![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ἰ = I = 10 η = i = 8 σ = s =200 ο = o = 70 ῦ = u =400 ς = s =200 adică exact cum citesc grecii: prima literă și a doua I (dar primul mai scurt al doilea mai lung, cum zic și grecii), ou ca u cum zic și grecii, și chiar și accentul este ca în greacă, după cum scrie foarte frumos în trimiterea din postarea lui Cătălin: De altfel, însăși lectura numelui în limba română, nu accentuează prima silabă (i.e., ca în latină sau engleză: Je'-sus), ci ultima (ca în greacă, sau spaniolă, franceză etc.) Acesta este un motiv în plus de a favoriza lectura numelui lui Iisus cu un scurt aproximant inițial [j], cum sugerează dublarea lui "i", precum și grafia cu doi de "i": Iisus, care nu este deloc redundantă, având temeiurile ei atât fonologice cât și etimologice. Numerele nu sunt valabile în limba română, pentru că literele în limba română nu au corespondent numeric, dar limba română transcriind fonetic limba greacă dacă zicem u tâlcuim exact pe ou deci păstrăm nealterat 888 dar dacă am zice isus în loc de Iisus am pierde fie un 10 fie un 8 și am da în erezia arianismului. Citat:
Citat:
1. deoarece scrierile slave au avut Їисоуса în slavonă, limba lor originală, alcătuită de Sfinții frați Chiril și Metodie după limba greacă și poate unii slavi moderni au greșit doar la transliterarea latină contemporană, când, din cauza unor prigoane repetate, și împuținării ortodocșilor, n-au mai avut timp de sfat cu ceilalți ortodocși. 2. Rușii, care se clătinau spre papism, au fost întăriți în Ortodoxie de Sfântul Mitropolit Pentru Movilă al Kievului (român), care a și cerut un sinod panortodox la Iași. Dacă au adoptat rușii Iisus în 1654 e un indiciu că așa a hotărât Sfânta Biserică,toată , tocmai la acel sinod, deoarece a avut loc un sinod panortodox la 1642, la Iași, unde s-a corectat și Mărturisirea Ortodoxă împotriva calvinilor și papiștilor făcută de Sfântul Mitropolit Petru Movilă, iată ce argument puternic să-l folosim și noi pe Iisus. 3. Rușii și slavonii în general, fiind ultimii veniți la Ortodoxie, au stat întotdeauna cam rău cu păstrarea corectă a Ei, nu e de mirare dacă aceștia se corectează după români sau greci. 4. Iar grecii au luat creștinismul după 529, de la străromâni, când Sfântul Iustinian cel Mare le-a desființat centrul credinței lor strămoșești (idolatria) aflat la Atena, (de care nu doreau să se despartă în ruptul capului, până nu li s-a rupt capul). Astfel, din dorința de a accesa la putere, pentru a se răzbuna, au luat Ortodoxia de la străromâni. Bine măcar că se străduiesc să conserve dogmele, lăudându-se desigur că ei le-au descoperit și păstrat, și să nu se abată de la ele, fiind foarte atenți cu fiecare literă, (fiind aceasta o înțelepciune a lui Dumnezeu, care profită de naționalismul lor ancorat în Ortodoxie ca să ducă și pe greci la sfințenie, măcar așa, și să avem niște oameni atenți foarte la cuvinte, pentru a nu le denatura sensul, înțelesul Ortodoxiei, ale cărei texte sunt în majoritate în limba greacă, limbă matematică, fără aproximări în exprimare) căci fiecare literă a Ortodoxiei a fost apărată cu sânge de Mucenic. Nu e de mirare dacă ei s-au inspirat de la români, părinții credinței lor. Nu e cazul să ne bâlbâim când o spunem: la români este Ortodoxia originală, Apostolică (italienii și galii "verii" noștri, au pierdut-o căzând, datorită francilor sălbatici, în filioquism, dar nu fără luptă și milioane de Sfinți Mucenici gali și itali care au apărat Ortodoxia). Nu e de mirare că românii au influențat pe ruși și pe greci să spună Iisus în loc de Iesus: ori așa a fost originalul, ori așa a trebuit, pentru a ne lupta mai bine cu francii cocoțați în latină. Căci iezuiții au spurcat pronunția Iesus, iar pronunția originală a fost ori chiar Iisus ori Ieysus. Ultima teorie numită etacistă (că se citea Ieysus) aparține lui Erasmus Desiderius Rotterdamus (sau Gerhard Gerhards) - 1466-1536 (papist îndărătnic) aducând argumente palide. Grecii de azi (și în limbajul bisericesc panortodox) se folosește pronunția itacistă adică Iisus. Eu, personal, nu cred în teoria că papiștii (și eretici din punct de vedere al credinței, și germanici din punct de vedere al neamului care a pus mâna pe dogmele și documentele adevărate ale papismului, înlocuindu-le cu documente false) știu mai bine decât ortodocșii, dintre care fac parte și grecii, să pronunțe greaca, și decât românii să pronunțe latina. Iar dacă ortodocșii cu adevărat, contrar logicii, au schimbat pronunția, e și mai clar de ce: au făcut-o special pentru a se deosebi de papiști, încă un argument în plus ca noi să ținem cu dinții la scrierea Iisus iar nu isus. Manuscrisele (și Bisericile și credința) slavone și apoi tipăriturile grecești, slavone, arabe, georgiene ortodoxe s-au făcut în Țările Române, numite pe drept cuvânt de Nicolae Iorga "Bizanț după Bizanț" deși oleacă cam incomplet, fiind mai degrabă și "Bizanț înainte de Bizanț". Românii întotdeauna și-au alcătuit limba bisericească pentru a lupta cu ereziile, inclusiv cu cea papistă, și cu mila lui Dumnezeu au și reușit. Nu există nici un motiv lingvistic sau istoric ca românii sau grecii sau slavii, sau Sfinții Apostoli să fi spus vreodată isus iar nu Iisus.Că au spus Iisus iar nu Ieysus cum zic etaciștii este mărturisit de Sfânta Biserică, în Care noi credem fiind Trupul fără de greșeală al lui Hristos. Dar după nici o teorie (ori etacistă Ieysus ori itacistă Iisus) nu s-a spus vreodată isus. Este desigur o ticăloșie a ereticilor și o neatenție a unor ortodocși de azi. http://aoal.org/Greek/ntgreekb/files...abetCharts.pdf De acum dragii mei, mă veți găsi numai pe "Bioterapie", deoarece aș dori să scriu cartea despre viața Bătrânului meu Traian. Dacă totuși mai sunt nedumeriri în legătură cu cele despre numele de taină a lui Iisus, vă rog să mă atenționați pe mesageria privată. Cu durere și dragoste, Alexandru
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iisus e o taină dulce, și dincolo de litere și de scriere e mult mai mult, dar omul iubește cu ceea ce e obijnuit, cu negrul pe alb, cu ceea ce pipăie și simte el, cu ocultismul și dulcețurile străine de Dumnezeu: numerologie, explicaționism științific, superstiții de păcălici, grozăvie, părerea mea și argumentul meu și cât sunt eu de important împreună cu el, cu argumentul beroic... Nu vedeți că și prin numele Lui, Domnul a încercat să-l vădească de minciună pe eroul dracului acoperit cu piei de oaie? Și care e numele Lui? „Minunat este Domnul în tot pământul și slava Lui s-a suit mai presus de ceruri”. Deci cu siguranță n-o să ai unde te ascunde de fața Lui, necredinciosule rău, oricât ai să fugi la munți ca să le zici să se prăvălească peste tine pentru ca să scapi de mânia Lui... căci prea mult ai dat lecții deșarte... ce arte? Păi arte marțiale și joiale, așa ca-ntre farisei și saduchei... care își dezvinovățesc păcatul lor „mai mic” prin cearte bine argumentate... Deci Iisus vine de la vameșul care-și lovea pieptul gândind cu spaimă și nădejde în Dumnezeu când a auzit de cele 24 de vămi ale văzduhului, când fiecare va trebui să dea socoteală de ce a debitat pe pământ ca fapte sau ca și vorbe goale. Se știa pe sine cum vămuia el plăcându-i mita cea dulce și micile atenții... de aia nu cuteza nici ochii să și-i ridice din mormânt. Voi cum puteți? Iar pe drumul golgotei, Iisus, a cerut unui bătrân să-l lase o clipă să se odihnească pe scăunelul său, era Isaac Lachedem, și acesta nu l-a lăsat și l-a repezit pe Domnul privindu-l disprețuitor zicându-i „Mergi!”... iar apoi, mai târziu, peste ani, bătrânul acesta n-a mai murit și mergea cerșind mormânt dar nu găsea și umbla după Domnul să-i dea moarte căci bătrânețea era foarte dureroasă... dar nici Domnul nu-l mai auzea... și a tot mers, iar dacă ți se va face milă de el și-l vei primi la tine la poartă că ești milostiv ca să-i dai un pahar cu apă, atunci îngerul îți va da peste mână... și nu vei putea. Ce frumos a voit Domnul să-i încununeze bătrânețile... dar dacă n-a fost pe fază ci s-a rușinat de farisei, a pierdut tot ce ar fi putut primi... darul și onoarea ca în drum spre golgota să-i cedezi o clipă locul unui suferind bătut și batjocurit pe nedrept... cât de mare ar fi fost el pomenit fiind în Evanghelie ca milostiv... Apoi degeaba mai jelești... căci ai pierdut clipa, calul plecase... și era chiar calul cel alb, pe care ședea... Cuvântul. Last edited by vsovivi; 20.07.2011 at 12:09:18. |
![]() |
| Tags |
| batjocorirea lui iisus, iisus sau isus |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| scrie undeva in biblie de reincarnare? | annajanette | Generalitati | 144 | 27.12.2013 21:00:51 |
| Autopsier -unde scrie in Biblie despre el ? | elenavioletacocos | Slujba inmormantarii | 8 | 05.11.2012 02:48:09 |
| E adevarat ce e scrie in urmatoarea carte? | tinutza | Biserica Romano-Catolica | 23 | 28.05.2012 19:43:43 |
| PR. IUSTIN PARVU SCRIE PATRIARHULUI SI SF. SINOD!! | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 05.06.2008 00:55:17 |
|
|