![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
:D Da, dar preotul de mai sus n-are nici 40 de ani din cate stiu eu. :D Si slujba portocalie nu a fost prima lui abatere. Mai inainte facuse slujba cu un soim de vanatoare, slujba purtand vesminte portocalii cu sigla unui brutar din localitate, si inca cateva, cu abuzurile si ciudateniile de rigoare. Dar slujba portocalie a ajuns pe youtube...
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 17.02.2011 at 10:50:12. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ce conteaza este ca sunt si preoti care iau liturghia in serios. In noaptea de Vinerea Mare spre Sambata Mare am fost la Tenebrae. Doua ore si jumatate de psalmi cantati gregorian, lecturi din Sf. Augustin, totul la lumina exclusiva a lumanarilor, pana la (aproape) intuneric total.
Poze: http://www.facebook.com/media/set/fb...110.1706981812 Explicatie (in engleza): http://en.wikipedia.org/wiki/Tenebrae
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Conciliul Vatican 2 nu a schimbat absolut nimic în ceea ce privește cele 5 situații când se îngenunchează. În mod excepțional, în acele țări în care episcopii au cerut acest lucru, Roma a permis ca Sf Împărtășanie să poată fi primită și în picioare. Asta este un indult, nu e obligatoriu și nici măcar recomandat. Dacă ați observat, Papa acordă Sf Împărtășanie numai în genunchi (apusenilor), chiar dacă e vorba de Regina Spaniei. În ritul apusean, cu toții este bine să îngenunchem în fața Lui, fiindcă este Cel față de care "tot genunchiul se pleacă". În ritul răsăritean, toți trebuie să Îl primim în picioare și cu mâinile pe piept, fiindcă în această poziție vom învia. Poziția firească a corului este fie în lateralul Presbiteriului (într-un cafas, unde e schola cantorum) fie deasupra intrării în biserică. Nu este bine să fie în fața congregației, deoarece biserica este ca o navă care navighează spre Cristos: toți, cor și credincioși, în frunte cu preotul, au aceeași direcție: nu spre cor, ci spre Domnul, Care este Soarele ce a răsărit pentru noi, închipuind Poporul lui Dumnezeu aflat în marș, care este progresul liturgic. Aflați în Corabie, noi înaintăm prin furtuna acestei lumi. El se dă jos de pe muntele în care se roagă Tatălui pentru noi și se întrupează euharistic, până la uniunea mistică ce este Cuminecarea, salvându-ne de la înec în valurile mării. Răsăriteni ori apuseni, e aceeași idee, izvorâtă dintr-un simț liturgic dezvoltat de-a lungul secolelor. "Missă" înseamnă trimitere, iar "Liturghia" înseamnă lucrare, slujbă. Adevăratul ei adresant nu e corul, nic preotul care îl închipuie pe Cristos, ci Dumnezeu Tatăl.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 06.05.2011 at 08:35:57. Motiv: mutat din subforumul despre Liturghie |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://newsblaze.com/story/200908010.../topstory.html Am citit cu atenție în mod integral toate documentele Conciliului Vatican 2. În nici unul dintre ele nu se specifică că poziția cuminecării s-ar fi schimbat cu ceva. Eu cred că există tendința de a așeza diverse malpraxis-uri liturgice pe umerii Conciliului, care e foarte departe de a fi cerut așa ceva.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Iata ce spune Sfantul Parinte in cartea-interviu aparuta anul trecut in noiembrie:
“I am not opposed in principle to Communion in the hand; I have both administered and received Communion in this way myself.” “The idea behind my current practice of having people kneel to receive Communion on the tongue was to send a signal and to underscore the Real Presence with an exclamation point. One important reason is that there is a great danger of superficiality precisely in the kinds of Mass events we hold at Saint Peter’s, both in the Basilica and in the Square. I have heard of people who, after receiving Communion, stick the Host in their wallet to take home as a kind of souvenir." “In this context, where people think that everyone is just automatically supposed to receive Communion — everyone else is going up, so I will, too–I wanted to send a clear signal. I wanted it to be clear: Something quite special is going on here! He is here, the One before whom we fall on our knees! Pay attention!" Nu vorbeste de o directiva (o instructiune care trebuie implementata de toata lumea), nici ca Impartasania in mana ar fi sacrilegiu in sine si obiectiv. Sigur poate duce la sacrilegiu, scade credinta in Prezenta Reala, rupe traditia milenara a Bisericii, scade respectul subiectiv pe care credinciosii il datoreaza Domnului prezent in mod fizic in fata lor, promoveaza o viziune de factura protestanta asupra Sf. Impartasanii, deci promovarea primirii Sf. Impartasanii in mana (se practica in Romania?? Nu cred ca am vazut asa ceva...) trebuie evitata. El vrea sa dea un exemplu...care, bineinteles, orice bun catolic ar trebui sa il urmeze.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). Last edited by Noesisaa; 06.05.2011 at 18:11:33. |
|