Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.01.2011, 13:44:30
KANDIA KANDIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.01.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 99
Implicit 2000

Citat:
În prealabil postat de dianagroza Vezi mesajul
Nu stiu de ce, Kandia, ti se pare si tie o rautate, nu am jucat decat in defensiva, fara atac la persoana ci la ideie. Acum daca i s-a parut ca am insultat-o pe ea si nu ideea, este cu putinta sa-mi cer scuze, dar nu pentru credinta mea ci pentru modul de abordare.
Nu pot apleca urechea la ceva ce contravine credintei ortodoxe.
E un forum de discutie si fraza "imboldul celui care cedeaza primul" nu-si are rostul si asta poate fi invocat drept rautate.
De 2000 de ani viata omului,societatea s-au schimbat radical.Daca am avea un tablou impartit in doua:intr-o parte o scena moderna si in cealalta o scena de acum 2000 de ani nu stiu ce am mai gasi comun intre ele.Toata invatatura ce este in Sfintele Scrieri a fost asa formulata incat sa fie inteleasa in contextul si cu mintea omului de atunci iar detaliile iarasi urmau modelul societatii de atunci.Intre timp Biserica s-a scindat,au aparut o gramada de ramificatii sau cum le-o spune si alta gramada de secte...CARE CRED IN ALTCEVA si care castiga adepti in continuare si NU A FOST inca SFARSITUL LUMII...Cat a crescut credinta ortodoxa in cei 2000 de ani? Oamenii merg la un serviciu stresant peste 8 ore pe zi si nu pot fi la toate slujbele,barbatii se uita la telefonul mobil in timpul slujbei,femeile vin la biserica cu parul vopsit,fara batic si in blugi,copii cresc in gradinite si camine caci si mama trebuie sa muncesca iar preotii folosesc calculatorul.Chiar vi se pare ca nu s-a schimbat nimic de acum 2000 de ani??dar o femeie preot cu o mare Credinta si plina de Har ar fi sfarsitul lumii...si inceputul tururor relelor...Asta chiar nu seamana a rautate?Nu militez pentru asta dar iar m-am aprins fara sa vreau.Oricum,orice am vorbi noi aici daca Dumnezeu va voi sa fie si femei preot vor fi iar daca nu,nu.
Car despre noi normal ar fi sa atragem oamenii catre ortodoxie nu sa-i alungam.Sa nu cadem in pacatul de a-L cauta pe Domnul prea mult in Scrieri si prea putin in inimile si faptele nostre.
  #2  
Vechi 21.01.2011, 13:49:43
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Trebuie sa atragem oameni la ortodoxie,dar nu cu bagajul plin de erezii...
Intelege Kandia,ca femei pline de har au fost si vor mai fi,dar hirotonirea este numai a barbatului...asa a randuit Dumnezeu...
  #3  
Vechi 21.01.2011, 13:58:56
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

In cazul de fata sunt de acord cu Daniel.
Aceste schimbari despre care vorbesti sunt in rau, dar fiecare va raspunde pentru ele. Pacatul in lume s-a inmultit, dar asta nu inseamna ca dreapta credinta ortodoxa trebuie reeditata doar pentru a atrage adepti. Multi chemati, putin alesi. Se pierd pe drum si cei din sanul Bisericii.
Nu pot fi maleabila, femeiele nu au de ce sa fie "preoti". Cele care sunt preotese, sotii de preot, au ocazia prin comportament sa dea o invatatura celorlalti, dar atat.
Simplu, mintea mea nu poate sa cuprinda asa ceva... nu pot gandi ca ar putea exista asa ceva.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
  #4  
Vechi 21.01.2011, 14:01:05
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Un parinte "retrograd" Maxim Marurisitorul,pe care il praznuim astazi

Sau ma rog,cine il praznuieste,am inteles ca sunt crestini "ortodocsi" ,care au lucruri mai importante de facut:

Din textul urmator cu care completam prezentarea cartii Sf. Maxim, mediator intre Rasarit si Apus, a teologul francez J-Cl. Larchet, ies in evidenta doua principii fundamentale ale invataturii Sfantului Maxim Marturisitorul:

1. criteriul apartenentei la Biserica este marturisirea dreptei credinte (dreapta credinta fiind indisolubil legata de Sfanta Traditie) si
2. marturisirea dreptei credinte este determinata de ”o constiinta care te apara”.

1) Impresioneaza limpezimea si claritatea cu care teologul Jean-Claude Larchet expune pilda si invatatura Sfantului Maxim despre criteriul unic si exlcusiv al apartenentei la Biserica: marturisirea credintei ortodoxe. Este raspunsul cel mai ortodox, daca putem spune astfel, cel mai curat, care se poate da initiativei ecumeniste din aceasta saptamana, ce schimonoseste eretic si ideologic o tema inspirata inspirată de textul scripturistic „Și stăruiau în învățătura apostolilor și în împărtășire, în frângerea pâinii și în rugăciuni” (Faptele Apostolilor 2,42).

Nu poate exista comuniune reala, nici unitate, ne invata Sfantul Maxim Marturisitorul, decat in masura in care exista marturisirea dreptei credinte. Unitatea, asadar, nu este un mijloc, ci abia o finalitate care poate fi atinsa doar in masura in care exista aceeasi marturie de credinta, anume de credinta ortodoxa. Este o deosebire neta fata de strategia ecumenista de a transforma discursul despre unitate intr-o strategie simbolica de putere, intr-o ideologie in care sunt fortate apropierile pe baza unui iluzoriu ”numitor comun”.

In lipsa dreptei credinte, comuniunea euharistica, adica impartasirea din acelasi Potir nu este posibila, ori aceea nu mai poate fi numita Euharistie:

invocarea Sfantului Duh in epicleza Sfintei Liturghii ramane fara de raspuns si in consecinta, Sfintele Daruri nu mai sunt sfintite, asadar nu se mai realizeaza o comuniune adevarata.

Marturia dreptei credintei nu este o marturie individuala, caci nu din originalitatea sau particularitatea cuiva se intemeieaza, ci este una care trece ”testul” conformarii cu Scriptura, invatatura Parintilor si a Sinoadelor. Orice opinie noua trebuie supusa acestui test, indiferent daca cel care o emite este Patriarh, preot, calugar sau chiar Sinod. Nimeni nu poate afirma ceva absolut nou in ceea ce priveste invatatura de credinta si indemnul mantuitor, ci poate doar marturisi ceea ce au marturisit si predanisit Sfintii Parinti.

Multe din controversele si tulburarile care au marcat si marcheaza spatiul nostru ortodox, de la stanga ecumenista la dreapta extremista, au fost iscate tocmai datorita acestei elementare ”omisiuni”: cercetarea problemei, a opiniei, a temei aflate in disputa in lumina invataturii Sfintilor Parinti, a “cugetului Bisericii”. Cine evita sau leapada invatatura Sfintilor Parinti pentru a proba temeinicia opiniei sale risca sa se situeze, prin aceasta, in afara Bisericii si in afara Ortodoxiei.

2) Ceea ce face ca invatatura Sf. Maxim sa fie una din cele mai complete invataturi este faptul ca temeiul unei bune marturii este dat de detinerea constiintei Bisericii. Aceasta constiinta se formeaza nu doar prin acceptarea seaca, la nivel strict intelectual, a invataturilor de credinta, ci prin fidelitatea vie fata de ele, adica printr-o viata duhovniceasca reala, ce consta in pazirea poruncilor lui Hristos, in continua lupta de curatire a inimii si de luminare cu harul dumnezeiesc.

Si acum intelegem mai bine de ce Dumnezeu a randuit ca cel mai mare Parinte filocalic al Bisericii sa fie si unul din cei mai mari stalpi dintre Sfintii Marturisitori. Pentru ca acestea doua – lucrarea duhovniceasca si marturisirea, sunt cele doua aripi ale crestinului-ortodox. Nimeni nu poate marturisi daca are o constiinta murdara, daca viata lui este intinata, daca nu are fior si lucrare filocalica, fireste, la masura sa. Nimeni nu poate pretinde, in numele unei misiuni ”superioare” de a duce o asa-zisa lupta de rezistenta, sa primeasca dispensa de la a pazi poruncile lui Hristos in integralitatea lor. Nimeni sa nu se amageasca cu gandul ca amanarea perpetua a pocaintei, a innoirii duhovnicesti, ar putea fi compensata cu o asa-zisa marturisire a credintei. Pentru ca Sfantul Maxim afirma in mod clar ca se marturiseste cu sufletul si cu gura, deci nu doar cu gura…
  #5  
Vechi 21.01.2011, 14:54:20
KANDIA KANDIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.01.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 99
Implicit de ce

Citat:
În prealabil postat de dianagroza Vezi mesajul
In cazul de fata sunt de acord cu Daniel.
Aceste schimbari despre care vorbesti sunt in rau, dar fiecare va raspunde pentru ele. Pacatul in lume s-a inmultit, dar asta nu inseamna ca dreapta credinta ortodoxa trebuie reeditata doar pentru a atrage adepti. Multi chemati, putin alesi. Se pierd pe drum si cei din sanul Bisericii.
Nu pot fi maleabila, femeiele nu au de ce sa fie "preoti". Cele care sunt preotese, sotii de preot, au ocazia prin comportament sa dea o invatatura celorlalti, dar atat.
Simplu, mintea mea nu poate sa cuprinda asa ceva... nu pot gandi ca ar putea exista asa ceva.
Nu este o explicatie pentru ceilalti faptul ca "mintea ta nu poate sa cuprinda" asa ceva.Dar tot ceea ce citesc aici pe subiect-si culmea scris si de alte femei-mi-a dat raspunsul de mult...de ce femeile nu pot fi preoti...Si-iarasi culmea-preotia femeilor nu este ceva care sa-mi doresc in mod special sau ceva pentru care sa pot afirma ca a facut ortodoxia sa piarda adepti.Ma intriga doar felul in care este abordata/intampinata.Dar asta se trage din copilarie cand nu putean sa accept ceva doar pentru ca "asa trebuie" sau "asa vreau eu".Si imediat ce mi se explica cu argumente intelegeam si acceptam.Ei bine aceste argumente asteptam sa vina si aici din Scrieri sau din alta sursa de inspiratie Divina.ceva gen: Eva a muscat din mar si de aceea i s-au dat ei chinurile nasterii etc" Inca n-am intalnit acest tip de argument: "Femeia nu poate fi preot pentru ca ..."
  #6  
Vechi 21.01.2011, 15:13:50
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de KANDIA Vezi mesajul
Nu este o explicatie pentru ceilalti faptul ca "mintea ta nu poate sa cuprinda" asa ceva.Dar tot ceea ce citesc aici pe subiect-si culmea scris si de alte femei-mi-a dat raspunsul de mult...de ce femeile nu pot fi preoti...Si-iarasi culmea-preotia femeilor nu este ceva care sa-mi doresc in mod special sau ceva pentru care sa pot afirma ca a facut ortodoxia sa piarda adepti.Ma intriga doar felul in care este abordata/intampinata.Dar asta se trage din copilarie cand nu putean sa accept ceva doar pentru ca "asa trebuie" sau "asa vreau eu".Si imediat ce mi se explica cu argumente intelegeam si acceptam.Ei bine aceste argumente asteptam sa vina si aici din Scrieri sau din alta sursa de inspiratie Divina.ceva gen: Eva a muscat din mar si de aceea i s-au dat ei chinurile nasterii etc" Inca n-am intalnit acest tip de argument: "Femeia nu poate fi preot pentru ca ..."
Pentru ca nu exista argumente valide contra. Altfel ar fi fost date de multa vreme :)
Eva a muscat din mar, Cain a fost primul ucigas, Iuda a tradat, Moise a fost un sfant, talharul a fost pe cruce, Sfanta Maria Magdalena a fost o prostituata devenita sfanta si Sfanta Fecioara cel mai sfant om de la nastere si pana la moarte, prin care s-au salvat toti ceilalti. Deci nu se pot face generalizari ca barbatul este bun si femeia nu.
Subiect închis

Tags
din ospățul credinței



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Postul pentru femeile insarcinate anculina Postul 202 27.04.2016 09:39:32
Sfaturi pentru un prea-pacatos laur_3440 Pocainta 6 16.05.2010 20:02:26
(Cum) sunt informate femeile inainte de avort? andreicosmovici Generalitati 10 11.08.2008 08:29:04