![]() |
![]() |
|
#1301
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A corecta inseamna a-i spune omului "este gresita afirmatia pe care ai facut-o pentru ca" si aici veniti cu argumente care sa demonstreze opusul parerii pe care o combateti. A judeca insa este ceea ce faceti dvs adica acuzatii de anti-ortodoxism, de discreditare a bisericii ortodoxe, de hulire a sfintilor, de partinire fata de unii, de minciuna si lista poate continua. Dupa cum vedeti nu sunt argumente care sa arate de ce parerea celuilalt ar fi gresita, ci sunt doar acuzatii si atacuri la persoana izvorate din judecata pe care o purtati fata de persoana atacata in acest mod. |
#1302
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu am dat exemplu asa aleatoriu. Si am spus ca lumea care vede ca un membru al familiei este mincinos atunci spune de toata familia ca e mincinos. Si fireste ca ceilalti vor sa arate ca de fapt doar unul este minicnos nu toti. Deci ai greutati mari de intelegere. Sa o iau mai babeste pe intelegerea ta. presupunem ca tu ai un frate mincinos. Si lumea cand vede asta spune: uite o familie de mincinosi. iar tu, atunci incerci sa arati ca nu toata familia ta e mincinoasa ci doar fratele tau. E asta o inchipuire a ta? Pai daca spune lumea ca toti sunt mincinosi vazand fratele tau mincinos inseamna ca ai inchipuiri si imaginatii? si incerci sa deformezi adevarul? adica ce, fratele e mincinos si lumea spune bine? ca toti sunteti mincinosi ca fratele e mincinos? Adica daca un ortodox are idei eretice de ecumenism si care zice ca imbratiseaza toate bisericile un fel de amestecatura inseamna ca toti ortodocsii sunt asa? Fireste ca ceilalti vor incerca sa marturiseasca adevarat credinta care nu este aceeasi cu cea pe care o arboreaza falsul orotdox. Doar vor veni hristosi mincinosi care vor face minuni in numele Meu. Spune Scriptura. Trebuie avut grija ca vor citi aici multi care sunt in cautare si se vor sminti intelegand gresit credinta ortodoxa. Acesta este un indemn pentru noi toti. Deci daca vrei, si simti tu asa Adriana pentru tine nu e. E alegerea ta. Doar toti raspundem in fata Domnului pentru faptele noastre. Eu vreau sa raspund de sufletul meu si atat nu si de al altor suflete pe care as putea sa le smintesc.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#1303
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va rog sa ma edificati cum se numeste atunci cand ai indoiala ca Arsenie Boca nu a murit in 1989 dupa cum spune biserica ortodoxa ci altcandva dupa cum spune un ratacit sau altul.? A nu avea incredere in biserica cum se numeste? Va rog sa imi spuneti cum se numeste cand spui despre cuvantul unui sfant cum este Teofan Zavoratul ca e doar parerea unui zavorat, a unei persoane, spunand ca va place maica Tereza o catolica? a subestima cuvantul unui sfant in favoarea altuia doar pentru ca a stat 24 ani zavorat, acuzandu-l ca nu a facut fapte fata de oameni in comparatie cu maica Tereza? Stiti dvs ce fapte a facut sfantul, ce viata a avut de v-ati transformat in judectoarea lui? Insasi faptul de a judeca un sfant este...... Completati dvs cum este ca eu nu va judec. Sa va judecati singura . Cat sunteti de sfanta dvs sa puteti judeca sfintii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#1304
|
|||
|
|||
![]()
Toate poruncile sint reflectate in "iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti, ..", dar aproapele este tot cel ce nazuieste indiferent ca s-a nascut sau a plecat in alta religie.
Asa incit dorinta de respect si fratietate fiind un lucru pozitiv nu poate veni de la cel rau caci Dumnezeu este cel care uneste nu cel care desparte. Esenta sentimentului ecumenic este iubirea insa unificarea in sine la nivel doctrinar si organizatoric este o treaba mult mai complicata , ea depaseste puterea omeneasca si nu este posibila decit prin interventia lucrarea Duhului Sfint fie ca actune interioara inlauntrul unor oameni cu adevarat sfinti si sinceri fie ca prezenta intrupata pe pamint (Cortul lui Dumnezeu) intre altele si in acest scop. Dumnezeu se opune deocamdata doar incercarilor de unificare bazate pe actualele dogme, spargerea unitatii s-a facut cu sacrificii doctrinare la fel exista riscul si acum, de aceea Dumnezeu nu doreste o reunificare in orice conditii. Profetiile referitoare la biserica rusa apartin unor calugari rusi. In unele versiuni biblice sfirsitul unuia dintre verste in care Iisus promite ca biserica nu va fi cucerita se incheie cu propozitia "Altfel o voi distruge." Insa deasemenea este valabila promisiunea ca Portile iadului nu o va birui ceea ce inseamna ca Iisus are tot dreptul sa o apere si sa o pedepseasca, sa o indrepte atunci cind lucrurile se complica prea mult in rau, Asa incit avind astazi mai multe denominatiuni nu pot fi judecate toate la gramada ceea ce mai mult ca sigur unele nu vor supravietui ,altele vor birui indiferent daca se vor coagula sau nu, se vor restructura, imbogati, inlocui , etc. Profetia despre cocotatarea uneia dintre fiare (deci sint mai multi antehristi) in fruntea bisericii celei mari se afla in Apocalipsa.Mai putin din versiunea catolica si ultima versiune BOR din care in 2005 au mai fost declarate "adaugiri" si alte versete cum ar fi cel despre cele "doua strigari, una celor care au respectat sabatul si alta tuturor neamurlor.' Cind ve-ti studia VT si profetiile pozitive inca neimplinite ve-ti vedea ca ele depasesc cu mult realitatile implinite pina in prezent care par doar o umbra in comparatie cu ceea ce va urma atit cu bune cit si cu pedepse. Asadar istoria nu se oreste aici ci are rezervate transformari mari in bine. Unele aproape incredibile (Zaharia 12) si care nu pot fi intelese decit printro interpretare adecvata a altor versete in care unele deosebite adevaruri sint doar sugerate sau subintelese. Iar siguranta credintei vine din mai multe certitudini interioare si revelatii personale inconfundabile. |
#1305
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- nicaieri nu este prezentat Petru cu formularea "primul intre egali" ci este prezentat cu formulari ca cele din mesajele precedente citate de la Sfantul Ioan Gura de Aur, sfant care il dezemneaza pe Petru ca fiind primul dintre apostoli pe pamant (remarca "pe pamant" este pentru userul care replica cu faptul ca si apostolul Pavel este desemnat de acelasi sfant ca fiind primul dintre apostoli, dar in Ceruri ). Deci Ap. Petru nu este desemnat ca " primul intre egali " ci ca primul intre apostoli si Sfantul Ioan Gura de Aur arata foarte bine motivul pentru care era primul: faptul de a fi primit grija turmei de la Domnul si faptul de a fi primit de la Dumnezeu Tatal si nu de la oameni, revelatia faptului ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu. Ca o paranteza, tare m-am bucurat cand am descoperit ca de fapt eu zisesem exact ca si sfantul Ioan Gura de Aur in timp ce altii ma acuzau de necunoastere a Evangheliei etc. Si inca si m-ai mult m-am bucurat de citatul dat de Miha tot din Sfantul Ioan Gura de Aur care il desemneaza in mod explicit pe Petru ca si stanca de la temelia Bisericii. Deci tot ce am zis eu se gasea de fapt in scrierile Sfantului Ioan Gura de Aur. Si cine a fost trimisa la plimbare si acuzata de nestiinta si indemnata sa-i citeasca mai atent pe sfinti? Exact cei care se dadeau mari cunoscatori si incercau pe toate caile sa discrediteze pozitia Sf. Apostol Petru fata de ceilalti apostoli. Intr-adevar nu ar fi stricat sa fi citit toate omiliile sfantului ca terminam mai repede discutia aceasta. In loc sa fi fost cuvantul meu impotriva ata atacatorilor, ar fi fost cel al sfantului. Deci, rezumand, Petru a avut un primat intre apostoli, primat conferit lui de Domnul si acceptat de buna-voie si de ceilalti apostoli pentru ca Petru nu facea nimic prin constrangerea celorlalti ci avea consimtamantul lor dupa cum o arata Sfantul Ioan Gura de Aur bazandu-se pe Biblie. Ortodocsii care neaga primatul petrin si pentru a face asta deformeaza invatatura Sfantului Ioan Gura de Aur scotand din context unele cuvinte si trecand cu tacerea peste altele care i-ar contrazice si zicand ca toata opera sfantului sunt pasajele lor scoase din context, deci acesti ortodocsi din start nu pot fi de incredere pentru a invata istoria in mod nepartinitor. Ca atare trebuie sa gasesc ortodocsi care sa nu mai discrediteze primatul petrin, care sa il accepte asa cum este in Biblie si cum il explica foarte bine Sf. Ioan Gura de Aur, si de la aceasta baza sanatoasa sa vedem ce s-a intamplat mai departe in istorie ca de exemplu faptul ca un Papa sfant a avut puterea sa anuleze un sinod de episcopi in baza primatului petrin. Eu aceasta parte as vrea sa fie explicata pentru ca este foarte semnificativa pentru dezbaterea noastra asupra primatului Papal. |
#1306
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dvs. insa nu numai ca nu procedati asa ci dimpotriva, chiar dvs. sunteti principalul acuzator de minciuna al fratelui. Nu este lumea cea care il acuza de minciuna si impreuna cu el toata Biserica, ci dvs. sunteti cea care acuzati de minciuna si care apoi traiti cu frica ca nu cumva sa creada cineva ca si dvs. ati fi la fel. Judecata dvs. proprie va tortureaza, nu judecata lumii pentru ca lumea nu se opreste la un om in judecata sa. |
#1307
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cercetati duhurile, spune Scriptura. Sa vedem in ce duh esti tu. linkul cartii: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ici-80001.html PS. esti in contradictie cu parintii ortodocsi se pare
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#1308
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Moartea lui Arsenie Boca in 89. Este anul revolutiei romanesti cand apele au fost extrem de tulburi in Romania si ca atare, daca sunt oameni care marturisesc ca l-au vazut in viata si dupa iar prin aceasta afirmatie nu il discrediteaza pe Arsenie Boca ci dimpotriva, relateaza inca si mai multe minuni facute de el, inclusiv faptul ca intr-un timp scurt a urcat doua trepte ale desavarsirii dintr-o data, eu nu am motive sa pun la indoiala cuvantul acestor oameni. Deocamdata este singurul pe care il cunosc, insa dvs. daca ati fi mai putin judecatoare, ati putea sa intrebati la manastire care poate fi originea unor astfel de relatari, si poate ca dvs. veti avea o surpriza. Si am si o nelamurire, de ce sfantul nu a fost inmormantat la Sambata? Era sa uit partea a doua cu Sfantul zavorat. Iarasi sunteti dvs. cea care judecati, acuzati si faceti clasificari. Eu nu am zis ca Maica Tereza a ajutat mai multi sau mai putin oameni decat Sfantul ortodox, nici nu mi-as permite sa zic asa ceva pentru ca nici nu i-am numarat pe cei ajutati si nici ajutorul dat unuia sau altuia nu am cum sa il masor ca sa pot sa compar. Si in plus de asta toate sunt de la Dumnezeu pentru slava lui Dumnezeu si al omului, deci din start o astfel de comparatie nu are rost. Dvs. sunteti cea care le imaginati si le atribuiti apoi interlocutorului care nici gand sa se tina de astfel de comparatii. Eu am spus cu totul altceva, ca Maica Tereza si-a dedicat toata viata oamenilor traind in mijlocul lor in timp ce sfantul zavorat s-a izolat de oameni o buna parte a vietii sale. Ori dintre cele doua, prima mi se pare cu mult mai greu de realizat decat a doua. Contactul permanent cu oamenii, trairea suferintei cot la cot cu ei, in fiecare zi, si renuntarea la propria persoana pentru ei, este mult mai greu, si aici vorbesc pentru mine, decat retragerea in singuratate pentru a trai cu Dumnezeu, departe de suferintele omenesti, departe de lume etc. Eu vorbesc numai despre mine, imi este mult mai usor sa ma retrag in singuratate si rugaciune decat sa stau in valtoarea suferintelor umane si sa-i consolez si ajut pe fiecare in parte. De aceea oameni ca maica Tereza sau sora Emannuelle au admiratia mea maxima. Domnul Iisus s-a retras in desert doar pentru o scurta pauza de rugaciune dar misiunea Lui a fost intre oameni, la fel si cea a apostolilor. Nu neg maretia calugariei din pustiu si manastiri, dimpotriva, sunt de admirat fata de noi, astia lumestii, dar apreciez cu mult mai mult calugaria din lume pentru ca este mult mai grea. E mai usor sa te feresti de ispite traind departe de ele decat in mijlocul lor, este mai usor sa te rogi pentru lume traind departe de ea decat atunci cand traiesti in fiecare zi mizeria ei etc. Poate ca la dvs. este pd dos, poate ca pentru dvs. izolarea departe de lume ar fi mai grea decat calugaria in lume dupa modelul maicii Tereza caz in care inteleg ca il admirati mai mult pe sfantul zavorat. Last edited by Adriana3; 18.06.2011 at 14:05:37. |
#1309
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pacatul daca este, este, indiferent ca e aratat de lume, de familie, de oricine. El exista si trebuie aratat si eradicat pentru ca nu cumva cei mici in credinta sa capete acest pacat crezand ca e bine si nu pentru ca traiesti vezi Doamne cu frica ca cineva te crede si pe tine tot asa. Iar daca arati lumii ca nu toti sunt mincinosi o faci de dragul adevarului si nu a fricii de cum ai fi catalogat. Nu are nici o legatura cu judecata proprie ci doar cu adevarul. Un crestin minte iar ceilalti vor vrea sa spuna, nu acesta este crestinul adevarat si nu pentru ca le e frica ca zice lumea ca asa sunt si ei ci pentru ca sunt altii mai slabi in credinta care pot adopta si ei minciunile acelui crestin crezand ca sunt adevar.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#1310
|
||||
|
||||
![]() Citat:
deci astept sa imi raspundeti cum se numesc faptele dvs ca sa invat si eu: "Va rog sa ma edificati cum se numeste atunci cand ai indoiala ca Arsenie Boca nu a murit in 1989 dupa cum spune biserica ortodoxa ci altcandva dupa cum spune un ratacit sau altul.? A nu avea incredere in biserica cum se numeste? Va rog sa imi spuneti cum se numeste cand spui despre cuvantul unui sfant cum este Teofan Zavoratul ca e doar parerea unui zavorat, a unei persoane, spunand ca va place maica Tereza o catolica? a subestima cuvantul unui sfant in favoarea altuia doar pentru ca a stat 24 ani zavorat, acuzandu-l ca nu a facut fapte fata de oameni in comparatie cu maica Tereza? Stiti dvs ce fapte a facut sfantul, ce viata a avut de v-ati transformat in judectoarea lui? Insasi faptul de a judeca un sfant este...... Completati dvs cum este ca eu nu va judec. Sa va judecati singura . Cat sunteti de sfanta dvs sa puteti judeca sfintii." Legat de aparitia unor sfinti dupa moarte este cu totul altceva decat a spune ca nu a murit si nu a fost inmormantat in anul in care biserica a facut-o. Legat de faptul ca Arsenie Boca este inmormantat la Prilsop pot spune ca a fost foarte legat de aceasta manastire, fiind staret pana in 1959 cand comunistii au transformat manastirea in azil de batrani , iar Arsenia Boca fiind nevoit sa plece de la Prislop. "La 25 noiembrie 1948, Mitropolitul de atunci al Ardealului, Nicolae Bălan, a adus personal la Prislop, pentru restaurarea mănăstirii aflată într-o stare jalnică, pe Ieromonahul Arsenie Boca, până atunci starețul reînviatei mănăstiri brâncovenești de la Sâmbăta de Sus, care cu două veacuri în urmă avusese aceeași soartă ca și Prislopul, fiind distrusă cu tunurile din ordinul aceluiași general Buccow. Ca stareț al mănăstirii, Părintele Arsenie, licențiat în teologie la Sibiu și absolvent al Academiei de Arte Frumoase din București, începe imediat înfrumusețarea locului și restaurarea mănăstirii, ajutat de fratele Nicolae Zaharia, tot de la Mănăstirea Brâncoveanu – Sâmbăta de Sus. În 1950, din lipsă de călugări, Prislopul devine mănăstire de călugărițe, prin hotărârea Episcopului Andrei Magieru al Aradului. În perioada 1950-1959 s-a realizat organizarea mănăstirii ca mănăstire de maici cu viața de obște, s-a înființat o școală monahală și o cooperativă mănăstirească, în cadrul căreia s-au executat primele țesături cu alesaturi din țară, cu motive străvechi din zonele Sibiu, Făgăraș și Hunedoara, covoare oltenești și artistice pentru export, precum și tricotaje și croitorie." E normal sa fie inmormantat la Prislop unde a vietuit ca staret al acestei manastiri. Iarasi indoieli ale dvs., de ce la Prislop si nu la Sambata, transformandu-va in judecatoarea bisericii. Judecatoare de sfinti sunteti acum sunteti si de biserica. mai un pic si judecati si pe Dumnezeu. Fereasca Domnul PS . Daca citeati la linkul dat de mine, nu ati mai fi intrebat acum de ce la Prislop. Un pic de tragere de inima sa cititi si scrierile ortodoxe nu strica
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|