflau acolo oameni care sa le vanda, cum ar fi acum la noi lumanarile. Problema insa la evrei era ca animalele trebuiau sa fie fara cusur iar acest lucru era judecat de preot. Iar preotul era deseori mana in mana cu vanzatorii si refuzau animalele pe motiv ca ar avea defect trimitandu-i sa recumpere de la vanzatorii din Templu. De aceea il vedem pe Domnul atat de infuriat pe talhari, pentru ca faceau talhariile pe fata in Templul Tatalui Sau si in numele Lui. Cum se putea mai grav. Last edited by Adriana3; 19.08.2011 at 08:59:12. |
#2074
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multumesc de idei, o sa verific daca se pot aplica si Bibliei lor. Last edited by Adriana3; 19.08.2011 at 07:48:46. |
#2075
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nici aparitia celor 3 Oameni nu este concludenta avind in vedere ca ingerii sint hermafroditi. Si ca la fel vom fi si noi cind vom ajunge in starea ingereasca sau poate si mai nainte (imediat dupa despartirea trupului fizic). Asa incit caracterizarea dupa gen a aspectelor divine nu are vreo legatura cu genul lor (unul identic celui omenesc) ci doar dupa raportarea si relationarea dintre aspectele divine. Daca luam doar acest lucru in considerare atunci Duhul Sfint (prin care se face orice lucrare divina) ar trebui vazut ca mama a Fiului si a tuturor fiintelor. Fiintele care au gen nu au ceva in plus fata de fiintele ingeresti (androgine) ci ceva in minus. Insa nu in masura in care nu ar putea manifesta deplin toate calitatile desavirsirii. Parerea mea. Ce poate face un preot si Fecioara prin multele ei binecuvintari sa nu poata face? |
#2076
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Cuvântul lui Dumnezeu îl numește pe Mihail „arhanghelul“, care înseamnă „căpetenie a îngerilor“ (Iuda 9). Observați că Mihail este numit arhanghelul, nu arhanghel, ceea ce arată că există un singur înger care ocupă această poziție. De fapt, termenul arhanghel nu apare în Biblie decât la singular. În plus, în Scripturi poziția de arhanghel este asociată cu Isus. În 1 Tesaloniceni 4:16 se spune referitor la înviatul domn Isus Cristos: „Însuși Domnul va coborî din cer cu un strigăt poruncitor, cu glas de arhanghel“. Isus are, așadar, „glas de arhanghel“. Din acest verset reiese că Isus este arhanghelul Mihail. Potrivit Bibliei, „Mihail și îngerii lui s-au luptat cu balaurul . . . și îngerii lui“ (Revelația 12:7). Deci, Mihail este Comandantul unei armate de îngeri fideli. Din cartea Revelația aflăm că și Isus are în subordine o armată de îngeri fideli (Revelația 19:14–16). Apostolul Pavel amintește și el despre ‘Domnul Isus’ și „îngerii săi plini de putere“ (2 Tesaloniceni 1:7). Prin urmare, Biblia vorbește despre Mihail și „îngerii lui“, precum și despre Isus și „îngerii săi“ (Matei 13:41; 16:27; 24:31; 1 Petru 3:22). Întrucât nu există nici o dovadă în Cuvântul lui Dumnezeu că ar exista două armate de îngeri fideli în cer — una condusă de Mihail și alta, de Isus —, este logic să tragem concluzia că Mihail este, de fapt, Isus Cristos în poziție cerească. sursa: http://www.watchtower.org/m/bh/appendix_11.htm Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 08:22:52. |
#2077
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu inteleg care ar fi punctul tau de vedere referitor la Trinitate, daca conceptul este intilnit si la pagini asta nu inseamna ca e automat gresit, ca tot ce au paginii este rau si ca ar trebui respins doar din acest punct de vedere. Desigur ca Trinitatea ca concept la prima vedere ar impiedica dezvoltarea subiectului asa fel incit aceste 3 ipostasuri sa fie explicate si prin intermediul unor subipostasuri ale lor si care sint de fapt tronurile, instantele si Puterile. In ecuatie mai trebuie aduse evident si cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu fiindca si ele fac parte din aceasi dumnezeire si nu din una paralela. |
#2078
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si azi exista oameni inzestrati cu har, oameni care iradiaza umanitate , oameni in care s-a refacut chipul Lui Dumnezeu. Da, ei fac minuni, miracolul e transformarea fiintei tale launtrice, simti ca ei coboara alaturi de tine in adancul fiintei tale si te ajuta sa te inalti spre Hristos. Nu putem spune ca unii oameni sunt inzestrati cu mai mult har decat altii, doar pentru ca ei au darul tamaduirii, harul se manifesta vizibil in forme multiple. Miracolele sunt infaptuite de Dumnezeu, insa nu le putem limita la tamaduire. Poate in acea perioada de inceput a bisericii primare, darul tamaduirii, ca forma de manifestare a harului, a fost dominant, in alte perioade a fost altul. Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 08:50:14. |
#2079
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa intre Mihail si Iisus exista si o diferenta conceptuala, aceea dintre nascut si creat. In cazul acesta nascut ar insemna tot creat. Ceata de ingeri poate fi condusa de doua persoane sau mai multe, de fapt ea fiind una cu Dumnezeu nu are nevoie sa fie condusa in sensul omenesc -doua "persoane" una care sa fie comandant si a doua capitan. Insa Iisus mai degraba este Tatal decit Mihail, chiar daca simultan este si Hristosul, ceea ce inseamna ca Hristosul nu este ceva separat de Tatal ci ca ei "functioneaza" integrat. Cumva unul in componenta celuilalt. iar din acest punct de vedere Hristosul poate fi considerat ipostas al Tatalui. Dar si al lui Dumnezeu Unic totodata. La fel si Mihail poate fi un ipostas al lui Iisus insa unul diferit dar care probabil sa contina totodata si Hristosul. Eu insa ii vad ca fiind subordonati unul altuia -Mihail lui Iisus, |
#2080
|
||||
|
||||
![]() Citat:
N-au o alta Biblie, Martorii lui Iehova invata din aceeasi Biblie ca si noi, chiar am constatat asta. Nu stiu ce ai consultat tu, care editii tiparite, insa din ce am vazut si mi-au confirmat unii dintre ei, Biblia e aceeasi. Diferenta e ca ei merg pe o interpretare strict literara (asa spun),„acuzandu-ne” pe noi ca facem abuz de sensul figurat; pe de alta parte si ei interpeteaza destule pasaje alegorice, doar nu ai cum sa le iei la modul propriu, caci ar fi lipsite de sens. Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 09:12:57. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|