Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.07.2011, 23:11:12
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de aldea-daniela Vezi mesajul
Nu neaparat, dar astea fac ca totul sa para si mai greu.
Pai nu prea ai vorbit cine stie ce despre altele, cel putin cele care ar conta cu adevarat.
Ca la nunta a iesit asa si nu asa, ca a mai fost o discutie..nu cu lucrurile astea traiesti intr-o casnicie, nunta e o formalitate, importanta este binecuvantarea lui Dumnezeu si pacea in familie.

Un copil este o bucurie, nu conteaza ce zic altii.

Deci ce fel de alte probleme decat cele materiale?

Cum stati cu credinta? Duhovnic aveti?
Parintii nu va ajuta?

Ai zis ceva de o casa, este casa-casa sau apartament?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.07.2011, 15:04:53
Smila1 Smila1 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 01.09.2010
Mesaje: 36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GLAdoS Vezi mesajul
Aveti dreptate dar doar infractiunile de lovire sau vatamare corporala grava necesita plangerea prealabila a victimei... pe cand vatamarea corporala grava care ar putea fi cazul dumneavoastra cand va jucati cu biciul nu necesita o plangere prealabila deci oraganel statului se pot autosesiza. Satatul are cea mai mare traba, cand e vorba de familie, prin toate institutiile sale specializate, asigurand respectarea codului familiei si codului penal in toate raporturile sociale ale familiei.
Asa "ar putea fi cazul" dar nu am spus nici unde ca "asa este cazul". Deci este o asumare fara baza, din partea dumneavoastra.

De la principiul de symphonie intre stat si biserica, deducem ca jurisdictia asupra familiei apartine Bisericii. Ca representantii statului au ales sa incalce in domeniul moral este alta treaba. Eu personal nu recunosc autoritatea statului in acest domeniu.

Citat:
O căsătorie, pentru a fi legitimă, avea nevoie așadar de sancțiunea formală a Bisericii care considera de datoria ei nu doar să transmită valorile creștinești ci să și vegheze la modul în care acestea erau respectate în viața cotidiană[6]. Instituția ecleziastică exercita astfel un adevărat control al comportamentului moral și social al individului în mijlocul comunității, fapt justificat, după cum am văzut, prin rolul esențial atribuit căsătoriei în bunul mers al societății. Din acest motiv, statul recunoștea dreptul Bisericii de a supraveghea și de a interveni în probleme ținând de viața privată a indivizilor (evoluția treptată a societății spre secularizare avea să ducă, însă, la revendicarea de către stat a acestui drept, fapt concretizat prin intrarea în vigoare a Codului Civil din 1864 prin care legitimitatea căsătoriei era determinată de încheierea unui act în cadrul unei instituții laice, consacrarea nemaifiind necesară)[7].
http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ciup...trefamilie.htm

Cum puteti vedea, acest principiu sa aplicat formal macar pana la 1864.

Last edited by Smila1; 17.07.2011 at 15:08:47.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.07.2011, 15:14:39
GLAdoS GLAdoS is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.06.2011
Locație: Apeture Science Laboratories
Religia: Ortodox
Mesaje: 538
Post

Citat:
În prealabil postat de Smila1 Vezi mesajul
Citat:
O căsătorie, pentru a fi legitimă, avea nevoie așadar de sancțiunea formală a Bisericii care considera de datoria ei nu doar să transmită valorile creștinești ci să și vegheze la modul în care acestea erau respectate în viața cotidiană[6]. Instituția ecleziastică exercita astfel un adevărat control al comportamentului moral și social al individului în mijlocul comunității, fapt justificat, după cum am văzut, prin rolul esențial atribuit căsătoriei în bunul mers al societății. Din acest motiv, statul recunoștea dreptul Bisericii de a supraveghea și de a interveni în probleme ținând de viața privată a indivizilor (evoluția treptată a societății spre secularizare avea să ducă, însă, la revendicarea de către stat a acestui drept, fapt concretizat prin intrarea în vigoare a Codului Civil din 1864 prin care legitimitatea căsătoriei era determinată de încheierea unui act în cadrul unei instituții laice, consacrarea nemaifiind necesară)[7].

Cum puteti vedea, acest principiu sa aplicat formal macar pana la 1864.
Principiul este cel al aplicarii imediate al legii noi! De asemenea legile nu ultraactiveaza de regula!
In Romania, Constitutia nu impune casatoria religioasa pentru validitatea unirii barbatului cu femeia, fiind suficienta casatoria civila care produce efecte juridice, garantandu-se in acelasi timp libertatea de constiinta si libertatea religioasa, fiecare fiind liber sa opteze pentru casatoria religioasa, dar aceasta numai dupa incheierea casatoriei civile.

Articolul 48 din Constitutie precizeaza: "Familia se intemeiaza pe casatoria liber consimtita intre soti (casatoria civila, n.n.), pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea parintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor (alin. 1). Conditiile de incheiere, de desfacere si de nulitate a casatoriei se stabilesc prin lege. Casatoria religioasa poate fi celebrata numai dupa casatoria civila(alin. 2)."
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.07.2011, 15:25:02
Smila1 Smila1 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 01.09.2010
Mesaje: 36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GLAdoS Vezi mesajul
Principiul este cel al aplicarii imediate al legii noi! De asemenea legile nu ultraactiveaza de regula!
In Romania, Constitutia nu impune casatoria religioasa pentru validitatea unirii barbatului cu femeia, fiind suficienta casatoria civila care produce efecte juridice, garantandu-se in acelasi timp libertatea de constiinta si libertatea religioasa, fiecare fiind liber sa opteze pentru casatoria religioasa, dar aceasta numai dupa incheierea casatoriei civile.

Articolul 48 din Constitutie precizeaza: "Familia se intemeiaza pe casatoria liber consimtita intre soti (casatoria civila, n.n.), pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea parintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor (alin. 1). Conditiile de incheiere, de desfacere si de nulitate a casatoriei se stabilesc prin lege. Casatoria religioasa poate fi celebrata numai dupa casatoria civila (alin. 2)."
Pai statul nu are jurisdictie in domeniul moral. Deci nu are dreptul sa legisleze casatoria sau alte chestii de familie. Legislatia statului in acest domeniu, trebuie sa fie doar o reflectie a principiilor regligioase. Asa a fost pana la 1864.

Last edited by Smila1; 17.07.2011 at 15:32:45.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
subiect de GANDIRE moro.d Despre Biserica Ortodoxa in general 62 04.06.2009 11:29:10
O provocare la gandire... Alexandr_Bazil Generalitati 149 23.05.2007 13:45:58