![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu cunosc invatatura catolica despre purgatoriu, dar sunt sigura ca nu este doar o problema de terminologie deoarece chiar parintele Cleopa considera teoria purgatoriului ca fiind falsa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
(...) existenta unui loc intermediar între rai si iad, adicã a purgatoriului. Purgo, purgare, în limba latinã, înseamnã „a curãti"; „purgatoriu" înseamnã „loc curãtitor". Noi nu credem în existenta purgatoriului, dar credem în posibilitatea de a se trece sufletele de la iad la rai prin interventia Bisericii (nu prin ispãsire) pânã la cea de-a doua venire a Domnul nostru Iisus Hristos. Catolicii cred într-o ispãsire, adicã te duci în purgatoriu, faci stagiul de ispãsire, te chinui acolo, iar dupã ce ti-ai plãtit pãcatele, te primeste Dumnezeu în rai, pentru cã esti curãtit. Este o conceptie diferitã. Nu-i vorba numai de un loc diferit, ci si de o conceptie diferitã. Dupã credinta noastrã ortodoxã, cei condamnati la iad sunt condamnati pentru totdeauna, dar noi credem în posibilitatea de interventie a Bisericii; nu în întelesul cã sufletul s-a chinuit acolo ca sã-si ispãseascã pãcatele, ci în întelesul cã cel care a ajuns în iad – de acolo nu mai iese cu puterile lui, nu iese când i se împlineste stagiul de iesire, ci iese când îl primeste Dumnezeu pentru rugãciunile Bisericii si pentru milosteniile care se fac pentru sufletul lui. Aceasta este conceptia noastrã, a ortodocsilor. Deci noi nu credem în purgatoriu, ci în posibilitatea de a se trece de la iad la rai. Domnul Hristos a spus în pilda cu sãracul Lazãr si cu bogatul nemilostiv cã „Între noi si voi s-a întãrit prãpastie mare, ca cei care voiesc sã treacã de aici la voi sã nu poatã, nici cei de acolo sã treacã la noi" (Luca 16, 26). Înseamnã cã nu este posibil prin puterile omului, dar credem că este posibil prin rugãciuni, pentru cã Dumnezeu este împlinitorul rugăciunilor. Last edited by Melissa; 26.02.2011 at 00:46:41. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Am gasit un pasaj la par. Tepfil care cred ca s-ar potrivi aici:
Credinciosul: - Cum trebuie sa imbinam pocainta cu bucuria? Par. Teofil: - Pai, foarte simplu,cu bucuria nadejdii, adica sa ai incredere ca Dumnezeu primeste pocainta. Pocainta este, de fapt, parasirea pacatului, asta este esential in pocainta. Daca parasesti pacatul, esti pe calea pocaintei, daca nu parasesti pacatul, daca te tii de pacat, daca traiesti intr-un sistem de pacatuire, atunci nu esti in rosturile pocaintei. Pacatul trebuie neaparat sa fie la trecut. Daca e la prezent si viitor, adica faci ceva care continua, nu esti in sfera pocaintei.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Robii pacatelor | florin.oltean75 | Alte Religii | 5 | 22.01.2012 18:10:33 |
Ortodoxia si Ispasirea | Pestisorul de Aur | Dogmatica | 20 | 18.12.2011 02:46:06 |
despre iertarea pacatelor | alinuu | Intrebari utilizatori | 23 | 06.07.2011 18:08:46 |
Marturisirea pacatelor | antoneta | Intrebari utilizatori | 0 | 28.05.2011 09:05:41 |
Plata colectiva a pacatelor? | sophia | Pocainta | 54 | 24.02.2011 09:02:18 |
|