![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
inchinarea din punct de vedere ortodox este mai nuantata si destul de clar delimitata:
1. latreia - adorarea care se da lui Dumnezeu 2. iperdulia - supracinstirea acordata Maicii Domnului 3. dulia - cinstirea care se acorda sfintilor, icoanelor, moastelor Prin cinstirea sfintilor, icoanelor, moastelor si Maicii Domnului, nu stirbim cu nimic inchinarea pe care o aducem Treimii(Tatal, Fiul si Sfantul Duh) pentru ca cinstirea acordata Maicii Domnului si sfintilor, este hristocentrica( il are pe Hristos in centru). Sfintii si Maica Domnului nu sunt intermediari si nici nu sunt surogate, ei sunt impreuna rugatori cu noi si rugatori pentru noi( "Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților." Ap. 5, 8)
__________________
valentin_top_bizant |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ceea ce a scris dl. Lavrentiu este invatatura oficiala a bisericii ortodoxe. In Iisus nu exista doua persoane, Fiul lui Dumnezeu si Fiul Omului este una si aceeasi Persoana. De asemenea, firea divina si firea umana, nu sunt separate, ci unite intr-un mod neimpartit si neamestecat, iar ele conlucreaza impreuna intr-o gandire unitara, Iisus nu se manifesta dualist, n-are dubla personalitate :) Iisus e om desavarsit si Dumnezeu desavarsit,firea divina si cea umana unindu-se in persoana Cuvantului prin "perihoreza".
Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 00:32:23. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si apropos de faptul ca firea omeneasca este in Cer de-a dreapta Tatalui ("de-a dreapta" fiind sensul explicat anterior), in cazul sfintilor la care le este dat sa il vada pe Domnul in viata asta, ca de exemplu Sf. Siluan Athonitul, ce vad mai exact? Last edited by Adriana3; 19.08.2011 at 01:17:15. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cu partea a doua sunt deacord daca luam in considerare viziunea noastra despre sfinti in sensul ca sfintii sunt pusi pe un piedestal care ne pare greu de atins. La primii crestini insa, daca cercetam cu atentie, ei aveau convingerea ca dupa Botez nu mai pacatuiau iar Botezul ii sfintea prin curatirea de pacate. Iar Ap. Pavel asocia boala si moartea cu pacatul la cei mai putin vrednici. De aceea ei se numeau pe ei insisi sfinti cu mult mai multa usurinta decat am face-o noi azi, dupa experienta generatiilor care au trecut si in care boala si moartea nu-i neaparat semn de nesfintenie, iar sfintenia nu-i chiar atat de garanta prin Botez, desi comparatia nu poate fi facuta in intregime pentru ca Botezul nu se mai face la varsta adulta la cei care primesc Harul de a-L recunoaste pe Domnul Iisus ca Fiu al lui Dumnezeu si care sa se caiasca pentru pacatele lor, adevaratul Botez cu Duh Sfant. Si tocmai pentru faptul ca apoi se considerau sfinti, si copiii lor tot sfinti sunt numiti de Ap. Pavel chiar si cand numai unul din parinti era Botezat. Viziunea crestina a primilor crestini era destul de diferita de a noastra astazi iar atunci crestinii erau intr-adevar plini de Har, scrie ca Harul se revarsa din burta lor, iar minunile erau dovada Harului primit. A fi Botezat si a urma Domnului era o ravna personala, nu oricine primea botezul vu apa ci doar cei care prin ravna lor pentru Dumnezeu erau umpluti de Duh Sfant, adevaratul Botez cu foc. Apoi toate astea s-au pierdut asa cum a proorocit ap. Pavel. Si convingerea mea este ca cel putin o parte din vina apartine introducerii treptat treptat a botezului copiilor carora nu li se mai lasa posibilitatea de a cunoaste ravna de a fi botezati si a urma astfel pe Domnul ci sunt angrenati intr-o forma exoterica a religiei de multe ori fara o dovada a prezentei reale a Duhului Sfant in fiinta celui botezat, si ca atare se explica numarul mare de atei care ies din astfel de botezuri. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Cuvântul lui Dumnezeu îl numește pe Mihail „arhanghelul“, care înseamnă „căpetenie a îngerilor“ (Iuda 9). Observați că Mihail este numit arhanghelul, nu arhanghel, ceea ce arată că există un singur înger care ocupă această poziție. De fapt, termenul arhanghel nu apare în Biblie decât la singular. În plus, în Scripturi poziția de arhanghel este asociată cu Isus. În 1 Tesaloniceni 4:16 se spune referitor la înviatul domn Isus Cristos: „Însuși Domnul va coborî din cer cu un strigăt poruncitor, cu glas de arhanghel“. Isus are, așadar, „glas de arhanghel“. Din acest verset reiese că Isus este arhanghelul Mihail. Potrivit Bibliei, „Mihail și îngerii lui s-au luptat cu balaurul . . . și îngerii lui“ (Revelația 12:7). Deci, Mihail este Comandantul unei armate de îngeri fideli. Din cartea Revelația aflăm că și Isus are în subordine o armată de îngeri fideli (Revelația 19:14–16). Apostolul Pavel amintește și el despre ‘Domnul Isus’ și „îngerii săi plini de putere“ (2 Tesaloniceni 1:7). Prin urmare, Biblia vorbește despre Mihail și „îngerii lui“, precum și despre Isus și „îngerii săi“ (Matei 13:41; 16:27; 24:31; 1 Petru 3:22). Întrucât nu există nici o dovadă în Cuvântul lui Dumnezeu că ar exista două armate de îngeri fideli în cer — una condusă de Mihail și alta, de Isus —, este logic să tragem concluzia că Mihail este, de fapt, Isus Cristos în poziție cerească. sursa: http://www.watchtower.org/m/bh/appendix_11.htm Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 08:22:52. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa intre Mihail si Iisus exista si o diferenta conceptuala, aceea dintre nascut si creat. In cazul acesta nascut ar insemna tot creat. Ceata de ingeri poate fi condusa de doua persoane sau mai multe, de fapt ea fiind una cu Dumnezeu nu are nevoie sa fie condusa in sensul omenesc -doua "persoane" una care sa fie comandant si a doua capitan. Insa Iisus mai degraba este Tatal decit Mihail, chiar daca simultan este si Hristosul, ceea ce inseamna ca Hristosul nu este ceva separat de Tatal ci ca ei "functioneaza" integrat. Cumva unul in componenta celuilalt. iar din acest punct de vedere Hristosul poate fi considerat ipostas al Tatalui. Dar si al lui Dumnezeu Unic totodata. La fel si Mihail poate fi un ipostas al lui Iisus insa unul diferit dar care probabil sa contina totodata si Hristosul. Eu insa ii vad ca fiind subordonati unul altuia -Mihail lui Iisus, |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
N-au o alta Biblie, Martorii lui Iehova invata din aceeasi Biblie ca si noi, chiar am constatat asta. Nu stiu ce ai consultat tu, care editii tiparite, insa din ce am vazut si mi-au confirmat unii dintre ei, Biblia e aceeasi. Diferenta e ca ei merg pe o interpretare strict literara (asa spun),„acuzandu-ne” pe noi ca facem abuz de sensul figurat; pe de alta parte si ei interpeteaza destule pasaje alegorice, doar nu ai cum sa le iei la modul propriu, caci ar fi lipsite de sens. Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 09:12:57. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Am vazut Adriana ca iar ai dat o explicatie slabuta cu privire la faptul ca Moise a fost indrumat de diavol (ce fel de credincioasa sunteti in spiritul crezului apostolic daca spuneti ca Iisus a fost creat!?!) cu privire la nimicirea dusmanilor! Pai daca cartea care a dat-o Moise nu e de la Dumnezeu si nici de la diavol de unde e atunci?!? As face o gluma aici dar mie frica sa nu fiu banat cu privire la profesia ta. Oricum cei care conduc forumul ar trebui sa te atentioneze cu privire la ereziile care le expui (sunt demne de apreciat deoarece sunt unice in special si mai putin demne de apreciat deoarece sunt foarte slabute) sau sa-i avertizeze pe enoriasi!
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|