Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.06.2011, 12:50:28
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

A fi sincer inseamna a nu minti. Iar tema minciunii este pe larg arata in Scriptura.
Si Sfintii Parinti ne invata ce este minciuna de cate feluri este si cand avem voie sa mintim. Exista doar un singur caz in care avem voie si acela este atunci cand prin minciuna noastra salvam un suflet pacatos de la ratacire si -pierzanie. Atat.
Exemplu: un sfant parinte, (nu imi amintesc exact, Macarie Egipteanul? am sa caut exact citatul daca trebuie) s-a pomenit intr-o zi cu un hot care se inchina la idoli care fugea din cetate fiind urmarit sa fie prins . Cuviosul l-a luat in chilia sa, la ascuns si l-a salvat de urmaritori, spunandu-le ca nu l-a vazut. Apoi l-a tinut cu el o vreme si l-a invatat ce este credinta in Dumnezeu si astfel prin minciuna de la inceput i-a salvat sufletul sau de la moarte.

Omul viclean este mincinos, una spune si alta este, una este inlauntrul sau si alta in afara. Acest om viclean nu este sincer, si iata ca vorbind de viclenie, care este un pacat, invatam, sa fim sinceri.
Ca sa discutam despre sinceritate are trebui neaparat sa discutam despre minciuna, neadevar si viclenie pacate care sunt dezbatute de toti Sfintii Parinti.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.07.2013, 22:35:12
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
A fi sincer inseamna a nu minti. Iar tema minciunii este pe larg arata in Scriptura.


Omul viclean este mincinos, una spune si alta este, una este inlauntrul sau si alta in afara. Acest om viclean nu este sincer, si iata ca vorbind de viclenie, care este un pacat, invatam, sa fim sinceri.
Ca sa discutam despre sinceritate are trebui neaparat sa discutam despre minciuna, neadevar si viclenie pacate care sunt dezbatute de toti Sfintii Parinti.
In ziua de azi , omul sncer este luat de prost , este privit ca o ciudatenie , ca ceva iesit din "tipar". Acelasi lucru putem spune despre omul bun , intelegator si smerit !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.07.2013, 22:06:57
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sinceritatea

http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...a-b1-p2064.htm
Există în om un instinct infailibil de a discerne binele de rău. A fi onest cu tine și cu viața ta în general presupune frecvent o deschidere largă în fața suferinței. Aceasta determină, poate, ca onestitatea să fie ceva mai rară în zilele noastre?
La o discuție la care am asistat, în care s-a vorbit despre onestitate, s-a spus că ea înseamnă a fi cinstit, corect și incoruptibil, calități raportate la baza de principii în care credem și la care aderăm. S-a spus că este o calitate morală de mare preț, ce presupune judecată dreaptă și un acord între ceea ce simțim, spunem și facem. Poate presupune durere și o renunțare la binele personal, în virtutea a ceea ce credem. Este o trăsătură de caracter lucrată de-a lungul vieții, nu moștenită genetic și deși noțiunile se pot ușor confunda, este cumva diferită de sinceritate. Afirmația aceasta poate contraria, dar cunoaștem probabil situații de viață în care am fost onești, chiar alegând să nu fim total sinceri, cel mai adesea ca să nu rănim. Am fost onești față de principiul nostru de a pune binele celuilalt pe o treaptă importantă a valorilor pe care le respectăm.
Sinceritatea ca scuză pentru a-l lovi pe celălalt

Onestitatea folosește sinceritatea, dar e mai mult decât atât. Sinceritatea poate fi privită astfel și ca o alegere, care diferă cu situațiile și relațiile care o generează, pentru că există limite până la care o putem folosi. Aceste limite sunt date natural de răspunsul la întrebările: dacă alegând sinceritatea totală urmăresc un bine, un ajutor sau îmi rănesc aproapele? Deci sinceritatea poate avea fețe, dar onestitatea este una singură. Fețele sincerității și limitele până la care o putem folosi nu sunt întotdeauna ușor de distins. Poate pentru aceasta Dostoievski afirma că „nu există lucru mai greu decât sinceritatea“.
Putem ști absolut sigur că tot ceea ce spunem aduce cu adevărat un bine, nu rănește și este de ajutor? În unele ocazii, poate mult mai frecvente decât am putea crede, acest răspuns rămâne o necunoscută, chiar și în fața celor mai bune intenții, motiv pentru care se cer folosite cel puțin două ajutoare de seamă. Să cântărim cu atenție cuvintele rostite și să le îmbrăcăm în blândețe, pentru că putem transmite același mesaj în moduri foarte diferite. Deci, să nu folosim sinceritatea ca scuză pentru a-l lovi pe celălalt și să nu uităm că dacă alegem să rănim, se pierde mult din ce am vrut cu adevărat să spunem. Al doilea ajutor, care este de fapt mereu primul, este rugăciunea. Înainte să rostim ceva despre care credem că ar putea avea un efect important în celălalt, să spunem o rugăciune scurtă. Nu sunt căi dificile, dar ne devin cu adevărat utile numai dacă alegem să le folosim frecvent, făcându-le un mod de viață.
Un far în întuneric
S-a spus că onestitatea duce la Dumnezeu. Sau că odată cu apropierea noastră de Dumnezeu, gradul de onestitate crește. Această calitate morală funcționează ca un far în întuneric, luminând realist atât calitățile, cât și defectele noastre, arătând dureros dimensiunile nebănuite ale faptelor noastre.
Onestitatea se învață. În timp, odată cu maturizarea noastră, parcurgem un drum în care alegem ceea ce este important pentru noi. . .
Link permanent catre articolul complet
http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...a-b1-p2064.htm
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sinceritatea tatolivia Intrebari utilizatori 1 12.05.2012 04:31:47