![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]()
"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)
Citat:
|
#72
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa citesc mai mult, pai vad ca scrie ceea ce am zis si eu si va citez din ceea ce scrie la link-ul sugerat spre lectura: "Inca de la inceputul crestinismului, Sfanta Taina a Botezului a fost actul prin care cineva devenea membru al Bisericii. Botezul se administra atunci in special maturilor, pentru ca lor era adresata propovaduirea Sfintilor Apostoli si ucenicilor lor." Dupa care, se arata in articol cum oamenii au inceput sa considere ca de fapt trebuie botezati si copiii (si vad ca si mortii!! de asta n-am mai stiut!!) incercand sa aduca argumente pentru practica lor, contrazicandu-i astfel in primul rand pe Iisus si pe apostoli care nu au botezat copiii. Sa nu fi stiut nici macar Iisus acele argumente, sa nu fi stiut Iisus cat de important era sa boteze copiii si sa ceara apostolilor Sai sa ii boteze? Asa ceva nu o sa reusiti sa ma faceti sa cred. Dati-mi un argument pentru care Iisus si apostolii nu au botezat copiii, si apoi o sa zic ca dumneavoastra. Iar ceea ce dumneavoastra poate nu stiti, si autorul articolului a ignorat cu desavarsire cand a scris, este faptul primii crestini credeau ca, dupa ce omul se spala de pacate prin botez, nu mai pacatuieste. De aceea il vedem pe Sfantul Grigorie de Nazianz care "marturiseste undeva ca n-ar dori sa experimenteze cineva teama prin care a trecut el cand, tanar fiind, se gasea pe mare si a izbucnit o furtuna care ameninta sa-i nimiceasca corabia. Pentru ca nu fusese botezat, il cuprinse o nesfarsita teama, nu ca va pieri in valuri, ci ca va trece in viata cealalta incarcat de pacate." Dupa cum vedeti, frica venea din faptul ca avea pacate (nu-i cazul unui copil) si a doua idee care se contureaza foarte clar este faptul ca el credea ca daca ar fi fost botezat nu ar mai fi avut pacate, pentru ca asa era credinta primilor crestini, insa este fals, oamenii continua sa pacatuiasca si dupa Botez. Mai pe urma au acceptat oamenii faptul ca in realitate ei continua sa pacatuiasca si dupa Botez, iar cum Botezul se poate infaptui doar o singura data, s-a introdus prin secolul VI Taina Spovedaniei cam cu acelasi sens si scop cu care o cunoastem noi astazi. Daca cititi apoi ce scrie la despre Sfantul Vasile cel Mare, citez: "intr-o cuvantare intreaga purtand titlul "Indemn la Sfantul Botez", critica obiceiul acelora care amanau botezul cat mai mult posibil, chiar pana in preajma mortii, nu din motive de pietate, ci din indiferentism ori din calcul. Dorind sa-si petreaca viata in huzur si placeri necinstite, unii isi inchipuie - observa renumitul ierarh - ca pot savarsi orice fapta, de vreme ce si asa Botezul le va ierta toate pacatele. Altii, in schimb, recurg la Botez tocmai pe patul mortii ca astfel sa aibe asigurat raiul si sa nu fie terorizati de teama." Vedeti ca oamenii se botezau adulti si cum singura modalitate de a spala pacatele era Botezul, il amanau cat mai mult posibil. Exact asa a facut Constantin cel Mare, a amanat botezul pana aproape de moartea sa ca sa mearga curat la Domnul. Si vedeti ca in acest "Indemn la Sfantul Botez", Sfantul Vasile cel Mare nu indemna la botezarea copiilor ci critica practica adultilor de a nu se boteza pentru a putea huzuri in voie. Si apoi sunt unii care au interpretat cuvintele "lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti" ca si cum Domnul s-ar fi referit la Botez ori Domnul doar i-a binecuvantat dupa ce a spus aceste cuvinte adaugand chiar "ca a unora ca acestia este Imparatia". Cand a zis "a unora ca acestia" avea in fata Sa copiii evrei nebotezati! Ar fi putut sa ii boteze asa cum a botezat adultii, insa nimeni nu pare sa remarce ca Iisus a botezat si El oameni cat a fost pe pamant. Tare as vrea sa va vad cum il invatati pe Domnul ca ar fi trebuit sa boteze si copiii. El a zis foarte clar ca ucenicul nu isi poate depasi maestrul. Iar eu prefer invatatura maestrului, care in plus a zis sa nu numim pe nimeni altul maestru decat pe El. Asa ca nu-i vorba de nici o secta, ci este vorba ca intreaga biserica ar trebui sa respecte invatatura Domnului, dar bine-nteles omul are vointa libera asa ca poate sa isi ia ca maestru pe cine doreste... Traiesc in Occident dar n-am stiut ca aici sunt atat de multi oameni care gandesc ca mine: "Crestinii simt tot mai mult nevoia de a-si profesa crezul in mod constient. In trecut calitatea de membru al Bisericii era legata de conformarea la obiceiuri si datini, fara apel deosebit la angajamentul personal, pe cand astazi conteaza in special convingerea. Astfel stand lucrurile destui credinciosi din Occident nu se mai multumesc sa urmeze formal practici de care nu sunt pe deplin constienti, iar preotii sau pastorii sunt obligati sa raspunda unor exigente cu totul altele decat in trecut ." Inseamna ca nu-i vorba de nici o secta, ci pur si simplu oamenii incep sa gandeasca si cu propriul cap. Cu atat mai bine. ![]() |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Last edited by Adriana3; 09.03.2011 at 20:30:33. |
#74
|
|||
|
|||
![]()
27. Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat.(Galateni 3)
Daca conditionam botezul copilului de credinta sa, practic ne indoim de lucrarea Duhului Sfant la botez si punem mai mare accent pe fapta omului, decat pe Dumnezeu. Oare nu s-a vazut ca Dumnezeu poate tot ce vrea? Si atunci cum sa nu credem ca prin botezarea copilului se salasluieste Duhul Sfant in inima sa? 16. Am botezat și casa lui Ștefana; afară de aceștia nu știu să mai fi botezat pe altcineva. Cand vorbeste de casa lui Stefana, oare nu vorbeste de toti din casa, cu mic, cu mare? |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Ati vazut numai lucrurile care va favorizeaza pozitia sau sunt totusi si argumente aduse in favoarea botezarii copiilor?
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog |
#76
|
|||
|
|||
![]()
Da si nu, Adriana, caci Iisus Hristos a vorbit oamenilor despre Legea Noua: NT.
|
#77
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am vazut ambele practici: s-a inceput cu una care boteza doar adultii, apoi unii crestini au inceput sa boteze si copiii, si cum s-au iscat discutii cu cei care vroiau sa pastreze vechea practica, au inceput sa vina cu argumente ca sa ii convinga si pe ceilalti. Si pana la urma au castigat iar practica s-a generalizat, insa nu am dedus din articol cam pe cand s-a generalizat aceasta practica pentru ca, pe vremea sfintilor mentionati in articol, inca se botezau la varsta adulta. Deci ma aflu in fata a doua practici diferite, ambele practicate de Biserica viitoare Ortodoxa, si ambele au fost bune la timpul lor. Unii prefera sa considere practica a doua ca fiind cea buna, adica botezul copiilor, eu insa prefer sa consider ca fiind cea mai corecta practica dintai, a lui Iisus si a apostolilor. |
#78
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog |
#79
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru o clipa imagineaza-ti ca in fata ta sta Iisus si spune-i Lui ceea ce imi spui mie, stiind ca El a botezat adulti dar nu si copii. Vei putea sa il convingi ca era mai bine sa fi facut altfel? Domnul Iisus a zis ca Evanghelia se va propovadui la toti oamenii ca sa serveasca de marturie, sa nu mai zica ca nu au stiut. Cand oamenii nu aveau acces la Evanghelie ci primeau doar ce li se spunea la biserica, aveau o scuza pentru nestiinta lor, eu insa nu mai am nici una, asa ca nu vad cum sa fac altfel decat a invatat si a facut Hristos. Evanghelia ma va acuza la judecata daca fac altfel, pentru ca am stiut ca Domnul mi-a zis sa nu numesc pe nimeni Invatator sau maestru decat pe El, iar Tata doar pe cel ceresc... Cand Ap. Pavel spune "Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat" ce crezi, se adresa si copiilor? Le spunea si copiilor aceste cuvinte? Cu atat mai mult cu cat ii considera sfinti pe copii prin parintii lor botezati? Iata ca Duhul Sfant este si in inima lor. Si nu numai, am o intrebare: cum de Sfanta Fecioara era plina de Har fara sa fie botezata? Dar Sf. Ioan Botezatorul? Dar proorocii Vechiului Testament, cum erau plini de Duhul Sfant daca inca nu se botezasera? Vezi de ce Iisus a zis sa lase copiii sa vina la El si i-a binecuvantat zicand ca a lor este Imparatia Cerurilor, fara sa fi fost vreun copil botezat cand El pronunta aceste cuvinte? Duhul Sfant este in inima copiilor pentru ca sunt nevinovati. Cu primul pacat insa Harul va pleca de la ei incet incet, iar cum plata pacatului este moartea, vor trebui sa primeasca viata de la Iisus, insa nu prin faptele lor, este imposibil sa o primim prin fapte, ci o vor primi prin CREDINTA. Credinta nu este acelasi lucru cu fapta, altfel nu ar mai avea sens nici macar botezul adultilor. In ceea ce o priveste pe Stefana si casa ei, eu as dori sa incep cu o alta remarca: nu este singurul loc unde apostolul Pavel vorbeste de casa unei femei, il vedem de mai multe ori cum o saluta pe femeie si casa ei, pentru ca femeia era stapana casei, nu barbatul. Si o alta idee este faptul ca, casele acestor femei erau cele in care se adunau oamenii pentru a vorbi de Iisus, pentru a se ruga etc, aceste case erau practic ca un fel de biserici pentru primii crestini. Si in ele se si botezau. Ca atare, botezul Stefanei si tuturor celor din casa ei, poate insemna botezul credinciosilor care se adunau acolo, sau poate insemna pur si simplu botezul femeii impreuna cu sotul, slujnicele si slujitorii, sau poate insemna si copiii ei daca erau deja adulti, Stefana fiind in cazul asta in varsta, poate insemna multe lucruri fara a implica Botezul copiilor, si fara a anula faptul ca toti s-au botezat, pentru ca Apostolul se refera la faptul ca toti din acea casa au crezut in Iisus si ca atare s-au botezat. Este ca si cum eu as avea un sugar care bea doar lapte, dau o petrecere la mine in casa si zic ca toti din casa mea au gustat desertul cel bun pe care l-am preparat. Toti l-au gustat, dar se intelege ca nu si copilul meu sugar care inca nu era in masura sa il guste. Cam asa si cu casa Stefaniei. |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Asa este, a vorbit oamenilor despre Legea Noua: NT. Si iata ca pe copiii i-a binecuvantat, nu si botezat.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Manastire germana in constructie | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 31.01.2012 13:58:29 |
Ortodoxia si Ispasirea | Pestisorul de Aur | Dogmatica | 20 | 18.12.2011 02:46:06 |
Ortodoxia | dobrin7m | Dogmatica | 64 | 25.09.2011 20:23:28 |
ORTODOXIA | cosmin_lovin | Despre Biserica Ortodoxa in general | 73 | 14.08.2008 13:43:58 |
Ortodoxia | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 33 | 03.11.2007 14:59:22 |
|