![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Îmi pare rău dacă ceva seamănă a "teoria conspirației". Departe de mine gândul acesta. Era doar o observație obiectivă asupra plierii aproape spontane a unor concluzii, de altfel logice, pe o expunere cel puțin nerațională și eronată din ipoteză. Probabil subiectul a mai fost dezbătut și forma a scăpat unei analize mai atente... Cât despre surprizele de la Judecată ele for fi conforme cu faptele fiecăruia, dar și cu Calea urmată. Noi credem și știm că cea Ortodoxă, dublată de fapte pe măsură, conduce la lipsa surpizelor neplăcute. Îmi cer sincer iertare dacă v-am supărat cu ceva. Nu a fost în intenția mea acest lucru. Mai mult, în cazul de față îmi place persoana chiar dacă nu sunt de acord cu toate ideile. Noapte bună! Last edited by luciand; 17.04.2011 at 23:56:17. |
#72
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ți-ai luat-o-n cap, te-ai crezut de 2,20 metri și ai început să vezi lumea de sus. |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cât despre văzutul lumii de sus, nu te lăsa înșelată de aparențe... |
#74
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tu, care vrei libertate pură, dreptul de a alege, tu ești capabil să-ți asumi și consecințele alegerilor tale? Poate răspunsul meu ți se pare simplist, pueril. Am încercat să răspund cât mai simplu. Dacă vrei cu adevărat răspuns, citește pe îndelete Patericul - fie el egiptean, atonit, al Lavrei Peșterilor, oricare vrei tu. Și dacă la sfârșit nu vei avea răspunsul, clar și limpede, mai vorbim.
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Toata lumea e de acord ca Dumnezeu ne-a acordat posibilitatea alegerii intre bine si rau. Adica, ne-a creat cu liber arbitru. Libertatea noastra e una din dimensiunile principale ale chipului lui Dumnezeu in noi. La fel, toata lumea e de acord ca in functie de alegerea noastra putem fi fie impreuna cu Dumnezeu pentru eternitate, fie in afara comuniunii cu Dumnezeu. Nimic de neinteles si nimic de comentat pana aici. Dumnezeu a creat doua locatii pentru cele doua situatii: o locatie este Imparatia Sa si alta locatie este Iadul. Unii spun ca ar mai exista si o a treia locatie, dar asta nu e important in discutia noastra. Bun, deci pana aici nu sunt probleme. Problema apare atunci cand spunem ca in Iad Dumnezeu ne pedepseste vesnic pentru alegerea proasta pe care am facut-o. Aceasta idee a unei pedepse vesnice realizata din vointa unui Dumnezeu Atotiubitor si Atotdrept naste nedumeriri si ridica probleme mari. Nimeni nu contesta ca Dumnezeu mai poate folosi si pedeapsa, ocazional, dar numai si numai pentru indreptare. Asa cum si un tata il mai pedepseste pe copil, cu scop de indreptare, tot asa procedeaza si Dumnezeu cu noi. Insa o pedeapsa vesnica e cu totul si cu totul altceva. E ca si cum tatal, dupa incercari repetate de a-l aduce pe calea cea buna pe fiul sau, la sfarsit ii spune ca-l va chinui la nesfarsit pentru indaradnicia lui. Acest chin la nesfarsit nu mai e in scop pedagogic, copilului nu i se mai acorda nicio sansa de indreptare, ci pare a fi o razbunare eterna pentru o proasta alegere. Sigur, sunt multi cei care incadreaza acesta pedeapsa vesnica la capitolul dreptate si inca dreptate dumnezeiasca. Viziunea aceasta a unui Dumnezeu pedepsitor e contrabalansata de ideea ca tot Dumnezeu e cel ce rasplateste infinit buna alegere. Adica Dreptatea e vazuta ca un fel de cantar sau balanta unde pedeapsa dintr-o parte e tinuta in cumpana de rasplata din partea ailalta. Dar exista si viziunea cealalta, ca Dumnezeu doar desparte pe cei rai de cei buni, iar rasplata si pedeapsa sunt simple urmari ale comuniunii sau lipsei de comuniune cu Dumnezeu. Aici Dreptatea lui Dumnezeu e in acord cu libertatea de alegere a omului si in acord cu Bunatatea Sa. Insa, recunosc ca aceasta viziune nu e majoritara nici in Ortodoxie si nici in alte confesiuni.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#76
|
|||
|
|||
![]()
Ceea ce trebuie reținut, ca punct de plecare în orice discuție pe această temă, este că nu există un loc în spațiu desemnat cu numele de Iad. Există o stare numită Iad și această stare este lipsa dragostei lui Hristos. Cel mai frumos a reușit să sintetizeze acest lucru mishi55: "Iadul este ceea ce a rămas acolo de unde a plecat Dumnezeu".
Imaginea cea mai intuitivă a evoluției sufletelor după moarte este cea dată de Sfântul Dionisie Areopagitul. Pentru că, spune Sfântul Dionisie, sufletele evoluează și după moarte. Ele nefiind muritoare nici n-ar putea să rămână într-un status-quo. Nu există decât urcare sau coborâre! Atunci când ni se pare că stagnăm, nu facem decât inflexiunea de la urcuș spre coborâre sau invers! Iar Sfântul Dionisie spunea că evoluția sufletelor după moarte se desfășoară pe o spirale conică al cărui vârf îl închipuie pe Hristos. Sufletele pe care moartea le-a surprins într-un urcuș duhovnicesc își continuă acest urcuș, apropiindu-se de Hristos și, deopotrivă, unele de altele. Mai mult, sufletele aflate mai sus pe spirala urcușului spre Dumnezeu le ajută și pe cele aflate mai jos, toate fiind susținute în urcarea lor de cetele îngerești! Din contră, sufletele surprinse de moarte într-o stare căzută, lepădate de Hristos și de iubirea Sa, continuă să coboare, depărtându-se de el, dar și unele de altele! |
#77
|
||||
|
||||
![]()
Potrivit Parintilor, Dumnezeu este prezent si in iad, numai ca cei de aici atat de mult s-au inchis in ei insisi incat nu mai pot primi iubirea dumnezeiasca. Aceasta iubire dumnezeiasca se pogoara si asupra celor din iad, numai ca celor ajunsi aici le provoaca durere. E ca lumina soarelui - pentru un ochi sanatos, lumina aduce bucurie, pentru unul bolnav - suferinta, durere.
|
#78
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#79
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#80
|
|||
|
|||
![]() Citat:
este o metaforă! Mie mi-a plăcut, nu trebuie să fii neapărat de acord cu asta! Faptul că Dumnezeu este prezent și în iad răzbate, indirect și din parabola cu săracul Lazăr și bogatul nemilostiv. Cei doi pot comunica, se pot vedea, totuși există o barieră! Tocmai bariera asta reprezintă iadul! Nu există un loc spațial care se cheamă iad, distinct de un alt loc spațial numit Rai! Să nu uităm că până la a doua venire a lui Hristos, până la Înviere, trupurile sunt țărână. În Rai și în iad sunt doar sufletele! Deci Raiul și iadul sunt locuri nemateriale, sunt o dimensiune neaccesibilă nouă decât prin revelație! Iar Dumnezeu se relevă doar celor care merită acest lucru prin faptele lor, Sfinților Apostoli și Sfinților Părinți care ne-au lăsat și nouă mărturii despre ceea ce le-a fost arătat lor prin Duhul Sfânt! Iar dacă săracului Lazăr i-a fost imposibil să-l ajute pe bogat, nouă, după Întruparea Cuvântului lui Dumnezeu, Iisus Hristos, ne este îngăduit și la îndemână să-i ajutăm pe cei plecați dintre noi să nu se afunde mai mult în iad. Prin rugăciuni, atât cele înălțate de Biserică, cât și prin cele înălțate de fiecare dintre noi. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pedeapsa pentru pacate | Florin-Ionut | Pocainta | 147 | 02.11.2013 15:06:22 |
Pedeapsa cu moartea | marinel 07 | Intrebari utilizatori | 40 | 22.03.2011 00:45:29 |
Pedeapsa capitala | Dia20_diana | Eutanasia | 82 | 21.01.2011 23:14:24 |
Crima fara pedeapsa... | silverstar | Generalitati | 37 | 11.04.2009 16:09:06 |
Pedeapsa pentru vrajitorie ! | cristiboss56 | Vrajitoria | 0 | 17.12.2008 19:55:01 |
|