Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.07.2011, 17:39:02
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Un ucigas este trimis la inchisoare pentru a proteja societatea de el, pentru ca a dovedit ca este dispus sa faca rau, concret, altor oameni, atentand la un drept fundamental al acestora, dreptul la viata.

Idem, un hot atenteaza la dreptul de proprietate.

Daca un vrajitor, prin intermediul magiei, imbolnaveste un alt om, de ce vi s-ar parea anormal sa mearga si el la inchisoare ?

Daca un eretic face apologia publica a ereziei si prin aceasta pune in pericol sufletele altor crestini, cu ce vi se pare mai putin periculos decat criminalul care da cu parul in cap ?
Ați putea dovedi, în instanță, răul făcut clientului dumneavoastră de un vrăjitor? Puteți dovedi că vrăjitoarele fac rău, când ele susțin că fac bine?
Cât privește ereziile, cine să stabilească ce este erezie și ce nu? Biserica Catolică? Biserica Ortodoxă? Sau Biserica Protestantă? Noi avem adevărul nostru, dumneavoastră pe al dumneavoastră, alții pe al lor. Ce drept aveți să ne impuneți adevărul dumneavoastră sau ce drept avem noi de a-l impune altora? Dacă asta ar fi fost voia lui Dumnezeu, ar fi venit cu sabia, sau l-ar fi arătat, pur și simplu, într-un mod incontestabil.

Mie îmi este clar că rolul Bisericii este de a influența societatea cucerind inimi, nu de a o controla. Realitatea este că cei care au un comportament creștin în societate sunt puțini. De aceea lumea e așa cum e; ea reflectă imaginea noastră. Dacă majoritatea covârșitoare s-ar purta ca niște buni creștini, lumea noastră ar fi altfel. Dacă cei mai mulți nu doresc asta, ce drept avem noi să le-o impunem (presupunând că noi suntem cei buni)?

Avem cu toții datoria de a fi creștini activi, de a nu privi pasivi la ce se întâmplă; duhovnicul meu spunea că fiecare poate și trebuie să-l mărturisească pe Hristos prin viața sa, la locul lui de muncă, în familie și pretutindeni pe unde se duce.
Dar e o mare greșeală, zic eu, să vrem să facem mai mult decât a făcut Mântuitorul.

Am mai spus-o: dacă politicienii ar fi creștini ar da legi creștine, dacă judecătorii, procurorii și avocații, polițiștii ar fi creștini, am avea dreptate în societate, dacă învățătorii, profesorii ar fi creștini, ar ieși din mâinile lor tineri creștini, dacă doctorii... ș.a.m.d.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.07.2011, 17:49:42
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Ați putea dovedi, în instanță, răul făcut clientului dumneavoastră de un vrăjitor? Puteți dovedi că vrăjitoarele fac rău, când ele susțin că fac bine?
In prezent, nu doar ca nu as putea dovedi, dar incercarea de a face rau prin vrajitorie este chiar prezentata la facultate si in doctrina penala drept exemplul perfect de tentativa total improprie care nu atrage raspunderea penala; aceasta, datorita faptului ca statul nostru umanist-secular a adoptat ideea anticrestina si falsa ca vrajitoria nu exista in realitate.

Problema care se pune insa este urmatoarea: dumneavoastra sunteti ortodox. Biserica Ortodoxa va invata cu titlul de adevar de credinta ca vrajitoria exista si ca poate face rau.

Deci, indiferent de ce spune statul, pentru dumneavoastra Adevarul trebuie sa fie acesta: ca a face vraji cuiva cu scop malefic este echivalent cu a-i pune cucuta in pahar.


Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Cât privește ereziile, cine să stabilească ce este erezie și ce nu? Biserica Catolică? Biserica Ortodoxă? Sau Biserica Protestantă? Noi avem adevărul nostru, dumneavoastră pe al dumneavoastră, alții pe al lor.
Deci admiteti ca Adevarul poate fi mai mult decat unul ? (Apropo, daca da, atunci suntem in consens; dar acum discut plecand de la premisa general acceptata ca Adevarul este numai unul si ca "celelalte" biserici sau religii nu-l detin in totalitate).

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Ce drept aveți să ne impuneți adevărul dumneavoastră sau ce drept avem noi de a-l impune altora? Dacă asta ar fi fost voia lui Dumnezeu, ar fi venit cu sabia, sau l-ar fi arătat, pur și simplu, într-un mod incontestabil.
Inchizitia nu a avut niciodata rolul de a converti cu forta pe necrestini; si niciodata necrestinii nu au facut obiectul vreunei proceduri inchizitoriale.


Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Dacă majoritatea covârșitoare s-ar purta ca niște buni creștini, lumea noastră ar fi altfel. Dacă cei mai mulți nu doresc asta, ce drept avem noi să le-o impunem (presupunând că noi suntem cei buni)?
Daca cei mai multi doresc sa fure, ce drept are cineva sa le impuna sa nu fure (presupunand ca ar fi bine sa nu furi) ?!

Last edited by Erethorn; 07.07.2011 at 17:52:00.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.07.2011, 18:05:34
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Problema care se pune insa este urmatoarea: dumneavoastra sunteti ortodox. Biserica Ortodoxa va invata cu titlul de adevar de credinta ca vrajitoria exista si ca poate face rau.
Deci, indiferent de ce spune statul, pentru dumneavoastra Adevarul trebuie sa fie acesta: ca a face vraji cuiva cu scop malefic este echivalent cu a-i pune cucuta in pahar.
Da, dar mai știu și că antidotul pentru vrăji este comuniunea cu Hristos. Cine vrea să se salveze trebuie să vină în corabia Lui.

Citat:
Deci admiteti ca Adevarul poate fi mai mult decat unul?
Nu asta cred. Adevărul este unul, dar fiecare ne împărtășim din el în măsuri diferite. Consider că Biserica Ortodoxă îi este fidelă în cea mai mare măsură. Dar și catolicii gândesc la fel, și alții, și alții... Cred, de aceea, că e foarte important să avem libertatea propriei credințe.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.07.2011, 18:11:56
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Da, dar mai știu și că antidotul pentru vrăji este comuniunea cu Hristos. Cine vrea să se salveze trebuie să vină în corabia Lui.
Biserica dumneavoastra va invata ca, prin vraji, se pot obtine efecte dintre cele mai diferite, inclusiv moartea victimei.

Comuniunea cu Cristos nu asigura imunitate in fata vrajilor, nu asta invata Biserica. Comuniunea cu Cristos asigura lucrarea Harului spre iertarea pacatelor, este cu totul altceva.

De aceea revin si intreb: de ce cel care ma omoara cu cutitul (sau incearca) trebuie sa fie pedepsit, iar cel care ma omoara cu vraja (sau incearca) nu trebuie pedepsit ?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.07.2011, 18:42:55
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Biserica dumneavoastra va invata ca, prin vraji, se pot obtine efecte dintre cele mai diferite, inclusiv moartea victimei.

Comuniunea cu Cristos nu asigura imunitate in fata vrajilor, nu asta invata Biserica. Comuniunea cu Cristos asigura lucrarea Harului spre iertarea pacatelor, este cu totul altceva.

De aceea revin si intreb: de ce cel care ma omoara cu cutitul (sau incearca) trebuie sa fie pedepsit, iar cel care ma omoara cu vraja (sau incearca) nu trebuie pedepsit ?
Comuniunea cu Hristos nu e doar pentru iertarea păcatelor. Se cunosc multe cazuri de încercări eșuate de otrăvire a unor oameni credincioși și rugători. Blestemele și vrăjile nu au putere asupra celui care e în comuniune cu Hristos, după știința mea.
Însă vrăjitoria e cu siguranță un lucru condamnat de Biserică. Tot ce ar putea Biserica să facă ar fi să ceară ca în lege să fie incriminată. Dar, vă repet, cum ar putea cineva să dovedească faptul că i s-au făcut vrăji? Nu vom ajunge la ceea ce se cheamă o vânătoare de vrăjitoare, căreia îi vor cădea victime și o mulțime de nevinovați? Pentru că e foarte ușor ca cineva să fie acuzat de vrăjitorie, și foarte greu, sau imposibil, acuzatului, să dovedească opusul.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.07.2011, 18:46:45
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
In prezent, nu doar ca nu as putea dovedi, dar incercarea de a face rau prin vrajitorie este chiar prezentata la facultate si in doctrina penala drept exemplul perfect de tentativa total improprie care nu atrage raspunderea penala; aceasta, datorita faptului ca statul nostru umanist-secular a adoptat ideea anticrestina si falsa ca vrajitoria nu exista in realitate.
Principalul motiv pentru care vrajitoria nu atrage raspundere penala este lipsa probelor. Stiti bine ca un criminal nu poate fi condamnat fara dovada incontestabila : cadavrul victimei.( pentru a putea face corelatia cu arma crimei) Ori este foarte greu daca nu chiar imposibil de demonstrat in instanta ca victima (luam un caz extrem ) a decedat ca urmare a atacurilor malefice asupra ei. La orice autopsie se va pune o rezolutie medicala. Ori este imposibil de demonstrat ca victima a facut stop cardiac de exemplu, ca urmare a unei vrajitorii. Deci daca in caz de deces, avand cadavrul drept proba, nu se poate demonstra culpabilitatea vrajitoarei, in caz de imbolnaviri sau alte "dracii" ,nici nu mai poate fi vorba..

Last edited by Melissa; 07.07.2011 at 18:50:12.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.07.2011, 18:55:25
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Principalul motiv pentru care vrajitoria nu atrage raspundere penala este lipsa probelor. Stiti bine ca un criminal nu poate fi condamnat fara dovada incontestabila : cadavrul victimei.( pentru a putea face corelatia cu arma crimei) Ori este foarte greu daca nu chiar imposibil de demonstrat in instanta ca victima (luam un caz extrem ) a decedat ca urmare a atacurilor malefice asupra ei. La orice autopsie se va pune o rezolutie medicala. Ori este imposibil de demonstrat ca victima a facut stop cardiac de exemplu, ca urmare a unei vrajitorii. Deci daca in caz de deces, avand cadavrul drept proba, nu se poate demonstra culpabilitatea vrajitoarei, in caz de imbolnaviri sau alte "dracii" ,nici nu mai poate fi vorba..
Vrăjitoria este păcat intrinsec. Nu este necesară moartea victimei.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.07.2011, 19:04:13
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Principalul motiv pentru care vrajitoria nu atrage raspundere penala este lipsa probelor. Stiti bine ca un criminal nu poate fi condamnat fara dovada incontestabila : cadavrul victimei.( pentru a putea face corelatia cu arma crimei)
Doar aproximativ adevarat. Poate fi pronuntata o hotarare de condamnare si in lipsa armei crimei, si in lipsa cadavrului.

Nici o proba nu are, in sine, o forta probanta mai mare decat a alteia. Ceea ce conteaza este ca judecatorul sa-si formeze o parere plecand de la ansamblul probelor administrate, care trebuie sa se coreleze intre ele, sa fie utile, relevante si pertinente.

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Ori este foarte greu daca nu chiar imposibil de demonstrat in instanta ca victima (luam un caz extrem ) a decedat ca urmare a atacurilor malefice asupra ei. La orice autopsie se va pune o rezolutie medicala. Ori este imposibil de demonstrat ca victima a facut stop cardiac de exemplu, ca urmare a unei vrajitorii. Deci daca in caz de deces, avand cadavrul drept proba, nu se poate demonstra culpabilitatea vrajitoarei, in caz de imbolnaviri sau alte "dracii" ,nici nu mai poate fi vorba..
Aici intervine ceea ce face obiectul intregii discutii. Domnul Dragomir a mai explicat odata.

Justitia seculara apeleaza la experti din varii domenii pentru a strange materialul probator in baza caruia judecatorul isi formeaza convingerea si pronunta hotararea.

Judecatorul nu este contabil; daca un inculpat este trimis in judecata pentru evaziune, se va apela la un expert contabil care, in cadrul unui raport de expertiza, va arata daca exista sau nu elementul material al laturii obiective a infractiunii.

Idem in orice alt domeniu- balistica, chimie, medicina legala s.a.m.d. - judecatorul intreaba expertii.

De ce oare, in cazul in care ar trebui sa se dovedeasca existenta faptei de vrajitorie, sa nu apeleze justitia la expertul in materie - Biserica ?

Last edited by Erethorn; 07.07.2011 at 19:07:19.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Inchizitia doctor_faustus Biserica Romano-Catolica 34 10.07.2017 19:38:55