![]() |
![]() |
|
#341
|
|||
|
|||
![]()
aaaaaaaaaaaaa, de cine a fost relatata povestea???...aaaa da, stiu, de un B A R B A T!.... deci cum ar fi putut un barbat sa cada la picioarele unei muieri, nu, si fosta prostituata si goala pusca..... ar fi fost culmea!
|
#342
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Cleopa este canonizat ca sfant? Nu zic sa nu asculti de dansul in invatatura lasata de Hristos pentru ca nu a spus nimic gresit din aceasta. Ceea ce iese insa din Invatatura lui Hristos sunt pareri personale. Iar Hristos nu a invatat niciodata discriminarea femeii, niciodata, dimpotriva, a reabilitat pozitia ei terfelita in noroi. El nu a lasat interdictii pentru femei, niciodata, a zis foarte clar "cere si vei primi". Asa ca nu de fetiscane ti-am zis ca trebuie ascultat ci de Hristos, de ceea ce El a invatat. Crezi ca ma minte cand imi zice "cere si vei primi"? Pana acum s-a tinut de cuvant, si o sa se tina in continuare. Si cat o sa traiesc o sa Il rog sa fie femei preot in bisericile sale in care exista preoti barbati, ca sa nu mai fie denigrata femeia. Pentru ca asta ati facut non-stop pana acum, argumentele voastre nu au facut decat sa o denigreze, ca este asa si pe dincolo, ca si cum Duhul Sfant nu a fost trimis si pentru ea, si ca si cum ar putea face ceva barbatul fara ajutor de la Duhul Sfant...
|
#343
|
|||
|
|||
![]()
Nu Andrei, ea a cazut la picioarele lui Hristos in sensul ca pe Hristos l-a respectat in acel moment. Exact cum a zis si Sf. Ap. Pavel ca trebuie sa dam cinstea cuvenita fiecaruia pentru ca ceea ce primeste ca si dar, de la Hristos primeste, si astfel cinstim de fapt pe Hristos pentru darul facut celuilalt.
|
#344
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#345
|
|||
|
|||
![]()
Si am trecut de la rolul femeii in societate la rolul ei in Biserica, fiindca atunci ei venisera cu scopul acelor ce faceau preoti, ca faceau pe femei preoti si episcopi. Erau si cateva observatoare protestante. Acum, de rolul femeii in Biserica, ce sa va spun? Am auzit ca protestantii au ajuns la apogeul nebuniei. Un cioban va vorbeste; cine s-o supara, sa-mi ia opincile si gluga. De 5000 de ani a intemeiat Dumnezeu preotia, prin Moise si Aaron si fiii lui Levi si niciodata n-o dat porunca nimanui sa hirotoneasca persoane de gen feminin.
Poate ati auzit si de diaconite: Si va incredintez pe Feba, sora noastra, care este diaconita a Bisericii din Chencrea (Rom. 16, 1). Dar, zic, v-ati pus intrebarea ce misiune aveau diaconitele? Poate ati luat de acolo indrazneala si sa faceti diaconi din femei! Voi credeti ca diaconitele, care au incetat sa mai fie din secolul IV in Biserica Ortodoxa, aveau aceeasi misiune ca un diacon? Aceste diaconite aveau sapte misiuni in Biserica. Datoriile diaconitelor, le-am spus acolo, ajutau al botezul femeilor, ajutau bolnavii la spitale, duceau impartasanie la femeile bolnave, slujeau la mesele agape, etc. Dar nicidecum n-aveau hirotonie, cum spune canonul 19 al Soborului VI Ecumenic: “Iar hirotonie la diaconite, n-am cunoscut, fara numai hirotesii”. Ce este hirotesia? Hirotonia se face in Altar, iar hirotesia afara de Altar. Este o singura rugaciune arhiereasca care se dadea inainte vreme, si acum se da la ierarhia inferioara a Bisericii, la slujitorii inferiori, cum erau: exorcistii, portarii, citetii, cantaretii, anagnostii, ipodiaconii, hartofilacsii etc. Toti acestia aveau aceasta hirotesie sau binecuvnatare care o aveau si diaconitele; o imputernicire sa slujeasca, sa ajute in Biserica. Unii erau cu inmormantarile, portarii tineau bastoane in maini si atunci cand se spunea: “Cei chemati, iesiti”, ei scoteau pe catehumenii, care inca nu erau botezati, din biserica. Le-am aratat misiunile lor. Dar hirotonia cu hirotesia nu-i totuna! Hirotesia este o mica sfintire care se da la slujitorii inferiori, iar slujitorii superiori: diaconul, preotul si arhiereul au hirotonia in Sfantul Altar. Este mare deosebire intre una si alta. Sa nu credeti ca diaconita zicea ecteniile ca diaconul sau zicea evanghelia la popor sau se saruta cu preotul si se impartasea la Sfanta Masa, cum fac clericii. Nicidecum! Apostolul Pavel a spus asa: “vaduva care nu se marita sa fiewomen_deacons_1 hranita de la biserica. Care se marita nu greseste, dar mai bine sa ramana asa”. Pe femeile aceste vaduve si bolnave, care nu aveau barbat, Biserica le ajuta prin diaconite. Ele teseau covoare pentru biserica, perdele, faceau lumanari pentru biserica, vestminte pentru preoti, faceau curatenie in Altar. Ele erau in slujba Bisericii, iar Biserica le purta de grija. (Iosif Flaviu, marele istoric, ne arata ca la Biserica lui Solomon era astfel: In jurul bisericii celei mari, erau case pentru cele ce aveau sa tie fecioria pana la 30 de ani, si de atunci puteau sa se casatoreasca. Mai sus erau fecioarele bisericii, care se fagaduiau sa pazeasca viata curata pana la moarte. Apoi mai erau vaduvele bisericii. Si mai erau un fel de calugari numiti terapeuti). Aceste diaconite tineau evidenta fecioarelor si a vaduvelor dintr-o eparhie. Ele spuneau episcopului cate femei ajuta la toate bisericile, si li se dadea un ajutor. Asta era prima misiune a diaconitelor. A doua misiune a diaconitelor. Ele stiau cate fecioare are Biserica. In timpul marilor persecutii nu erau manastiri cu crucea in varf, sa toace si sa traga clopotele, Biserica era in catacombe. Daca o fata se hotara in casa parinteasca sa pazeasca fecioria pentru Hristos, parintii crestini ii dadeau voie. Ii faceau o chiliuta cu icoane acolo sa se inchine si ea petrecea mai mult in po0412-varvarast si rugaciune. Cum a fost si Sfanta Mare Mucenita Varvara. Cine stia numarul acestora care isi afieroseau lui Hristos viata in sfintenie? De ele se ingrijeau intai diaconitele si apoi episcopul locului, care le calugarea. Pana in secolul VI n-a avut voie preotul sa faca calugarite; episcopul sfintea fecioarele. El se ducea la casele lor si le facea calugarite si le punea fagaduinta si tunderea in fata parintilor, ca nu erau manastiri, ca sa faca calugaria in fata altarului. Aceasta era a doua misiune a diaconitelor. A treia misiune a diaconitelor era cu catehizarea femeilor si botezul femeilor. Pentru ca diaconii si preotii aveau ungerea Sfantului si marelui mir, le puneau pe diaconite cu imputernicirea lor, sa le miruiasca pe femei, sa le catehizeze, sa le invete simbolul credintei si legea crestina. Iar la imbracarea si dezbracarea lor era foarte cuviincios sa fie femei; si acestea erau diaconitele. Asta era a treia misiune a diaconitelor. A patra misiune era milostenia. Se strangea milostenie de la biserica pentru cei saraci si nacajiti si pentru cei ce aveau cereri si nevoi. Diaconitele trebuiau sa stie unde sa imparat aceste milostenii si care-i mai nacajit, sa-i dea raport la episcop. A cincea misiune a diaconitelor era curatenia in Sfantul Altar si alimentarea lui. Ele alimentau altarul cu tamaie, cu smirna, cu untdelemn, cu lumanari de ceara, curatenia in Altar, fara sa se atinga de Sfanta Masa, de Sfantul Jertfelnic, cum sunt si calugaritele acum. Ca mai tarziu le-au luat locul chiar calugaritele si nu s-a mai simtit nevoia de diaconite. A sasea misiune a diaconitelor. In sarbatori si Duminici, dupa ce ieseau de la biserica se dadea masa comuna cum era atunci. Se duceau diaconitele undeva aproape de biserica si adunau femeile sa le tina cateheze, sa le invete. Ele le spuneau de Sfanta Evanghelie. A saptea misiune a diaconitelor. Ele faceau mare randuiala in biserica. Barbatii sa stea in partea dreapta si femeile in partea stanga in ordinea aceasta: cei prea batrani in frunte, cei mai carunti la spate, cei tineri pana la sfarsit si printre ei sa ramana o carare ca sa mearga crestinii sa se inchine sa dea darul la altar. Iata ce misiune aveau diaconitele, dar nu sa le faci diaconi, sa le imbraci cu stihar si sa le pui sa zica ectenii. Asta este cea mai mare nebunie. Nu a fost aceasta niciodata. Ia ganditi-va dumneavoastra, in istoria Sfintilor Apostoli, in istoria Evanghelie, nu gasim vreodata ca au holymyrrhbearershirotonit Apostolii vreo femeie. Daca au fost sfintele mironosite, avem duminica lor dupa Pasti, fiind cinstite intocmai cu Apostolii, cum au fost: Maria Magdalena, Maria lui cleopa, Maria lui Iacob cel Mic, Salomia, Maximilia, Iunia, Iulia, Marta si Maria si celelalte femei sfinte, mironosite intocmai cu Apostolii. Cat erau de mari ele dar nu au indraznit Apostolii sa le hirotoneasca. Nu se spune ca a hirotonit pe Maria sau pe alta. Au murit martire, au murit marturisind pe Hristos si intocmai cu Apostolii se cheama, ca ele au vestit Invierea intai si au mers dupa Mantuitorul pana la moarte si pana la Inviere, dar nicidecum nu spune in Sfanta Evanghelie ca au hirotonit vreuna. Biserica le cinsteste ca pe Apostoli, dar nu ca pe diaconi sau ca pe preoti. |
#346
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#347
|
||||
|
||||
![]()
Subiectul topicului acesta este dacă "femeile sunt prea proaste pentru BOR", adică despre preoția femeilor. Alte găselnițe protestante, cum ar fi spovada colectivă sau inexistentă, se discută pe alte topicuri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#348
|
||||
|
||||
![]()
Dacă vrei, într-adevăr, vreun răspuns vezi despre hirotonia femeii. Mă tem, însă, că întrebarea ta e una retorică cu rost de scandal! Tu nu vrei, de fapt, răspuns, matale vrei discuții de a discuta discuții...
__________________
Mulțumescu-Ți Ție, Doamne, pentru toate, pentru fiecare zi și pentru moartea ce va veni, Te ascult, Doamne și nici măcar după ascultare, nu-mi da mie, ci numai după voia Ta, ajută-mi părtaș să fiu binecuvântărilor Tale, acum și întru împărăția Ta. Amin. |
#349
|
||||
|
||||
![]()
Având în vederea inutilitatea absolută a acestui topic, sugerez administratorului să îl închidă pentru a nu da posibilitatea sectanților și necredincioșilor de a-și posta smintelile.
__________________
Sunt împotriva: avortului, homosexualității, sectelor, ateismului, masoneriei, păgânătății, ereziilor, ecumenismului, băncilor, cipurilor și actelor cu cip, politicianismului și a părăsirii patriei. Să ascultăm de poruncile lui Dumnezeu și atât! Viitoarele legi și acțiuni statale nu vor duce decât la compromiterea noastră ca ființe dumnezeiești și la pierderea libertății. Noi nu suntem legați de aceste rânduieli lumești deșarte și satanice, ci doar de voia Domnului! |
#350
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doctoritze nu cunosc, insa imi pot imagina ca din moment ce este o profesie la fel de solicitanta, cam la fel stau lucrurile. Mai cunosc femei care conduc firme maricele... la fel de varza viatza lor personala. Nici una nu face exceptie, eu nu cunosc si nici nu am auzit de vreo femeie cu i munca atat de solicitanta care sa aiba o viata personala reusita. Copiii ori o iau pe cai foarte gresite, ori ajung niste lepre nesimtite din cauza ca li se dau de mici bani pe mana sa faca ce vor... sotzii de obicei isi gasesc amante, iar de familie se cam distantzeaza. Meseria de profesor NU este atat de solicitanta, cel putin nu la scoala/liceu. Daca vorbim de profesori universitari IMPLICATI real in meseria lor, e altceva... insa sunt putini genul asta de profesori universitari buni si implicati... deci mare parte tot pe sistemul banul si lalaiala pe la cursuri functioneaza... in fine ideea e ca ... sa fim seriosi... ai vacantze, ai niste ore/cursuri... ce e asa greu?... puteti sa ma contraziceti, dar profesor se face oricine in ziua de azi, si cu putin efort. Iar in randul profesorilor universitari stiu personal doctoranzi care au ajuns in post si si-au castigat diplomele numai datorita lu' taticu'/mamica ce erau deja in sistem, in toate facultatile exista "clanuri" de-astea. Isi aduc nevasta copiii, nepotii si ce mai sunt... si responsabilitate ca profesor?... te rog... poate numai in teorie. Si sunt putine exceptii, sunt fff putini profesori care se simt responsabili de ce fac si se poarta responsabil. Mereu am fost de parere ca femeile trebuie sa-si aleaga meserii... de femei.Care sa le permita sa aiba grija si de familie/copii/casa. Intelegi... nu e vb ca NU AR PUTEA femeile sa faca toate meseriile pe care le fac barbatii. POT, si pot foarte bine. Insa viatza familiala ar fi compromisa in 99,9% din cazuri. Ajung niste straini uniti de acelasi acoperis si de banii impartiti. Dinafara poate arata a familie, dar daca te uiti deaproape, nu sunt. De multe ori insa destramarea este evidenta. |
![]() |
Tags |
din ospățul credinței |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Postul pentru femeile insarcinate | anculina | Postul | 202 | 27.04.2016 09:39:32 |
Sfaturi pentru un prea-pacatos | laur_3440 | Pocainta | 6 | 16.05.2010 20:02:26 |
(Cum) sunt informate femeile inainte de avort? | andreicosmovici | Generalitati | 10 | 11.08.2008 08:29:04 |
|